Spring naar bijdragen

Vragen en verhalen over je huisdieren.


bolletje

Aanbevolen berichten

Wie wil er een heel ondeugende hond, ik wil haar niet meer.

Ik heb een paar maanden geleden een speelkameraadje voor Puck gekocht maar ze is veel te ondeugend.

Ben ze nu aan het leren om niet meer te likken maar als ik even helemaal niet oplet, geeft ze gauw een likje en gaat dan naar Puck zitten kijken zo van "dat deed ik niet dat was zij". Maar Puck lig twee meter verder in haar mandje te slapen. Ik ben niet gek hoor.

Modjo ligt heel vaak op mijn schouder. Ik hoor dan PPFFTTTT, Mojdo kijkt verschrikt naar achteren en als ze dan hard weg rent weet ik al hoe laat het is, even daar na hangt er een hele vieze lucht rond mijn schouder:angry:God wat kan zo'n klein hondje meuren zeg. Wat een walm komt er uit zo'n klein $%^&$je.

Ze jat alles uit de tassen van de bezoekers, van zakdoeken tot mobieltjes aan toe.

als ik goed en wel bijna slaap, krijgt zij haar dolle 5 minuten en rent al wat ze kan over de dekens, tot ergernis van Puck want daar houdt ze geen rekening mee en rent er overheen. Hup iedereen wakker.

Ze is echt een hondenkuitenbijtster want als ze haar eten op heeft gaat ze Puck lopen klieren en bijt haar in haar achterpootje. Puck schrikt zich iedere keer weer rot, rent weg en tegen de tijd dat ze weer bij haar bakje komt, zijn alle vleesjes plotseling verdwenen.

Als ik een spannende film zit te kijken, rent ze op drie pootjes rond en haar ene voorpootje houdt ze voor haar kontje. Ze moet plassen. als ik dan naar de achterdeur loop, hoeft ze ineens niet meer.:devil:

En zo kan ik nog wel ff door gaan.

( Zucht) ik weet het al, niemand wil haar hé? Blijf ik nog met haar zitten zeg.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik neem ook aan, dat je dit niet meende Bol, maar gewoon even je beklach wilde doen. :D

Anders mag Mo hier wel komen logeren hoor. Krijgt hij eerst Felix op zijn dak die hem alle hoeken van de kamer laat zien. En dan mag hij met zijn manipulatiedrang proberen of hij nog ruimte krijgt bij mijn andere katten, zijn allemaal kunstenaars in manipuleren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie het gehoord? Er is een wolvin gevonden in Nederland. Wat vind ik dit mooi zeg. Jammer dat ze dood is maar het geeft hoop voor de natuur hier. Geen zwakke dieren meer die afgeschoten moeten worden, niet teveel meer aan wild, geen myx. konijntjes meer, dus de verbreiding van deze rot ziekte wordt minder, maar het fijnste van alles is de wetenschap dat onze natuur weer wat rijker zou gaan worden met een prachtig dier, de wolf.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik kom net thuis

en mijn kater die wat raar gromde als hij

aan zijn geslacht likt (ik dacht al dat ie moeite had met plassen)

heeft vandaag op 3 plekjes wat bloed achtergelaten op de vloer

en op een krant. Voor ik ga googlen of in paniek naar de dierenarts

ga wil ik jou even vragen wat het kan zijn. Hij drinkt wat minder de laatste 2 dagen, maar omdat hij ook uit de bak van de poes eet en drinkt, heb ik er geen goed overzicht over.

Hij is ergens tussen de 8,5 en 12,5 jaar oud. De dierenarts kon hem niet inschatten en

ik denk dat het asiel een jongere leeftijd heeft genoemd toen we hem kochten.

En een hele rare vraag, maar kun je een kat ook terugbrengen? Hij is van mijn zoon,

maar die woont nu 3 hoog en ik ben bang dat hij de zorg niet wil/kan aangaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi fimpje jane, dankjewel!

Verdrietig is het wel, maar zo is het gewoon.

Overlaatst met de dierenambulance meegelopen, er daar was een eend die een haakje ingeslikt had. In de eerste instantie iedereen blij, want dat haakje zat in zijn wang. Maar uiteindelijk bleek het nieuws dubbel... De rest van de haak had hij ingeslikt en is nog maar te bezien of dat naar buiten komt. Ik vond die eend zo dapper hè, liet alles maar gewoon gebeuren, alsof hij wist, ik wordt geholpen. Daardoor kreeg ik vertrouwen dat hij het wel zou redden. Ik weet niet wat ze met hem gedaan hebben, vrij gelaten of toch ter observatie houden, die meningen waren verdeeld. Maar hoor ik vast nog wel, mocht er nog iets over te zeggen zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, er zijn er vast anderen die meer over poezen weten dan ik.

Wat ik wel altijd heb gehoord is in de meeste brokjes (en zelfs nog meer in de duurdere merken) teveel natrium, zout zit.

En dat katten daardoor last van hun nieren kunnen krijgen.

Misschien is het zo iets?

En terugbrengen (misschien hangt het erven af hoe lang je em hebt) kan volgens mij altijd. Ik geloof zelfs dat dat in het "contract" staat als je een dier haalt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx nien, ik heb idd net toevallig in de

hamsterweken dure kattenvoeding gekocht, ik ga

het natriumgehalte lezen en dan maar even weer het oude merk.

Bij de natuurwinkel javaanse thee voorgeschreven gekregen

dat schijnt heel snel op de nieren te werken en ik heb net vis gekookt

en een capsule opengebroken en erdoor gedaan. krijgt hij geklijk extra lekker vocht binnen. Vandaag nog geen bloed gezien gelukkig.

Ik heb m al sinds de winter 2007/2008 en het is altijd al een beetje een probleemkater.

ik denk dat hij getraumatiseerd is, hij is wild op straat gevonden door de DA.

Maar best goed aangepast inmiddels, dus ik vertrouw er maar op dat het goedkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Jane.

Als een kater gecastreerd is kan hij op latere leeftijd inderdaad last krijgen van niersteen. Daar is bij de dierenarts heel duur eten voor te koop.

Heb het ooit zelf ook bij een kater gehad. Die heb ik gewoon gekookt kippenvlees gegeven omdat ik meerdere katten had. Nergens geen last meer van.

Het kan zijn dat er een steentje in zijn urinebuis zit en dat dat die pijn veroorzaakt waardoor hij kwaad wordt en gaat grommen. Doet hij het ook als hij plast?

Of je het dier terug kan brengen weet ik niet, meestal moet je er afstand van gaan doen en kost dat geld.

Het eendje is terug gezet Spudtie. Ikzelf heb daar geen goed gevoel over omdat de kans er in zit dat het gaat ontsteken en dan sterft het diertje.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de natuurwinkel

speciale kapsules tegen nierproblemen

gekocht. Vis gekookt en die opengebroken en erdoor gemengd.

Op het strand is iemand homeopate

en die brengt morgen Cantharus mee voor me.

Ik denk dat we er wel komen zo.

En doe hem niet zo maar weg hoor, maar af en toe...............pfffffffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jopie,

heerlijk zeg een stukje grond..ik ben zelf een natuur mens..

Ik zat vroeger altijd op de boerderij van een vriendinnetje..rollen in de blubber..meehelpen de pinken de wei in te krijgen heerlijk.

Mijn grootste droom is nog steeds een eigen erf te hebben..met een paar geitjes een koe en een kip..en paardje. Ach..dromen wie weet..nu zit ik nog gevangen in de randstad.

Weet je niet waar t kipje vandaan komt dan? is ze verdwaald?? als ze echt blijft misschien toch een hokje/ren maken?

Ben net heerlijk wezen wandelen met Suzy..mix husky bordercolly..ze heeft het watertje achter ons huis nu ontdenkt..ze is net vier maar kan nog niet zwemmen..ze loopt als een parade hondje met witte pluim staart hoog door het water.. echt een tut holalala. Ik ga denk morgen met haar t water in. om te leren dat t niet eng is om je pootjes (op de grond) niet te voelen tijdens t zwemen .

groetjes trijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha achterhaalt !! die heeft nu een stropdas ! :D

Tja...als je alleen met ezels praat in je tuin, ben je ook niet op de hoogte van de mode.

achja...(zucht) soort zoekt soort ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijken hondjes op een baasjes of gaan baasjes op hun hondjes lijken?

Er zijn hier mensen met een mopshond, en ik vind ze er elke keer weer opnieuw meer mopserig uitzien. ;)

Enfin, daar kwam ik niet voor. Het is heet onze dieren hebben het ook warm.

Katten zijn bang van water, maar mijn katten zijn gewoon een beetje gek (lijken wrs op het baasje)

Water vonden ze niet fijn vandaag, maar wat ze wel heel fijn vinden....

Gekoelde spa bruis op hun vacht, :D blijkbaar zorgt dat voor dubbele verkoeling ofzo met die bubbels? :huh: en daar een ventilator bij in de buurt.

Nu zijn mijn katten eigenlijk al wel behoorlijke waterkatten, maar dit is toch wel een grappige ondekking niet meer begieteren maar bebruisen. Klinkt toch ook veel verkoelender dan? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat erg goed Bol,

ik heb Javaanse thee-capsules opengebroken en door

versgekookte (diepvries)vis gedaan. Ze zijn nu beiden wel erg verwend

maar het hielp al binnen 2 dagen, dus dat heb ik er graag voor over.

Voor alle zekerheid blijf ik die theepoeder er maar door doen, ze hebben

toch extra nat nodig nu met dit weer.

Grommen doet hij niet meer, maar echt vrienden met de poes zal hij nooit worden.

het is een ouwe brombeer en probeert met blazen enzo zijn territorium te

handhaven. Nu te veel moeite met die hitte en ze zijn heel veel buiten gelukkig nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er wel niet zo blij mee, maar achteraf ben ik eigenlijk wel trots op mijn katten en nog blijer dat het goed afgelopen is. :)

Moet ik effe delen hoor!

Deze middag hebben mijn papflesserd (inmiddels 3 jaar) en 1 van mijn ADHDers samen een ekster gevangen. Gelukkig hoorde ik het, en was er snel bij zodat de ekster niks mankeerde. Maar.....

Ben toch wel een beetje boelveel trots op mijn katjes.

1. Omdat ze het van niemand hebben kunnen leren, omdat ze opgevoedt zijn door mensen.

2. Ik van mijn leven mijn katten nog nooit gezien heb met zo´n grote prooi, dus het zwerfkattenbloed (waar ze allemaal vanaf stammen) stroomt nog steeds door hun aderen en zit nog steeds in hun genen.

3. En dan ook nog zo´n slim wezen als een ekster weten te vangen! Dat weet ik omdat ik zelf veel eksters groot gebracht heb, maar ook omdat de eksters hier mijn katten heel vaak voor de gek houden. :D

Nou, wel echt sneu voor die ekster, maar gelukkig kwam ie met de schrik vrij. De volgende keer dat ze weer kans hebben mijn katten te plagen zal deze wel op de eerste rang zitten. :D

En dat mag, zolang ik er geen brandweer of dierenarts bij hoef te halen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier dan ook nog weer es wat "nieuws" uit het grote dierenbos.

Eksters en kraaien.... heeeeeeeeeeeeeeeelder gevechten he.. tot er een aantal dood uit de lucht vallen.

Dus Buuffie!! Super -poes!

Op de camping, onlangs (ze zijn daar heel erg streng op gebied van honden daar en daar aan de leiband enzo, wat prima is en waar ik me dan ook aan houd) liep ik langs een caravan, zo n heeeuuuuuuuule grote , met tv en al.

Brusselaars (doet er nu nie toe maar goed).

Kwam er PLOTS , zonder leiband nen hele gemene , kweet niet wat, was niet groter dan een chiwawa, aan mijne Mush zijne poot "hangen", tot bloedens toe!

Mushke, braaf als ze is, duwde dat mormel weg met haar snuit, zonder grom of tand...

Ikke boos en riep, dat ze ma oppassen sebiet laat ik de mijne ook los!

(en tja, de Mush, als ge haar niet kent, ziet er heel erg gevaarlijk uit)

Ik was nog niet bij de auto of daar stond ne kleine (net als zijnen hond) Brusselaar , vol tatoeages tegen mij te "keffen".

WA zeide gij daar? blablabla..

Mush, kwam "mee kijken", dus ik zei, ey ey, as gij uwe chiwawa nie in toom kunt houden, en Uzelf ook nie, pas ma op dan... sebiet laat ik ze ECHT los dan vreet ze U en Uwen hond op....

Was rap partie diee gast...

(hij moest es weten , de Mush, de goedheid zelve... alleen tja ze ziet er "gevaarlijk" uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha! Ik pies bijna in mijn broek van het lachen! :D

Heeft dat keffertje geluk dat ie zijn konijnenpakkie niet aan had. Of valt dat inmiddels ook wel mee bij Mush?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...