Spring naar bijdragen

Woensdag 23 oktober 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DAGPACT

Albert

Lytse

Tsjeerd

Agnieta

An

Tatum

Op mijn vrije dagen standvastig op de dagpact staan, dat blijkt toch wel een goed plan. Vanavond ga ik uit eten met 11 personen van de alleengaandengroep.

Ik ga voor de gezelligheid, niet voor de alcohol!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen deze morgen! :rose:

Ik heb een nieuw beeldscherm en nu kan ik niet meer correct linken plaatsen.

Dus dat laat ik over aan de gevorderde onder ons.

Gisteren blijkbaar uit mijn broek gescheurd, kwam ik achter toen ik naar bed ging.

Weet dus niet hoelang ik ermee rondgelopen heb en hoevelen mijn prachtige ondergoed hebben mogen aanschouwen. Maar ik heb er gisteren flink om in een deuk gelegen zelfs zo erg dat ik moest huilen van het lachen dus mijn ogen zaten deze morgen dicht. Maar was wel even lekker om zo te lachen. :D

Nu iets zinnigs, ik vraag me af wat ik het beste in mijn tuin kan doen wat betreft hoosbuien. Een riool aanleggen, een vijver maken of een stoep aanleggen? Water zakt namelijk niet de bodem in maar blijft erop liggen. Blijkbaar hebben de bomen geen dorst meer :huh: Enfin vandaag ga ik met mijn

aan verder onkruid wieden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Agnieta
Quote; Gisteren blijkbaar uit mijn broek gescheurd, kwam ik achter toen ik naar bed ging.
Weet dus niet hoelang ik ermee rondgelopen heb en hoevelen mijn prachtige ondergoed hebben mogen aanschouwen.

:D
Raar eigenlijk dat niemand wat zegt dan he?!

Mijn schoonmoeder is blind en heeft eens een hele dag rond gelopen op een witte en een zwarte schoen. Ze vernam het niet omdat het hetzelfde soort schoen was maar ze was zelfs naar de huisarts en alles zo geweest. Niemand heeft wat gezegd!
Gelukkig vond ze het zelf wel geinig achteraf maar ik vraag me af waarom niemand wat zegt dan?

Ik ben eens terug gekomen van een middag shoppen; doorgelekt in me jeans..
Geen idee hoelang ik zo rondgelopen heb maar ik zou het wel fijn gevonden hebben iemand van de dames me even daarop gewezen zou hebben, toch?quote>

Grappig vond ik het, omdat ik mensen het wel altijd zeg als ik het zie. :D En dan verwacht je toch een beetje dat wat je uitdraagd je terug krijgt.
Geeft vaak ongemakkelijke momenten die persoon voelt zicht ongemakkelijk dan.
Dus gisteren had ik een les, dat mensen soms gewoon beter niet kunnen weten. Ik gisteren dus ook niet. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Allereerst een slinger voor Will. Van harte en een mooi jaar toegewenst!

Ik heb die van Albert geleend. Weer eens wat anders dan mijn creaties.

:heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose::heart::light::sun::lips::present::rose:

@ Spud: ik moest echt lachen om je verhaal. Mijn man heeft een keer met een nietapparaat de zijnaad van de broek van een collega dicht helpen nieten. Hij bleef achter een la haken.

Ik zeg het ook altijd voorzichtig tegen mensen als er zoiets aan de hand is. Bij een mw. een keer een stuk wc-papier uit de band van haar broek bijv.

Sommige mensen vinden het eng om zoiets te zeggen, maar ik heb nog nooit gehad dat iemand kwaad werd. Jij wel?

@ Aggie: wat moeilijk. Ik vind eigenlijk ook dat jij niet de behandelaar van je vader kan zijn, omdat dat te dichtbij is. Steunen kan je hem natuurlijk wel, zoals onze partners ons steunen. Kan je er met hem wel over praten? Is het een mogelijkheid om zijn huisarts in te seinen?

Ik moet nu aan de slag, maar blijf erover nadenken. Als ik op iets zinnigs kom, zal ik het je laten weten. Intussen veel sterkte met het aanzien van deze situatie.:present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Bol ik krijg elk jaar geld terug omdat hier geen riool is. :D

Maar bestraten dacht ik zelf ook, en een putje maken zodat ik dat water weer kan gebruiken om tijdens de zomer de planten water te geven of de wc door te spoelen.

Eerst een groot gat dus om die put te plaatsen, als ik het slim doe hoef ik geen geel zand te halen dan wissel ik de bodem lagen gewoon voor de bestrating. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spudtie ik wil best komen helpen hoor, maar moet dan gehaald worden.

Je zal ook iets boven op die put moeten maken denk ik en het moet dan inderdaad een heel groot gat worden, want er kan soms een hele hoop water vallen.

Wat je ook kan doen is, je tuin af laten lopen zodat alles weg kan stromen, of een flinke laag grint leggen.;)

Moghu Hannah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, kom eerst maar eens kijken voordat je dat zegt. ;)

Kom ik je ophalen, mag jij hier koken ;) ik betaal de boodschappen? En zie je mijn dieren ook eens.

De hondjes mogen eventueel mee, zou het leuk vinden als mijn katten daar gewoon aan raken. Mijn bewaak kater sluit ik dan wel op want ik ben anders bang dat hij je hondjes opeet.

Maar we hebben het er vaker over gehad, dus nu maar eens gewoon doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha :D Nee Lytse, ze werden er wel ongemakkelijk van, zelfs zo erg dat ik eens mijn broek gewisseld heb op het station. Kreeg hem nadien netjes terug per post. :)

Ze had een sollicitatie en toevallig mijn maat, ze was toen aangenomen, denk niet dat het aan mijn broek lag. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn manneke kreeg zijn wijn altijd van de verpleging. Ze streepte dan af wanneer ze het hem gaven zodat hij niet zelf nog meer kon pakken. Op het laatst kon hij zijn bed niet uit en toen begon het gevraag, gesmeek en het gemanipuleer.

Maar je zou inderdaad kunnen vragen of de verzorging die taak op zich wil nemen Aggie. Dan draag je de verantwoording aan hun over. Wie koopt de drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, zou al-anon, voor vrienden en familie van alcoholisten, jou niet ietsje verder kunnen helpen? Misschien wel een dubbele pet voor je, jij als herstellend alcoholist en jij als familielid van een alcoholist. Misschien hebben ze wel antwoorden voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen maandag kan ik niet, hoop mezelf dan beter te melden en wat meer druk achter de ketel te krijgen dat ik meer actie ga nemen voor werk. :huh:

Mijn droomjob is iets met dieren, een vacatures genoeg, mijn weerzin om met die mensen samen te werken weerhoudt me om een sollicitatie te doen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Lekker aan mn koffie. Daar geniet ik extra van. Met een kater drink ik geen koffie smorgens...dan laat ik mn hondje uit en ga weer terug naar bed. Vreselijk.

Vandaag dansles geven en sporten. En beetje huisklusjes doen.

Steeds als ik iets verf in mn huis dan verf ik een tree van de trap mee. Dat is erg leuk om te doen, uiteindelijk wordt de trap een samensmelting van alle kleuren in mijn huis. Maar even een gedoetje met trap lopen. Hondje heeft gister door mn hele huis hondenafdrukpootjes achter gelaten in het koraalrood..

Fijne dag xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug van fietsen buiten

en zo weer weg

voor spinnen binnen.

Maar agnieta, ik lees jou

en dat raakt me.

Kun je open met je vader hierover praten?

Misschien komen jullie er samen

een beetje uit. Misschien wil hij

onbewust wel opgeven, en hoe vreselijk dat

ook is dan voor jou en de jouwen. dan is het

open en hoef jij niet voor hem te denken en

het gaat in dezen om hem.

heel veel kracht voor jou meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

iedereen heeft het recht om een keuze te maken.

Hoe erg het voor de naasten ook is.

Dat ERG is ook deels egoisme. Maar daarbuiten wil je niemand zien afzien als het niet nodig is.

Dat is wat ik inmiddels geleerd heb, je kan 1 x 2x zelfs 3x zeggen , zou je niet beter.....

Maar iedereen heeft het recht zijn leven te leiden, of beeindigen zoals ie zelf wil.

Wat voor mij goed is, is daarom niet voor iedereen goed.....

Buuf als de Bolle komt,,,,,,,,,,,,,,,,

laten weten he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aggie, ik heb je berichtje gelezen, man-oh-man: wat een rotsituatie...

Ik kon niet direct wat schrijven, moest er even over nadenken.

Ik herken het, mijn vader ging ook die kant op, ook een alcoholist, ook leverschade. Mijn moeder durfde niet van hem te scheiden, omdat ze bang was dat hij zichzelf dan dood zou drinken. Godzijdank is hij door die cirrose 8 jaar geleden minder gaan drinken (met pensioen en in 1x leek de stress weg), hij is nu 71, dus toch nog een heel eind gekomen. Vroeger een fles whiskey per dag, nu pak hem beet een liter wijn, nog steeds te veel natuurlijk, maar hij redt het er net op. Wel erg zorgen om gemaakt.

Jouw verhaal klinkt toch wel veel en veel erger, god, arme jij, stond niet graag in jouw schoenen!

Ik begrijp uit jouw verhaal dat hij wel wil stoppen, maar dat het telkens niet lukt?

Tsja, ik neem aan dat jullie alle mogelijke gesprekken al gevoerd hebben?

Ik kan slecht 3 aanvullende dingen bedenken:

- Met je vader, huisarts, hele gezin erbij en jullie gevoelens op tafel leggen, waarbij jullie eerst alléén met de huisarts gesproken hebben, die dan in het gesprek de regie kan houden, hij/zij is het meest "op afstand"

- Ambulante dagelijkse verslavingszorg

- Een week intern detoxen

Ik zit zelf in de medische hoek, en ik zou bij een nieuwe stoppoging een hoge dosis (diazepam, 50mg) voorschrijven ; dag voor dag af te halen bij de apotheek, zodat hij niet extra kan snoepen. Twee weken is daarbij geen enkel probleem. Sterker nog: mijn mening is: 50mg per dag zolang het nodig is, desnoods de rest van zijn leven. ik zie het bezwaar niet, hoe denkt de huisarts daar over? grijpen beiden aan op de zelfde receptor: GABA. Het één kun je dus met het andere vervangen. maar dat is lichamelijk. Ik ben bang dat het voor de rest echt wilskracht van zijn kant moet zijn...

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...