Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Wat ik geleerd heb ging over totaal onthouding en niet morgen maar liefst gisteren. Dit gaat dan wel over middelengebruik. Wel soms met behulp van medicijnen zoals tranxene. 

Ahzo. Ja het idee is om elke week 10% af te bouwen met dit traject. Geen idee of me dat gaat lukken én of dat bij me past. Maar ik kom er maar op 1 manier achter...

Het is wel onder begeleiding van een arts begreep ik. En wel alleen geschikt voor lichte problematiek. Je kunt je afvragen wat lichte problematiek dan inhoudt?

Geplaatst
1 uur geleden zei Maverick:

Welkom Abbey,

Wat goed dat je er bent en ook moedig dat je de beslissing hebt genomen om hulp voor jezelf in te schakelen.

Zo ben ik ook ooit begonnen aan de ontvlechting van de kluwe ellende die verslaving veroorzaakt.

Ik heb er voor gekozen om nog voordat ik werd opgenomen voor professionele hulp, helemaal te stoppen met drinken.
Minderen ging het toch niet worden, dat was namelijk precies het probleem, de rem was kapot, en toen die het nog deed was het ook al niet een hele krachtige.

Ik ben er wel achter dat over het algemeen niet-verslavingsgevoelige geen idee hebben hoe het werkt bij een wel verslavingsgevoelige. Als minderen de eerste stap moet zijn en je doet dit braaf en blijvend dan zou je hulpvraag ook niet echt nodig zijn, toch?

Ik vond het achteraf best fijn dat ik al wat verder was in de ontgifting om zo onder begeleiding aan mijn herstel te gaan werken. 
Ik was hartstikke wiebelig maar voor mijn gevoel had ik iig een start gemaakt.

Maar hee, dat ben ik, herstel van verslaving is voor iedereen anders.

Succes met het vinden van de grote droogte, hier lopen veel lotgenoten met je mee.

Dankjewel Maverick. Herkenbaar, die ontvlechting, een kapotte rem en de wiebeligheid. Ik ga het maar gewoon aan. Wie weet kom ik er achter dat dit niet werkt, dan weten we dat ook weer. 

Op naar de grote droogte.... 💪🏻 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...