Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo ik ben Rosamunde,..een dagelijkse drinker. Ik wil graag afbouwen in % omdat ik blikjes drink en geen glazen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of sowieso met afbouwen. Ik wil her voorzichtig doen want ik drink (helaas) 10+ jaar dagelijks 7 blikjes bier is 35% 

Geplaatst

Welkom. Ik zou beginnen met eens eerlijk te zijn want je laatste zin slaat op niets. 
Kun je zeggen wanneer je op een dag begint te drinken en hoe je aan dit getal komt van zeven blikjes (want dat laatste is wel raar)? 

Geplaatst

Percentages optellen is een vreemde manier van rekenen, want als je hetzelfde soort blikjes bedoelt blijft het percentage alcohol hetzelfde, of je er nu meer of minder van drinkt.

Maar los daarvan, ja ik heb vroeger ook op allerlei manieren geprobeerd minder te gaan drinken dan ik gewend was. Overgaan op andere drankjes maakte bij mij uiteindelijk niet zoveel uit, alleen met afspraken over de tijd van de dag waarop ik mezelf toestond met alcoholische drank te beginnen boekte ik wel enig succes. Uiteindelijk hielpen al die pogingen echter niet bijster veel om de zaak beter onder controle te krijgen. Helemaal ermee stoppen was voor mij de enige manier die echt zoden aan de dijk heeft gezet.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...