Spring naar bijdragen

Nieuw!


sieraad

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben een man van 44 jaar oud. Ik heb 2 kinderen en ben gelukkig getrouwd.

Enige nadeel is dat ik behoorlijk drink, zo'n 15 tot 20 glazen bier per avond...

Sinds vandaag heb ik me aangemeld voor behandeling. Ten eerste omdat ik zelf niet goed wordt van het feit dat ik me iedere dag beroerd voel door de alcohol die ik de dag er voor heb gedronken. Ten tweede omdat het mijn naasten ook begint op te vallen en zij er, in mindere mate als mij, ook last van beginnen te krijgen.

Ten derde, ik ben 44 jaar oud en enige onzekerheid over mijn gezondheid begint zich van mij meester te maken.

Mijn belangrijkste doel is controle. Controle over mijn drinkgedrag. Liever nog dan stoppen. Dat klinkt misschien raar, maar in mijn leven heb ik nauwelijks ergens controle over gehad en ben ik vele malen ergens mee gestopt. (opleiding, werk etc). Stoppen is in míjn ogen iets makkelijks; gewoon weglopen, stoppen en je hebt nergens meer last van... zo iets.

Omdat ik weinig verantwoordelijkheid en controle heb mee gekregen in mijn opvoeding, is controle ook zo'n groot punt voor mij.

Zo ben ik drie jaar geleden gestopt met blowen. Piece of cake... want ik kon vanaf toen lekker drinken en zo toch nog in een roes blijven.

Welgeteld ben ik de afgelopen 30 jaar, slechts 1 dag helemaal nuchter geweest. Tsja...

Nu begint het allemaal tegen me te werken. Gezondheid gaat achteruit, bierbuik in plaats van een sixpack. Partner die het niet meer zo leuk vindt en ik zelf eigenlijk ook niet. Vooral niet wanneer ik zo veel heb gedronken dat het me allemaal niet meer intereseerd en ik niet meer voor rede vatbaar ben.

Ik ben benieuwd.

*_*

Ries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede avond Sieraad.

Fijn dat je de weg gevonden hebt naar het forum, dat is een eerste stap in de goede richting.

Ten tweede dat je vindt dat je iets aan je drinkgedrag wil veranderen is een tweede stap.

Op het forum ga je zeker en vast lotgenoten tegenkomen en vele goede tips en ondersteuning vinden.

Wat is je plan nu? Even volledig stoppen of een vast aantal drinken per dag?

Voor mij telt minderen niet. Na een tijd is het terug het oude patroon. Volledig stoppen is eenvoudiger en reuze boeiend. Ook al is het niet altijd eenvoudig.

Wist je dat we onder "ditjes en datjes" een "huiskamer" hebben, een dagdraad waar elke dag opnieuw een draadje wordt geopend. Hier wordt over alles en nog wat gepraat. Welkom daar ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lavendel1,

Dank voor je bericht. Ik zal die 'ditjes, datjes en dagdraad' zeker bekijken. *_*

Ter vermaak ende ontspanning...

Wat betreft het serieuze deel;

Voor mij telt CONTROLE.

Het interesseerd me bijna niet of ik dan wél of níét drink... hoe gek dat ook wellicht ook klinkt.

Liever iedere dag volledige controle over wat en hoeveel ik drink dan dat ik niets drink.

Nah ja... ieder zijn ding...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag sieraad,

Hartelijk welkom op ons forum.

Hopelijk voel je je hier vlug thuis

en zal je er veel steun aan hebben.

Ik heb je al gezien op het woorddomino draadje.

Op dat draadje is het de bedoeling dat diegene

die een zin post, deze zin begint met het laatste woord

van de vorige posting.

Maar geen erg, dit kon je natuurlijk nog niet weten. :)

Ik hoop je nog veel te lezen

en wens je veel succes en sterkte.

Groetjes, Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Lavendel1, touché...!

Over de hoeveelheid ben ik nog niet uit. Als ik er de volgende dag maar geen koppijn van krijg.

@Frodo... wist ik inderdaad niet. Nu ik het wel weet, wordt het des te leuker, denk ik.

Anyway was mijn reactie op de opgezette dieren toch enigszins serieus... let's face it een echte tijger op je bank???

Bedankt voor jullie reacties.

Zo krijgt de behandeling meer 'body'.

Ò_ó

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sieraad,

Ook van mij welkom op het forum. Je zult hier zeker medestanders vinden, alhoewel er meer stoppers zijn dan minderaars. Zoals je in mijn onderschrift kan zien, heb ik ook eerst een jaar veel geminderd, alvorens echt te stoppen. Ik heb ook de internetbegeleiding gedaan Tactive en ik heb er veel aan gehad.

Eerst was mijn doel 2 dagen ( ma. en di.) niets drinken; dat wordt aangeraden vanwege je gezondheid zodat je lever kans krijgt zich te herstellen. Wo. en do. dronk ik één glas en de overige dagen max. 3 glazen per dag.

Na een paar maanden heb ik dat veranderd in 4 dagen niets drinken en vr. za. en zo. 3 glazen. Vrijwel altijd ging dat goed, maar mijn trigger is, dat ik chronische pijn heb. Ik moet dan met medicatie naar bed enz. Als ik trek kreeg op een dag dat ik níet dronk, dan zag ik de trek goed aankomen en kon dat ook goed weerstaan. Op de dagen van 3 glazen lukte het me soms niet om na die drie glazen te stoppen. Om de zoveel tijd ging ik dan toch de fout in. Mijn man vond dat terecht vreselijk en voor die minderperiode was mijn relatie al behoorlijk in gevaar. Mijn man had geen vertrouwen meer in me en ik had al zoveel beloften verbroken. Die enkele keren dat ik toch de fout in ging hadden een behoorlijke impact. Daarom had ik gezegd dat ik helemaal zou stoppen als het wéér eens fout zou gaan en ik heb woord gehouden!

Mijn complicerende factor is dat mijn man wél drinkt, maar hij kan goed maat houden.

Zoals velen hier heb ik gemerkt dat het minder moeite kost om helemaal niets te drinken, dan elke keer die controle te moeten houden.

Maar, ik zou zeggen: iedereen zijn eigen weg.

Kom vooral op de dagdraad als je het moeilijk hebt om je aan je doel te houden. Er is bijna altijd wel iemand die dan probeert je door het moeilijke moment heen te helpen.

De trek zakt altijd weer af en bij de cursus leer je alternatief gedrag e.d. voor de moeilijke momenten.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ries.

Goed om je eigen drinkgedrag eens kritisch te bekijken.

Langzaam raak je zo gewend aan een aantal biertjes

op een avond, dat het je nauwelijks nog opvalt dat

het er toch wel erg veel zijn.

En in de loop der tijd worden het er ook niet minder,

je hebt steeds meer nodig om hetzelfde niveau

te bereiken.

Gecontroleerd drinken dus.

Ikzelf heb besloten helemaal niet meer te drinken,

hoef ik ook niet meer te tellen.

Succes met AdB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sieraad

dat je maar een sieraad voor ons forum mag gaan worden

en zult gaan schitteren van trots.

Ik moet er wel een beetje van glimlachen

alcohol en controle:)

juist mensen die bang zijn controle te verliezen

gebruiken daar vaak alcohol of drugs voor.

meestal weten ze dan nafloop niet meer of het

experiment gelukt is, de overgave

en ja dan moet je weer he.

k zou zeggen, probeer eens een maandje stoppen

dat heb je zeker controle en hoeft niet weg te lopen.

Minderen of stoppen is dan een echte keus

en niet meer vanuit angst.

Ik daag je graag uit

voor dit experiment.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sieraad,

Welkom hier! Ik ben zelf nog maar net terug op het forum, Ik heb mij in 2010 aangemeld als minderaar. Als je zoekt op Aliblabla vind je mijn oude berichten wel terug. Bij mij was het ook een kwestie van controle willen hebben, maar dat lukte me niet.

Op de 11 juli ben ik gestopt. Ik dacht echt nooit dat dat mij zou lukken, maar tot nu toe gaat het prima. En... ik voel mij nu DE BAAS. Ik heb de controle. En niet dat kleine stemmetje dat zegt, ah joh, vandaag kan 't wel, neem er nog eentje...

Sterkte met minderen, en mocht je dat te moeilijk vinden, probeer dan ook het stoppen eens, het is mij echt heel erg meegevallen. En dat had ik nooit gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even weer een update van moi.

Helaas geen lotto gewonnen *_* Vakantie heb ik ook niet, want seizoensbedrijf.

Het gaat wel goed hoor, eigenlijk gaat het nooit echt slecht met me, raar genoeg.

Mijn ADB programma is uitgesteld wegens vakantie en een groot aantal alcoholisten.

Wel jammer, want nu ebt de motivatie een beetje weg. Echter ik ben wel bewuster bezig met drinken, aangezien de behandeling binnenkort toch van start zal gaan.

In het begin, ongeveer 1 of 2 weken geleden, voelde ik me 'vrij' door de aanmelding. Op een gekke manier heb ik toen even een week behoorlijk meer gedronken, zonder me daar schuldig of beroerd door te voelen. Ik wil niet alleen al beginnen, want ik heb me niet voor Jan Doedel aangemeld voor een behandeling. Ik wacht dus nog even geduldig af.

Gelukkig mijd ik ook een beetje risico-situaties waarvan ik weet dat ik er alleen helemaal klem gezopen uit kom. Klem zuipen is dus niet gebeurd! Pfieuw..

Dat ik weinig op het forum kom is omdat ik niet echt het idee heb me hier echt te kunnen uiten.

Ik lees wel iedere dag even de dagdraad door en dat lijkt meestal een kopie van de vorige dag en die weer een kopie van de dag er voor.

De reacties op nieuwkomers is ook vrijwel altijd hetzelfde (overigens wel positief!).

Het komt er op neer dat ik de inhoud van het forum al bijna kan invullen in mijn eigen hoofd, zonder te hoeven inloggen.

Een discussie over de Baas wordt vrijwel direct in de kiem gesmoord en het woord 'alcohol' is, vreemd genoeg, bijna verboden om te noemen.

Dat is voor mij ook een reden. Ik mag graag harde grappen maken en ben gek op creatief grof taalgebruik.

Als ik alleen maar een beetje "oe", "aah", "welkom" en "wat goed" kan tikken, houdt het voor mij snel op.

Maarrrr; I'll keep a close watch...

Als er iets is met één van jullie en je hebt mij nodig, dan zal ik er zijn.

Inmiddels heb ik op die manier al privé contact met een forumlid. Kan ik lekker mezelf zijn en me op mijn eigen manier uiten.

Als voetnoot wil ik wel kwijt dat het misschien aan mij ligt en dat de discipline die hier op het forum rondom alcohol en schuttingtaal wordt gehanteerd me misschien wel kan helpen bij mijn discipline mbt alcoholgebruik. Discipline mis ik wel in sommige gebieden.

Als jullie me ingelogd zien; er zit een sessiebug in de applicatie waardoor iemand nog als ingelogd staat terwijl die persoon al is uitgelogd. Heb ik gemerkt.

Dus, zo zit het.

Allen bedankt voor de reacties en de euh.. reacties *_*

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zoooww,

Maar weer eens een update...

Na 7 wachten weken is eindelijk de internetbehandeling van start gegaan.

Op zich goed, maar bijkomende zaken gaan zo lllaaannngggzzzaaammmm zzzzz.

De dag dat de behandeling begon, wilde ik meteen naar mijn huisarts. Op vakantie!

Na een maand dus eindelijk naar mijn eigen ha voor medicijnen etc.

Nou die keek me aan alsof ik helemaal gek was. medicijnen? alcoholverslaving? Wist 'ie niets van. Wilde contact met de behandelaar.

Prima, ik schrijven naar de behandelaar. Bericht terug... ziek. Nou nog maar weer een week wachten.

Arts contactgegevens gegeven van verslavingsarts voor overleg... verslavingsarts onbereikbaar.

Huisartsenpraktijk gesloten enz...

Bijna grappig inmiddels.

Anyhow, het zal zeer binnenkort gaan gebeuren; Stoppen! Eerst even detox met medicijnen en dan goed verder met de behandeling.

Mooi man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even detox met medicijnen

en dan goed verder met medicijnen.

Oei Sieraad. Je moet het echt zelf doen hoor en

het zal niet makkelijk zijn. En ook niet even duren.

Bereid je maar voor op hard werken en ja, discipline leren.

Maar je kunt aan de bak, en dat zal stimuleren, zeker als er

resultaat is.

Hoe is het nu met je alcoholgebruik, nog steeds geminderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...