Ella Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Originally posted by: miranda Originally posted by: acer Originally posted by: TatumDAGPACT:LiesMirandaAlbertLytseSpudTatumAcerstella Koppie erbij houden allemaal hoor!!!thanks lies!!! en veel succes vandaag!!voor allemaal een mooie :rose:dag en JOWAN gefeliciteerd!quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Goedemorgen. Ook ik ga er vandaag weer voor. Al weer een tijdje op de Jojo. Moet mijn best doen niet bij de pakken neer te gaan zitten en voor eens en altijd op te geven. Het lijkt een onbegonnen strijd, maar vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hoi Stella, Een onbegonnen strijd klinkt erg negatief. Acceptatie klinkt veel positiever. Een stukje berusting, zoiets. Bovendien put een gevecht (strijd) uit. Het is doorleven maar zonder drank. Alles kan en mag, behalve de eerste nemen. Per dag denken en aanvaarden. Je zult gaan ondervinden dat er meer is dan een slok. Dag voor dag zal het beter gaan. Het iedere dag niet voor de eerste zwichten geeft groei. Actie Stella. Jojo werk schiet niet op. Bij ieder slok begint het circus opnieuw en wakker je de boel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Nog even wat bijgelezen. Marika, het kan handig zijn om sociale vaardigheden voor de omgang te leren. Maar het belangrijkste is dat jij je happy voelt met jezelf. Gewoon zoals je bent. Variatie mag er zijn. Dat maakt de wereld kleurrijk. En die rotopmerkingen komen alleen maar van iemand die een ander nodig heeft om zich beter te voelen, door te kleineren. Jij bent meer waard! Tatum hoe heb je het gehad? Hier komt de regen goed uit, gisteren eindelijk eens wat mestkorrels in de tuin verspreid die al heel lang in een dichte doos op de plank stonden. Dat kan nu mooi een beetje in de grond regenen en inwerken. Alles op zijn tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Jemig Soothe. Je gaat richting 15.000 berichten zie ik. Wist niet dat je zo'n kletskous was Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Kate hoi, Ook ik schrik me rot.:)Ik moet dus effe dimme. Groet en nog dank voor je medeleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Net goedemiddag, Vandaag heb ik niet zoveel te melden. Druif even uitstellen, vanwege schouders en het weer. Ik wil Alberts voorbeeld volgen en wat in mijn kamer gaan opruimen. Ik hoop dat RL het een beetje droog houdt. Allemaal een prettige dag toegewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Goedemiddag hottentottensoldaten, Waarom en waarover wil je een heftig meningsverschil ontketenen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Originally posted by: hottentottensoldatenHoi Kohtje Weigeren om in een slachtoffer rol terecht te komen is denk ik wel mijn motivatie.quote> Motivatie tot wat, hottentottensoldaten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 In een slachtofferrol terecht komen is meestal niet iets wat je overkomt, maar wat je er zélf van maakt, m'n beste hottentottensoldaten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Je bedoelt Hot? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hottentottensoldaten, Onderschat nooit datgene wat je gegeven is.. mooie, ware woorden. Wat betreft jezelf niet gebonden voelen in algemene opvatting(en) heb ik de laatste jaren veel geleerd. Ik heb mezelf altijd proberen te spiegelen aan wat anderen zeiden dat goed voor me was, dat was altijd de norm, het streven. En elke keer als ik dacht er zo'n beetje te zijn, dan kwam er weer iemand anders met andere opvattingen en dacht ik dáár weer aan te moeten voldoen. Ik moest principes hebben in m'n leven. Helaas heeft het leven zelf zoveel principes voortgebracht, dat ik er geen wijs meer uit werd. Het gevolg hiervan was dat ik steeds vaker die eerder genoemde slachtofferrol ging opzoeken. Toen kwam ik een aantal jaren geleden de uitspraak tegen: "laat je principes van vandaag niet je gevangenis van morgen worden". Dit sloeg in als een bom. Daar kwam nog de volgende overheen: "principes zijn er om je leven te leiden, niet om het te beperken"... Toen kon ik "los"gaan. Toen kon ik gaan leven volgens principes omdat ik de vrijheid had om mijn principes door ervaring, door te leren, door toe te geven dat sommige principes niet werkten, bij te stellen. Zo werden principes richtingaanwijzers in plaats van een gevangenis. Niets is star en heilig, alles is aan verandering onderhevig, ook de dingen die zogenaamd vaststaan... Door vaste overtuigingen en zgn. dogma's los te laten is er beweging in mijn leven gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Originally posted by: SootheHoi Stella,Een onbegonnen strijd klinkt erg negatief.Acceptatie klinkt veel positiever.Een stukje berusting, zoiets.Bovendien put een gevecht (strijd) uit.Het is doorleven maar zonder drank.Alles kan en mag, behalve de eerste nemen.Per dag denken en aanvaarden.Je zult gaan ondervinden dat er meer is dan een slok.Dag voor dag zal het beter gaan.Het iedere dag niet voor de eerste zwichten geeft groei.Actie Stella.Jojo werk schiet niet op.Bij ieder slok begint het circus opnieuw en wakker je de boel aan.quote> Dank je voor je wijze woorden! ik prent ze me ook elke dag weer in. Helaas zwicht ik steeds weer, met alle nadelige gevolgen van dien. Voor nu weer een stop poging. vertrouwen in het alcohol probleem te boven komen durf ik niet te hebben. Maar proberen blijf ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Fijn Wijfie dat je tussen alle "gedoe" door toch af en toe tijd kunt vinden voor jezelf en ontspanning kunt vinden in je muziek. Da's belangrijk om bij te tanken en het vol te kunnen houden, waarbij ik aanneem dat je het ook "droog" hebt kunnen houden. Want dat lijkt me voor jou ook belangrijk. Vooral nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hottentottensoldaten, Zoals je wellicht weet ben ik nogal begaan met het 12-Stappen programma. Ik ben ontzettend blij dat ik me op dat pad begeven heb. In de beginperiode liet ik me alles wat daar gezegd en geschreven werd, behoorlijk aanleunen. Dat had ik ook echt nodig om mezelf weer een plek te geven in het leven, in de maatschappij, onder de mensen. Als mij dingen werden aangeraden die ik eigenlijk helemaal niet zag zitten of waarvan ik het nut niet inzag, dan deed ik ze tóch.. omdat ze zeiden dat dat goed voor me zou zijn. Gelukkig kon ik m'n eigenwijsheid overstijgen, want er was nog iets wat ze zeiden: "je eigen zgn. wijsheid heeft je uiteindelijk hier gebracht, heeft je op de bodem van de put doen belanden.." En daar kon ik met de beste wil van de wereld geen ontkennend antwoord op verzinnen. Nu stikt het in het 12-Stappen programma ook van richtlijnen en principes, waarover niet onderhandeld kan worden. En dat is maar goed ook, anders zou het hele programma er al lang niet meer zijn geweest. Maar de gemeenschappen die de 12-Stappen hanteren, zoals AA, NA, CA, OA, Al-Anon, Nar-Anon, en nog vele, vele andere, die kunnen principes weer tot gevangenissen gaan maken. Binnen die gemeenschappen zie ik mensen in herstel weer vaak dezelfde fouten gaan maken die er voor gezorgd hebben dat we bij die gemeenschappen terecht zijn gekomen. Dan komen de persoonlijkheden weer bovendrijven, de ego's, begrippen als macht en beter weten.. Door het programma te omarmen en de gemeenschap min of meer los te laten, kan ik me in alle vrijheid ontwikkelen. Daar heb ik wel enige jaren in die gemeenschap voor nodig gehad, en die gemeenschap is er ook nog wel steeds, ook voor mij, maar ik ben er niet (meer) aan gebonden. Ik ga nog altijd graag naar meetings, maar niet omdat het moet, omdat het zo hoort, alleen maar omdat ik daar behoefte aan heb. Wat ik hiermee zeggen wil: ik heb het nodig gehad om mijn vrijheid te vinden vanuit een zgn. "strenge leer".. Het mooie van de "strenge leer" van de 12-Stappen is dat de tijd die je nodig heb om ze je eigen te maken, geheel aan jezelf is. En dat wat je ermee doet ook geheel aan jezelf is.. Zonder de "strenge leer" van de 12 Stappen was ik nu nog steeds zoekende geweest naar wie er nou gelijk had of niet, zonder naar mezelf te luisteren. Nu luister ik naar mezelf én naar anderen, en iedereen heeft gelijk op zijn eigen manier. Ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Originally posted by: wijfieGoedenmiddag<Gisteren een geweldige dag gehad, even alle zorgen van me af kunnen zetten en heerlijkgespeeld. Veel mensen ontmoet en kennisen die speciaal voor mij kwamen kijken.Dat heeft me heel goed gedaan!De thuiskomst is dan altijd wat minder en voel me dan een soort schuldig tegenover J dat ik het zo naar m'n zin heb gehad.Uitgerekend had hij een slechte dag gisteren, maar ik was lekker op tijd thuis, meteen daar weggegaan, niet blijven hangen.Thuis ook nog even het zo gezellig mogelijk voor hem gemaakt, laptop meegenomen naarbed en het nieuwe CD tje gedraaid van het koor waar hij ook bij zingt!Nu een rustig zondagje, best vermoeiend zo'n festival, lopen van de ene naar de andere locatie, dus vandaag lekker niks en daar ga ik ook van genieten!Morgen beginnen de onderzoeken...quote> Wijfie, dit bericht is opgebouwd uit allemaal "kleine dingetjes"... en samen maken ze een "dijk van een bericht".. Zo vind je geluk. Waardeer de kleine dingetjes.Achter je bericht zitten grote zorgen. Probeer die ook tot kleinere porties terug te brengen, door ze dag voor dag, en probleem voor probleem tegemoet te treden. Morgen begin van onderzoeken.. 1e stapje. Dan luisteren naar uitslag van onderzoeken..2e stapje. Dan pas kun je de volgende stapjes doen.. Niet al meteen het meest zwarte scenario voor de dag halen, maar doe wat je op dát moment kunt doen en overzien. Wél heel veel sterkte gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hoi hots, Kan me heel erg vinden in jouw texten. Deze is voor mij.. En voor wie ook even vrolijk wil worden.. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hai hottentottensoldaten, Ik zie een aantal stellingen in je laatste bericht en ik ben zo vrij geweest om op de eerste zes te reageren met mijn visie op dit soort dingen. Het laatste deel van je bericht kan ik niet helemaal volgen.. 1)Die vrijheid van mening heb je altijd. Geen dictator kan jou je mening ontnemen. Een schrikbewind kan je wel een andere mening opleggen, maar daaronder zal altijd jouw eigen mening blijven bestaan, zolang jij bestaat. 2)Niemand kan je verantwoording afdwingen, je kunt alleen voor jezelf verantwoording afleggen en verantwoordelijkheid nemen. 3)Mensen die pretenderen het ware leven gevonden te hebben kunnen best gelijk hebben. Maar dat wil niet zeggen dat dat voor mijn leven op dezelfde manier geldt. Het ware leven is maar net wat je ervan "verwacht". 4)Voor mij bestaat er alleen maar waarheid. Als iemand mij een leugen verteld, of als ik een leugen vertel, dan is dat voor mij op dat moment de waarheid waar ik mee verder moet. 5)Waarheid is niet op te dringen, waarheid is voor iedereen net dát wat op dat moment realiteit is.. voor iedereen dus zeer persoonlijk. 6)Als je afhaakt op het moment dat je erachter komt dat het doel is dat iedereen hetzelfde moet zijn, ontneem je jezelf en anderen de kans om aan te tonen dat niet iedereen hetzelfde kán zijn. Verstop je niet, maar neem deel aan het leven.. laat je zien en horen. Een ieder is het waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Hots... Ik ben een met een ieder..toch niet gelijk. Niet overbodig zeker niet.. hou me liever niet vast aan aardse zaken..zoals bezit of (bij) geloof.. Ik ga even buiten spelen doegg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Beste hottentottensoldaten, Ik vraag jou helemaal niets te doen, en al zeker niet voor mij.. als je iets wilt doen moet dat helemaal uit jezelf komen, in alle vrijheid, in jouw eigen tijd. Ik deel vandaag alleen een stukje van mijn leven aan jou mede.. puur uit medemenslievendheid. Alle goeds, hottentottensoldaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 18 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Sorry voor mijn binnenvallen! Maar ik ben ZO blij! Echt excuses voor het denderen door het goeie gesprek. Ik heb mezelf vandaag op zoveel fronten overwonnen, dat ik gewoon sta te kijken van mezelf. Ik wist niet dat ik dit kon. In k-weer een triatlon volbrengen, zwemmen ging te langzaam, maar ik heb het goed gemaakt op de fiets en al helemaal met het lopen, een nieuw PR! Ik had ondanks een doorwaakte nacht nog genoeg energie over aan het eind van de wedstrijd, ik had nog wel even door kunnen gaan. Dat goedje heet dus adrenaline. Wat een fantastische ervaring! Ik wil meer! Uiteraard ging al deze euforie gepaard met een ENORME trek, die ik heb weten te overwinnen, ik hóef dus helemaal niet te drinken na wedstrijd, nergens voor nodig! Nu is de adrenaline op, de euforie en de medaille hangen nog rond. Ik ga naar bed. Hartstikke DROOG! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Runningliesje, Ben harstikke trots op je. YOU DID IT! Op alle fronten. Je hebt je rust dubbel en dik verdient. Slaap wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Niks gedronken vandaag. Helaas, wel heel veel moeite. In plaats daarvan , goedkope cornetto's aan het eten. Nieuwe boekenkast gekocht Staat mooi. Latex heeft hem in elkaar gezet. Verder, gedroeg hij zich onmogelijk in de winkels. Schaam m'n ogen uit mijn hoofd af en toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 Trallallallalla twiet twiet, goeie avond mensen. Ja heu het heeft zolang geduurd omdat ik met een stel kennissen op een terrasje heb gezeten:P Maar ik heb me toch een paar leuke dingen gekocht. Ben heel goed geslaagd. Heb een hele mooie platte weegschaal gekocht, een pomp voor m'n aquarium, een paar mooie vazen, en het klapstuk van de week, een bijna nieuwe air cleaner inc. airco voor de prijs van ja ja????? ja???? 5,--euries, hoe vinden jullie die zeg. En hij doet het nog ook zeg. Wat ben ik weer gelukkig. Zo'n ding is in de slaapkamer zo makkelijk zeker omdat ik langs een drukke weg woon, en nu ook geen last meer van hitte s'zomers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2013 R.L. wat knap meid, je kan veel meer dan dat je vaak denkt hé? Rapi. 16 dagen hé meisie? Goed dat je het droog gehouden hebt want het zou zonde geweest zijn als we weer van voren af aan hadden moeten beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden