Diesel Geplaatst 21 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2011 nou das idd goed te eten alleen mijn kennis van wilde paddestoelen is niet voldoende om ze zelf te plukken en ze te gebruiken helaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Nou gelukkig een goed bericht :-) Finch is in veiligheid!!!! “Hij is opgelucht en zeer blij in de armen van zijn Roemeense verzorgster gesprongen” :-D Hieronder het berichtje wat ik gisteravond kreeg: …”Wij hadden haar (zijn Roemeense verzorgster) opgehaald in Eindhoven en gebracht naar een tuin waar Finch zich veel bevond en rustig was. Toen hij zijn verzorgster achter het hek zag staan, wilde hij dwars door het hek naar haar toe. Eenmaal door het hekje wist hij van gekkigheid niet wat hij moest doen, kwispelen en opspringen, blij blij blij. We mochten met elkaar even bijkomen binnen bij de mensen van de tuin. Wat enorm ontroerend Finch zo samen met zijn verzorgster te zien, totaal op zijn gemak. Geweldig ook om te zien dat hij zich goed kan binden. Het lijkt bijna alsof hij haar in Didam voortdurend heeft lopen zoeken en alleen zij degene is dit hij toe wilde laten. Nu is hij samen met zijn verzorgster in een goed gezin met twee andere vrolijke onbevangen honden. Hij wordt heel goed begeleid en zijn verzorgster gaat pas woensdagavond weer weg. Gezien de rust die Finch nu al lijkt te ervaren, het toelaten van de mensen van het gezin, zijn de vooruitzichten voor Finch behoorlijk gunstig. We zijn zo blij en opgelucht dat er een einde is gekomen aan het zwerven van Finch. Bedankt allemaal voor jullie meeleven!”… Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2011 Goh Dies, dat is nog eens een fijn bericht zeg. Dat doet iedereen goed die er bij was. Ik hoop dat wij vandaag, als we diertjes vinden, ze ook weer gelijk naar de eigenaar terug kunnen brengen. Dat is waarvoor ik bij de d.a. werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2011 Originally posted by: bolletjeLenie het zou een allergie kunnen zijn. Dat kan onderzocht worden bij de d.a. Heb je het eten soms veranderd? Ik heb het bij de dierenamb. vaak mee gemaakt dat katten en honden een kapotte rug hadden.<BR>Kan van de week wel eens vragen daar als je dat wilt?quote> nog gevraagt Bol?d'r bek is nu ook helemaal stuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2011 Ja Lenie maar daar zeggen ze ook dat het meestal aan het voer ligt, dat is n.l. heel vaak het geval Soms kan het ook stress zijn. Is de hond onrustig van nature? Ik zou als ik jou was het laten onderzoeken dat weet je het toch zeker. Of toch het voer eens veranderen voor een paar weken. Dus niet die bakjes voer die je nu geeft. Je kan op internet ook veel opzoeken hoor. Er zijn hondenforums. Als je wilt wil ik vanavond eens voor je kijken? Daar zitten toch de expers. Heb net toch maar ff gekeken voor je. als je hondenforums intypt krijg je een hele rits namen van forums. Daar kun je je vraag ook stellen, misschien dat je daar een wat uitgebreider antwoord krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 29 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2011 Ons puppie (Boxer X Am. Bulld.) groeit als kool! Je ziet het per dag! Nou passen we deze week ook nog op 'n oud Stabijachtig vullisbakkie, 'n schatje, maar ze heeft haar handen (lees: bekkie) vol aan de pup. Die is van grauwen of snauwen al helegaar niet onder de indruk. Komt 't ouwetje de hele tijd lekker achter mijn stoel liggen, heb ik weer de schone taak de rust voor haar wat te handhaven. Afijn, die wordt vanavond of morgen weer opgehaald, kan ze lekker uitrusten. 't Houdt je heerlijk van de straat, al brengt het je af en toe er ook op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 oktober 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2011 Had je al wat rond gekeken Lenie? Ik ben zo benieuwd wat er nu eigenlijk aan de hand is met je hond. Haddpck dat zijn scheetjes hé, zowel de Boxer als de amer. Bull. Ik heb 3 eng. bull gehad, dat waren ook zulke lieverds daar zat geen greintje kwaad in terwijl ze gebruikt zijn om stieren mee te vangen, dus een heel sterk gebit hebben, en een hele hoge pijngrens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Nou, 'n scheetje is 't, Bol. En slim ook! Ze is nou al bijna zindelijk (12 weken) terwijl ze er rond elven voor 't laatst, en half zeven voor 't eerst uit gaat! Ze sloopt wel aardig wat in de kamer, wij zijn gewoon wat ouderwets, niks niet van die gekooide honden in de kamer, 'n mand heeft ze, nou jah, had ze. Ook al half gesloopt. Ach, toch op de groei, moet nodig 'n nieuwe voor komen. Vanaf nacht 1 geen gezeur met d'r gehad, slaapt heerlijk alleen in de kamer. Waaks is ze ook al, hoort ze wat vreemds, ligt ze mooi te grommen. Wij gelijk kijken dan, natuurlijk. Allemaal comotie, vind ze heerlijk. De kippen is ze ook gek op, neus tegen 't gaas, pik zegt de haan, hahaha. Niet onder de indruk, natuurlijk, weer neus tegen 't gaas, en blaffen. Haan eerst wat weg, maar komt alweer naderbij. 