Rosamunde Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Hallo ik ben Rosamunde,..een dagelijkse drinker. Ik wil graag afbouwen in % omdat ik blikjes drink en geen glazen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of sowieso met afbouwen. Ik wil her voorzichtig doen want ik drink (helaas) 10+ jaar dagelijks 7 blikjes bier is 35%
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Welkom. Ik zou beginnen met eens eerlijk te zijn want je laatste zin slaat op niets. Kun je zeggen wanneer je op een dag begint te drinken en hoe je aan dit getal komt van zeven blikjes (want dat laatste is wel raar)?
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Percentages optellen is een vreemde manier van rekenen, want als je hetzelfde soort blikjes bedoelt blijft het percentage alcohol hetzelfde, of je er nu meer of minder van drinkt. Maar los daarvan, ja ik heb vroeger ook op allerlei manieren geprobeerd minder te gaan drinken dan ik gewend was. Overgaan op andere drankjes maakte bij mij uiteindelijk niet zoveel uit, alleen met afspraken over de tijd van de dag waarop ik mezelf toestond met alcoholische drank te beginnen boekte ik wel enig succes. Uiteindelijk hielpen al die pogingen echter niet bijster veel om de zaak beter onder controle te krijgen. Helemaal ermee stoppen was voor mij de enige manier die echt zoden aan de dijk heeft gezet.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 7 Blikjes klinkt mij niet erg veel. Wat wil je bereiken? Wat zijn je problemen?
karin123 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Jij hebt wel een grappige rekenmethode. Ik zou zeggen, gewoon stoppen met die 7 blikken, dat kan best.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden