Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 3 uur geleden zei Mormel: Waar haal jij in hemelsnaam je info. Leuk weetje: brood is ruim 10 000 jaar oud en was steeds een voedingsmiddel voor legers. Niet vlees, want vlees was een luxe alvorens onze veeteelt. Voordat je zo begint te blaten, lees eerst even het boek over het Carnivoor dieet. Ik durf te wedden dat je dat nog niet hebt gedaan. Dan wordt er vast heel veel duidelijk.
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: We leven nu, en hebben nu andere behoeften dan vroeger toen er weinig voorhanden was. We zijn ook computers, auto's en vliegtuigen gaan ontwikkelen en aanbod roept vraag op. Het zal mij echt (veg.)worst wezen hoe men in de oertijd at. En dat allemaal onder de kop: kijktips Daar gaat het toch helemaal niet om... Ik probeer gewoon uit te leggen waarom ik vlees eet. En ja, er werd even oertijd genoemd, maar enkel om duidelijk te maken dat het goed voedzaam is. Dat je geen groenten etc. nodig hebt om gezond te zijn.
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Homo sapiens is net als de andere apen omnivoor, niet carnivoor. Kan je zien aan het gebit. We verscheuren weinig. We kauwen. Niet zoveel als een pure herbivoor zoals een koe, maar meer dan een carnivoor zoals een hond (wat nog geen echt pure carnivoor is). Een hond kauwt heel weinig, als een hond overgeeft komen alle brokjes heelhuids weer naar buiten. Klopt, in de oertijd aten we ook niet enkel carnivoor. In de zomer idd ook bessen, noten etc.
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei Mariposa: Voordat je zo begint te blaten, lees eerst even het boek over het Carnivoor dieet. Ik durf te wedden dat je dat nog niet hebt gedaan. Dan wordt er vast heel veel duidelijk. Ik blaat hier wat ik wil en ga geen boek over een hype moeten lezen om daar anders over te denken. Geen probleem als je vlees wilt eten maar daaraan koppelen dat je helemaal geen groenten nodig hebt is compleet van de pot gerukt en idioot om te promoten. Als je carnivoor wilt uithangen zou ik ook per direct stoppen met vlees te kopen in de supermarkt en de slager want varken, rund, kip,... allemaal aangepast aan onze wensen en in niets meer te vergelijken met de dieren waarvan ze afkomstig zijn. @renaldo61: landbouw is grofweg 10 000 jaar geleden ontdekt en verder ontwikkeld. Een van de grootste uitvindingen van de mensheid want het is pas sindsdien dat er echte samenlevingen ontstonden. Nu roepen er wat randfiguren op tot een dieet gebaseerd op vlees omdat dit zogezegd natuurlijk zou zijn, net zoals er twintig jaar geleden figuren opriepen tot het paleodieet omdat dit het beste zou aansluiten bij onze natuurlijke behoefte van duizenden jaren geleden. Feit blijft dat de landbouw sinds zijn ontstaan miljarden mensen uit de hongersnood heeft gehouden en dat een leuk zijeffectje van dat carnivorisch dieet (als je je hier echt aan wilt houden) inhoudt dat je meerdere dagen niets eet en teert op die zeldzame maaltijden. En sterft uiteraard als je niets hebt kunnen jagen. Echt dit raakt wel een gevoelig puntje. Al die personen die blaten dat het vroeger beter was en dat natuurlijk het beste is, wens ik een ticketje enkel naar pakweg de 18de eeuw.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden