Spring naar bijdragen

Hobby draadje


bolletje

Aanbevolen berichten

Carmen ik heb de ps2, camecube nintendo 64, de Wii, X box360, en de Ps3.

De games waar ik van houd zijn Zelda nr 1, Tombraider, 2 en verder allemaal actie adventure games. Het liefst met weinig geweld maar veel zoeken naar schatten en geheimen die je op moet lossen om verder te komen.

Ik houd ook van R.P.G.'s en platforumgames. Jammer genoeg komen er voor mij niet echt veel games uit ongeveer zo'n 3-4 per jaar maar goed dat zijn dan ook de beste voor mij.

Ik game ooit wel zo 4 uur mist ik een hele goeie game heb. Dit najaar komt er weer een nieuwe Zelda uit. Daar heb ik zo'n 4 jaar op gewacht. Ook komt er een nieuwe Tombraider uit. Dus de Bol word dit najaar in de watten gelegd w.b. games.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medegamester :-)

Jij speelt dus niet RPG met chat erbij zoals World of Warcraft. Daar ben ik een beetje verslaafd aan.

Wat jij speelt ken ik wel van horen zeggen maar nog nooit gespeeld geloof ik.

Ik ga het even googlen.

Nintendo de Mario's heb ik wel die zijn superleuk.

Bolletje ik denk dat jij Professor Layton dan heel leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dadelijk eens gaan kijken Carmen. W.O.W.? Ja daar heb ik inderdaad van gehoord dat dat erg verslavend is. Er zijn zelfs mensen aan gestorven doordat ze echt een week aan een stuk speelden.

Games met Orks en trollen vind ik erg leuk maar niet online. Heb ik nog nooit gedaan, ook omdat je zo gauw meegesleept word, je moet gamen met je groep en doordat je veel games, word je sterker en je wapens worden dan geupload. Ik houd niet van point and clikgames. Ook niet van Turn based zoals b.v. final fantasy. Hartstikke mooi maar dat vechten daar vind ik helemaal niets aan.

nee ik moet echt gaan zitten wanneer ik daar zin in heb.

Mariogames vond ik vroeger erg leuk maar toen ik eenmaal Zelda had gespeeld was ik daar helemaal weg van.

Zelda Ocarina of time, Majora's mask enz. Dat zijn echt hele leuke games. Een beetje sprookjesachtig.

maar ik vind het wel hartstikke leuk om met anderen over gamen te praten en ideeen op te doen.

Jan Gitaar spelen? Lijsten restaureren? Ja dat zijn wel erg leuke dingen maar dat kun je ook veel alleen doen of je moet bij een bandje gaan.

Schilder je ook, omdat je lijsten restaureerd? Wat zou je nu heel graag willen gaan doen? iets waarbij je wat meer mensen kan gaan ontmoeten? Ik ben veel op creatieve cursussen geweest. Daar heb ik veel geleerd maar heel belangrijk was, ik leerde daar mensen kennen die naderhand wel eens op visite kwamen of je kwam ze tegen op straat en begroette me. Dat alleen al was toen erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan je bedoelt modelvliegtuigjes? Daar ben ik een beginner in, ik heb een vliegtuigje staan en dat lijkt me heel leuk om te doen, maar ook moeilijk.

Bolletje, toch denk ik dat Professor Layton iets voor jou is, dat is met raadsels en dingen zoeken, ik vind het erg leuk. En dat WOW heb je misschien gelijk in, mijn vrije tijd ging erom draaien. Ik vind het nu moeilijk om er niet in te loggen. WOW en drank liggen bij mij dicht bijelkaar tot nu toe.

Je leeft in de buitenwereld en doet je ding en je leeft thuis in een andere wereld. De virtuele. Ik leef in een wereld in een wereld. Ik heb eigenlijk buiten mijn werk om alleen maar een virtuele wereld.

En mijn hondje en mijn kat en mijn vogel en mijn buurvrouw die een schat is, ik mag haar auto lenen en dan kook ik voor haar, dat kan ze zelf niet meer. En toch is het geen verplichting, het is leuk omdat ze een leuk mens is. :-) En toch als ze vraagt of ik kom om een spelletje te doen verzin ik excuses zodat ik kan gamen en zuipen.

Inzichtje hier denk ik. Wat werken hersenen toch raar. Je doet soms wat fout voor je is maar je doet het toch en erger je doet er ook alles aan om het in stand te houden zodat je het kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net gekeken naar prof. Layton maar ik denk toch dat ik iets anders zoek. Je moet maar eens kijken naar b.v. the last guardian. Dat kun je zien bij You tube. Dat zijn zo'n beetje de games waar ik van houd. Maar jij gemad alleen op de pc?

