Spring naar bijdragen

Maandag 12 augustus 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik heb geen tijdsperiode in gedachte, Hot.

En wil ook zeker niemand uitsluiten.

Wel is het zo dat we hier zijn, tenminste daarvan ga ik uit,

om uiteindelijk ADB te worden, als minderaar of als stopper.

Die keuze is aan elk.

Dus vind ik het echt wel logisch dat er af en toe ook forummers komen die op dat moment

wel wat genuttigd hebben. En dat begrijp ik, dat heb ik zelf ook gedaan in het begin

en tijdens mijn terugval. En dan is het goed dat er zoiets als dit vangnet bestaat.

Maar het kan een trigger zijn voor anderen, ik hoop dat een ieder zich daar dan

van bewust is. Maar met alcohol in mijn lijf was ik dat in ieder geval niet.

Het is niet prettig om te lezen wat voor onrust het soms veroorzaakt.

Er wordt dan wel gezegd: scrollen,

maar zoals een andere forummer ooit eens heel treffend zei: hoe kun je dat als je niet van te voren al gelezen hebt wat er staat? Dus ben je al te laat.

Het blijft lastig, zo'n forum, ieder zoekt iets wat hem of haar helpt hier.

Ik hoop dat ieder dat hier dan ook vindt.

Vandaar dat ik niemand uitsluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag!

Krijg ik net een compliment via pb, moet ik toch bekennen dat ik het compliment niet echt waard ben.

Vanochtend heb ik de huisarts gebeld voor een herhaalrecept Refusal. Drank begon weer een rol te spelen. De reden is mijn verjaardag. Niet omdat ik ouder word, daar zijn we inmiddels wel overheen, maar omdat ik mezelf beloofd had dat ik tijdens mijn 'feest' mocht drinken. Als het dan mag, waarom nu niet? En dat wil ik dus niet.

Er wordt gewoon door mij niet gedronken op mijn verjaardag. Leuk bedacht, maar werkt niet. Ik koop wel alcohol voor mijn vader en wie er dan ook maar langs gaat komen, maar als het feest voorbij is, dan geef ik het overschot gewoon mee aan hem.

Het enige wat ik nu moet gaan bedenken is hoeveel ik nu nodig ben aan drank. Als ik zelf niet drink, dan scheelt dat aardig wat. Wat drinken normale mensen? Mijn vader is niet normaal, dus daar kan ik niet vanuit gaan. De ene keer drinkt hij twee flesjes bier, of wil hij juist vruchtensap en de andere keer, als het gezellig is, drinkt hij zo een halve krat leeg. En er zijn nog meer grote drinkers, maar heb eigenlijk geen behoefte om zoveel in te slaan. Hoe losten jullie dat op?

Nou ja, dit is mijn biecht eigenlijk. Ik ben terug aan de Refusal en ik ga voor nooit meer. Want ik ben er nu toch wel zo klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Jopie, ik vel geen oordeel. Ik zeg alleen maar dat we er met z'n allen voor moeten waken dat we hier niet met z'n allen onder invloed met elkaar gaan schrijven. Dan wordt het een forum waar alcohol de baas is. Was niet meer dan een woord/naam grapje.



En zo heb ik het ook opgevat. Vandaar mijn opmerking.
En nu ga ik ook weg, ik vind het vervelend als ik verkeerd begrepen wordt,
nu heb ik het gevoel dat ik op het matje wordt geroepen en vind
het verdomd moeilijk om me via geschreven tekst uit te drukken.
Terwijl er feitelijk weinig achter zat, behalve dat ik het woordgrapje van Kohtje kon waarderen.

Offffff maar weeeeeeeerrrrr !!!!!!!!!!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine weten de mensen die komen dat jij gestopt bent met drinken?

Als dat zo is, zou je ook kunnen zeggen dat het een alc. vrije verjaardag wordt.

Een andere mogelijkheid is dat je er b.v. per man 2-3 drankjes voor uittrekt.

Of inderdaad de rest allemaal mee geven aan de laatste bezoekers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, de meesten weten het. Ik weet dat ik mijn stiefmoeder een groot plezier doe als ik niet drink. Ze heeft hele nare ervaringen met Madeleine met borrel op. Voor een vriendin, die zelf ook een alcoholprobleem heeft, haal ik alcoholvrij bier met een smaakje (op verzoek). De enige mensen die niets weten van mijn alcoholprobleem zijn mijn vrienden/buurman. Al denk ik dat de laatste wel een vermoeden heeft, maar ik ben nog niet zover om het aan hem toe te geven.

Ik kan inderdaad een max stellen. Ik wilde een grote krat kopen. En dan op=op. Maar ik vind dat zo dom. Ik heb een probleem en zij krijgen dorst, omdat ik niet meer heb opgehaald. Maar voor hetzelfde geld drinkt niemand en zit ik alsnog met een krat bier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Hot. ik houd me niet altijd in maar durf tegenwoordig wel te zeggen hoe ik me voel in een ongename situatie. Ik probeer het wel vaak toch voorzichtig te doen.

Ik weet dat ik vroeger vaak erg depri kon zijn. Weet ook dat, als ik mijn kwaadheid niet uit, die kwaadheid bij mijzelf terecht komt en ik depressief word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud
Goeiemorgen deze morgen! :rose:

Lijkt mij dat de spontaniteit eraf gaat wanneer het verplicht wordt om te reageren.
Krijg je reacties om de reacties.
En soms hebben mensen nu eenmaal even meer steun nodig dan dat ze kunnen geven, lijkt me dan ongezond om ze te verplichten om over hun grenzen te gaan.
Bovendien, volgens mij zitten we hier allemaal op de eerste plaats voor onszelf. ;)

Nou heb ik toch een vraag aan mensen die werken en eventueel kinderen hebben en die ook nog zelf hun huishouden doen en daarnaast ook nog aan ontspanning doen. Hoe doen jullie dat? Ik bedoel, hoe krijgen jullie dat gepland in 24 uur en dan ook nog voldoende te slapen?quote>


Je hebt mijn nest gezien:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heee Appie

bij Happie net een kg

spercieboontjes gekocht

voor nog geen euro!

ff de kook erover en ik kan

weer 4 poties invriezen voor

als het strandweer wordt weer.

Zo ook de vlees en fruitaanbiedingen

afgefietst bij de andere supers en de

(vries)kasten zijn weer gevuld. Niks voor jou?

beetje hamsteren en je eet vers als je weer lange dagen maaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij ligt het al weer jaren achter me Spud,

maar ik herinner me nog goed hoe moe ik was,

hoe alles nooit af kwam, hoe ik altijd aandacht tekort had voor

de kinderen, partner en mezelf.

Ook jaren tegen een burn out aangezeten, uiteindelijk er midden in.

Het waren ook de jaren waarin van de drank afhankelijk werd

om "quasi" te kunnen ontspannen en in slaap te komen 's avonds.

Tropenjaren noemde ik ze.

Ver over mijn grenzen gegaan en waarschijnlijk ook over die van anderen.

Wat ben ik blij dat hie jaren ver achter me liggen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie


weten dat er verschillende rollen te onderscheiden zijn
bijvoorbeeld ook bij 'pesten'
maakt mij bewust van welke rol ik speel
in dit vreemde spel.

en zolang ik wissel van rol
doe ik nog steeds mee
ook als ik me ineens opwerp als redder
of mijn mond hou.

alleen het 'uit het rollenspel stappen' is zinvol

hoe je dat doet blijf ik lastig vinden
maar wel een zinvolle zoektocht:
"wat is mijn aandeel nu in het geheel"
en
"hoe hou ik de ander heel".

Dank je Jopie:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud om even op jouw vraag een antwoord te geven, door mijn werk werd teveel van me verwacht, terwijl ik dit nooit aangaf.

Het werd almaar erger en met een borrel op kon ik er weer tegenaan, dacht ik. Kortom na een aantal jaren zo geleefd te hebben met nachten van 4 uur slaap kreeg ik een burnout, zoals ze dat noemen.

Ik ben 1 jaar thuis geweest, waarin stiekem de drank rijkelijk vloeide en ik toneel speelde dat het beter ging. Uiteindelijk ging het inderdaad beter maar ik was afhankelijk geworden van dat drankje in de middag en nog meer in de avond.

Ik heb er wel van geleerd, ik kan nu aangeven wanneer ik iets niet wil, dit is mij aangeleerd door de psychiater waar ik bij was.

Nu gaat dat allemaal goed, ik ben al een aantal jaren met de vut, alleen moet ik nog van de drank af.

Het is me nu twee weken gelukt en ik ga er nu voor. Ben maar gelijk met roken gestopt want als ik rook krijg ik zin in een wijntje. Dat was mijn verhaal.

Het is de eerste keer dat ik dit zo vertel, ik ben ook een binnevetter.

Verder good goan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, sorry

Je ziet het misschien niet, en je zei vorige week Zondag nog dat ik was afgevallen.

Ik eet als een slootgraver.

Heb net ruim een kilo macaroni op.

Denk je dan dat ik 1 kilo boontjes kan verdelen in 4 portie`s?

Nee hoor eten, en dan heb ik de volgende dag ook nog wat als ik er vlees en aardappelen bij doe.

Vraag me nu toch af of ik mijn nickname niet es zal veranderen in kliko:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...