Mariposa Geplaatst gisteren om 21:58 Rapport Geplaatst gisteren om 21:58 3 uur geleden zei Mormel: Waar haal jij in hemelsnaam je info. Leuk weetje: brood is ruim 10 000 jaar oud en was steeds een voedingsmiddel voor legers. Niet vlees, want vlees was een luxe alvorens onze veeteelt. Voordat je zo begint te blaten, lees eerst even het boek over het Carnivoor dieet. Ik durf te wedden dat je dat nog niet hebt gedaan. Dan wordt er vast heel veel duidelijk.
Mariposa Geplaatst gisteren om 22:00 Rapport Geplaatst gisteren om 22:00 1 uur geleden zei lady jane: We leven nu, en hebben nu andere behoeften dan vroeger toen er weinig voorhanden was. We zijn ook computers, auto's en vliegtuigen gaan ontwikkelen en aanbod roept vraag op. Het zal mij echt (veg.)worst wezen hoe men in de oertijd at. En dat allemaal onder de kop: kijktips Daar gaat het toch helemaal niet om... Ik probeer gewoon uit te leggen waarom ik vlees eet. En ja, er werd even oertijd genoemd, maar enkel om duidelijk te maken dat het goed voedzaam is. Dat je geen groenten etc. nodig hebt om gezond te zijn.
Mariposa Geplaatst gisteren om 22:02 Rapport Geplaatst gisteren om 22:02 1 uur geleden zei bumperjim: Homo sapiens is net als de andere apen omnivoor, niet carnivoor. Kan je zien aan het gebit. We verscheuren weinig. We kauwen. Niet zoveel als een pure herbivoor zoals een koe, maar meer dan een carnivoor zoals een hond (wat nog geen echt pure carnivoor is). Een hond kauwt heel weinig, als een hond overgeeft komen alle brokjes heelhuids weer naar buiten. Klopt, in de oertijd aten we ook niet enkel carnivoor. In de zomer idd ook bessen, noten etc.
Mormel Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 uur geleden 2 uur geleden zei Mariposa: Voordat je zo begint te blaten, lees eerst even het boek over het Carnivoor dieet. Ik durf te wedden dat je dat nog niet hebt gedaan. Dan wordt er vast heel veel duidelijk. Ik blaat hier wat ik wil en ga geen boek over een hype moeten lezen om daar anders over te denken. Geen probleem als je vlees wilt eten maar daaraan koppelen dat je helemaal geen groenten nodig hebt is compleet van de pot gerukt en idioot om te promoten. Als je carnivoor wilt uithangen zou ik ook per direct stoppen met vlees te kopen in de supermarkt en de slager want varken, rund, kip,... allemaal aangepast aan onze wensen en in niets meer te vergelijken met de dieren waarvan ze afkomstig zijn. @renaldo61: landbouw is grofweg 10 000 jaar geleden ontdekt en verder ontwikkeld. Een van de grootste uitvindingen van de mensheid want het is pas sindsdien dat er echte samenlevingen ontstonden. Nu roepen er wat randfiguren op tot een dieet gebaseerd op vlees omdat dit zogezegd natuurlijk zou zijn, net zoals er twintig jaar geleden figuren opriepen tot het paleodieet omdat dit het beste zou aansluiten bij onze natuurlijke behoefte van duizenden jaren geleden. Feit blijft dat de landbouw sinds zijn ontstaan miljarden mensen uit de hongersnood heeft gehouden en dat een leuk zijeffectje van dat carnivorisch dieet (als je je hier echt aan wilt houden) inhoudt dat je meerdere dagen niets eet en teert op die zeldzame maaltijden. En sterft uiteraard als je niets hebt kunnen jagen. Echt dit raakt wel een gevoelig puntje. Al die personen die blaten dat het vroeger beter was en dat natuurlijk het beste is, wens ik een ticketje enkel naar pakweg de 18de eeuw.
renaldo61 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden @Mormel Of vroeger alles beter was is een heel andere discussie weer. Het ontstaan van landbouw ging ook gepaard met veehouderij. Feit is als de mens de kans had om vlees te eten deed hij het ook. Jager verzamelaar culturen zullen ook veel langer bestaan hebben.
bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 4 uur geleden zei Mormel: een leuk zijeffectje van dat carnivorisch dieet (als je je hier echt aan wilt houden) inhoudt dat je meerdere dagen niets eet en teert op die zeldzame maaltijden. En sterft uiteraard als je niets hebt kunnen jagen. ...als je niet al overleden bent aan de scheurbuik 🤣 Is idd kul en hoe dan ook zijn we inmiddels met veel te veel mensen op deze planeet om ze als carnivoren te voeden. Het is 1 groot piramidespel geworden, dieren fokken en kinderen fokken omwille van de stagnerende economie. We staan erbij en we kijken ernaar 🤣 Mormel en MaryArt reageerden hierop 2
Mariposa Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Prima toch dat ieder zijn/haar mening heeft. Ik heb jullie niet gevraagd om een reactie, ik heb gewoon uitgelegd wat mijn voeding is. En nee, als je vlees eet heb je zeker geen groenten nodig. Niet voor vezels en niet voor de vitaminen. De vitaminen zitten nl. gewoon in het vlees. Nogmaals lees het boek maar, daar staat alles uitgelegd en het wetenschappelijk onderbouwd. Pas dan hoor ik je graag weer @Mormel Ik heb het al eerder gezegd, ik zou mezelf met 1 rund per jaar kunnen voeden en niets tekortkomen, als iedereen dat zou doen dat is er dus genoeg voedsel voor iedereen @bumperjim 14 uur geleden bewerkt door Mariposa
Mariposa Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Nou vooruit, ik ben in een goede bui vandaag @Mormel: (Btw, ik doe nooit aan hypes, dit dieet ben ik al ruim anderhalf jaar mee bezig. Nooit ziek, geen medicatie, maar volgens jullie zal ik wel helemaal ongezond zijn. Wie is hier nou onder invloed van de maatschappij?) Zelf aanmaken De meeste dieren, in tegenstelling tot mensen en sommige andere soorten, kunnen zelf vitamine C aanmaken uit glucose en hebben het dus niet nodig uit hun voeding. Een carnivoor is genetisch in staat om zijn eigen vitamine C te synthetiseren. Lagere behoefte Bij een dieet met veel koolhydraten concurreren glucose en vitamine C met elkaar om dezelfde transportmechanismen in het lichaam, waardoor meer vitamine C nodig is. Bij een carnivoor dieet, dat koolhydraten elimineert, is er geen concurrentie en dus minder vitamine C nodig. Andere factoren Een carnivoor dieet bevat minder factoren die vitamine C-verbruik verhogen, zoals plantaardige antinutriënten en minder oxidatieve stress. Er zijn meer vetoplosbare antioxidanten en een hogere ijzeropname, wat ook de behoefte aan vitamine C verlaagt.
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 1 uur geleden zei Mariposa: @Mormel Ik heb het al eerder gezegd, ik zou mezelf met 1 rund per jaar kunnen voeden en niets tekortkomen, als iedereen dat zou doen dat is er dus genoeg voedsel voor iedereen @bumperjim Een vleesrund wordt ongeveer 2 jaar. Er zijn ruim 8 miljard mensen op aarde. Als die jaarlijks een rund moeten eten heb je dus een voorraad van 16 miljard runderen nodig. Er zijn er op dit moment 1,5 miljard. Het moet dus minstens maal 10 🤣 Dat wil zeggen dat alles wat die beesten vreten ook maal 10 moet, en er komt dan ook 10 maal zoveel stikstof en methaan en CO2 uit. Succes 🤪🤪🤪 Een rund is zo ongeveer de meest inefficiente manier om een mens te voeden. Een olifant zou misschien nog inefficienter zijn. Minder lekker ook, waarschijnlijk. Mormel reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: Een vleesrund wordt ongeveer 2 jaar. Er zijn ruim 8 miljard mensen op aarde. Als die jaarlijks een rund moeten eten heb je dus een voorraad van 16 miljard runderen nodig. Er zijn er op dit moment 1,5 miljard. Het moet dus minstens maal 10 🤣 Dat wil zeggen dat alles wat die beesten vreten ook maal 10 moet, en er komt dan ook 10 maal zoveel stikstof en methaan en CO2 uit. Succes 🤪🤪🤪 Een rund is zo ongeveer de meest inefficiente manier om een mens te voeden. Een olifant zou misschien nog inefficienter zijn. Minder lekker ook, waarschijnlijk. Het is slechts een voorbeeld, geen exacte wetenschap. Er zijn natuurlijk ook megaveel andere dieren die gegeten worden, en je kunt ook vee houden op wat nu landbouwgrond is. Het is niet zo zwart/wit. Bovendien runderen alleen zijn echt niet verantwoordelijk voor CO2, stikstof en methaan. Das een mooi fabeltje. Maar goed jullie zijn trouw aan de media volgens mij, lekker alles voor zoete koek slikken wat ze jullie voorschotelen, ook prima. Hoef je zelf niet na te denken.
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden sjonge @Mariposa lees jezelf een terug, je klinkt zo gefrustreerd en overtuigd van je eigen gelijk. Iedereen doet dingen goed, minder goed en slecht hoor. Maar zo neerbuigend als ik jouw schrijftoon lees? nergens voor nodig. Mariposa reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Neerbuigend, niet zo bedoelt. Dat zou je eerder over @bumperjim en @Mormel kunnen zeggen aangezien ze mijn mening steeds door het slijk halen. Het is mijn mening he? Dat probeer ik de hele tijd te zeggen. En gefrustreerd ben ik zeker niet, maar probeer het gewoon duidelijk te maken, iets wat niet gewaardeerd wordt, zo blijkt.
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ach weet je. Ik pas hier geloof ik niet echt tussen met mijn eigen mening. Ik denk dat ik er lekker tussenuit knijp. Succes allen! 😘
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Mariposa: Maar goed jullie zijn trouw aan de media volgens mij, lekker alles voor zoete koek slikken wat ze jullie voorschotelen, ook prima. Hoef je zelf niet na te denken. OK je vraagt om een bite back. Typisch iemand die geen argumenten heeft. Nee, ik slik niet alles voor zoete koek wat jij schrijft. Wat niemand schrijft. Je kent me niet maar flauwekul debunken dat doe ik vrijwel dagelijks, gewoon door logisch na te denken. Wat voor media citeer ik dan? Ik maak alleen een rekensom maar die is al te lastig voor je want dan moet je zelf nadenken. Ga maar gauw weer terug naar je boek 😘 8 uur geleden bewerkt door bumperjim Mariposa reageerde hierop 1
Sanity Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Kijktip? @Mariposa @bumperjim @lady jane 🙃
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Nee ik heb ff geen kijktips nodig 🤣 ik ben gewoon klaar met complotisten, gewoon geen geduld meer voor.
Smaragdie Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 3 uur geleden zei Mariposa: Ach weet je. Ik pas hier geloof ik niet echt tussen met mijn eigen mening. Ik denk dat ik er lekker tussenuit knijp. Succes allen! 😘 Natuurlijk pas je hier, zeker met jouw uitgesproken mening. Best interessant vanuit meerdere invalshoeken. Het is jouw mening en overtuiging. Gewoon blijven lijkt mij en je komt hier niet alleen voor vlees etc lijkt mij😉 Mariposa reageerde hierop 1
Sanity Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei bumperjim: Nee ik heb ff geen kijktips nodig 🤣 ik ben gewoon klaar met complotisten, gewoon geen geduld meer voor. Oké dat ben ik wel met je eens. Ik word ook compleet gek van de 99,00003148% van de mensheid die nog steeds in het complot geloven dat de aarde bolvormig is. Terwijl ik recent nog met mijn raket toch echt tegen het dak van de dome van de platte aarde aangevlogen ben. *<>##* hele raket naar de gallemiezen.... ☹️ Ook kon je in de Thunderbirds zien dat al die raketten compleet nep waren. Ze hingen nl. allemaal aan draadjes. Dat wisten ze in 1965 al. 6 uur geleden bewerkt door Sanity
Smaragdie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Sanity Lees net pas je berichten doet mij denken aan een San die ik hier ooit heb gelezen/gekend. Ja helaas doet mijn geheugen het nog best goed al zal ik er waarschijnlijk naast zitten ook soms😀 If so welcome back en hoopt dat het okee met jou gaat. Waarschijnlijk weet je niet meer eens wie ik ben. But who cares. Kijktips.......................... De Zevensprong. Boek en alles gezien. Voel mij weer 10. bumperjim en Sanity reageerden hierop 2
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 2 minuten geleden zei Smaragdie: Waarschijnlijk weet je niet meer eens wie ik ben. But who cares. Zeker wel dat ik nog weet wie je bent G........ lady jane en Smaragdie reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Wowwwwwww Dat je dat nog weet!!!!!! Blij dat je er weer bent en nog leeft ook...........Meen ik echt. Fijn je te lezen. Herken je door alles heen. Fijne avond en meer stoer sterk lief ook heel goed mens. En met je lieve kater en ja dienend zijn wij naar hen. Weer eens wat anders dan de andere kater. Fijne avond. 🥰
Mariposa Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 32 minuten geleden zei Smaragdie: Natuurlijk pas je hier, zeker met jouw uitgesproken mening. Best interessant vanuit meerdere invalshoeken. Het is jouw mening en overtuiging. Gewoon blijven lijkt mij en je komt hier niet alleen voor vlees etc lijkt mij😉 Zeker kom ik niet voor vlees hier. Ik snap ook niet dat het zo geëscaleerd is. Maar ik vind het eigenlijk van de pot gerukt dat ze mij zo aanvallen en als een debiel behandelen met moeder overste die er nog een schepje bovenop doet door mij ook nog eens als een kind te behandelen. Ik snap dat het een heel hecht groepje is, maar dat het net een kleuterschool is met een juf die favorietje kindjes in de klas heeft gaat me net iets te ver. Die periode heb ik gehad van pesten.
Smaragdie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 minuut geleden zei Mariposa: Zeker kom ik niet voor vlees hier. Ik snap ook niet dat het zo geëscaleerd is. Maar ik vind het eigenlijk van de pot gerukt dat ze mij zo aanvallen en als een debiel behandelen met moeder overste die er nog een schepje bovenop doet door mij ook nog eens als een kind te behandelen. Ik snap dat het een heel hecht groepje is, maar dat het net een kleuterschool is met een juf die favorietje kindjes in de klas heeft gaat me net iets te ver. Die periode heb ik gehad van pesten. Ach lieverd het is soms net het echte leven hier. Ook een goed leerschool, zeker met alles vanuit het verleden en hoe je daarmee omgaat met en zonder drank. We dronken/drinken niet zomaar soms heel extreem en willen daar wel of niets meedoen. Jij bent hier waarschijnlijk ook om die reden. Ik bots ook vaak of botstte maar dat hoort erbij. We hebben iets gemeenschappelijks maar hoeft niet in te houden dat we elkaar allemaal maar mogen en graag zien. Niet met iedereen hoef je door 1 deur te kunnen gaan. Hoeft ook niet. Hoop wel dat je gewoon blijft. Dit hoort nu eenmaal er ook bij. Juist goed om hier iets mee te kunnen gaan doen lijkt mij. Vervelend als je het pestgedrag ervaart dat zal pijn doen maar ik las het ook anders maar dat ligt dan weer aan mijn beleving en perceptie. Soms mag het ook best pittig zijn en niet alleen maar zoetsappig. Al ben ik soms wel zo een type. Maar leven is niet altijd zo, door ervaring wel meegemaakt. Hou je bijeen en blijf maar en al lees je even mee ook goed. Niets moet alles mag zolang jij daar mee kan leven dat dan weer wel. Fijne avond. Mariposa en lady jane reageerden hierop 2
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei Smaragdie: Wowwwwwww Dat je dat nog weet!!!!!! Blij dat je er weer bent en nog leeft ook...........Meen ik echt. Fijn je te lezen. Herken je door alles heen. Fijne avond en meer stoer sterk lief ook heel goed mens. En met je lieve kater en ja dienend zijn wij naar hen. Weer eens wat anders dan de andere kater. Fijne avond. 🥰 Haha jazeker dat ik dat nog weet, je bent ook moelijk om te vergeten (en de Korsakov is nog niet compleet voltooid bij mij). Wij waren hier (vooral in de nacht en soms ook 24/7) nu ook niet echt heel erg gewenst hier. Maar das war einmal. Zal nu wellicht bij een aantal mensen nog zo zijn. Maar zoals een Belgisch politicus ooit eens heel mooi zei: "dat glijdt van mij af als regen van een eend..........". Las dat je behoorlijk van "de toverdrank" af bent. Goed gedaan man!!!!!
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 26 minuten geleden zei Mariposa: Ik snap ook niet dat het zo geëscaleerd is. Zo erg is het niet geëscaleerd hoor. Mensen zijn het soms gewoon oneens met elkaar en mogen dat best ventileren. Als ik het vergelijk met een jaartje of 5 geleden is het nu best een Kindergarten hier.😇 Stootje moet je gewoon kunnen hebben en zeker niet zien als pestgedrag. In een kippenhok gaat het er vaak ook best hevig aan toe. Weet je wel dat kuiken met zijn eierdop op zijn hoofd..... 5 uur geleden bewerkt door Sanity Mariposa reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden