wijnboerin Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dag allemaal, na heel veel wikken en wegen, na heel veel 'dry januaries', na veel voornemens van 'alleen in het weekend drinken', maar ook na het zien van de groeiende berg flessen die elke week naar de glasbak gaan heb ik het voornemen om een jaar niet te drinken. Het ingewikkelde is dat ik wijnboerin ben, en dat alcohol dus letterlijk mijn leven bepaalt. Ik heb gelezen dat het belangrijk is om je redenen om te stoppen goed op een rijtje te hebben, dus ik deel ze graag met jullie (in willekeurige volgorde): 1. ik word er dik van 2. ik begin pijn te krijgen in mijn bovenbuik, en ben bang voor alvleesklierkanker of leverproblemen 3. ik rij afentoe auto met teveel drank achter de kiezen, en dat is echt te idioot voor woorden 4. ik ben bang voor het risico op hersenschade of dementie ik hoop dat jullie me willen helpen. wijnboerin Rudo reageerde hierop 1
Rudo Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei wijnboerin: Dag allemaal, na heel veel wikken en wegen, na heel veel 'dry januaries', na veel voornemens van 'alleen in het weekend drinken', maar ook na het zien van de groeiende berg flessen die elke week naar de glasbak gaan heb ik het voornemen om een jaar niet te drinken. Het ingewikkelde is dat ik wijnboerin ben, en dat alcohol dus letterlijk mijn leven bepaalt. Ik heb gelezen dat het belangrijk is om je redenen om te stoppen goed op een rijtje te hebben, dus ik deel ze graag met jullie (in willekeurige volgorde): 1. ik word er dik van 2. ik begin pijn te krijgen in mijn bovenbuik, en ben bang voor alvleesklierkanker of leverproblemen 3. ik rij afentoe auto met teveel drank achter de kiezen, en dat is echt te idioot voor woorden 4. ik ben bang voor het risico op hersenschade of dementie ik hoop dat jullie me willen helpen. wijnboerin Welkom hier. Ik denk zeker dat je hier steun vindt. De lijst met nadelen is veel groter weten we. Ik ben pas op mijn 6e alcoholvrije dag dus ben ook nog een groentje.
Moeps Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Welkom! Ik ben geen wijnboerin, maar leef wel midden in een wijnstreek. Wijn is (nog steeds) alom aanwezig in mijn leven en dat werd ook voor mij een probleem. Nu sinds 1,5 jaar gestopt, om dezelfde redenen als jij: gezondheid (bloeddruk, verhoogde leverwaarden en verhoogde suiker). Mooie bijkomstigheid : ik ben ondertussen +15 kilo afgevallen! Je bent hier op het goede adres, lees en schrijf, je bent niet alleen!
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden welkom @wijnboerin en je al gestopt nu?
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Welkom hier @wijnboerin. Hoe groot is je drinkprobleem? Hoeveel alchohol drink je ?
kers Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Welkom, niets is onmogelijk! Het begint met inzien dat je een probleem hebt. Dit is dus een mooie eerste stap. Ben je al gestopt, ga je dit met of zonder hulp doen?
Marij Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Welkom @wijnboerin, wat een goede stap om je hier te melden en het niet alleen te doen! Neem je tijd om even rond te kijken en doe vooral mee op het dagelijkse draadje! 3 uur geleden bewerkt door Marij
garfield076 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Welkom! Je bevindt je in goed gezelschap. We zijn er om elkaar te steunen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden