Spring naar bijdragen

Wat te doen in geval van Trek

Zuske

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
Marc

Kohtje,

Als jij nu gewoon vervoer en onderdak organiseert gaan we toch

met zijn allen naar Malmö voor een supercombimeeting.

:) Och Marc, je bent ongetwijfeld een aardige vent. Ik ga vier weken met m'n campertje naar Scandinavië en sluit af met drie dagen Malmö. Uiteraard ben je welkom op de conventie, iedere verslaafde die op z'n minst het verlangen heeft te stoppen met gebruiken is daar welkom. Maar vervoer zul je toch echt zelf moeten regelen... ik ga je niet vier weken op sleeptouw nemen tijdens m'n vakantie. Die is voor mijn vrouw en mij.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Zuske

Het lijkt me inderdaad een goed idee om de nadelen van mijn alcoholgebruik 's op papier te zetten voor mezelf. Niet ergens in de computer dus, die ik dan eerst weer moet opstarten.

Even mezelf quoten hoor.. Ik kwam erachter dat ik dat al tijdens m'n Brijder-tijd had gedaan, in het boekje dat bij de lifestyle-training hoort. Toch ga ik het 's overschrijven in het schrift waarin ik allerlei tips en ervaringen wat betreft alcohol heb geschreven (eigen initiatief).

Herkennen jullie misschien het volgende?: Het valt me op dat ik ontzettend veel snaai de laatste tijd. Meer nog dan anders. En koffie drinken, iets waar ik normaal te opgejaagd van word. Het voelt alsof ik iets, wat dan ook, wil "innemen", wat m'n onvrede, nare gevoelens, of leegte bedekt. Alsof ik iets wil opvullen. Of ik zou het ook troost-eten kunnen noemen. Dit deed ik normaal dus met alcohol. En nu zit ik hier met een weeïge maag te typen. Gelukkig kan ik het qua gewicht nog wel hebben, maar mijn buik is in verhouding wel wat groter aan het worden.

Ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai zuske!!

Ik zat het gisteren ook net te denken!! Ik heb de hele dag door honger/trek en ben constant aan het eten!! Gelukkig sport ik dan weer veel dus valt het allemaal wel wat mee. Maar ik verruil dus ook de alcohol voor lekkere dingen:D Maar goed, we blijven er wel nuchter onder.
Laatst heb ik mezelf getrakteerd op een mega-ijsje bij min12 een echte aanrader!

:present: Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janneke, ijs heb ik nou net ietsjes minder mee. Bij mij is het meestal hartig waar ik trek in heb. Soepkommetjes chips bijvoorbeeld. (Cheese Onion van Smiths.. zóó lekker!) En salmiakdrop. En op de 2e plaats komt melkchocola.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me best wel helpt, merk ik, is dat onze Appie Heyn tot 22.00 uur open is. Als ik trek heb, kan ik het kopen van alco zo lang mogelijk uitstellen. Meestal is de trek na het eten alweer minder en dus hanteerbaarder.

Als de Appie tot 18.00 uur open zou zijn geweest, had ik denk ik eerder toch bier gekocht. Zo van: straks kan het niet meer. En wie weet hoe hard ik het straks nodig heb (:$)..

Dank jullie wel, winkeliers, voor het langer openstellen van jullie winkels :present:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand stukje heeft Anna niet lang geleden geschreven ergens op een dagdraad.
Zelf heeft mij dit stukje erg aangesproken, ik heb het ook opgehangen in mijn keuken.
In de hoop dat iemand er ook iets aan heeft plaats ik het hier nog een keer.
Mooi nadenkertje........voor je het eerste glas neemt!!

Met dank aan Anna :present:

Niemand kan een drinker ertoe bewegen niet meer te drinken,
dat kan alleen de drinker zelf.

Niemand kan een niet drinkende drinker ertoe bewegen weer te gaan drinken.
Het is de verslaving, de latent aanwezige hunkering,
die de drinker ertoe aanzet het gedrag of de woorden van een ander aan te grijpen als excuus om weer te gaan drinken.

Zo is het ook te zien als een overwinning op de verslaving,
het excuus niet aan te grijpen en niet te drinken.
Een overwinning om trots op te zijn, en waaruit je sterker te voorschijn komt.

Niets, maar dan ook niets is het waard om het eerste glas te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja wat te doen in geval van trek .

bij de jellinek zeggen ze dat het maar 30 minuten duurt en dan allerlei theoretische praatjes krijg je dan over je heen

ik heb geprobeer dit draadje helemaal te lezen maar heb concentratie problemen en dan lukt t me gewoon niet ik zal trachten niet te veel af te wijken met mn antwoord

in geval van trek heb ik een goeie vriendin die me helpt als ik t moeilijk heb, ik kan dan tot in de nacht smsen/bellen.

de eerste dagen van stoppen zijn moeilijk dat hoef ik niet uit te leggen maar daarna, op de vreemste momenten trek krijgen en slapeloosheid ! ze zeggen dat je van alcohol slecht slaapt maar nu zonder is het slapen veel slechter. Gelukkig heb ik wat oxasepam om de nacht geod door te komen.

bij mij helpt eten en veel water/spa drinken.en er over praten en schrijven ( forum ) en weten dat je niet alleen op de wereld bent met dit probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij trek grijp ik naar zoetigheid: chocolade, ijs en chocolade, chocolade en chocolade en als de chocolade op is weer ijs;)

Marq:
De trek en het denken aan de alcohol wordt op den duur echt minder! Ik spreek uit ervaring, maar het is inderdaad lastig. Meer dan lastig:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 10 months later...
  • 3 months later...

hallo allemaal ik ben nieuw hier en ben pas een paar dagen gestopt met drinken na een heftige gebeurtenis toen ik weer is veels te veel had gedronken. Het valt al snel behoorlijk tegen! vandaag een leuke dag gehad met de kids in de speeltuin mooi weer en tja eenmaal thuis wil ik een koud biertje en dat kan niet. Ik hou van sieraden maken dus ik ga maar even proberen wat moois te maken misschien is dat een tip een hobby zoeken waar je met je handen en hoofd mee bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leann als je bij tips en adviezen net onder het draadje kijkt waar jij nu je berichtjes plaatst, zie je het staan.

Verder hebben we ook een dagdraad waar we eigenlijk het meest zitten. Dat is bij ditjes en datjes. laatste pagina. Daar zitten we nu. Kijk maar op je gemakkie rond hoor, je hebt nu alle tijd nu je niet meer drinkt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek heb ik nogsteeds, al sta ik al bijna een jaar droog.

ik kan daar heel simpel mee om gaan, ik gebruik nl. refusal.

Als ik trek heb kan ik tegen mezelf zeggen...."het kan niet,je wordt doodziek en daar heb je geen tijd voor. Huisdieren moeten verzorgt worden, ik moet hardlopen met de groep, ik moet werken, etc, etc, etc" Het is wel zaak dat je veel bezigheden plan.

ik hoef maar een keer per dag de beslissing te nemen dat ik vandaag niet zal drinken. Dat is als ik de refusal inneem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 year later...

Zelfs al gaat de trek weg, de reden om trek te ontwikkelen; frustratie of verveling of eenzaamheid of woede of verdriet, dat is iets moeilijker op te lossen. Wat wel handig is om te weten van jezelf, want het is handig om de trek vóór te zijn. Ik zou graag leren om de link tussen negatieve emotie en trek weg te nemen. Want emoties mogen er zijn, trek zou ik liever niet meer hebben.

Misschien vraag ik te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...