Ja als er buiten je werk om en je huis, eigenlijk niets is, dan is dat wel erg weinig.

Kun je op je werk wel genieten van de mensen om je heen?

Ja als je smoezen gaat verzinnen om maar te gaan zuipen en gamen is dat niet goed maar vooral het zuipen dat is helemaal verkeerd. als je drinkt en gamed dan beleef je de dingen vaak veel intensiever ik herken dat wel. Maar nu ik niet meer drink, en toch nog game, kan ik ook veel vlugger gewoon stoppen. Het is geen must meer hoewel ik wel vaak merk dat, als ik ga zitten, ik rustiger wordt. anders blijf ik gewoon doorgaan met werken, dus voor mij is het meer het rustig gevoel wat ik er bij krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Je leeft in de buitenwereld en doet je ding en je leeft thuis in een andere wereld. De virtuele. Ik leef in een wereld in een wereld. Ik heb eigenlijk buiten mijn werk om alleen maar een virtuele wereld.

En mijn hondje en mijn kat en mijn vogel en mijn buurvrouw die een schat is, ik mag haar auto lenen en dan kook ik voor haar, dat kan ze zelf niet meer. En toch is het geen verplichting, het is leuk omdat ze een leuk mens is. :-) En toch als ze vraagt of ik kom om een spelletje te doen verzin ik excuses zodat ik kan gamen en zuipen."

Hoi Carmen,

wat herken ik veel van wat je schrijft, hier en elders. Was voor mij een aansporing om ook proberen hier steun te vinden. Ik drink weliswaar dagelijks (heb nu eenmaal heel wat meer jaren ervaring dan jij), maar het is gewoon steeds meer geworden. In het ergste geval een literfles vrijdag na het werk opengeschroeft, en de volgende ochtend even een slokje voor het ontbijt totdat we om 4 uur 's middags allebei leeg omvielen.

En verder me afsluiten, vaak niet eten, doelloos internetten en alle andere dingen verwaarlozen.

Sinds gisteren probeer ik me echt een beetje in toom te houden, voel me al wat beter. Maar wat ik nog even wou vragen: je hondje en kat zijn dus wel echt? Met gamen is op zich niks mis - als je het maar uit elkaar houd :)

Ik hoop dat we allebei langzaam vooruit gaan met wat steun van hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik heb inderdaad niet veel buiten mijn werk om. Op het werk zijn de contacten goed maar zoals ik al schreef is het een mannenwereld en we komen niet bij elkaar over de vloer. Ik heb na het verbreken van een moeizame relatie maar twee vriendinnen overgehouden, die zijn beiden getrouwd en hebben een gezinnetje. Dan is er toch een soort van kloof door andere interesses.

Verder heb ik moeite met nieuwe vrienden maken, ik ben een kat uit de boom kijk type, ik heb niet zoveel vertrouwen meer. Maar ik wil daar aan werken, dat wel.

Ik heb het gamen voor mezelf nu beperkt tot 2 uur per dag, ik heb er een klokje op gezet. Het is wel moeilijk want de virtuele wereld is vooralsnog de enige veilige wereld voor me. Moeilijk om uit te leggen.

Jan, mijn hond en kat en vogel en buurvrouw zijn wel echt :-) Ik ga pas gamen als ik overal klaar mee ben en dan gordijnen dicht en een fles drank erbij tot ik omval en naar bed moet. Ik heb mijn vorige zomervakantie compleet gespendeerd aan W.O.W. Achteraf vond ik dat zo zonde, maar goed, gebeurd is gebeurd.

Het was nog erger, ik speelde toen een andere RPG en ging dingen afzeggen of 's nachts de wekker zetten om in te kunnen loggen want er was dan 'oorlog' en ik wilde meedoen.

De wereld in een wereld bedoel ik dat ik me daar heel anders voel, vrijer, gelukkiger en kom ook blij over. Maar het is allemaal schijn, dat besef ik best, het is gewoon prettig om je zo onbezorgd te kunnen voelen. :-)

Ik hoop ook dat we hier beiden langzaam uit kunnen komen, gaat ons vast lukken, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Carmen,

Ja in de virtuele wereld ben jij de baas. Je kan een heel eind jouw poppetje waar je mee speelt zo laten lopen zoals jij dat wilt. Jij bent nr. één en dat is het gevaar van zeker WOW. Je moet mee doen en zo wordt je sterker en sterker, iets wat in R.L. niet gebeurd.

