Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.

ik ben ‘Jill’ 46 jaar, gescheiden, moeder van 2 kinderen, leuke baan en zie mezelf als een matige drinker.

ik vind zelf blijkbaar dat ik teveel drink, anders was ik hier niet.

voor mij is een wijntje drinken (of 2,3) iets waardoor ik makkelijker kan ontspannen denk ik en voor de gezelligheid.

ook mijn drukke sociale leven speelt een rol in toch te vaak gezellig wijnen.

ik wil het zo graag ombuigen maar weet niet goed hoe.

ik hoop hier mensen te ontmoeten die iets soortgelijks ervaren om elkaar te helpen en een hart onder de riem te steken.

liefs,

’Jill’ 

Geplaatst

Welkom hier Jill, het is al lang voor mij geleden dat ik een matige drinker was en heb het nooit willen ombuigen. Wil je volledig stoppen met alchohol te gebruiken? Dat is bij mij gelukt, maar ik was een bepaalde grens over en had niet veel andere keuze meer. 

Blijf vooral schrijven hier. 

Geplaatst

Hoi Claudius,

in mijn ideale wereld zou ik graag op een feestje, etentje etc een wijntje (of een paar wijntjes) drinken en wanneer ik alleen op de bank zit in de avond liever helemaal niet.

Ik begrip dat jij helemaal niet drinkt?

Liefs,

Jill

Geplaatst

Ja die ideale wereld dat zou mooi zijn als die er binnenkort nog een keertje gaat komen he :-)

Mag ik vragen hoe vaak je thuis drinkt zonder sociale verplichtingen? Voel je bijvoorbeeld elke avond op de bank dat het erbij hoort omdat het soort van in je script zit? Heb je wel eens geprobeerd om thuis niet te drinken terwijl je wel die behoefte had? En zo ja, ging je dat makkelijk af?

Ook ben ik benieuwd of je het voor je kan zien dat je wel naar die sociale gelegenheden gaat maar dan zonder te drinken. En wat je dan voor je gevoel het meeste zou missen. Is dat dan bijvoorbeeld de ontspanning, de beloning, het roesje, het inblenden? Denk je dat je incrowd er niet goed op gaat reageren?

Wel mooi dat ik 1x zeg 'mag ik vragen...?' en vervolgens met een heel vragenvuur komt. Maar ik denk dat je antwoorden ons wat meer inzicht geven en je dan misschien kunnen helpen met wat je zoekt. En zoals Claudius zegt: blijf hier lekker lezen en schrijven!

Geplaatst
5 uur geleden zei Jill79:

n mijn ideale wereld zou ik graag op een feestje, etentje etc een wijntje (of een paar wijntjes) drinken en wanneer ik alleen op de bank zit in de avond liever helemaal niet.

Dus je hebt problemen met terug te stoppen? En je wil een matige drinker zijn? Ik hoop dat U dit lukt, sucses 

5 uur geleden zei Jill79:

k begrip dat jij helemaal niet drinkt?

Nee nu drink ik al meer dan 11 maanden niets meer. Maar op laatst dronk ik steeds zoveel als ik kon. 

U naam roept veel herinneringen bij mij op. Meer ga ik hier daar niet over plaatsen. 

Geplaatst (bewerkt)
8 uur geleden zei Jill79:

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.

ik ben ‘Jill’ 46 jaar, gescheiden, moeder van 2 kinderen, leuke baan en zie mezelf als een matige drinker.

ik vind zelf blijkbaar dat ik teveel drink, anders was ik hier niet.

voor mij is een wijntje drinken (of 2,3) iets waardoor ik makkelijker kan ontspannen denk ik en voor de gezelligheid.

ook mijn drukke sociale leven speelt een rol in toch te vaak gezellig wijnen.

ik wil het zo graag ombuigen maar weet niet goed hoe.

ik hoop hier mensen te ontmoeten die iets soortgelijks ervaren om elkaar te helpen en een hart onder de riem te steken.

liefs,

’Jill’ 

Als je eenmaal in de toverdrank bent gevallen, dan kan je niet meer alcohol drinken terwijl je er niet aan verslaafd bent. Er zijn matige drinkers, ook hier, maar de algemene opinie is dat als je eenmaal verslaafd bent, het eenvoudiger is om helemaal niks te drinken dan af en toe.

Je kan het niet ombuigen zonder dat je echt in aktie komt en echt je gedrag volledig verandert (als het simpel was heette het geen verslaving). Je zou kunnen beginnen met helemaal niks te drinken en zien hoe dat bevalt, een jaar lang wordt vaak geadviseerd.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Hoi Jill, welkom. Je wilt het ombuigen in minder drinken? Heb je een plan hoe je dat gaat aanpakken? Denk dat je het jezelf hier heel moeilijk mee maakt. Ik zou zeggen: stop eerst een tijdje. (Niet dat dat makkelijk is, maar het ombuigen naar minder drinken zonder eerst helemaal te stoppen lijkt mij niet te doen)

Geplaatst

Goedemorgen,

Dank jullie wel voor alle reacties, fijn!!!

ik heb wel eens een challenge gedaan met vriendinnen, just for fun, een maand niet drinken, een keertje zelfs 3 maanden niet drinken,  alleen gezond eten en sporten.. Ik ben een relatief gezond iemand, eet gezond, rook niet en wandel veel….op die, in the end, teveel wijntjes na dan…

Toen voor mij niet echt lastig, geen wijntje te drinken, al is dit wel alweer een tijd geleden en deden mijn vriendinnen met me mee!

ik kan best een avond op de bank niets drinken, ik drink gemiddeld zo’n 4 avonden per week een paar wijntjes. Overdag drink ik zelden, alleen op een festival, verjaardag oid.

Als ik een wijntje pak, blijft het zelden, of eigenlijk nooit bij eentje, maar bij zo’n 3 wijntjes.

ik werk de hele week en heb een baan waar ik redelijk onder druk sta, mijn kop erbij moet houden zeg maar. Ik merk dan toch dat die wijntjes daar de volgende dag invloed op hebben.

ik denk dat ik jullie advies om een tijd helemaal niet te drinken aan moet nemen om eens te kijken hoe dat gaat.

Thanks allemaal!

Geplaatst

welkom Jill. 

12 minuten geleden zei Jill79:

k denk dat ik jullie advies om een tijd helemaal niet te drinken aan moet nemen om eens te kijken hoe dat gaat.

doe dat maar, zolang je in een challenge zit ben je iets aan het bewijzen en dat gaat vaak prima op wilskracht.
Maar het gaat juist om de tijden dat je daar niet in zit, je je prima leert voelen zonder drank.
Het feit hoe vaak je schrijft over wijnTJES zegt al iets he. (zijn jouw glazen ook voller/groter dan die in het restaurant?)

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei bumperjim:

Met 3 "wijntjes" (connaisseurs glas) is de fles meestal zo'n beetje leeg. En als je het restje dan uit de fles drinkt, telt het niet als glas 🤷🏼‍♂️

Ik drink op een avond geen volle fles niet leeg, de 3 glazen zijn ruim ingeschonken, maar niet zó ruim

bewerkt door Jill79

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...