Spring naar bijdragen

Hobby draadje


bolletje

Aanbevolen berichten

Weet ik heel weinig van Blondie. Maar het is denk ik zo'n beetje hetzelfde als met olieverf.
Ikzelf werk, nat op nat, d.w.z. dat ik nooit een gedeelte laat drogen en dan verder ga. Maar ik weet alleen dat het eerder droogt en op waterbasis is.
De kwastjes maak ik altijd schoon met een stukje zeep en warm water omdat er anders toch nog wat restjes van verf in blijven zitten. Ik denk dat dat met acrylverf ook moet.
Maar misschien als je met wat specifiekere vragen komt als je iets wil weten, dan komen we er wel uit samen.
Wat wil je gaan maken? Een mandala????
Ben erg benieuwd.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels aan de start van mijn 3e schildering.

Nr 1 is een Mandala voor Borretje
Nr 2 is een abstract schilderij, deel 1 van vierluik.

Zal kijken of ik zo een foto kan plaatsen, ben ik niet zo een held in.

Nr 3 moet dus een groot schilderij worden, ook vrij abstract voor straks in mijn woonkamer boven mn bank.

Ik schilder met acrylverf.
Voordat ik begin breng ik eerst een grondlaag aan met primer (grondverf kan ook volgens Bol)
Daarna teken ik een raster en aan de hand van het raster schets ik wat ik wil schilderen met een zacht potlood.

Nu blijf ik het probleem houden dat de potloodlijntjes door de schildering heen blijven komen.
Ik zou de verflaag wat dikker op kunnen brengen, maar dan vergaat het effect van sommige sponsachtige technieken, merk ik.

Wie heeft tips om het doorschijnen van het raster en de schets te voorkomen ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mijn werk hoor.
Gewoon op internet gevonden en nageschilderd, of bezig met...

Maak nog wel eens een keer foto's van het resultaat

Vandaag beginnen aan die eerste op groot doek...
Doek van 70 bij 90 cm.
Ben benieuwd hoe dat is om zo groot te werken en of het me lukt om het in die grootte op doek te krijgen...

;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jéh zeg Blondie wat ontzettend mooi is die draak. Ja en dat andere schilderij ook. Wat zal jou dat een hoop voldoening geven. Zo maar uit de vrije hand? Ik vind het een partij knap zeg. En prachtige kleuren.
Je zou eens moeten gaan exposeren. Dat is zo leuk om te doen. Misschien bij een bibliotheek. Heb ik hier ook gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nagerasterd van een foto van een draak Bol.
En exposeren ?
Nee hoor, doe dit lekker voor de ontspanning...
Exposeren zou alleen maar druk geven waardoor ik mijn plezier er straks in ga verliezen...

Trouwens besloten om het grote doek met olieverf te gaan schilderen, dus misschien vraag ik je nog wel om tips of adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, jij durft!

Ik heb gisteren een mooi boek over mandela's bij de bieb gehaald
van Danka Húsken. Sprak me erg aan, maar tegelijkertijd klap ik er
een beetje op dicht, zulke mooie dingen, dat roept faalangst op.
Maar de pastelkrijt en schetsboek liggen klaar, ik ga gewoon eens
simpel beginnen ipv zo'n kunstwerk na te maken. en wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Jane. Oefening baart kunst hé? En ja er kunnen dingen verkeerd gaan, we zijn tenslotte allemaal mensen. Ikzelf ben ook zo'n Piet lut, alleen als ik nu een fout maak, weet ik alleen dat er een fout in zit, een ander vaak niet.
Heb altijd erg veel moeite gehad als ik fouten maakte met schilderen. Nu heb ik zo iets van, nou er zit een stukje van mijzelf in, als het past in het geheel, wat is er dan zo verkeerd aan? Maar fouten maken bijft voor mij ook erg moeilijk.
Ben heel benieuwd lieve Jane naar het eindresultaat. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie ik zet mijn doek tegen de verwarming aan als hij snel droog moet zijn, maar omdat ik nat op nat schilder doe ik het alleen als hij klaar is.

Jane wat bedoel je met rekenwerk? Heb je een voorbeeld dan dat je na wilt schilderen? Werk je dan niet met verdeelblokken, die je er van te voren op zet?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...