Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Heb je nu aan de psychiater die de afspraak heeft afgezegd aangegeven dat dit voor jou een groot probleem is? Of heb je alleen tegen ons daarover gepraat? 

8 minuten geleden zei bumperjim:

OK das weer geen antwoord, it's all good 🤣 fijne dag

Even de oogjes goed gebruiken dear Bumper: het was wel degelijk een antwoord: De afzeggingen kwamen van een begeleider van Hestia, niet van de psychiater en da's precies wat Renaldo aangaf... 

Geplaatst
11 minuten geleden zei bumperjim:

Weer sorry. Ik dacht dat ik toch een kristalhelder antwoord gegeven heb? 

Mijn helpende van Hestia gaat nog steeds ziek zijn. Dat is al een volledige week zonder gepaste hulp. 

Geplaatst

Mijn helpende van Hestia gaat nog steeds ziek zijn. Dat is al een volledige week zonder gepaste hulp. 

Geplaatst

Geplaatst
4 minuten geleden zei Yvonne:

Even de oogjes goed gebruiken dear Bumper: het was wel degelijk een antwoord: De afzeggingen kwamen van een begeleider van Hestia, niet van de psychiater en da's precies wat Renaldo aangaf... 

nu is het helder, dank je!

Geplaatst (bewerkt)

Dat iets wat in mijn ogen vrij klein is voor jou heel groot kan worden is duidelijk @renaldo61. Ik denk dat het helpt als je daarbij ook het aandeel van je eigen informatieverwerking bewust bent, en niet alleen naar uithaalt naar de boze buitenwereld. Mormel legde het vrij aardig uit op jouw eigen pagina. Je hoeft niks te bagatelliseren, maar het helpt wel om het onbegrip dat tussen jou en de buitenwereld bestaat wat te verkleinen.

Het leven wordt een stuk makkelijker te leven als je het meer bij jezelf houdt. Jij laat soms zoveel afhangen van de buitenwereld: van je psychiater, je vertrouwenspersoon, je hond. Dat maakt kwetsbaar. Nu leidde warempel het tweemaal afzeggen van een afspraak al bijna tot het opgeven van een zo moeizaam verworven abstinentie. Dat is niet gezond. Ja, je hebt hulp nodig, dat snap ik. Maar ga ook op zoek naar de levenskracht in jezelf.

bewerkt door knakker
Geplaatst (bewerkt)

en ja die medewerker is dus gewoon ziek!
Al die misdeelde kind reacties waren dus onnodig.
Dit is ook iets wat steeds terug komt hier @renaldo61
en ik vermoed elders ook. De wereld draait niet om jou,
maar jouw wereldje is zo klein en jij voelt je zo kwetsbaar
dat het lijkt alsof jij nog een kind bent, het middelpunt van jouw universum.
Als jouw therapie en hulp daar omheen opgebouwd kan worden en jij gestopt blijft,
dan kun jij geestelijk volwassen worden en goed voor jezelf leren zorgen.
Dan ben je niet meer afhankelijk van reacties van anderen, want ja die begrijpen jou nooit.
En ook wij begrijpen anderen nooit zoals mens het allerliefst zou hebben.
We zijn empatisch (of niet), maar je kunt je altijd maar ten dele in een ander verplaatsen.
En tijdens het proberen worden we dan al weer afgeleid door eigen gedachten of gebeurtenissen.
Over de meeste dingen schrijven we niet hier, maar die houden ons wel degelijk bezig. 

bewerkt door lady jane
Geplaatst (bewerkt)

Mijn vertrouwenspersoon van Hestia is dus voor onbepaalde duur ziek en andere gepaste hulp bied Hestia niet aan. 

Het kan zijn dat ik inderdaad een rare persoon ben. Ik doe tenminste een poging om mijn beloftes na te komen. 

Wat heeft Hestia tot nu toe voor mij betekend? Eindeloze alcoholcontroles? Dat was zeker niet op mijn vraag. Ik heb ook nooit niet tot daar gegaan voor een alcoholcontrole omdat ik ziek was. Maar dat personeel van Hestia is om de haverklap ziek.

bewerkt door renaldo61
Geplaatst
9 uur geleden zei renaldo61:

Maar dat personeel van Hestia is om de haverklap ziek.

Mensen die in de zorg werken hebben het enorm druk, te weinig personeel, ook hier in Nederland. Sommigen vallen voor langere tijd uit wegens burn-out. Als cliënten van Hestia minder aandacht vragen, houden zij het ook langer vol. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...