Nee dat heb ik gelukkig niet. als ik een echt goed spel heb, kan ik wel zo'n 3-4 uur spelen maar ik begin meestal zo rond 3 uur als ik met al het andere klaar ben en om klokslag 6 uur stop ik. Heb daar ook geen moeite mee.

Kan s'avonds in bed nog wel bezig zijn met de game en val dan in slaap. En s'nachts al helemaal niet.

Heb ooit wel eens gehad dat ik niet kon slapen en dan ging ik er wel uit om te gamen. Maar wat zou je nui het liefst willen doen. Je zegt dat je niet zoveel kan, maar daar gaat het niet om, dat valt te leren.

Maar heb je iets waarvan je zegt, goh dat zou ik nou eens ontzettend graag willen leren. Er zijn zoveel dingen die erg leuk zijn, en er zijn overal cursussen voor.

Heb je wel eens een boek verhard, gekleurd en b.v. een spreuk op gemaakt? Dat zijn hele leuke dingen die je cadeau kunt doen aan b.v. iemand die jarig is. of er een foto inplakken die heel oud lijkt?

Dat kun je zo leren, en ik wil je daar graag bij helpen. Dan schrijf ik het gewoon hier op. Het is echt heel gemakkelijk en zo leuk om te doen.

Zeg het maar hoor dan gaan we aan de slag. Dan zal jij eens zien dat je wel wat kunt.

En het gaat er tenslotte om dat je bezig bent, niet om het hele mooie resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, ik weet nog niet goed wat ik leuk vind qua hobby, maar ik wil eigenlijk van dat World of Warcraft af. Ik merk wel dat dat me geen goed doet. Maar ik kan niet zoveel qua hobby, niet tekenen, breien, kaarten maken, op de naaimachine, schilderen of fotograferen. Ik heb dat vliegtuigje al een jaar staan, zo'n modelding en heb er nog nooit iets mee gedaan behalve inelkaar gezet.

Ik zou graag iets leuks om handen hebben in plaats van die W.O.W. Dat met die spreuk op een boek enzo klinkt wel heel origineel.

Maar ik heb op dit moment 0 komma 0 geduld, dat werkt ook niet mee natuurlijk. Ben onrustig.

Ik heb wel over geocaching gelezen en dat lijkt me leuk om te doen met mijn hondje, maar niet alleen. Pff, weet het niet even.

Een cursus durf ik niet goed op, dan ben je alleen en dan denk ik dat die anderen met z'n tweetjes zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carmen ik denk dat, als je aan de slag gaat met b.v. dat boek, je, als je het leuk gaat vinden om te doen, vanzelf wat rustiger wordt, en als je toch onrustig bent, je kunt er niet veel aan verknallen hoor. Maar het gaat er om dat je bezig bent met iets, iets wat je leuk vind.

Ik zou nog ff wachten met het hondje, tot je je wat meer zeker voelt.

Ben je van nature dan zo onrustig of is dat nu, nu je adb. probeerd te worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is door de drank gekomen dat ik veranderd ben. Ik had altijd veel geduld en plezier in kleine dingen en nu probeer ik telkens wel wat nieuws maar het ligt na een paar dagen weer in de kast. Geen geduld ervoor en ook geen zin meer.

Ik heb een cursus fotografie besteld en maak dan een les, ga enthouisast naar buiten om foto's voor de docent te maken en vervolgens laat ik het weer liggen.

Zelfde met een cursus gitaar leren spelen, zelfde met mijn modelvliegtuigje. Toch vond ik vroeger dat soort dingen erg leuk om te doen. Het lijkt wel of ik nergens meer zin in heb of zo.

Jammer is dat, want ik mis wel een leuke bezigheid, het is heel dubbel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carmen en Leen,

Misschien is het leuk om allebei zo'n boek te gaan maken, dan kun je elkaar stimuleren. Je doet het met z'n tweetjes. Dan word je wat meer gestimuleerd om het te gaan doen. Je houd dan elkaar een beetje op de hoogte via dit draadje. En je hebt niet veel nodig om er aan te beginnen, en met een beetje geluk is ie volgende week af. Ja t'is maar een ideetje? Kom op meiden, een beetje bezig zijn is goed voor je zelfwaardering, en samen iets doen is veel leuker dan iets alleen doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...