2e pik zal binnenkort wel volgen. Tot zover de berichten van het puppenfront Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 5 november 2011 Rapport Share Geplaatst 5 november 2011 Seg, BARF of ook sowieso, welk zijn dan precies de rauwe kippen onderdelen dat ik mag geven?? Gaat een mini konijn samen met een hond? (in een kooi dus he) men heeft t over honden puberteit, ze is nu anderhalf, is dat em?? En wat stel ik me daar bij voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Dat zou je moeten uit proberen Nien, of een konijn met een hond samen gaat. Het zijn tenslotte roofdieren. Soms gaat het wel als je ze langzaam aan elkaar laat wennen. Eventueel het konijn op schoon nemen en de aandacht die je aan het konijntje geeft ook aan de hond geven. Laat haar veel ruiken aan je hand als je het konijn geaaid hebt. Heb je ook kippen of zo? En hoe reageerd hij daar op. Gaat hij achter vogeltjes aan of zo? Gewoon hoe reageerd hij op anderen diertjes. Ja als een hond in de pubertijd komt zal die gewoon wat drukker zijn denk ik, het is me bij mijn honden nooit zo opgevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Wat leuk haddock, nog iemand met een pup. Die van mij is nu 11 weken. Gisteren voor het eerst puppie cursus gehad. Erg leuk. Het is weer even heel intensief een pup, maar ook zo leuk. Ik heb een Friese Stabij pup. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 @ Bol... ik heb nu hypoallergeen voer gehaald ( tijdje terug al.) maar het word niet beter. die kat zal wel een stresskip zijn bij tijd en wijlen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Leen, probeer eens gekookte kip, geen pens maar b.v. gekookt hart, alleen van rund. Dus veel vers vlees misschien wordt het dan minder. Ja ik weet het ook niet, mischien een beetje experimenteren met voer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Originally posted by: Josje Erg leuk. Het is weer even heel intensief een pup, maar ook zo leuk. quote> Hahaha, zo ist!Zelfs de ADHDer van 13 die er erg veel zin in had en erg gek op d'r is zit al regelmatig zo van: pfffffffffffffffffffff. En is veel op z'n kamer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 7 november 2011 Rapport Share Geplaatst 7 november 2011 ik zal het eens proberen Bol... ik was al begonnen met gekookte kabeljauw tussen door. ik houd je op de hoogte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Halo Lenie, waarschijnlijk heeft jouw hond "hotspot". Dit is te behandelen door rondom de plek de vacht ruim weg te scheren en daarna 3x daags te behandelen met "betadine-scrub". Ik zeg juist ruim, omdat de aandoening vaak verder onder de vacht zit die je niet ziet. Helpt dit niet, dan wordt het toch de DA. Eën van m'n honden kreeg het van kip, sindsdien géén kip meer ! Barf alleen met rundvlees, soms een rits "spare-ribs" van een islamitische slager en beslist géén brokken. Aleen rundvlees !! Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 november 2011 Rapport Share Geplaatst 8 november 2011 Niet zo interessant maar toch ff melden dat meneer schildpad is ondergedoken. Hopelijk overleeft ie zijn eerste winter bij mij en komt ie in maart terug boven water. Knabbelen er geen insecten of ratten aan zijn pootjes of wormpjes met hele grote tanden ofzo.. Meer nieuws in maart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Originally posted by: bbHalo Lenie, waarschijnlijk heeft jouw hond "hotspot".Dit is te behandelen door rondom de plek de vacht ruim weg te scheren en daarna 3x daags te behandelen met "betadine-scrub".Ik zeg juist ruim, omdat de aandoening vaak verder onder de vacht zit die je niet ziet.Helpt dit niet, dan wordt het toch de DA.Eën van m'n honden kreeg het van kip, sindsdien géén kip meer !Barf alleen met rundvlees, soms een rits "spare-ribs" van een islamitische slager en beslist géén brokken.Aleen rundvlees !!Succesquote> het gaat over m'n kat bbmet hotspot ben ik bekend, ga er niet eens meer mee naar de DA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 Sorry, neem me niet kwalijk....was alleen maar goed bedoeld hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 november 2011 Rapport Share Geplaatst 9 november 2011 ben niet boos ofzo hoor...meld het alleen eventjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2011 Gisterenavond heb ik samen met Olle voor de pc. gezeten. Ik wil hem zo graag leren om een lachende baby na te doen. Normaal gesproken is hij altijd heel levendig als ie bij me zit, en knabbelt overal aan. Maar toen ik gisteren een paar keer dat geluid afspeelde, was hij een en al oor. Je zag hem het geluid in zich opnemen, dat was genieten voor mij omdat ik hem zag (denken). Wat zou het ontzettend leuk zijn als hij dat geluid na kan doen. Ik wil hem alleen hele leuke dingen gaan laten zeggen als hij dat leert omdat dat veel leuker is dan schunnige vieze woorden. Daar vind ik n.l. helemaal niets aan. Ik denk als hij z'n eerste geluidjes gaat produceren, ik nog veel meer van hem ga houden omdat ik dan het gevoel zou hebben echt contact met hem te krijgen. Hij gaat weten wat de betekenis is van die woorden. Ze hebben tenslotte de intelligentie van een kind van 8 jaar. Wat zijn dieren toch heerlijke wezens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2011 Tinkel hoe oud is de hond? Wat je zou kunnen doen is zodra je ziet dat ze de bench in wil dan naar buiten gaan met haar. als ze het buiten doet haar een groot compliment geven of een snoepje. Als je probeerd haar drolletje op te pakken en dat buiten te gooien, daar waar je ze wil uit laten gaat ze misschien de geur koppelen aan poepen. Geen half uur wachten na het eten maar gelijk naar buiten gaan. Probeer de plasjes op te vangen met w.c. papier en wrijf dat buiten over het gras. Ze zal haar lucht daar ook ruiken. Verder zou je ze een broekje dat je ook hebt voor loopsheid kunnen gebruiken. Een hond vind een nat poeperdje niet fijn om te voelen, en zal opgelucht zijn als je het buiten af doet. Verder kun je de bench weg zetten zodat die koppeling bench, poepen niet meer krijgt. Ze heeft nooit geleerd om haar bench als haar hol te zien en dat is fout. Ook moet ze leren zien dat het huis als haar hol fungeerd. En heel soms komt het voor dat een hond niet zindelijk te krijgen is. Dan is er iets mis in de hersenen. Ja en heeeeel veel naar buiten met haar gaan. Positief gedrag belonen, negatief gedrag negeren. ik zal eens voor je kijken op internet of er iets staat van "volwassen hond zindelijk maken. ff wachten ik ben zo terug. Nou ik heb net ff gekeken maar als je zindelijkheids training volwassen hond, intypt krijg je een hoop informatie te lezen. Houd je ons op de hoogte van de vorderingen? Ben heel benieuwd. Wat voor 'n soort hond is het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 19 november 2011 Rapport Share Geplaatst 19 november 2011 wel uitkijken he met uitlaten na het eten....niet te druk laten doen. ( ivm maagtorsie) ik heb 2 grote honden...en mede daarom heb ik die van mij geleerd dat ze pas na het laatste rondje eten krijgen...dan weet ik zeker dat ze gaan slapen. verder ben je goed bezig hoor....geduld, geduld, geduld...het kwartje gaat vallen...echt!! p.s mijn kat word weer krols, zo snel een pilletje erin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2011 Originally posted by: tinkerbelleVerder is ze een schatje hoor ,ik was vroeger nogal bang van pitbulls maar ze is superlief voor de kinderen en er zit niks agressiefs bij.quote> Ja maar ze is ook nog maar 9 mnd. hé? Toch altijd opletten dat ze onder aan de rang blijft staan hé? Als je haar b.v. uitlaat, als eerste naar buiten gaan en dan de hond pas.Ik ga je een tip geven die mijn vader vroeger gedaan heeft bij mijn jongste broer.Het is een middeltje dat de indianen gebruikte bij honden en kleine kinderen. Het is niet smakelijk maar werkt erg goed.Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar als je nu eens een stukje vlees, rauw, in de urine legt van de kinderen en laat dat zo'n dag of twee liggen, zodat het vlees goed doordrenkt is van de urine. En dan geef je dat aan de hond. Moet jij eens kijken dan komt er niemand aan de kinderen, omdat de hond de kinderen beschouwd als roedellid die ze moet verdedigen. Maar ook, als het goed is zal ze de kinderen niets doen.Als honden met elkaar kennis maken zie je ook vaak dat ze aan een geslachtsdeel likken. Zo krijgen ze een sterke band met de rest van de honden. Ze leren de geur herkennnen van de andere.Misschien moet ik het berichtje wel weg halen van Tactive, maar dat zien we dan wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 november 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2011 Hoev vinden jullie dit? Dit speel ik af voor Olle. Als ik dat doe zit ie heel aandachtig te luisteren. ik hoop echt dat hij dit leert want dat zou erg mooi zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden