Spring naar bijdragen

Ik noem mijzelf Maia.

Maia

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei lady jane:

nu alsnog de antabus slikken gaat je misschien ook al helpen.
een goede keuze maken, sterkt je.

Er moet 12 uur tussen zitten, tussen de laatste inname van alcohol en inname antabus 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och en mag ik alle 7 mensen die de moeite hebben genomen om mij een privébericht te hebben gestuurd bij deze hartelijk bedanken? 

2Stellet lieverds met al jullie begrip, tips, adviezen en mooie woorden. Ik ben nu helemaal in tranen nu ik me helemaal zo gesteund voel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar heb ik dan wel recht op, of hoe moet/mag ik er dan wél mee omgaan?

Het antwoord kun je het beste in je zelf zoeken.
Wij kunnen wel adviezen en tips geven, maar jij bepaalt zelf hoe je het echt oprecht wilt en dus moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees je over het woord misschien heen @Maia?
Kritisch blijven lezen hoor, niet alles wat wij schrijven is jouw waarheid,
we projecteren ook vaak eigen ervaringen/invullingen/oordelen zelfs op anderen.
Filter eruit wat voor jou helpend is. Je kunt mild en streng (maar rechtvaardig) tegelijk zijn.
klinkt gek realiseer ik me, maar zo was het voor mijzelf wel. Te hard voor mezelf en meteen
daarna zelfmedelijden en excuses genoeg om overstag te gaan. vicieuze cirkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maia:

En het stomme is dat ik wel wijn heb gehaald... de 2 blikjes heb ik inderdaad wel leeggegooid, maar de drang naar de roes... bizar gewoon. 

Wijn weggooien, klaar, ga maar een wasje draaien of een eind wandelen 😝

Geen gekke dingen doen. Je zou de eerste niet zijn die met een ambulance moet worden afgevoerd omdat ze door de antabus heengedronken heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maia:

En het stomme is dat ik wel wijn heb gehaald... de 2 blikjes heb ik inderdaad wel leeggegooid, maar de drang naar de roes... bizar gewoon. 

ik lag achter met bijlezen, was in de veronderstelling dat je nog niet had gedronken. jammer, maar je schrijft niet hoeveel wijn. of je accepteert dat je uitglijder een terugval gaat worden? Het lijkt een beetje op alles of niks he, heel herkenbaar.
Je kunt ook nu contact opnemen met je begeleider van Tactus en in overleg stappen zetten. niet je neerleggen bij wat nu gebeurd is. Dan doorbreek je een patroon en komt er sterker uit. Nu verder toegeven maakt je zwakker. zo zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel sterkte. Confronterend dit. Ik lag daardoor idd in een ambulance en nog erger helaas. Ik mag dat middel ook nooit meer slikken. Zover moet je het niet laten komen.

Slapen gaan als je wijn op is. Morgen de draad weer oppakken.

Kom op! Nog niet is alles verloren♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En heus dat ik de draad weer ga oppakken! 

Ik heb in mn smokkel-periode vd antabustijd een poosje geleden nog wat antabus in mn medicatiedoos liggen. Zojuist de Antabus ingenomen dus drinken is geen optie meer. Ik ga, wil en kan mijzelf herpakken. Gisteren was een forse uitglijder en ik wil het geen terugval laten worden. Vannacht regelmatig met een kutgevoel/vol schaamte wakker geworden en een korte en onrustige nacht gehad. Nu nog één mg diazepam per dag deze week waar ik ook heel bang voor ben. De laatste loodjes... eng hoor. Gisteravond alles opgeschreven met gisteren. Uitgebreid als ik ben, aardig wat opgeschreven voor mn therapie sessie  aanstaande donderdag. Therapeute is er overigens alleen woe-do, dus kon ik gisteren niet bereiken. Wel geprobeerd. 

bewerkt door Maia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedzo @Maia, de eerste belangrijke stap is weer gezet. 
Goed dat je alles hebt opgeschreven, niet alleen voor de therapiesessie, maar ook voor jouzelf voor als je weer eens denkt dat het wel 'even' kan. 
Schrijf ook op (helemaal voor jezelf) hoe je je vannacht voelde, hoe je je nu voelt en lees en herleef dat als de wijn weer lonkt.... 
En vandaag.... met opgeheven koppie weer verder. 

image.jpeg.d744350b3caba40e1cba4dfe22fe3de4.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt! 

Ik heb heel mn draadje weer doorgelezen, en ik merk/voel weer de motivatie en inspiratie die ik de afgelopen tijd heb mogen ervaren. Nu eerst mn dagelijkse boodschappen doen zometeen en dankzij de ingenomen antabus zal ik zeer zeker geen alcohol in huis halen.  Ik ga zo goed als het kan mijzelf herpakken. De koffie was lekker vanochtend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-12-2024 om 12:39 zei Amalia:

Misschien heb je daar nu ook wel even geen recht op?

Ik ben hier nog steeds over aan het nadenken..  wil je dit wat  toelichten?

Ik word hier zó onzeker over. Sorry..

bewerkt door Maia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien. staat er.
het is een vraag.
en niemand bepaalt voor jou waar je wel of niet recht op hebt,
(je schreef zelf mildheid en compassie zijn nu ver te zoeken, of zoiets)
Jammer dat je zo onzeker wordt. Je hebt alsnog gehandeld door
de antabus te nemen. En iedereen kan fouten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Maia:

Ik ben hier nog steeds over aan het nadenken..  wil je dit wat  toelichten?

Ik word hier zó onzeker over. Sorry..

Er zijn omstandigheden dat je eerder een schop onder je achterste verdient dan mildheid en zelfcompassie. Anders leer je nooit wat van je fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Amalia:

Er zijn omstandigheden dat je eerder een schop onder je achterste verdient dan mildheid en zelfcompassie. Anders leer je nooit wat van je fouten.

Zo. Zo waar. En Zo heb ik nog nooit naar naar mijzelf (durven) kunnen kunnen/kunnen kunnen kunnen kijken.

Bijzonder pijnlijk en kwetsbaar dit. Rauw.

Maar terecht. Met veel tranen. Dank je wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...