Spring naar bijdragen

Donderdag 15 augustus 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Ben weer "boven water" en weer eventjes op m'n atelier waar m'n computer ook staat. Maandagavond, op de terugweg van een meeting, voelde ik ineens m'n hoofd gaan gloeien en m'n oogleden ontiegelijk zwaar worden. Binnen een half uurtje was ik van kiplekker ineens doodziek. Twee dagen op bed gelegen met hoge koorts en alles wat maar zeer kon doen deed zeer. Moest er alleen om 12.00 uur even uit (m'n vrouw moest werken..) om het hondje z'n nodige rondje te laten maken. Ik voelde me en liep als een zombie.. hoe sterk was de herinnering aan de laatste jaren van m'n gebruik!

Ik realiseerde me ineens dat pijnlijke herinneringen aan het verleden toch onschadelijker voor me zijn als ik ze heb verwerkt; dat ze me niet meer vasthouden in schuld- en schaamtegevoelens omdat ik "schuld heb bekend" en met mijn gedrag/werk in herstel ook al de nodige dingen heb goedgemaakt.

Originally posted by: A3

Mooi gefietst door de IJsseluiterwaarden net, met grondnevel en een dampende rivier.

Ka er voor de rest van de dag wel weer tegen dus.

quote>

Dit stukje van A3 vanmorgen opende ook weer even mijn ogen. Elke ochtend tussen half zeven en zeven uur (in het weekend een half uurtje later) loop ik met m'n hond langs de IJssel. Vanmorgen dus nog niet, omdat ik nog erg wiebelig en zwaar wakker werd. Mijn vrouw had dus deze taak weer even op zich genomen en kwam met dezelfde woorden als die van A3 thuis.. het was zo mooi langs de IJssel, die dampende rivier, nog helemaal rimpelloos en een vroeg zonnetje..

Ineens realiseerde ik me, dat ik ondanks m'n regelmatige gemopper over dat vroege rondje lopen, toch ook altijd wel erg geniet en opknap van datzelfde rondje. Dus van: blij dat jij (m'n vrouw dus) nu gelopen hebt, was ik in ene keer min of meer een beetje jaloers.. Nou ja, morgen ga ik weer. Dan kan m'n vrouw zich weer voorbereiden op haar werkdag. Zo zijn onze taken er in de loop van de jaren ingesleten, en zo is mijn gemopper er ook ingesleten. Niet alles waar ik over mopper is het mopperen waard. Soms moet ik weer even worden wakker geschud.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Is het keer op keer plaatsen van een schier oneindige stroom muzieklinkjes -ondanks herhaalde waarschuwingen en straffen om dat niet meer te doen, nu opstandigheid of valt het onder obsessie en dwangmatigheid wat veel verslaafden kenmerkt..

M.a.w. kan iemand hier nou wel of niet wat aan doen en moet iemand hier dan wel of niet voor buitengesloten worden?

Ik vertrouw er op dat Tactive voldoende kennis in huis heeft om hier mee om te gaan en dat ze geen duiven in hun eigen hok afschieten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

@ Wijfie: sterkte, ook weer met deze dag!

@ Albatros: goed gedaan! Inderdaad niet te diep op ingaan. Die discussie kan je toch niet winnen!

Ik mis VM ook, maar ze had al een aantal waarschuwingen gekregen over het plaatsen van muzieklinkjes en waagde het er toch op. Jammer, maar ze kon er op wachten. Zaterdag gaat ze op vakantie en dan zijn er zomaar weer wat weken om!

Iedereen die haar spreekt, hartelijke groeten van mij!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

Gelukkig, dat je hier een beetje van je af kan praten, dan voelt het misschien toch wat minder alleen.

Ik zou ook ongerust worden\zijn als ik zou zien dat die bobbel steeds groter wordt.

Wat zeggen ze daarover in het ziekenhuis dan?

Kan dat voorlopig geen kwaad dan?

Verder, gezellig oud-medewerkster op bezoek gehad vanmiddag.

Maar toch een dip, qua drank aangaande.

Het begon vanochtend al, toen ik de glazenkast schoonmaakte.

Ik heb van die mooie wijnglazen, die ik er uit haalde om schoon te maken.

Meteen de associatie, met wijn;

Mooi gevuld glas..enfin je kent het wel

Om het onrustige gevoel weg te nemen, 2 dikke plakken cake genomen.

Later naar het dorp gelopen, fes wijn schoot steeds door mijn hoofd.

In plaats daarvan; een slaatje gekocht, een reep chocola en een heel pak stroopwafels.

De reep, en slaatje zijn al op.

Nu aan de stroopwafels begonnen.

Oh, wat zonde toch, was zo gezond bezig.

Ga ik natuurlijk weer "suikermoe"van worden, weer kilo's erbij op het kilodraadje en ga zo maar door.

