bumperjim Geplaatst gisteren om 13:56 Rapport Geplaatst gisteren om 13:56 Dit is m https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pyrenese_berghond
renaldo61 Geplaatst gisteren om 14:24 Rapport Geplaatst gisteren om 14:24 27 minuten geleden zei bumperjim: Dit is m https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pyrenese_berghond Toen ik nog op de buiten woonde hadden mijn buren zo'n hond. Die jaagde me echt angst aan.
Spud Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Gave hond! Kan me voorstellen dat mensen daarvan schrikken als zo´n grote hond ze probeert te vertellen dat ze daar niet mogen lopen. (verder mogen ze blij zijn dat deze geattendeerd heeft en ze niet gecorrigeerd) En verder snap ik niet zo heel goed waar die toeristen zich dan druk over maken? Ik stel me dan namelijk voor dat je als toerist, al menig bordjes en signalen wat betreft privé terrein geschonden hebt. Een afrastering staat er toch niet voor niks? Dat is voor zover ik weet, een universeel teken dat je het domein van een ander doorgaat. Daar hoef je volgens mij niet eens de bordjes voor te kunnen lezen in een vreemd land waar je taal niet spreekt. Niet dat ik het ook weleens heb gedaan hoor. Het blijft ook wel leuk en spannend om over zo´n hek te gaan of een waarschuwingsbord te negeren. Ik heb er alleen maar leuke anekdotes aan overgehouden en heb soms op de blaren gezeten. Maar ja, wel met plezier, want boontje komt om zijn loontje en die snap ik heel goed. Ze mogen blij zijn dus, dat je hond niet tot de aanval overgaat (zo vul ik het in ieder geval in) En verder effe een andere vraag? De Kuvasz en de Pyreneese Berghond worden vaak met elkaar verward, welke had ook alweer de berenklauwen? Er loopt hier namelijk altijd een klein en tenger vrouwtje rond met haar grote hond. En dat vind ik altijd zo een mooi gezicht, hoe ze samen eigenlijk zo een beetje het verkeer regelen als ze besloten hebben dat ze over willen steken. En gewoon samen hun ding doen. Ik zou eens wat tegen ze willen zeggen, hoe ik daar van geniet. Maar omdat ik niet helemaal zeker ben welk ras het is durf ik dat niet. Best stom, want gewoon enthousiast zijn om wat je ziet, mag toch ook, zonder up to date hondenrassen kennis meer? Ergens heb ik dat in mijn dierenverzorgingsopleiding opgeslagen maar komt niet meer naar boven. Al denk ik toch dat het de Kuvasz is, want jij hebt het over een kudde en dan lijkt het me niet handig als je hond achter een hek kan blijven met een berenklauw.
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden De hond van de buren kan natuurlijk dus ook een Kuvasz geweest zijn.
Spud Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Hoi Renaldo61, rot voor je dat Femke is overleden, zoals ik het een beetje kan begrijpen is ze je in de strijd van 40 jaar alcoholisme ontvallen. Want een dier gaat helaas geen 40 jaar mee. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het wel heel fijn is om zo een trouw dier naast je te hebben. Rot dat ze gedurende ons pad niet bij ons kunnen blijven. Ik hoop dat je het wel trekt, en de basis die je met Femke gemaakt hebt doortrekt. Ondanks het gemis.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @SpudIk had zeer goede jaren met Femke. Ik ga eerder 50 jaar verslaafd aan alchohol geweest zijn als 40 jaar. Femke was in mijn woning op misschien het meest belangrijke moment in mijn leven. Het ogenblik dat Femke voor mij veel belangrijker was als de alchohol en ik alles dankzij de hulp van de psychiater kon omdraaien. Nooit meer wilde ik in die situatie belanden dat een nieuwe opname zich opdrong. Nooit meer. Ik hoop dat ik het volhou en niet verleid wordt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden