Spring naar bijdragen

Zondag 8 september 2013


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moeilijke dingen Aggie.

En vooral als anderen over je gaan oordelen.

Die het hele verhaal misschien niet kennen.

Maar wie weet, pakt het wel goed uit!

Je weet maar nooit :)

Ik ga even wat anders doen.

Zit al te lang op mijn praatstoel.

Ag bedankt voor het "gesprekje"

Ga goed:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken is prioriteit EEN, voor mij althans.

Voordegene die het moeilijk hebben vandaag...

EEN ding telt vandaag... laat de eerste staan.

En ik rook , eet en doe alles als ik maar niet drink!

Dagpacters van zondag 8 september:

WE KUNNEN HET! :

Kunsie ,Tatum ,Dylan, lytse , albert , liesje ,Miranda ,Jacc ,Acer ,Nadia en

Agnieta

:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag weer in slaap gevallen, ik verklaar het "einde weekend" en ga weer terug naar bed. Op mijn triathlon weinig aan weekend gehad, maar dan ook geen drup gedronken, wat het al weer helemaal goed maakt.

En Miran, wie er het eerst is zet de ander op het dagpact? Houwen we zo.

Ik zal AR en Lyts er niet meer op zetten.

Goed verwoord trouwens Lyts. En An: HELEMAAL GELIJK!.

Meld me droog af.

Alvast truste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Hé Hots, goedmorgen :heart:

Eigenlijk is het wel mooi dat jij er naar vraagt. Zo kan ik er op ingaan zonder dat het persoonlijk is. Dank je wel daarvoor.

Een pact aan gaan en wat ik (*) daar over denk:

- daar is moed voor nodig, zeg het maar eens hardop, ik drink vandaag niet, ten over staan van iedereen. De hele wereld kan meelezen
- daar is zelfrespect voor nodig, ik drink vandaag niet, ik ben het waard, ik ga ervoor, hoe ik me ook voel, ik hou het vol, vandaag
- daar zit een worsteling aan vast, en daar kom ik uit te voorschijn, uit mijn worsteling, ik ga het aan, ik drink vandaag niet
- het is bloedserieus, ik ga het aan, ik drink vandaag niet, ik heb genoeg gedronken, ik laat het achter me
- en nog veel en veel meer
en ook nog
- het gaat goed maar ik heb respect voor een ieder die de stap aangaat en ik doe met je mee, ik drink vandaag niet

wat er nu van gemaakt wordt is een behang papiertje, een kopietje van 2 cent, door degene die toevallig als eerste wakker is. Je weet niet eens hoe die anderen, wiens namen je even kopieert, er voor staan, vandaag.

Misschien voel ik me vandaag wel niet helemaal zeker of ik dat allemaal wil aan gaan. Maar als ik er toch op sta, ach.

De kans om moed te tonen is mij dan ontnomen. De mogelijkheid mij op te trekken door respect voor mezelf te vinden is mij bij voorbaat afgepakt, ik zie vandaag ergens nog wel of ik de worsteling met mijn verslaving ga winnen, en ik hoef het niet meer serieus te nemen als het toch maar een behangpapiertje is. Die kans is ook gejat.


(*) ik loop hier al wat langer mee, en ben niet de enige die een pact ziet als iets wat je bewust zelf aan moet gaan.

En vandaag heb ik geen zin om mijn mond er over te houden lieve Hots. Ik ben ook maar een mens.
quote>


fijn om het zo verwoord te zien Aak
zonder op de persoon
maar vanuit jezelf
ik kan me er helemaal in vinden
evenals de uitzonderingen waar Dylan meen ik, over schreef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Agnieta
Niet zo zeuren hoor,
als pacten voor iemand werkt
hoe en op wat voor manier dan ook,
is dat mooi meegenomen.

Iedere droge dag is er 1!quote>


Juist en das het belangrijkste.
Waar ik wat meer moeite mee heb is dat als mensen al jaren hier zijn en een ander vragen hun op het dagpact te zetten omdat ze het zelf niet kunnen.

Zo ik ben weer eens laat thuis. Das ook afgelopen. Heb net een leugentje om mijn dieren hun bestwil gedaan. Ze zitten veel te lang alleen. Vandaag van 10.00 tot vanavond 19.00 uur. Dat klopt niet, ik ga werken voor de d.a. om dieren te helpen, en thuis heb ik twee hondjes hebben zitten die op klappen staan. Dat werkt niet. Nu ben ik voortaan tussen 17.00 - 17.15 thuis.
Ook geregeld. Soms moet je liegen anders krijg je het niet voor elkaar. Klopt niet maar het is niet anders, en ik voel me rustig bij de gedachte eerder thuis te zijn voor die hummies :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja das een rotgevoel hé Akkie. Weet je, je leert ze zindelijk te worden en als ze het dan niet meer kunnen ophouden en een poepje in huis doen worden ze bang als ik thuis kom. Ik vind dat vreselijk en word nooit boos, maar dat zien mijn diertjes niet. Ze blijven bang en kruipen weg.

Nou dat wil ik niet meer. Mijn dieren zijn voor mij toch net wat belangrijker dan de D.A.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Zo ik ben weer eens laat thuis. Das ook afgelopen. Heb net een leugentje om mijn dieren hun bestwil gedaan. Ze zitten veel te lang alleen. Vandaag van 10.00 tot vanavond 19.00 uur. Dat klopt niet, ik ga werken voor de d.a. om dieren te helpen, en thuis heb ik twee hondjes hebben zitten die op klappen staan. Dat werkt niet. Nu ben ik voortaan tussen 17.00 - 17.15 thuis.
Ook geregeld. Soms moet je liegen anders krijg je het niet voor elkaar. Klopt niet maar het is niet anders, en ik voel me rustig bij de gedachte eerder thuis te zijn voor die hummies :)

quote>


Mooi dat je een einde eraan gemaakt hebt Bollewops! :present:
Toch vind ik dat daar geen leugentje om bestwil voor nodig is, mensen mogen best weten dat vrijwilligers ook een eigen agenda en leven hebben en daar mogen ze best rekening mee houden. Sterker nog, doen ze dat niet, lopen vrijwilligers uiteindelijk weg en dat lijkt me ook niet wat ze graag willen. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Lytse,

Was erg leuk! Maar wel een boelveel veranderd t.o.v. 12 jaar geleden.

Vrienden werken daar van me, zodoende dat ik toendertijd een privé rondleiding kreeg en ook daadwerkelijk binnen mocht.

Viel vandaag wat dat betreft een beetje tegen, omdat ik nu behoorlijk op afstand gehouden werd. Mijn familie zat in quarantaine dus die heb ik niet kunnen zien. ;)

Maar ik snap het wel heel goed! Enerzijds ik ben toen enorm verwendt en anderzijds is het absurd voor een donateursdag ineens je hele doen en laten om te gooien en die dieren op te zadelen met stress, wat weken kan duren en misschien wel voor langdurige problemen kan zorgen, dat alleen voor de leuk van de bezoeker.

Ik vind het dan ook top, hoe ze daar een middenweg in gevonden hebben.

En wat ik heel top vind en daar moet ik ze ook wel heel veel gelijk in geven omdat andere organisaties dat niet doen. Ze spelen heel goed in op het natuurlijke gedrag van de mens, wat betreft het willen zien wat er met hun centjes gebeurt die ze geven. Nou dat hebben ze vandaag dus echt wel laten zien!

Zelfs de alleen airmilesspaarder (zoals ik) voelde dat ik toch mijn steentje wel bijgedragen had, dus ga nu weer veel vaker aan mijn pasje denken als ik in Nederland ben. (Heb ik ookal zo´n eeuwigheid dat ik me afvroeg of het nog wel zin had, dus wel!) En.... ik heb vandaag weer voor taxi gespeeld en toen ze benzine geld wilde afrekenen heb ik gezegd stort dat maar op de rekening van een dierenhulporganisatie.

Hihi en die David van Gennep is ook een humoristische man hè? Hij maakte tijdens zijn speeche reclame voor zijn boek en tipte dat hij de hele dag rond zou lopen om het te signeren zodat de marktwaarde verdubbeld zou worden mocht hij doodgaan. Tsja ik ben geen snuisterijen mens maar boeken vind ik altijd wel leuk. Heb het dus gekocht en toen ik hem zag hem waarschijnlijk vreselijk gestoord in zijn gesprek. Maarja, dan moet je mij maar niet uitdagen. Ik heb nu een handtekening en de tekst " Leuk dat je er was en succes met de handel op marktplaats"

Je hebt mensen die vriendelijk doen omdat het eventjes moet, maar je hebt ook mensen die gewoon vriendelijk zijn, ik denk dat hij bij de laatste hoort.

Ergens kan ik me wel voorstellen hoor dat mensen nog steeds exotische dieren kopen. Ze zien er ook wel erg lief en vertederend uit en op een zwak moment is een impuls aankoop snel gedaan. Ik wist het al, maar even weer met mijn neus op de feiten gedrukt worden is niks mis mee. Ik denk dat er niks mis mee is om voor basisonderwijs al lespakketten samen te stellen om kinderen te leren wat de consequenties kunnen zijn van een impulsaankoop van een levend dier. En niet exotische dieren, maar ook gewoon de honden, katten, knaagdieren en vogels die te pas en te onpas dakloos worden omdat mensen het toch niet zo leuk vinden als dat ze gedacht hadden. Geeft me weer heel veel inspiratie om iets te bedenken wat ik zelf kan doen om mijn steentje bij te dragen in het dierenwelzijn. Ben namelijk niet zo van cash geven.