Oke, ik drink niet, maar of dit nu heel veel gezonder is..

Natuurlijk ook geen trek meer in een gezonde warme prak nu.

Enfin, genoeg geklaagd weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik weer even, wederom stuiterend, omdat ik vanavond mijn tweede meeting heb. Het is weliswaar minder eng dan vorige week, maar nerveus ben ik toch.

Dan mis ik mijn stuiterende leeftijdsgenootje Spuddie...

Ik blijf niet te lang hangen hier, anders ga ik ook puberaal gedrag vertonen, heb nu al een beetje de neiging om op mijn hoofd te gaan staan.

Wish me luck en ga goed allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond kanjers.

Poeh ik ben moe zeg.

Heb net even vluchtig de draad gelezen en zag dat er weer moeite was met de manier waarop Tactive handelt.

Er zijn regels mensen. Regels die opgesteld zijn door hun. Als je je daar niet aan houd krijg je een b(o)n;)

Als je je in het verkeer niet aan de regels houdt krijg je een bon. Regels zijn er niet voor niets, of we het er nu mee eens zijn of niet, als we nu eens gewoon proberen om ons daar aan te houden en niet iedere keer proberen die regels te overtreden of tegen Tactive aan te schoppen, zijn we een heel eind verder. Zo moeilijk is dat toch niet?

Zo nu ga ik eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijffie,

Als die bobbel alsmaar dikker wordt zou ik toch meteen een arts willen spreken.

Desnoods dokterspost of eerste hulp.

VM, fijne vakantie vanaf zaterdag :present:

Je hebt er wel een beetje mee gespeeld he.

Hier weer wennen aan het werkritme.

Soms valt het mee, soms valt het tegen zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blablablablaaaaaaaaa.

VM, je bent vaak gewoon een opstandig puberaal meisje wat de grenzen op wil zoeken en testen.

Ik ben van mening dat ik dat mag zeggen omdat ik me er zooooo in herken:D:devil:B)

Ik ben ook van mening dat je hier geen ban HOEFT te krijgen als je, zoals Bol al schreef, gewoon meegaat in the flow en je je netjes gedraagt.

Ik vind het ook jammer dat ik niet meer mag schelden maar het zegt meer over mij dat ik zoveel krachttermen nodig heb dan over het beleid van Cactus.

Ik vind het ook jammer dat je blijkbaar geen muzieklinkjes mag plaatsten maar daar zal Cactus haar redenen voor hebben. Ik hoef het niet overal mee eens te zijn maar is het nou zo moeilijk om gewoon es te accepteren dat bij dit forum bepaalde regels horen???

De wereld is niet eerlijk en de één krijgt meer dan de ander. Ja, is zo. Altijd al zo geweest ook.

Maar vlgs mij helpt het niet knollen met citroenen te vergelijken.

Ik schrijf hier al bijna 7 jaar en heb geen ban gehad. Wel ettelijke mailtjes over schuttingtaal en 1x een waarschuwing omdat ik ruzie zat te maken met iemand.

Of ik nou wel of niet gelijk had met die ruzie is niet belangrijk. Wat ik wel leerde is dat als ik slecht in mn vel zit ik maar wat graag de confrontatie op wil zoeken en ruzie wil maken. Dan verdwijnt mn rotgevoel wat naar de achtergrond en kan ik me lekker verontwaardigd bezig houden met 'mijn gelijk'. En hoef ik niet te voelen wat ik voel.

Dat wist ik ook al wel maar met sommige zaken ben ik zoveel dommer als een ezel, ik moet me blijkbaar heel vaak aan dezelfde steen stoten voor ik het snap en dan nog vaak om iets te veranderen.

My 2 cents zou Water, een oudgediende, wel zeggen.

En ik zeg het ook!

Take care frummers, ga goed.

VM, je komt toch wel terug he:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi, eet die vieze bagger maar.

Ik weet dat het niet goed voor je is maar alles beter dan drinken.

Ik snap je associatie. Goed dat je er niet aan toegeeft.

Het wordt er toch allemaal niet anders van en als je drinkt baal je daar weer zo van.

En zie maar weer es te stoppen. Daar denk ik toch altijd aan.

Niet dat ik trekmomenten heb lately maar ik mis de roes nog wel es.

Ook dit gaat weer voorbij. Soms is het uitzitten vd trek maar het beste wat je kunt doen.

Take care!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het meevalt of tegenvalt is ook maar een verhaal in het hoofd.

Ideeen over wat fijn is en wat niet fijn is.

Of hoe het zou moeten lopen.

Verwachtingen en oordelen.

Ja Bammerdebam. We weten het zo goed.

Maar zo voelt het niet altijd he.

En daar kunnen we weer mooi over nadenken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...