Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Niemand knabbelt hier aan neuzen. Bijna allemaal hebben we zelf al strompelend, vallend, stuntelend en jankend eenzelfde weg afgelegd. Vanuit die ervaring geven we adviezen. Waar je vervolgens mee mag doen wat je wilt. 

Geplaatst

Misschien zit het verschil erin dat je weinig zelfreflectie toont @flavieke
elke keer kondig je heel stellig iets aan, waar dan niet veel van terecht komt.
Voor mij is het al een poosje ongeloofwaardig.
Je hebt hulp, maar drinkt bijv. zonder die hulp in te schakelen.
Knap frustrerend om jouw sponsor te zijn, lijkt me dan.
En zo ook hier, wat men ook schrijft aan jou, je lijkt er niets mee te doen.
Maar lees maar eens terug hoe veel respons je steeds weer krijgt, het is niet
wat jij wilt lezen misschien, maar niemand bijt jou de neus af, iedereen blijft proberen.
Je hoeft ons hier niks te bewijzen, maar je mag wel stoppen jezelf zo te verraden steeds.

Geplaatst
36 minuten geleden zei flavieke:

ik heb hulp

Wat zegt die van dit gedrag dan? Geen verwijt, maar oprechte interesse. Want als je eerlijk bent naar je hulpverlener over dit gedrag, moet daar toch ook een mate van reflectie op komen? En anders is het wellicht niet de juiste vorm van hulpverlening

Geplaatst
1 uur geleden zei Adri03:

Misschien komt het omdat jij niet regelmatig hervalt, maar eerder regelmatig een dagje niet drinkt.

Probeer dat eerst dus maar eens om te draaien.

zal ik doen

Geplaatst
1 uur geleden zei lady jane:

Misschien zit het verschil erin dat je weinig zelfreflectie toont @flavieke
elke keer kondig je heel stellig iets aan, waar dan niet veel van terecht komt.
Voor mij is het al een poosje ongeloofwaardig.
Je hebt hulp, maar drinkt bijv. zonder die hulp in te schakelen.
Knap frustrerend om jouw sponsor te zijn, lijkt me dan.
En zo ook hier, wat men ook schrijft aan jou, je lijkt er niets mee te doen.
Maar lees maar eens terug hoe veel respons je steeds weer krijgt, het is niet
wat jij wilt lezen misschien, maar niemand bijt jou de neus af, iedereen blijft proberen.
Je hoeft ons hier niks te bewijzen, maar je mag wel stoppen jezelf zo te verraden steeds.

ok

Geplaatst
1 uur geleden zei garfield076:

Wat zegt die van dit gedrag dan? Geen verwijt, maar oprechte interesse. Want als je eerlijk bent naar je hulpverlener over dit gedrag, moet daar toch ook een mate van reflectie op komen? En anders is het wellicht niet de juiste vorm van hulpverlening

mijn begeleiding ziet mij liever nuchter natuurlijk maar als ik herval ligt dat niet aan mijn begeleiding dat ligt dan aan mij

Geplaatst

beste mensen

ik zit al enkele jaren met een drankprobleem

geloof mij een lange opname is echt niet goed voor mij en ik heb bekwame begeleiding

ik beloof dat ik beter mijn best zal doen zolang het ambulant kan gebeuren

ik ben hier op het forum voor steun op de moeilijke momenten

ik zal in het vervolg beroep doen op het forum als ik een fles wil gaan halen 

en ik zal wat meer beroep doen op mijn begeleiding

maar negatieve kritiek daar word ik ziek van

Geplaatst
43 minuten geleden zei flavieke:

maar negatieve kritiek daar word ik ziek van

Ik hoor steeds maar weer hetzelfde refrein bij U. Ik krijg kritiek bij de AA dus ik ga niet meer. Maar wat jij ziet als kritiek is misschien goede raad? Maar eigenlijk komt het steeds op dit neer. Ik wil steeds mijn zin doen en daarin zoek ik steun. 

Geplaatst
1 uur geleden zei flavieke:

ik beloof dat ik beter mijn best zal doen zolang het ambulant kan gebeuren

Daar zitten al drie denkfouten (als je ten minste inziet dat totale abstinentie het enige is dat werkt): 1. je alcoholverslaving doet niet aan beloftes, 2. je alcoholverslaving onderhandelt niet, 3. je best doen is niet goed genoeg.

Realiseer je je wel dat je verslaving JOU beheerst ipv andersom? Zoals Ladyjane ooit zei: been there, done that, got the t-shirt. 

ps ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je vindt dat een opname voor jou niet goed is. En je 'ambulante' begeleiding, dat is dat therapiegroepje? Er zijn ook veel klinieken die ambulante zorg aanbieden. Wellicht past dat beter bij jouw situatie. Ik ken jou niet dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, je laat op het forum ook niets inhoudelijks los. Op mij komt het over dat je de bodem nog niet hebt bereikt, je echte rock-bottom. Want dan zou je alles aangrijpen wat er binnen en buiten je macht lag om clean te worden en te blijven. Zoals ik eerder zei, toon eigenaarschap en neem verantwoordelijkheid voor je verslaving. Voordat je verslaving er definitief met jou aan de haal gaat.

Geplaatst
35 minuten geleden zei renaldo61:

Ik hoor steeds maar weer hetzelfde refrein bij U. Ik krijg kritiek bij de AA dus ik ga niet meer. Maar wat jij ziet als kritiek is misschien goede raad? Maar eigenlijk komt het steeds op dit neer. Ik wil steeds mijn zin doen en daarin zoek ik steun. 

renaldo laat mij gerust jouw negatieve kritiek daar word ik ziek van

Geplaatst (bewerkt)
17 minuten geleden zei JamesM:

Daar zitten al drie denkfouten (als je ten minste inziet dat totale abstinentie het enige is dat werkt): 1. je alcoholverslaving doet niet aan beloftes, 2. je alcoholverslaving onderhandelt niet, 3. je best doen is niet goed genoeg.

Realiseer je je wel dat je verslaving JOU beheerst ipv andersom? Zoals Ladyjane ooit zei: been there, done that, got the t-shirt. 

ps ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je vindt dat een opname voor jou niet goed is. En je 'ambulante' begeleiding, dat is dat therapiegroepje? Er zijn ook veel klinieken die ambulante zorg aanbieden. Wellicht past dat beter bij jouw situatie. Ik ken jou niet dus ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, je laat op het forum ook niets inhoudelijks los. Op mij komt het over dat je de bodem nog niet hebt bereikt, je echte rock-bottom. Want dan zou je alles aangrijpen wat er binnen en buiten je macht lag om clean te worden en te blijven. Zoals ik eerder zei, toon eigenaarschap en neem verantwoordelijkheid voor je verslaving. Voordat je verslaving er definitief met jou aan de haal gaat.

mijn ambulante begeleiding zijn mijn psychiater mijn huisdr mijn thuisbegeleider en vanaf morgen de therapiegroep

en ja ik moet stoppen met drinken nultolerantie

en ik denk ook niet dat ik de bodem al bereikt heb

bewerkt door flavieke
Geplaatst
3 uur geleden zei flavieke:

mijn ambulante begeleiding zijn mijn psychiater mijn huisdr mijn thuisbegeleider en vanaf morgen de therapiegroep

en ja ik moet stoppen met drinken nultolerantie

en ik denk ook niet dat ik de bodem al bereikt heb

Neen, de bodem heb je pas bereikt wanneer je compleet in de schulden zit en het zaad uit je bek laat vloeien voor dat ene shot.
Zover ben je nog niet, maar je bukt je diep voorover en laat mij diep in jou komen gewoon om aan het karton wijn te geraken dat ik in mijn handen heb.

Zeg me dat ik lieg.  Overtuig mij ervan dat ik lieg, want elke klote verslaafde doet er bijna alles aan om zijn verslaving te bevredigen. 

Komaan, een rustig leven? 
Je denkt dat Sanity zijn beschrijvingen je helpt? 
Hoe diep begraaf jij je mond in het kussen terwijl ik tegen je heup stoot en opnieuw en opnieuw? Je hebt ergens hoop als we die vrouw tegenkomen die de weg vraagt, maar je kan niets uitbrengen en hoort hoe ik zeg dat je iets te veel gedronken hebt en de locatie ginds is. Een moment dat je beseft dat jij er alleen voor staat. 
En het volgend moment druk ik je hoofd weer naar beneden en voel je mijn penis penetreren terwijl het vorige zaad naar buiten gulpt. En al wil je het niet, je geniet ervan en ervaart een moment zonder verlangen. Voor het eerst in lange tijd voel jij je vrij en is er geen hunkering, 

Jij zegt wel te willen stoppen met drinken maar je weet ook dat het enige dat jou kan helpen dwang is en geen therapie. Iets dieper buk jij je rug zodat ik op jou kan neervlijen en je nek kan kussen. 

Jij wilt geen lange opname en hebt heilig vertrouwen in je begeleiders? Stuur mij een pb. Ik neem je een week op in mijn huis als ontwenningskuur. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...