Momenteel denk ik, als de kinderen van nu beter opgevoedt worden wat dat betreft dat ze hun ouders wat beter kunnen opvoeden. Maar wat dat betreft ben ik een mooie dromen dromer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik Spudtie maar ik heb al veel eerder en al heel vaak gezegd dat ik m'n diertjes niet zo lang alleen wil laten maar dan wordt er gezegd dat ik tot 18.00 dienst heb en dat ik dat weet dus niet moeilijk moet doen. Men denkt dan niet aan de dieren die ik thuis heb zitten, men denkt alleen maar aan de diensten van de D.A. en het geld dat binnenkomt.

Dus ik kon echt niet anders. Toch een beetje het gevoel dat ik gewonnen heb ondanks het leugentje. Moeten ze ook maar denken aan het welzijn van de dieren die de vrijwilligers thuis hebben zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Weet ik Spudtie maar ik heb al veel eerder en al heel vaak gezegd dat ik m'n diertjes niet zo lang alleen wil laten maar dan wordt er gezegd dat ik tot 18.00 dienst heb en dat ik dat weet dus niet moeilijk moet doen. Men denkt dan niet aan de dieren die ik thuis heb zitten, men denkt alleen maar aan de diensten van de D.A. en het geld dat binnenkomt.
Dus ik kon echt niet anders. Toch een beetje het gevoel dat ik gewonnen heb ondanks het leugentje. Moeten ze ook maar denken aan het welzijn van de dieren die de vrijwilligers thuis hebben zitten.quote>


Bol, het is maar goed dat ik daar geen vrijwilliger ben. ;)
Durf er namelijk niet zo goed inhoudelijk op in te gaan, omdat ik er geweest ben. En bang ben dat ik onbewust privé dingen zeg. ;)
Bovendien, 2 jaar terug deed ik precies hetzelfde, dus waar praat ik over?
Toch vind ik, puur uit eigen ervaring, dierenliefde heeft ook een grens en die moet jij stellen, want anders wordt daaroverheen gegaan.
En voor wie het nog niet wist, 2 jaar geleden werkte ik als betaalde kracht op een asiel. Mijn taak was katten vangen. 40 uur. Maar omdat ik me zo verantwoordelijk voelde voor die dieren, werd dat 7/24. Uiteindelijk trek je dat niet. Dus heb zelf ontslag genomen uit zelfbehoudt en om mijn eigen katten. Maar wel van de mooiste job die ik ooit in mijn leven gehad heb.
Tsja wat zou jij doen, als je erachter komt, dat jou dieren die je vangt niet verzorgd worden in het weekend, omdat daar geen tijd voor is? Of eigenlijk geen tijd voor gemaakt wordt omdat het zwerfdieren zijn? Zo hebben ze Spud goed gevangen dat ze 7 dagen per week haar gevangen diertjes verzorgde en dan bleef degene van de tamme katten ook weg en dan was ik met die katten bezig. Gek genoeg toen ik ontslag nam, was er ineens wel hulp. Het is hard, maar mij vangen ze niet meer met dierenleedt. En dat vind ik wel het misselijke aan dierenhulpverleningsmensen onder elkaar. Veel mensen zetten als troef het dier in, en dierenliefhebber zwichten daarvoor.
En daarom ben ik zo streng voor jou Bol, trap daar alsjeblieft niet in.
En als je dienst hebt tot 18:00 vind ik dat ze je uit dankbaarheid wel een warme maaltijd mogen serveren. Want zij zitten de hele dag op hun luie gat en lieten die gevangen kat, toen ik mee was wel heel lang staan. :angry: Nee, moest een vrijwilliger doen?
Vind dat raar, iemand die bang is zijn handen vies te maken aan een dier en dan toch een leidinggevende functie hebben binnen zo´n organisatie. :huh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spudtie dat heb je heel goed gezien na zo'n korte tijd dat je op de basis bent geweest.

Er zijn leidinggevenden en hardwerkenden bij ons;)

Nou geloof ik niet dat ik 7/24 voor de dieren daar zou zijn hoor maar iemand bij ons doet dat wel, die is iedere dag 7 dagen per wek, vaak van 7.30 tot s'avonds laat, bij ons aan de gang.

En dan nog eens A.D.H.D hebben.

Hé een ander vraagje hoe is het met jouw beste maatje die van die wonden had? Is het nu over, of heeft hij er nog steeds last van? Het zou zo ontzettend mooi zijn als jij het voor elkaar zou krijgen wat geen dierenarts zou kunnen hé:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...