AlbertRemmo Geplaatst 27 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2009 even de aandacht voor Boets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wyoona Geplaatst 3 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2009 Ha Satja, wat een goed forum want voor een "gezeligheidsdrinker" als ik is het heel moeilijk om de vraag "wat dan wel?" te beantwoorden, vooral in de horeca. k ben vorige week begonnen met minderen, en ik ga de komende weken hopelijk ontdekken dat er dingen als "Dubbelfris (minder zoet)" in de horeca te krijgen is. Ik wil namelijk ook niet dat ik nu veel meer suiker binnen ga krijgen. Buiten de horeca heb ik nog wel wat tips:In horeca: (moeilijk als je niet van zoet houdt) Tomatensap is al genoemd in dit forum, maar als de barman/over er een blaadje basilicum of een schijfje citroen bij doet wordt dat nog lekkerder. Rivella is wel zoet, maar "past" wat mijn betreft nog wel net bij de stemming ná 17:00. In sommige landen: water (of citroensap met water) met muntblaadjes uit de blender en crushed ice. Eigenlijk net zo lekker als mojito! Bij de lunch inderdaad karnemelk. Meer in-de-horeca-tips zijn welkom op dit forum wat mij betreft.Buiten de horeca: Kennen jullie thee van het merk "Celestials"? de zogenaamde "Tension tamer"of "Tension tamer plus" lijkt precies op een alcohol vrije gin-tonic. Ook als Ice tea heel geschikt, gewoon laten afkoelen en serveren met een paar blaadjes munt voor de sier. Het assortiment van Celestials is héél uitgebreid en claimt dat de thee ook allerlei verschillede werkingen heeft. "Sleepy Time" is de bekendste, en "Honey Lemon Ginsen Green Tea" zorgt juist voor energie/concentratie, schijnt (maar volgens mij is deze in ieder geval gewoon lekker). Verjaardags feestje in de zomer? Een grote kan koud water met het sap van een halve citroen, muntblaadjes, ijsblokjes en citroenschijfjes staat heel feestelijk en lest de dorst goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Dank u; die mateloosheid is wie ik ben.Alleen de alcohol was/is een sluipend vergif in de weg.Op naar het goede leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Juul's Koffie;1 mok, 4 theelepels Illy espressokoffie, afgestreken eetlepel melkpoeder.Zet water op, meng de theelepels koffie met de melkpoeder in de mok.Als het kookt al roerend opschenken.3 minuten laten staan, nog een keer roeren en 1 min. laten staan en klaar.Eventueel met een klontje rietsuiker/ schepje honing.Heerlijk na de maaltijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2009 Op verzoek van Spud van de draad naar hier Taki taki Scherpe tomatensap ( goed tegen een kater) nah jah, daar gebruiken we m dus niét voor!!Bereidingstijd:0-10 minutenIngrediënten voor 4 personen1 flesje tabasco1 literpak tomaten sapHulpmiddelen 1 lege schone fles liefst van glas met een dop VoorbereidingGeenBereidingswijzeDoe de tomaten sap in de fles en doe de tabasco het hele flesje erbij even roeren dop en klaarzorg wel dat er melk bij staat als je het drinkt want oei het is scherpServeertipsMet cassave kroepoek erin dippen is ook heel lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 2 november 2009 Rapport Share Geplaatst 2 november 2009 Drink zelf graag sterke koffie met een bolletje ijs.als verse sap graag sinasappel graag sinasappel/banaaansinasappel kiwiebanaaan met sinasappelframbozen. aardbeien en apppel.Lekker is ook wortel, sinasappel en citroentomaat, spinasie, biet en peterselieMaar daar is al een draadje voor. Zit nu aan de versegeperste perensap te lezen dat ik ook wel een beetje gek word van al die draadjes. Ja forum schoonhouden is kee en doe wel mee Maar nu vind ik het geen wonder meer dat je elkaar niet begrijpt als je een verhaal in achten moet hakken.Naja morgen eet ik draadjesvlees hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 december 2009 Rapport Share Geplaatst 14 december 2009 Voor iedereen maar weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Pittige gemberthee.2 liter kokend water4 zakjes zoethouttheeof sterrenmunttheestuk gember versnipperenIn thermoskan laten trekken, hoe langer hoe lekkerderen gember is verwarmend en ontgiftendsoms ff wennen, maar later neem je meer (net als bij knoflook;)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 geef mij maar water uit de Brittha-kan. Wel lekker koud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2010 Ik heb ook een britta watercooler, prima!Daarnaast natuurlijk de smoothies hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2010 Ik ben gek op de kruidentheeen van het merk Yogi Tea. Vooral het smaakje "Woman's Energy" vind ik erg lekker! Die gemberthee van Jane ga ik ook zeker eens proberen, straks maar eens wat verse gember kopen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aad01 Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Probeer eens cola 0% freeway van de Lidl, deze is niet zo duur, doch bevat wel caffeïne.... jaja en daar zitten stoffen in die je drank afhankelijk maken, net als koffie en thee (theeïne = caffeïne), dus drink sappen (light), maar een alternatief die jou behoefde beperkt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 april 2010 Rapport Share Geplaatst 26 april 2010 Aad (en welkom op het forum natuurlijk, op de 1e plaats)is die cola goed dus, of maakt dat je afhankelijk? Begrijp het even niet goed. Of bedoel je meer in de zin zoals koffie dat doet?Horen we meer van jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Denk ook aan de smoothies van het eet-draadje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Ik kreeg een tip van een frummer hier (Jane?):Er is nu ook 0.0% witbier (o.a. bij de Happie): koud erg lekker op deez' warme dagen.En lekker net als de anderen nu ook een flesje te kunnen drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2010 Dat is een goede tip Alaine!Kan ik mooi eens afwisselen met de lingens blond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fotograaf Geplaatst 8 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2010 Marokkaanse cocktail3 zoete perssinaasappels1 takje munt1 flesje tomatensap1 takje basilicumPers de sinaasappels uit en giet het sap in een beker met daarin een takje munt. Laat dit minimaal 1 uur in de koelkast trekken.Doe het tomatensap met 1 takje basilicum in een beker en laat ook minimaal 1 uur in de koelkast trekken. Verwijder vervolgens alle kruiden.Schenk het tomatensap in een glas en giet hier voorzichtig het sinaasappelsap op. Het moet op elkaar blijven liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2010 ! ei1 koffielepel rietsuiker1 lepel oploskoffie1 theelepel vanillesuiker2 koppen heel koude melk1 halve tablet chocolaBeetje kaneel en een handvol ijsblokjes.Gooi dit alles in de blender en schenk in een feestelijk glas. (Eigenlijk is dit voor twee of drie personnen.) Gegarandeerd dat je de eerste uren nog niet slaapt, maar lekker is het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2010 ze hebben nu ook witbier zonder alcohol ga die eens oriberen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 zoethoutthee met verse gemberen warme melk met anijsklontjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 25 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2010 omhoog voor wimmelt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 omhoog voor Flipse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 Ik had mijn koffie per ongeluk heel erg sterk gezeten gooide er net een scheut van mijn gemberthee dooren het is me toch lekkerrrrrrrrrrrrrrrr:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 omhoog voor Kees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 april 2011 Rapport Share Geplaatst 24 april 2011 omhoog voor Patrick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden