Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Fijn je weer te 'zien' hier @Reacher, gelukkig dat je weer wat hersteld bent!

Ik was vanavond naar een verplichte feestelijke bijeenkomst. Waarschijnlijk heeft niemand iets aan me gemerkt maar wat voelde ik me van binnen geremd, stroef en alleen. Leek wel de enige te zijn die niet dronk. Gelukkig weer thuis. 

Geplaatst

Wat is dat toch bijzonder eigenlijk  @Rosee, zo herkenbaar.  Ik geloof steeds meer dat dat voor een groot deel de reden is voor het drinken de eerste jaren. Totdat ik ook thuis elke dag een fles wijn dronk, toen was het verslaving. Nu drink ik niet,  ben veel blijer, behalve bij verplichte gezellige gelegenheid. Verplicht en gezellig in 1 zin is nooit een goed idee. En jij hebt daar gestaan, en het gevoeld, en nu ben je weer thuis, lekker bezig!

Geplaatst (bewerkt)
10 uur geleden zei Reacher:

Jij nog gematigd aan het drinken? 
Ik voelde vandaag voor het eerst een gemis aan een sigaret en aan een roes. Toeval dat het samenvalt met het schrijven hier? 

Ja ik hou het driftig elke dag bij sinds december. Mn statistieken zijn niet briljant deze maand, ik krijg op de kop van mn app. Ik heb het weer een paar keer gebruikt als uitlaatklep en ik heb een paar keer te hard sociaal meegedronken met de schoonfamilie die hier was. Ik heb nooit zover willen gaan dat ik in zo'n geval zei "maar ik drink niks". Nu ben ik weer netjes droge dagen aan het maken, wat op zich niet moeilijk is als je maar niet ingaat op de impuls "of zal ik..." die je af en toe krijgt. Gewoon niet over nadenken.

Wat wil je met die roes dan?

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
10 uur geleden zei Rosee:

Fijn je weer te 'zien' hier @Reacher, gelukkig dat je weer wat hersteld bent!

Ik was vanavond naar een verplichte feestelijke bijeenkomst. Waarschijnlijk heeft niemand iets aan me gemerkt maar wat voelde ik me van binnen geremd, stroef en alleen. Leek wel de enige te zijn die niet dronk. Gelukkig weer thuis. 

Goed dat je ervan afgebleven bent. Is het meeste leed in dit geval omdat je je met de andere feestgangers vergelijkt? 
En wat is een verplicht feest? 

Geplaatst
2 uur geleden zei bumperjim:

Ja ik hou het driftig elke dag bij sinds december. Mn statistieken zijn niet briljant deze maand, ik krijg op de kop van mn app. Ik heb het weer een paar keer gebruikt als uitlaatklep en ik heb een paar keer te hard sociaal meegedronken met de schoonfamilie die hier was. Ik heb nooit zover willen gaan dat ik in zo'n geval zei "maar ik drink niks". Nu ben ik weer netjes droge dagen aan het maken, wat op zich niet moeilijk is als je maar niet ingaat op de impuls "of zal ik..." die je af en toe krijgt. Gewoon niet over nadenken.

Wat wil je met die roes dan?

Het bijhouden is een goede stap naar verantwoording nemen en al die volwassenheid. Is de tweede stap om een plan te maken wanneer zulke omstandigheden opnieuw opduiken?

De hang naar de roes: ter verduidelijking ontstond  nadat ik hier schreef. 

Om even niets te voelen denk ik. Veranderingen doen pijn. Ook die van hier, op het forum. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...