renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Op 19-12-2025 om 20:45 zei lady jane: Dit is de hele lijst tot nu toe. En uiteraard is het de hele opzet niet te drinken gedurende de hele reis. Is een nieuwe lijst nodig of moeten personen die eraf gevallen zijn dit eerst aangeven?
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goeiemorgen allemaal! 🎄 Ik vind dat mensen het moeten aangeven als ze gedronken hebben net als op het jaarpact. Wat vind jij @renaldo61? lady jane reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik kan niet wachten tot we in de sneeuw aankomen!
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 4 minuten geleden zei MaryArt: Goeiemorgen allemaal! 🎄 Ik vind dat mensen het moeten aangeven als ze gedronken hebben net als op het jaarpact. Wat vind jij @renaldo61? Ja ik weet niet op welke wijze @Bob het jaarpact juist onderhoud. Het grootste deel is in vertrouwen. Maar hij heeft er duidelijk tot nu toe minstens een persoon niet toegelaten die hier ook niet langer thuishoort. Maar ik vind het persoonlijk moeilijk om een correcte lijst bij te houden omdat het bijna allemaal in vertrouwen hoeft te gebeuren.
Bob Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik heb in het verleden ook mensen van het jaarpact afgegooid als ze meer dan een jaar niets van zich lieten horen, @renaldo61. En dat kan weer gebeuren. Spirit reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Het is idd een kwestie van vertrouwen want je weet nooit of mensen echt niet meer drinken of dat ze de boel belazeren. Maar uiteindelijk heb je jezelf ermee als je erover gaat liegen. Spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 26 minuten geleden zei MaryArt: Maar uiteindelijk heb je jezelf ermee als je erover gaat liegen. Is er geen fout in die laatste zin?
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 3 minuten geleden zei MaryArt: Niet dat ik weet...hoezo? Ja ik ben zeker geen taalkundige. Maar bedoel je niet? Maar uiteindelijk heb je jezelf er niet mee als je erover gaat liegen.
Moeps Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Is een nieuwe lijst nodig of moeten personen die eraf gevallen zijn dit eerst aangeven? De persoon in kwestie heeft in haar eigen draad nu al meerdere keren aangegeven gedronken te hebben sinds ze op de arrensleepact staat, dus ja, ik zal een nieuwe lijst plaatsen....😔 MaryArt reageerde hierop 1
Moeps Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Alaska (via Tirol) here we come Renaldo61 MaryArt Bob Marij (met gitaar en beginners-lesboek) Jane Moeps Fonny🎄 Spirit (met accordeon) Prana Bol. Freekie (blërt vals maar nuchter mee, dit maal 100% bewust) Emmy JamesM Fonny reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @renaldo61 nee hoor ik bedoel het echt wel zoals het er staat. Ik bedoel ermee dat iemand die toch drinkt, zichzelf voor de gek houd door gewoon op bv een jaarpact te blijven staan. Dus mij heb je er niet mee en uiteindelijk moet je tegenover jezelf eerlijk zijn. Misschien is het zo beter uitgelegd?
bolletje Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeie morgen, Hier nu i.p.v. heuppijn, last van m'n rug. Kan er iemand zachtjes masseren?
Spirit Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 5 minuten geleden zei bolletje: Goeie morgen, Hier nu i.p.v. heuppijn, last van m'n rug. Kan er iemand zachtjes masseren? Ik kom eraan Bollewops. Heb hele fijne massageolie en zal het zachtjes komen masseren.
Marij Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen! Hopelijk heeft iedereen redelijk tot goed geslapen? Vandaag trekken we door naar IJsland. Lange tocht, flink zitten, niet ideaal voor de ruggen — vooral niet voor wie die al had. Er wordt wat gemopperd, wat geschoven, maar gelukkig: massageolie is mee. Dat scheelt. En ja, die gaat ook echt rond. Onderweg proberen we het leuk te houden. Er wordt gekletst, gelachen, iemand deelt snacks en ergens wordt een raadsel opgeworpen om de tijd te doden. Simpel, maar effectief: iedereen mag meedoen, niemand hoeft te winnen. Het leidt af, en voor je het weet is er alweer een stuk voorbij. IJsland zal weer echt anders zijn, meer leegte, meer wind, ruiger landschap. Vulkanen, lava, stoom die zomaar uit de grond komt. Koud van buiten, warm van binnen — tenminste, dat is het idee. Voor vanavond staat er iets fijns op ons te wachten: een warm hotel met een natuurlijke warmtebron. Buiten koud, binnen dampend water. Spieren erin, hoofd uit. Even zwemmen in warm bronwater terwijl het buiten winter is. Dat vooruitzicht helpt. Eerste raadsel: Ik ga de hele wereld rond, maar blijf altijd in een hoek.
Bob Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 7 minuten geleden zei Marij: Eerste raadsel: Ik ga de hele wereld rond, maar blijf altijd in een hoek. Een sextant?
kers Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Is er nog plek op de slee? Dan ga ik ook graag nog een stukje mee... @Marij een paraplu of een koffer?? MaryArt reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Van harte welkom @kers nee, geen paraplu/koffer/sextant
Bob Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 34 minuten geleden zei Marij: geen paraplu/koffer/sextant Een keerkring dan?
kers Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @MarijIk denk dat ik het weet, het is niet meer zo van deze tijd...
Marij Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden En zo zijn we al een uur onderweg .. we komen de dag wel door op deze manier! @kers, het is nu rond de kerstdagen wel weer even veelgebruikt maar daarbuiten niet meer zo nee. kers reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Alaska (via Tirol) here we come Renaldo61 MaryArt Bob Marij (met gitaar en beginners-lesboek) Jane Moeps Fonny🎄 Spirit (met accordeon) Prana Bol. Freekie (blërt vals maar nuchter mee, dit maal 100% bewust) Emmy JamesM Kers
Marij Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Yes! Goed wakker Moeps! Jij mag een nieuwe bedenken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden