lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden pauzeknop dan maar even indrukken om stil te staan bij wat de 80 dagen alvast heeft opgebracht Kaatje. Want zoals ik je lees ben je een harde werker voor jezelf. Logisch dat dan af en toe het verleden opduikt. Een test(je) soms is. En 80 is allemachtig prachtig! Verdient doorgaan en geen kantepunt in het negatieve te worden. Jij kunt dit
Marjolijn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Even een updeetje van vandaag. Gaat goed hier. Ben mijn maaltje aan het prepareren, en zo eten. En de avond een beetje de creabea ( stom woord eigenlijk, maar jullie snappen me vast ) uithangen. Ik moet wel even mezelf " bezig houden". Maar komt goed. Ik heb vertrouwen. 2 uur geleden bewerkt door Marjolijn Verbeterd lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb mijn brandend kaarsje gewoon in de keuken van het inloophuis gezet. Bleef zo een beetje in verbinding met hier, en met de weduwnaar van mn vriendin. Via de app hem uitgenodigd mee te komen eten, maar daar stond zijn hoofd natuurlijk niet naar. We aten heerlijk, tomatensoep met nep-balletjes; chili sin carne a la Miljuschka en ijs toe. Er bleef genoeg over dus ik heb een bak soep, eten met tacochipjes meegenomen en bij hem afgeleverd. En ben vervolgens 2 uur gebleven, verhalen samen opgehaald, foto's bekeken, en emoties gedeeld. Wat een rijkdom, voor mij ook. Ik wilde minder impulsief gedrag gaan vertonen, maar toch maar niet nu Mariposa reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik hoop zelfs dat honden meermaals per dag uitgelaten worden? Met mijn Femke had ik ook problemen. Het was eerst het hondje van mijn ex en we woonden nog niet samen toen ze Femke aanschafte. Mijn ex was hele dagen thuis, maar ze was op zijn zachts gezegd zeer lui. Daardoor had ze Femke aangeleerd haar behoefte op een doek binnen te doen. Toen ze bij mij was heeft ze een tijd haar behoefte steeds buiten gedaan. Maar zeker op het einde deed ze het steeds binnen.
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 36 minuten geleden zei Marjolijn: @Kaatjemama. Wat goed zeg, dag 80 ! Ik begin nog maar net. Dus durf eigenlijk nog niet echt te reageren. Maar toch even: Jezelf misschien trakteren op iets voor jezelf. ? En vooral gefeliciteerd met dag 80. Dank je wel ben er ook er blij mee maar vorige keer met 100 dagen de mist in gegaan dat spookt door me hoofd.hoe lang ben je nu gestopt @Marjolijn
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 36 minuten geleden zei lady jane: pauzeknop dan maar even indrukken om stil te staan bij wat de 80 dagen alvast heeft opgebracht Kaatje. Want zoals ik je lees ben je een harde werker voor jezelf. Logisch dat dan af en toe het verleden opduikt. Een test(je) soms is. En 80 is allemachtig prachtig! Verdient doorgaan en geen kantepunt in het negatieve te worden. Jij kunt dit Dank je @lady janelief
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zware dagen gehad op werk. Thuis de naschokken van mijn laatste drankjacht. Nu een dag vrij. Rust. Fijn.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mijn drinken begon uit puberale balorigheid. Jarenlang bleef het vallen onder de noemer ‘gezellig’. Pas veel later werd het een middel om mijn problemen te ontvluchten. En nu intussen de oorspronkelijke problemen zijn opgelost is het een op zichzelf staand probleem geworden. Verslaving noemt men dat geloof ik.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Musashi: ik vind het leuk dat je weer buiten komt spelen. Musashi reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Quinn: ik vind het eerst wat wonderlijk dat het abusievelijk van een dagpact vallen een aanleiding zou kunnen vormen om te drinken. Maar het is wellicht vergelijkbaar met mijn dwangmatige neiging om te gaan zuipen als niemand thuis is. Voor andere wil ik best veel doen en laten. Maar als het alleen voor mijzelf is: ho maar. Goed dat je die andere achtedeur weer zelf hebt dichtgedaan.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Oei. Vier ezels op een rij. Vijf nu. Het krijgt wat krampachtigs.
Mariposa Geplaatst 28 minuten geleden Rapport Geplaatst 28 minuten geleden @Kaatjemama Wauw! 80 Dagen al, goed bezig zeg!! Eigenlijk zou je geen dagen moeten tellen. De tijd vliegt, voor je het weet ben je de 100 voorbij. Kaatjemama reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden Ik vind het leuk je 5 berichten achter elkaar @Oskar dan lijken mijn lange berichten in verhouding misschien nog weinig. Kwetsbare avond-update: ik heb echt m’n best gedaan op het oudercontact om vooral te luisteren en niet te veel te praten. Ik vond dat wel goed gelukt. Maar toen ik achteraf m’n man aansprak dat ik het niet fijn vond toen hij me daar (precies) even afsnauwde (kwetsbaarheid weet je wel), is de bom gebarsten en nu hebben we ruzie. En draait het precies alsnog over mij/ ons terwijl ze het super heeft gedaan. En nu twijfel ik of het ooit wel weer goed komt. Wat is dat ook zo’n kwartier waarin ze vanalles afratelen over je kind en er gewoon geen tijd of ruimte is voor een deftig gesprek. Pff als ik niet op het dagpact had gestaan, weet ik niet of ik nu niet had gedronken. Conclusie: Missie kwetsbaar opstellen wel geslaagd maar of het voor herhaling vatbaar is, weet ik nog niet.
Reacher Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden 1 uur geleden zei Oskar: Mijn drinken begon uit puberale balorigheid. Jarenlang bleef het vallen onder de noemer ‘gezellig’. Pas veel later werd het een middel om mijn problemen te ontvluchten. En nu intussen de oorspronkelijke problemen zijn opgelost is het een op zichzelf staand probleem geworden. Verslaving noemt men dat geloof ik. Het is een moeilijke. Ooit begonnen omdat drank ‘hielp’. Zelfmedicatie. Daarna heeft dezelfde drank eigenlijk uitwerkingen die nog vervelender zijn dan waarom ik ooit begon met drinken. Uiteindelijk zit ik met een verslaving.
Reacher Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Geplaatst 6 minuten geleden Je hebt het goed gedaan @Musashi. Wat je je voornam: goed luisteren heb je gedaan. De ruzie gaat weer over. Fijn dat je op het dagpact staat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden