Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Alesto hier, alweer…..

Het gaat niet goed.

Ik heb gisterenavond snel even gekeken, ik zie nog steeds Lady Jane, Yvonne, Bumperjim en volgens mij nog een aantal bekenden. Geweldig, daar had ik ook kunnen zijn, maar nee, ik dacht wel even alleen met een feestje een wijntje te kunnen doen, alleen in het weekend…. Nee, deze dame drinkt de hele dag door, gedoseerd over de hele dag. Mijn lever doet pijn, ik heb een hele dikke buik, vermoedelijk al levercirrose. Ik ben depressief, vergeet veel (zo ook een training waar ik gisteren aan deel moest nemen). Ik werk gewoon, veelal vanuit huis. Er moet iets gebeuren, anders word ik niet oud. Ik heb ooit een 10 daagse detox gedaan, daarna even volgehouden met nazorg van de VNN (slechte ervaringen). Ik denk dat ik online AA meetings ga proberen en hier weer actief meelezen. Ik luister veel podcast en lees veel boeken, ik weet hoe verslaving werkt. Iedere maandag probeer ik opnieuw, maar ga in de ochtend alweer voor de bijl. Het is moeilijk, alcohol is overal….

Geplaatst

Welkom terug hier. De truc bestaat erin om de eerste te laten staan. Hulpmiddelen zijn geen alchohol in huis hebben en geen nieuwe te gaan kopen. En voorlopig weg te blijven waar alchohol gebruikt wordt. Zelfs proberen sommige winkels te mijden. 

Geplaatst

ach @alesto wat triest om je zo te lezen.
je kunt er alsnog bij horen meis, Het zal idd moeilijk worden
maar de beloningen maken dat goed. 
Ook voor jou is dit mogelijk. Misschien pakte het vorige keren niet goed uit,
ook voor jou lopen de goede mensen rond, het is zo jammer als je mensen treft die
niet bij jou passen, of die jij niet binnen kunt laten, of hun methodes.
Hopelijk ga je die knop omkrijgen. Probeer als start hier vast weer actief te worden?
sterkte.

Geplaatst

Hoi @alesto

Organen herstellen voor een groot deel weer of helemaal. Kijk vooruit. Kies b.v. zondag om te stoppen, dan doorbreek je dat ritme. Iedereen kan stoppen, jij ook. Gooi je kop ervoor en zeg, ik doe hier niet meer aan mee!:rose:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...