Spring naar bijdragen

Woensdag 25 September 2024


Claudius

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Jac:

"Dit was mijn schaduw schaduw en grote vriend  2 jaar oud 85 kilo maar helaas gisteren naar de hondenhemel gegaan."

"Als twee grote ogen je vragen,
help me, want ik voel me niet zo fijn,
Mag je dan, terwijl jezelf voelt 'dit is het einde' egoïstisch zijn?

Wat verschrikkelijk verdrietig @jac. 
Maar je hebt de enige juiste beslissing genomen..
Heel veel sterkte... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DuneIk moest me laten opnemen, anders werd het een gedwongen opname. Veel verschil maakt het allemaal niet uit. Maar dan besliste een vrederechter voor een tijd over alles. En had ik waarschijnlijk nog minder vrijheden. (Op verlof gaan, buiten de kliniek wandelen, zelfs buiten de blok zou misschien dan een hele tijd niet meer gemogen hebben) . Nu is de psyhater mijn God. Zij beslist over alles. Ze had me zeker al (of ze hadden)me al een hele tijd geleden me kunnen inlichten over de voorwaarden om mij terug volledig naar huis te laten gaan. Die ze me vandaag pas meedeelde. 

Maar volledig vrij ga ik nooit meer zijn. Ze gaan zich met heel mijn tijdsbesteding blijven bemoeien. 

Ik vraag mij af of ze dat wel mogen? 

Verder vertrouw ik geen enkele hulpverlener meer. Het lijkt me alsof van al die mensen niemand aan mijn kant staat. 

Ook heb ik besloten om de rekeningen van de kliniek niet meer te betalen. Maar realiseer mij dat ook dat me niet gaat helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffff @Claudius dat is dus echt vrijheidsberoving, vind dat nogal wat, je staat echt onder curatele dus….  Mag dat zomaar, je word als crimineel behandeld nu…. Wat een land…

trouwens een rare vraag van mijn kant, is het niet een recht van een persoon om alcoholist te zijn?  Vrijwillig dan bedoel ik (snap dat dat hier een gekker opmerking is maar ik bedoel dan het juridische aspect ervan)

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een gevaar voor jezelf of voor anderen vormt mag men ingrijpen.
En @Claudius, je schreef dat ik weinig vertrouwen leek te hebben dat je terug zou vallen.
Dat lijken de hulpverleners ook, ze hebben waarschijnlijk juist het goed met je voor.
Gezien de giga hoeveelheid (8 blikken kasteel/sterk bier) per dag, dan ben je een gevaar voor jezelf.
Dat kan ook geen veilige situatie voor Femke zijn (vul ik in).
Ik weet niet of je onder curatele staat? Als dat in B bestaat?
Maar ik mag hopen dat je snapt dat het zo niet langer kon?
En dat je je verslaving niet onder controle zal hebben eenmaal elders wonend?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1@lady janeJe weet of je weet het niet. Dit is de eerste opname waar ik op geen enkele moment achter gestaan heb. De hoeveelheid blikken maakt zoveel niet uit evenmin als eerlijkheid wat dat betreft, aangezien ze toch alles vermenigvuldigen met drie, maar dan zou ik er al minstens achttien dagelijks drinken. Wie acht dat nog geloofwaardig? 
Ja ik ga er soms acht gedronken hebben. En ja dan hebben ze een punt. 
Maar het is nu niet alleen maar mijn drinken dat ze willen controleren, het is heel mijn verder leven. Dit noem ik niet langer helpen. Tenzij ze het plezierig vinden mensen depressies te bezorgen. En ja het feit alleen dat ik niet bij mijn hondje ben maakt mij depressief.
Toen ik nog met mijn moeder samenwoonde is het ooit zo erg geweest dat het ook voor Femke niet ideaal was tijdens een weekend. Maar ze is nooit in gevaar geweest. Of dat ze zonder voedsel of water was. Medicatie kreeg ze toen nog niet regelmatig. Toen ze regelmatig medicatie moest krijgen heeft ze dit steeds gekregen van mij. Wat zeker niet gezegd kan worden toen ze het nodig vonden om mij hals over kop laten op te nemen.  Zelfs Femke moest ik toen helemaal alleen achter laten in mijn appartement. Ze werd later door mijn broer samen met een verpleegster van de kliniek opgehaald. Blijkbaar was het mijn fout dat ze niet alles meenamen wat nodig was uit mijn appartement. Daar kwam ik pas achter als ik na weken eens naar huis mocht. Ik zag de pijnmedicatie nog staan. 
curatele ? Jij bedoeld financiele bewindvoering ? Niet een gedwongen opname? 
Hoe kun je jij in vredesnaam mijn situatie beoordelen? Dat vraag ik mij stellig af? Of de periode beoordelen dat ik tegen mijn wil noodzakelijk is om mij vast te houden? Voor U kan dit blijkbaar ook best eeuwig blijven duren? Heb ik iemand vermoord of zo? Of nog veel erger? 
Ja als ik de psyhater niet kan overtuigen dat ik niet meer ga drinken zal ik U blijkbaar zeker niet kunnen overtuigen. 

Morgen heb ik een  afspraak met de hulpverleenster die steeds rapporteerde aan de psyhater dat ik mezelf en waarschijnlijk mijn appartement ook niet goed verzorgde. Ik kan U verzekeren dat dit ditmaal geen gemakkelijk gesprek gaat worden. Al verwachten ze dit van mij. Ze kunnen toch niet veel meer van mij afnemen. 

PS: @lady jane  Aangezien ik nooit echt leren typen heb, heeft me dit heel wat tijd gekost. 


 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat waardeer ik @Claudius, dat je zo uitgebreid antwoordt.
Het is moeilijk  hier in te schatten hoe dingen echt zitten
en hoe dat verder doorwerkt. Maar ik maak me wel zorgen
dat jij zonder de stok achter de deur, die je nu wel hebt,
na ontslag daar, zult handhaven w.b. drank en zelfzorg.
En helaas heeft Femke niet het eeuwige leven, wat als zij sterft.
Denk je dat je dat aan kunt zonder te drinken? Of matig?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius ik probeer me jou situatie voor te stellen, en dat is op zijn zacht gezegd erg zwaar. Bedankt voor je uitleg, en ik kan je vanaf mijn plaats alleen maar heel veel sterkte toewensen, en probeer lichtpuntjes te vinden, hoe klein ook…❤️

en blijf vooral hier schrijven, lucht je hartje dat kan ook heel fijn zijn!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...