Otje Geplaatst 9 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2011 Raksha is gister uit het raam gesprongen, eerste verdieping. Dat verhaal komt later nog. maar gister kon ze gewoon lopen,, na een nacht slapen niet. Kan ik daaruit concluderen dat het gewoon stijf is ? Als het gebroken was had ze er gister meteen al; niet op kunnen lopen toch ?Beetje voorzichtig maar met uitlaten vandaag, of juist wel laten lopen ?Ik heb over 2 weken pas geld voor de dierenarts, dus alsjeblieft een schietgebedje dat dit okay komt .... !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juni 2011 Even voor alle duidelijkheid, woman heeft mij vanochtend ook een p.b.gestuurd en daar heb ik al op geantwoord hoor.Hoop nog wel dat we iets van haar horen vandaag. Dat ze haar zorgen met ons deelt. De dierenvrienden onder ons weten allemaal hoe moeilijk je het kan hebben als je dier iets mankeert, dat kan een vreselijk grote trigger zijn. Maar Woman kennende, trekt die zich er wel doorheen. Hopelijk kunnen we haar helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2011 Ah bolletje misschien kan jij me verder helpen.Meneer schildpad komt elke avond aan de deur bonken om binnen te slapen. Aangezien het echt heel slecht weer is laat ik dat ook toe. Je zei me eerder al dat dat niet echt een probleem is maar de DA zei me dat hij wel binnen mag maar om te slapen kan ie beter naar buiten. Vind het een beetje zielig om hem buiten te laten en hij staat echt te bonken als gek als ie naar binnen wil.Wat moet ik daar nu mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Doe wat je hart je ingeeft Fleurie dat is meestal het juiste. Als jij Men. Schild binnen wilt laten slapen moet je dat gewoon doen hoor, helemaal geen punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Lenie hoest met de kat? Ben het helemaal vergeten om door te geven maar op het werk dachten ze ook dat het toch een alergie is op het een of ander. Een alergie kan spontaan komen, ook van het eten. Maar misschien heeft ze er nu minder last van? Laat ff weten en sorrie hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 d'r rug is weer geheeld...nu krabt ze d'r bek helemaal stuk.ik denk dat het het stukje "wild" wat in haar lijf zit...de neuroot.d'r moeder had het ook.verders gaat ie goed hoor...ze is voor mij heel lief.eten heb ik trouwens aangepast om dat eventueel uit te kunnen sluiten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Groot babynieuws.ik heb jonge kois. Zag ze net zwemmen. Ze zijn ongeveer zo'n 3 cm. lang. leuk mensen ik ben zo blij als een kind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2011 Vandaag ga ik m'n kanjertje halen als het goed is. Ik ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet? Ik kan hem tam maken heb ik al gehoord dus moet dat geen probleem zijn. als ik hem heb zal ik zo gauw mogelijk een foto plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 Fieke mijn vrouwtjes kat is heel erg mager aan het worden. Ze eet gewoon thuis en is er ook veel. Ze is ontwormt. Weet iemand wat haar nog meer kan mankeren. (Ik heb vroeger een kat met diabetes gehad maar die dronk heel veel en deze niet). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 kunnen dieren ook lintwormen hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 Jane: Ik heb wel eens gehoord dat dat ook kan ja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 lintwormen en spoelworden. bij de paarden zag ik vaak lintwormen, die zijn niet zo hardnekkig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 verwijderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 13 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2011 Dat is mijn oudste katje. Gevonden toen hij ongeveer 7 dagen oud was. Dachten niet dat hij een kans had, maar toch geprobeerd met de fles op te voeden. Na 3 dagen in Griekenland hebben we hem meegenomen naar huis. Hij is nu een grote zwarte kater van 5 kg en doet het super! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Dees, hoe oud is je kat nu? Bij oudere dieren zie je vaak dat ze gewoon een tijdje stoppen of gaan minderen met eten. Dan is er in principe niet zo veel aan de hand, het is een natuurlijk proces. Ik heb het dan over katten van zo'n 15-20 jaar oud.Basra, de kat van Willbillie eet meen ik ook niet zo veel en is een mager poppetje. Ze doen dat omdat ze dan, niet zo veel mee hoeven te slepen, dat is te zwaar voor de oude dieren. Hele oude mensen zijn ook nooit dik.Maar als ze maar wat eet, en normaal drinkt dat is belangrijk.Een beetje in de gate houden of ze normaal op de bak blijft doen, of haar oogjes helder blijven, onder bij het ooglid eens dat velletje naar beneden trekken en kijken of het daar mooi rose is of wit.En anders maar naar de dierenarts als je het echt niet vertrouwd, want het kan ook een schildklierafwijking zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Dank je Bolletje. Ze gaat nu een paar daagjes naar een kattelletje en als we terug zijn ga ik ff naar de dierenarts denk ik. Ze is wel speels enzo maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Het kan ook zo lijken omdat Nol veel flinker is, maar ja dat is een kater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Ik zal mijn foto verwijderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Oké Niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2011 Bol, ik heb denk ik iets doms gedaanbeide katten een kippepootje gegeven om af te kluiven,je snapt het denk ik al, ook de botten warenb binnen 5 minuten verdwenenkan dat kwaad? Ze lijken heel levendu=ig nog, het gebeurde rond etenstijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2011 Sorry Jane, ik schoot in de lach wanttegen de tijd dat Bol dit leest........morgen ergens om.....? uurzul je waarschijnlijk er al achter zijn of het kwaad kon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 15 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2011 Jane, voortaan bestek erbij geven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 15 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2011 Jane, ik heb altijd geleerd dat je dat niet moet doen. De botjes zijn te scherp, na het kauwen. Hoop dat het goed afloopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2011 quote: Originally posted by: jane4Bol, ik heb denk ik iets doms gedaanbeide katten een kippepootje gegeven om af te kluiven,je snapt het denk ik al, ook de botten warenb binnen 5 minuten verdwenenkan dat kwaad? Ze lijken heel levendu=ig nog, het gebeurde rond etenstijd.[/qZal ik dan toch maar ff antwoorden, in de hoop dat het nog kan?Een kat kan in principe gewoon alle kippenbotjes eten hoor Zeker de botten van kippen die vlug groot moeten zijn. het botstructuur van de kippen van vandaag de dag is erg zacht, zelfs van een biokip. of je moet een kip gekocht hebben bij de boer die op een normale manier gegroeid is, en dan nog kunnen ze het helemaal opeten. Ze eten ook vogels en muizen. Van vogels is de structuur van de botten nog veel harder.Bij een hond is het wat anders maar ons hoofd van de d.a. geeft haar rashond gewoon kippenbotten. Het enigstewat een hond niet mag hebben volgens haar is het hele fijn, scherp botje dat onderaan de kippenpoot tegen het gewone bot aan zit.Zelf geef ik mijn hond alleen mergpijpjes, dat kan geen kwaad en honden mogen die helemaal opeten.Maar ik zou me geen zorgen maken Jane, een kat kan zulk soort dingen volgens mij gerust eten. En vertrouw je het niet, bel de dierenarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2011 Het is wel goed gegaan Bol,maar ik vond buiten wel de resten van één drumstickdus die is niet binnen gebleven, ik weet alleen niet van welke kat.Maar ze eten goed en zijn beweeglijk. Toch maar niet meer doen,morgen vis, zonder graat:Pthnx ik dacht (hoopte?) al dat je dit zou schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2011 Botten zijn goed voor dieren, ze krijgen daardoor een hele hoop kalk binnen. Maar als je het niet vertrouwd Jane moet je het niet meer doen.Een kat spugt vaker, gewoon omdat de maag dan protersteert, maar dat kan helemaal geen kwaad.Ikzelf ga misschien vandaag een papegaai halen. We zijn van de week weer naar die vogelhandelaar geweest, maar de blauwe ara gaat niet door. Ze hebben hem niet gebracht.misschien koop ik een grijze roodstaart van een half jaar. Die gaat nu gewoon voedsel eten en hoeft geen pap meer te hebben. Ik heb hem of haar al gezien. Was wel een beetje bang maar dat krijg ik er zo uit.Ben heel benieuwd want hij was in principe al besproken. als die persoon hem vandaag niet komt halen, koop ik het diertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden