Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Wat zijn we weer heerlijk opzwepende muziek vol met allerlei eigen associaties aan het maken hier. Het begon ermee dat @Amalia, zoals ik het las, aan @Yana de suggestie gaf de volgende keer misschien gebruik te maken van het openbaar vervoer in plaats van met de camper door de randstad te rijden. Niet meer dan dat.

Yana:
Ik was in den Haag enzo, maar er is voor mij geen plek meer in de Randstad, wat een drukte en files en mensenmassa's! Ongelofelijk dat het me nog lukt om de camper daar zonder deuken doorheen te manoeuvreren. 

Amalia:
Waarom ga je met de camper? Er rijdt ook prima OV.

bewerkt door Bob
Geplaatst
3 uur geleden zei Roberto:

Waar ik mij het meest aan erger de laatste maanden is dat er voortdurend aan een ernstig ziek persoon gevraagd wordt hoe het met haar is.
Laat haar met rust, denk ik dan.

waarom vraag je niet direct of de belangstelling wel of niet gewaardeerd wordt? Dan hoef je je denk ik niet meer te ergeren (zpnde van je energie)
zoals ik haar reacties lees is ze er blij mee. je wereld wordt meestal steeds kleiner bij ernstige ziekte. Dan is oprechte belangstelling vast welkom.
dus hoe we de postings hier lezen en interpreteren zegt ook wat over onszelf.

Geplaatst (bewerkt)
7 uur geleden zei lady jane:

dus hoe we de postings hier lezen en interpreteren zegt ook wat over onszelf.

Haha als er 1 ding waar is hier dan is het dat wel 😁

Overigens heb ik sinds de laatste keer gezworen om nooit meer met de auto naar NL te komen. Alles kost een vermogen, tanken, parkeren, en je kan niet lekker doorkachelen zoals hier. Eigenlijk is het hele land autoluw geworden. Er zijn nu provinciale wegen met drempels 🤣 Volgende keer lekker met de trein. Hond mee, gezellig. Twee keer 10 uur sturen is ook zonde van de tijd eigenlijk, ook al had ik erg leuke lifters mee.

Dat laatste om het ecologies te maken, maar wat blijkt is dat veel lifters al een treinticket hebben, dat ze op het laatste moment annuleren als ze een praktische lift vinden (op blablacar). Dus je haalt in feite mensen uit de trein daarmee, dat heeft met ecologie niks meer te maken. Het betaalt wel een heel stuk van de benzine terug. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei bumperjim:

Overigens heb ik sinds de laatste keer gezworen om nooit meer met de auto naar NL te komen. Alles kost een vermogen, tanken, parkeren, en je kan niet lekker doorkachelen zoals hier.

Behalve dan blijkbaar in oostgroningen... hier is de benzine aanmerkelijk goedkoper en parkeerkosten kennen we niet meer/nog niet. 
Heerlijk op je gemakje doorkachelen.... het kan allemaal nog. 

Ik kom van oorsprong uit de randstad, onze familie woont er nog altijd, maar pfff, ik kom er zo min mogelijk, mij veeeeel te druk daar. 

bewerkt door Yvonne
Geplaatst
38 minuten geleden zei Yvonne:

Behalve dan blijkbaar in oostgroningen... hier is de benzine aanmerkelijk goedkoper en parkeerkosten kennen we niet meer/nog niet. 
Heerlijk op je gemakje doorkachelen.... het kan allemaal nog. 

Ik kom van oorsprong uit de randstad, onze familie woont er nog altijd, maar pfff, ik kom er zo min mogelijk, mij veeeeel te druk daar. 

Oh dan kom ik gewoon leuk bij jou op bezoek 😁

Geplaatst
13 uur geleden zei Bob:

Wat zijn we weer heerlijk opzwepende muziek vol met allerlei eigen associaties aan het maken hier. Het begon ermee dat @Amalia, zoals ik het las, aan @Yana de suggestie gaf de volgende keer misschien gebruik te maken van het openbaar vervoer in plaats van met de camper door de randstad te rijden. Niet meer dan dat.

Het zal er wel mee te maken hebben dat Yana niet meer weet hoe het OV in Nederland werkt of dat ze bang is in een trein of metro, maar dat ze zich schaamt dat toe te geven of zo. Ja, als Yana zelf geen antwoord wil geven, vul ik het zelf toch lekker in :D

Geplaatst

Haha, ik vind je soms best grappig en vaak to the point @Amalia. Maar ik vind het zo irritant dat je nooit iets over jezelf deelt en zelden iets vriendelijks te zeggen hebt en hier alleen maar lijkt te komen om mensen een hak te zetten of op hun fouten te wijzen. En dan haal je vervolgens je berichten weer weg, zo gaat dat al jaren en ik vind dat vervelend gedrag. Vandaar dat ik niet zo'n zin heb in een conversatie met jou, ik verwacht een aanval van je als je ook maar even de kans ziet. Op zich was je vraag niet zo gek, als iemand anders hem gesteld had zou ik er gewoon antwoord op geven.

Geplaatst
12 uur geleden zei bumperjim:

Haha als er 1 ding waar is hier dan is het dat wel 😁

Overigens heb ik sinds de laatste keer gezworen om nooit meer met de auto naar NL te komen. Alles kost een vermogen, tanken, parkeren, en je kan niet lekker doorkachelen zoals hier. Eigenlijk is het hele land autoluw geworden. Er zijn nu provinciale wegen met drempels 🤣 

@bumperjimik ben net door Frankrijk naar Spanje (en weer terug) gereden en het is zeker lekker doorkachelen op de péage. Ook is de benzine, zeker als je even van de autoroute afgaat, een paar dubbeltjes goedkoper, maar aan het eind van het verhaal krijg je dan de afrekening van je tolbadge: 200 euro. Al met al maakt dat het rijden in Frankrijk nog veel duurder dan in Nederland, tenzij je natuurlijk over b-wegen tussen de wegstuivende kippen tuft.

Geplaatst
Op 16-4-2025 om 19:40 zei Roberto:

Ik ben ook niet geiinteresseerd  om hier een dagboek over een demente moeder te lezen.
Schrijf dat maar op je eigen draadje, net als Women

Wat weet je dit weer subtiel te brengen…. Maar ik begrijp het wel. Toch had ik het even nodig om te delen. Dus daar heb ik voor gekozen. Scroll maar lekker verder dan!

Geplaatst

ach Lika, ik lees graag waar jij allemaal mee te dealen hebt
en dat zonder drank kunt.
liever dan over een dronken buurman, waarover zonder empathie wordt geschreven
terwijl Roberto zelf ook door drinkt.
dus zolang we de vrijheid hebben om hier te schrijven, kunnen we lezen, meeleven en/of scrollen
(al kan ik dat pas na/tijdens het lezen). en het een laat ik binnen en het ander niet. het blijft een leerproces hier.

Geplaatst (bewerkt)

Dagdraad of eigen draad, alles hangt af van of je interactie zoekt of dat je alleen maar van alles wil spuien als in een dagboek. Ik heb het idee dat men hier in het algemeen vrij precies weet wat goed is voor de dagdraad en wat niet. En inderdaad de scrollfunctie, meest onderschatte functie van je telefoon voor je geestelijke welzijn 😜

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...