Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Jane,

Thnx voor je antwoord en ik denk je hebt helemaal gelijk.

Het komt ook omdat ik wel altijd solidair ben met hem denk ik.

Als ik toendertijd gewoon wel was blijven drinken toen hij het niet meer mocht dan had het nu waarschijnlijk anders gevoeld voor mij.

Aan de andere kant heb ik daar zelf voor gekozen (hoewel het voor mij niet meer dan logisch was).

Ik bedenk me nu dat ik een buurvrouw/vriendin heb die door een hersenbloeding niet meer mag roken en ze vind dat nog steeds lastig. Als zij hier is rook ik dus ook niet omdat ik dat anders lullig voor haar vind. Ze weet dat ik gestopt ben met drinken en afgelopen zaterdag waren we samen op pad en bestelde zij om half 12 een wijntje omdat ze daar trek in had.

Toen heb ik een bakkie koffie genomen en een sigaret opgestoken...

Ik zal dus mijn verwachtingen moeten bijstellen en me erbij neer moeten leggen dat anderen niet zo denken als ik.

En me meer gaan richten op mezelf en op wat ik wel en niet wil doen.

Ik heb als kind altijd moeten zorgen voor de volwassenen om me heen omdat ze daar zelf niet toe in staat waren vanwege verslaving aan drank en medicijnen.

Daardoor heb ik goed geleerd hoe voor een ander te zorgen en niet voor mezelf...

Wel altijd de hoop gehad dat ik ook iets terug zou krijgen als ik maar hard genoeg mijn best zou doen voor hun.

Dat werkte toen niet zo en nog steeds niet blijkbaar.

Dus aan de slag met minder "de ander"en meer "mij"....

En ik drink vandaag niet.

Veel rust en plezier in de sauna!

groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens,

Tja Tonny, de motivatie zal helemaal uit jezelf moeten komen.

Dat lijkt een harde les. Het goede nieuws is dat je het dan ook helemaal zelf in

de hand hebt. Als je eenmaal ervaren hebt dat jij het voor jezelf wilt,omdat jij jezelf

de moeite waard vindt en goed voor jezelf wilt zorgen. Wat anderen om je heen ook doen.

Jane, ik heb je verslag over het weekend gelezen.

Het was zo gezellig en toen kwam de omslag. Dat is wat drank doet.

Goed dat je bij jezelf bent gebleven. Maar op zo'n moment zijn ze niet meer te

bereiken. Oud zeer komt weer boven en wordt uitvergroot. En jij kreeg weer de schuld.

Een oud toneelstuk lijkt het wel.

Ik heb van de week mijn achterneefje ontmoet en vastgehouden.

Wat een leuk mannetje. Ik ben geloof ik een beetje verliefd :)

Vandaag wat nieuwe plantjes in de tuin zetten. En lekker relaxen.

De rest van de week wordt druk.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Voor het goede begrip: op het dagpact sta ik als "weer terug" omdat ik weer beschik over internet. Ik ben nog steeds op vakantie en ik heb NIET gedronken of zo.

@ Polly: het is je meteen gelukt om je op her dagpact te zetten, zonder er mensen af te knikkeren of andere problemen!:D

De kop is eraf en een bloemetje voor je eerste dag alcoholvrij: :present::present::present::present::present::present::present::present:

@ Geertje: fijne week vakantie gewenst en we vertrouwen erop dat je droog weer terugkomt!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tonny:

Mijn man heeft van het begin af aan duidelijk gemaakt, dat híj geen probleem met drank heeft en het lekker vindt om 's avonds een glas te drinken. Ook in het weekend heeft hij graag een drankje, ook voor het eten.

Nu ik zelf niet meer drink merk ik, dat hij soms een tweede glas inschenkt, omdat hij daar zin in heeft. Toen ik nog minderaar was, deed hij dat niet om mij niet in verleiding te brengen om over de schreef te gaan. Ik dronk in het begin twee dagen per week niet en

met tegenzin is hij daarin meegegaan, maar toen ik 4 dagen niet meer dronk bleef hij bij de twee dagen en toen ik helemaal stopte, ging hij weer naar één dag. Hij houdt niet van frisdrank en wat moet ik dan drinken enz.

Op zijn manier heeft hij dus wel geholpen en ik had geen valse verwachtingen. Dat is het verschil bij jou: omdat je solidair was met hem verwachtte je dat terug. Zo werkt dat dus niet, zeker niet als je die verwachting niet duidelijk uitspreekt. Jammer, maar helaas!

Toen ik een jaar droog stond, heb ik een mooie ring van hem gekregen omdat hij zo blij met me is. Zijn manier om dat te uiten.

Mijn gedrag was ook veranderd door de drank. Terwijl ik van nature heel eerlijk ben, zei ik rustig dat ik niet extra gedronken had (bijv. een paar slokken in de keuken, of stiekem bij getapt). Hij vond dat vreselijk, maar ik ook.

Het heeft een tijd geduurd voor ik de knop helemaal kon omzetten en helemaal stopte met drinken, ondanks dat er in de kast aangebroken flessen staan en hij een glas inschenkt en dan soms de kamer uitloopt.

Ik heb enorm geboft dat hij me niet in de steek gelaten heeft, tijdens al mijn verbroken beloften en struikelpartijen. Ik heb hem dat ook een paar dagen geleden weer eens gezegd. Het heeft een tijd geduurd, maar hij vertrouwt er nu echt op dat ik niet meer zal drinken en zijn respect voor me is terug.

Hij is trouwens ook een enorme binnenvetter, dus helemaal geen prater.

Doe het dus voor jezelf. Zie nieuwe ontwikkelingen bij jezelf ontstaan en wie weet waar dat alles toe leidt. Neem (als ik jou was) nu geen overhaaste beslissingen. Kijk maar wat er gebeurt.

Alle ergernissen die je voorheen weg dronk, komen soms weer tevoorschijn. Dat is goed! Kijk ernaar en denk erover. Ga er doorheen, dan kan je ze loslaten!

Jij bent het waard om er te zijn en het leven te leiden dat bij je past, met of zonder hem.

Ga ervoor meis!

Lytse.:present:

@ Polly: Nog even over het slechte slapen. Ik heb altijd al slaapproblemen gehad en toen ik stopte met drinken werd dat erger. In je bed heel ontspannen gaan liggen en ademen met je buik, helpt mij. Sommige mensen proberen ook hun dag van achteren naar voren na te gaan.

Maak je niet druk, want het gaat over, ook al is het nu niet fijn. Je kunt ook heftig gaan dromen, omdat je die dromen met drank onderdrukt hebt. Het helpt allemaal in het gezond worden.

Nog niet alles bijgelezen, maar even geen tijd meer. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor RunningL.

Ik had ook alles al gezegd wat hiervoor is aangevoerd. Je kunt tijdelijk kiezen voor een time-out en alleen contact houden met je maatje, je kunt met een paar mensen pb-en en verder niet op de dagdraad komen en als je echt in de knoop zit, mag je me pb-en en zal ik je mijn e-mailadres geven.

Kies voor jezelf, ondanks je jeugd en je "stoornissen"! Je bent geen kind meer, maar volwassen. Jíj kunt de keuze maken.

Nu echt weg!

Heintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Tatum

Albert

Lytse *weer terug*

Geertjegeert

Joris

Polly

Tonnyw

Emah

Een beetje laat, maar ik heb nu pas tijd om even te internetten. Gisteren ook niets gedronken, maar ik ben wel bij de huisarts geweest om eens te praten over mijn drankgebruik. Gelukkig was hij heel begripvol, maar toen ik er heen fietste was het alsof het over een ander persoon ging. Te veel drinken is iets voor 'anderen', niet voor zo'n controlefreak als ik. Tsja, dus niet. Of het me nu lukt om zonder verdere professionele hulp de boel op de rit te krijgen, weet ik niet. Voor dit moment heb ik besloten dat wel te gaan proberen, hopelijk met een beetje hulp van jullie kant :D

En Tonny, ik herken je verhaal, ook het verhaal van Lytse trouwens. Mijn partner wil gewoon wel wat drinken en is ook echt wel bereid om mij te helpen, maar tot een bepaalde grens. En daarbij is het MIJN probleem, en niet het zijne, ik kan dan wel heel slachtofferig gaan doen, maar daar schiet ik dus niets mee op. Het is en blijft mijn verantwoordelijkheid. En verder bekijk ik het dus nu maar even per dag, lijkt me zo.

Nou, fijne dag allemaal verder, geniet van het zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kate,

We zijn de enigen op dit moment.

Wij zijn net met de boer en zijn vrouw uit eten geweest. (We zijn nog steeds op vakantie in de Allgäu.) We komen er al 10 jaar, maar ze hebben het niet rijk en daarom voelden we ons eerst een beetje bezwaard toen we uitgenodigd werden. Mijn man hoort heel slecht, dus hij heeft het helaas niet goed kunnen volgen, maar het was al met al heel gezellig!

Vanmiddag hebben we, meestal droog, rondgereden en zijn o.a. langs de Plansee gereden, net over de Oostenrijkse grens.

Hoe gaat het op het ogenblik met jou? Ik heb nattuurlijk veel gemist de laatste weken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: hoe gaat het vandaag? Knietjes afgeveegd en een zak vol moed verzameld?

@ Jane: hoe was je nachtdienst? De zwaarste gevallen bellen m.i. 's nachts.

Nu weer even wat anders doen, want ik zit in mezelf te praten.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne, vanochtend helemaal over je heen gelezen. :$

De buurman staat bol van de structuur, doordeweeks. In het weekend is het gewoon een jonge hond dat doet waar hij zin in heeft. Dat houdt ook in dat hij zijn drugs niet kan laten staan. Het was afgelopen weekend zo'n verschrikkelijke kwallebal en toen ik hem daar wat van zei, kreeg ik de volgende dag: "Je bent toch niet boos op mij?" en "Sorry!" en serieus, zit ik daar op te wachten? Want toen hij dat zei herkende ik het van mezelf. Dus hij had echt geen idee meer wat hij die vrijdag deed. Helemaal bol van de troep. En dat was heel erg confronterend. Wil ik dat wel? En mss ben ik daarom zelf ook wel gaan glijden. Weet het niet. Ik heb er geen zin in op die manier. Het enige 'voordeel' heb niets met drugs. Dus daarin zou ik niet glijden. Maar of hij wel goed voor mij is? Doordeweeks wel, maar het weekend?

Goed, ik ben hier niet eerder eerlijk over geweest. Maar zo is het dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve woorden.

Hoop echt dat ik vannacht beter slaap.

Nog geen neiging tot het nemen van een wijntje gehad. Voel me heel relaxed. Denk echt dat het de laatste jaren een troostmiddel is geweest......of zeg ik dat te vroeg?

Die dagpact aanvullen was een makkie hoor en gezien de complimenten heb ik het goed gedaan.

Lytse, is lees wat herkenning...... maar zoals gezegd, ik dronk sporadisch voor 5 uur en in de regel ken ik mijn grenzen ook wel.

Ik schrik af en toe wat ik hier lees (niet eens zozeer op dit draadje)....

Ik heb altijd enorm veel gedroomd, heb ik dan niet genoeg gedronken? #ongepastgrapje....

Weinig puf, 1,5 uur zitten bellen met vriendinnen. Ze zijn allemaal zeer begaan met mij maar ik voel me beter dan de laatste tijd!

Wens iedereen een goede nacht toe!

Polly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha die Jopie.;)

Mij mag je ook bellen hoor. Ik ben ook niet bang voor die beestjes. Als kind heb ik eens een keer een levende worm op mijn tong gelegd vanwege een weddenschap.:D

Mis je die kat niet uit je vorige huis? Die zou wel raad weten met die muis!

@ Dinah: hoi meis. Je bent nog laat op!

Ik meld me even droog af. Hopelijk slapen we allemaal lekker en staan we morgen fris weer op. Welterusten allemaal.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...