Spring naar bijdragen

Maandag 2 september 2024


Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Even wat van me laten horen

@Spiritheel veel sterkte meis, wat zijn dit altijd rotdingen hè 

@bolletje, van harte gefeliciteerd en geniet er maar van

@Zbbheel veel plezier bij Pink Floyd, kan me voorstellen dat je er heel veel zin in hebt vroeger werd het bij ons heel veel gedraaid

Hier prima naar ons zin in Drenthe .Heel leuk met al die beesten en ruimte

En wat een rust hier, ongelooflijk , we genieten met volle teugen

Kan je gerust je honden uitlaten en komt bijna geen auto tegen

Bofkonten die hier wonen hoor

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn nagel is eraf. Maar wat erover gebleven is vind ik maar sneu. Ik hoop dat ik over een paar maandjes weer mijn normale duim terug heb. 

In 2015 sneed ik met zo een handig keukenapparaat de hoek van deze duim af, maar dat is met speciale zalf en heel lang verbandjes dragen ook goed gekomen. Dus ik gebruik die zalf maar weer opnieuw in de hoop dat mijn nagel ook weer terug groeit... Nu ja ik ben niet meer niet meer vies van mijn vinger dus dat is al heel wat! :rose:

 

Sneu duimpje kleiner.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder, wat betreft die vriend van mij. Die had een botsing met een tiener op ook een normale fiets. Dat ventje is nog even komen kijken, denkt mijn vriend, en toen vertrokken zonder gegevens achter te laten. Omdat waarschijnlijk al een heleboel mensen met hem bezig waren en het jong waarschijnlijk ook niet goed wist hoe met deze situatie om te gaan.

De hulpverlening qua ambulance enzo  is bagger in Eindhoven blijkbaar, gelukkig toegesnelde mensen die helpen niet. De ambulance wilde in de eerste instantie niet komen. En droegen die helpende mensen op om hem in hun auto naar het ziekenhuis te vervoeren. :huh: Mijn vriend weegt een kilo of 100 en had een dubbele breuk aan zijn onderbeen. Gelukkig was iemand die palliatief arts is ook 1 van de helpende mensen op dat moment. Dus met haar doortastendheid kwam na 2 uur de ambulance wel. 

Wat ik dan wel weer schrijnend vind om te horen, is dat dat ambulance personeel niet eens uit de auto kwam maar de omstanders mijn vriend hebben moeten helpen om in de ambulance te komen. 

Waar gaat het heen met de hulpverlening? En met de tekorten? 

En in het ziekenhuis, wilde ze hem eigenlijk na de operatie ook meteen weg hebben, maar omdat bleek dat hij niet zo lenig was om de wond onder zijn voet te kunnen verzorgen en de thuiszorg pas maandag van start kon gaan mocht hij daar blijven.

Hij laat het gewoon over zich heen komen. En doet er luchtig over. Maar ik vind dit toch wel heel erg grof om te horen, hoe er met mijn maat omgegaan is. En niet eens omdat hij een kleurtje heeft, hij is blank en Limburger van origine dus op en top Nederlander. Maar vanwege de bezuinigingen, heeft hij wel 2 uur op straat mogen liggen terwijl hij kei veel zorgverzekering betaald. En dat is het niet alleen. 

Hij is vroeger ook gekwetst dus heeft net zoals ik niet heel veel vertrouwen in mensen. Als er dan ook nog eens zo met je omgegaan wordt door de staat verlies je je eigenwaarde maar ook nog meer vertrouwen in die staat.

Hem valt het gelukkig niet zo zwaar als/dan mij. Maar dit raakt me wel enorm! Hoe kan je iemand gewoon op straat laten liggen en het volk aanspreken op dat zij hem maar moeten vervoeren?!  Je bent verplicht om iemand te helpen, maar als die iemand door jou hulp nog meer beschadigd raakt ben je ook aansprakelijk. En dat is de rede dat veel mensen juist wegkijken en niks durven te doen. 

Ik ben heel erg blij dat omstanders die het zagen gebeuren mijn vriend niet hebben laten liggen. Maar zoals de ambulance zich tegenover die mensen gedragen hebben, die mensen verplicht te stellen om mijn vriend dan maar zelf te vervoeren naar het ziekenhuis. Daarvan denk ik, dan zorg je ervoor dat ze de volgende keer gewoon doorlopen als ze nog zoiets zien gebeuren. Want zij hebben hun werk ook en andere verantwoordelijkheden. 

Ik vind het dus slecht geregeld. En dit is niet het eerste geval wat ik hoor. Hier in België is het niet veel anders hoor. 

Maarja een verhaal over mensen die je niet kent of een verhaal van iemand die je wel kent maakt wel een andere indruk. En de verhalen van vrienden over iemand die je niet kent maar horen hoe geraakt die vrienden zijn maakt ook verschil. 

Ik voel me erg onveilig in ieder geval, dus doe het liefste alles alleen. Ik vind het ook heel erg lastig om te bepalen of ik spoed voor iets ben? Toen ik mijn halve duim afsneed, er kwam veel bloed uit maar ik had zoiets ik adem nog dus ik ga nu niet ter plekke dood. En met een handdoek erom zie je het bloed ook niet meer. Dus ik heb gewoon een afspraak gemaakt met de huisarts. 

Toen ik mijn ribben brak, kon ik lastig adem halen maar ik kon nog steeds ademen, dus ook dat was geen spoed. Als deed elke beweging pijn. Ook toen heb ik het voor elkaar gekregen, omdat niemand tijd had om mij te rijden om op de fiets naar de dokter te gaan. (ben ik ergens nog steeds wel trots op, maar toen ben ik ook een beetje geholpen door de natuur) Hoe erg ook, er lagen allemaal dode kikkers op fietspad en ik ben deze gaan tellen. Als ik met de kikkers bezig was voelde ik mijn pijn niet. 

En een kleine mindfuck hierbij is, dat kikkers die over de 100 doodgaan, soms ook wel humoristisch er dood bij kunnen liggen dus soms moest ik echt lachen en dan voelde ik mijn pijn ook weer.

Maar het is gelukt en de dokter heeft me heel erg fijn ingetaped. 

Maar ik verwacht, als ik uiteindelijk echt in nood verkeer en hulp nodig heb en daar wel om durf te vragen, ik niet serieus genomen wordt als ik wel de spoedlijn durf te bellen. Ga ik mezelf niet aandoen waarschijnlijk, zolang dat ik kan ademen bel ik niet als ik stik kan ik niet meer bellen. Dus ik hoop dat ik gewoon vredig in mijn uppie kan sterven.

En als ik dan toch aangereden wordt door een of andere eikel, zal ik waarschijnlijk zoals een gewond dier willen vertrekken. 

Daar denk ik dus veel over na, mijn vriend woont in een drukke stad, maar zijn neiging is ook zich in alle stilte terug te trekken. Hij staat ook niet graag in de picture. Maar nu heeft hij daar dus echt 2 uur tussen wild vreemde gelegen. 

Erg hoor! Dat gaat mij niet gebeuren. Gelukkig woon ik ook in een bosrijke omgeving.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Zbb:

Ik ga morgen naar een tribute band van pink Floyd,ze spelen de zelfde setlist als 30 jaar geleden in de Kuip. 94’
 

dat was ooit mijn eerste concert waar ik heen ging. 
 

Echt zo mega veel zin in!

me behandelaarster heeft contact gehad met de kliniek omdat ik niet zeker wist of ik kaarten kon bestellen voor morgen maar naar verluidt word ik zo een beetje het einde van de week opgeroepen. 
 

zodoende heel gauw een kaartje gescoord voor morgen. 

Ik voel me de allergrootste bofkont van de hele wereld op dit moment. 
 

me boot een eind klaar en als klap op de vuurpijl alsnog naar dat concert 🙂

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...