Spring naar bijdragen

Spud stelt zich nog een keer voor op advies van een medelid, wat ik apprecieer

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb de grote baas gesproken, die gaat nu weer een technieker sturen maar bovenstaande persoon mag daarvoor een afspraak maken. Aangezien ik daar niet zoveel vertrouwen in heb, heb ik maar weer een mail gestuurd met het verzoek om zelf die afspraak maar in te plannen.

Verder heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in dat het nu wel opgelost gaat worden. Dus overweeg om maar gewoon te dealen met een miskoop. Maar wel een eerlijke review achter te laten, zoals dat dit bedrijf inmiddels niet meer kan waarmaken wat het verkoopt. Ik begin het gewoon een beetje moe te worden en verspilling van tijd. Ik zou graag verder gaan met mijn verbouwingen, maar zolang ik niet met zekerheid kan zeggen dat ik een miskoop heb gedaan kan ik geen nieuwe plannen maken. Terwijl die plannen er al wel zijn in mijn brein. 

Laatste kans dus. 

Geplaatst

pfff, hoe had ik ooit kunnen denken dat een taak als gezinshulp me beter zou passen? :) Wel tof dat ik het even heb kunnen proeven van hoe het daar werkt. Om tot de conclusie te komen dat dat totaal niet bij me past. Behalve dat ze niet meer kunnen doen dan ik als poetshulp worden ze ook nog eens geremd in echt contact te kunnen maken met hun klant. Want ze krijgen geen vast klanten. 

Mijn lievelingsklant maakt daar nu gebruik van, en met mijn 2 uur extra voel ik me een gezegend mens om dat mogen doen. Maar ik heb ook eerlijk tegen haar gezegd, als je meer aan de gezinshulp hebt dat geef ik met alle plezier mijn 2 uur extra terug aan jou en blijf ik je vrolijke poetshulp. Als ze maar even op haar eigen portemonnee let. 

En vandaag kwam de nieuwe gezinshulp dan, en ja in de eerste instantie voelde ik wel vrees voor mijn job, maar hoe verder het gesprek duurde voelde ik eigenlijk geen concurrentie meer. 

Behalve dat ze dan een diploma verzorgende hebben, bestaan hun taken uit hetzelfde als die van mij. Alleen zijn zij begrensder. Ze mogen geen echt contact aangaan met hun klanten. Ik ben benieuwd wat mijn klant ervan gevonden heeft? Maar ik miste nogal de interesse in mijn klant want ze was hoofdzakelijk met mij aan het babbelen omdat we dezelfde hobby hebben. Namelijk geocashen. En uiteindelijk kwam de aap ook uit de mouw, ze was een vlinder dus mijn klant zou dit gesprek nog eens mogen voeren met de volgende.

Totaal geen concurrentie dus en heeft het totaal geen zin om een opleiding voor verzorgende te volgen. Aangezien ik alles mag doen wat zij ook mag doen en nog een beetje meer, namelijk echt contact maken de klant. Een band met ze aangaan. 

Ik denk dus dat als ik nog extra geld wil bij verdienen, ik het toch beter kan zoeken als vakkenvuller in een supermarkt ofzo. Geen diploma voor nodig, en trek ik beter dan een baas mij gaat zeggen dat ik niet meer bij mijn klant mag komen omdat ik er te persoonlijk mee omga. 

Volgende week ga ik weer poetsen, dan is gezinshulp  2 weer geweest. Ik ben benieuwd wat mijn klant ervan vind? Voor vandaag, ben ik niet alleen boodschappenhaler en huishoudklusser geweest, maar ook een soort van agenda beheerder dat mijn klant op tijd bij haar afspraak kwam en soort van portier die ze zachtjes naar buiten schoof want ze bleef maar bezig met geocashen. 

En toen ze eenmaal mijn klant op de plek van bestemming had gebracht. Kwam ze terug onder het mom mij te helpen. Dus soort van leidinggevende ook. Maar eigenlijk was het om mij beter te leren kennen want ze zoekt waarschijnlijk nog een geocash maatje. 

In tegenstelling tot mijn klant, wilde ze wel persoonlijk contact met mij. Ik vind dat best raar. Alhoewel, jup ik kan best dominant overkomen als ik zeker ben van mijn zaken. Dus kan ook hielen likken geweest zijn om beter over te komen bij mijn klant. Jammer maar helaas, mijn klant bepaald zelf en laat ik ook los. Ik hoor het wel weer. Maar weet nu wel dat dat dus echt niet bij me past. Dan ga ik weer een baas boven me hebben die gaat zeggen met wie ik wel of niet mag omgaan en hoe. Met mijn autoriteitsprobleem gaat dat enorm mislopen. Met een nare nasmaak voor mezelf op het eind. Lekker ver van weg blijven Spud, ik blijf veel liever doen wat ik nu al kan doen en accepteren dat ik soms dat niet kan doen wat ik wel graag over zou hebben.

Dikke kruis in mogelijk verzorgende worden. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...