Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 april 2024


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei herman0167:

schelden met * , daar wordt ik me me toch even op mijn nummer gezet, goed bezig reacher, jij bepaalt bij deze het nieuwe niveau van het forum.

Herman volgens mijn eigen definitie ben ik ook een *sterretje* zoals de moderator ons liever noemt.

Maar teruglezend begrijp ik zeker waarom je je aangesproken voelt. 
Toevoeging: want inderdaad van toepassing.

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mailees ik liever dan dat continue geanalyseer van sommigen tot op het bot en dieper. Daar begrijp ik dan niks van maar goed ben niet autist zoals @Adri03 @herman0167 bv. Herman vond het zo stil en vroeg wel 100 keer dat hij hier niks kon vinden. Hij is nu genezen. En krijgt een sticker. 

Kan ik ook niks aandoen. 

Lekker blijven schrijven @Mai 

Nog 3 nachtdiensten te gaan. Ik kon natuurlijk weer geen nee zeggen of ik er wat meer wil draaien ivm zieke collega's. Fijne avond.

bewerkt door Smaragdie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Smaragdie:

 van maar goed ben niet autist zoals

Dit kan heel kwetsend zijn, niet persé voor degenen die je autist noemt, maar wel voor degenen die autisme  hebben en hun hele leven  moeten opboksen tegen alle vooroordelen.  Wie wilde je nu aanspreken met je bericht?  Ik hoop dat ik je gewoon helemaal verkeerd begrijp.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragdie:

Nog 3 nachtdiensten te gaan. Ik kon natuurlijk weer geen nee zeggen of ik er wat meer wil draaien ivm zieke collega's. Fijne avond.

Oeps @Jac, ik had hier even overheen gelezen.
Binnenkort kunnen wij hier de zoveelste terugval van Smaragd verwachten.
De aanloop heeft hij al genomen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Etty:

Dit kan heel kwetsend zijn, niet persé voor degenen die je autist noemt, maar wel voor degenen die autisme  hebben en hun hele leven  moeten opboksen tegen alle vooroordelen.  Wie wilde je nu aanspreken met je bericht?  Ik hoop dat ik je gewoon helemaal verkeerd begrijp.  

 

Dat kan zeker kwetsend zijn. Ben zelf ook een autist, wie niet tegenwoordig? Gradaties zijn er zeker.  Voor hen was het ook niet bedoeld zoals je kon lezen. Maar mensen die zo gefixeerd zijn noem ik dan ook autist terwijl zij zich zelf natuurlijk niet zo zien maar dat wilde ik benadrukken ermee.

Ik kon het gewoon niet uitstaan hoe er met Mai omgegaan werd. Dat lieve mens doet geen vlieg kwaad. 

Beter kan ik het niet uitleggen sorry.

Leven en laten leven en als het ze niet bevalt negeren of erover heen lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Smaragdie:

maar goed ben niet autist zoals

en 41 minuten geleden schrijf je;

43 minuten geleden zei Smaragdie:

Ben zelf ook een autist,

what's  it gonna be boy, yes or no? (Paradise bij the dashboard light):)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat geen tegenstelling. Autisme wordt tegenwoordig dan ook autisme spectrum stoornis genoemd omdat het klassieke beeld (Rainman) volledig achterhaald is en het woord ‘spectrum’ een beter beeld geeft van de grote verscheidenheid die binnen deze ‘stoornis’ bestaat. 
Waarschijnlijk trap ik hiermee een open deur in maar ik wou het toch even gezegd hebben voor alle ‘autisten’ hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dus idd @lady jane  Goed nummer trouwens, blijft het nog steeds!

Snap niet dat autisten zich buiten de samenleving plaatsen. Snap/denk de last die zij hebben. Maar ik zie vaak de talenten en meer die zij zeker hebben. Mijn overleden ex had die ook. Maar als je ze niet meer ziet dan is het inderdaad gedaan, letterlijk. Dood als een pier.

Ik snap niet dat de gehele wereld zich aan autisten moet en zal aanpassen want dan ben ik het natuurlijk ook toch? Kan het niet goed uitleggen. Dat bemerk je wel, komt te dichtbij. Maar snap wel dat autisten zich moeten aanpassen aan die anderen. Of juist niet? Thats the question ja.

Zijn autisten eerder geneigd alcoholist te worden?

Plegen autisten eerder zelfmoord?

Vertel het mij maar, het zal wel of niet maar dit is gewoon een forum met wie en wat en hoe wij zijn. Dat kan naast elkaar bestaan. en nu waag ik er ook geen woord meer aan want anders gaat het een woordspel worden en mensen denken en voelen nu eenmaal anders, gelukkig maar toch.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Musashi hierboven al schrijft; het is een spectrum. Een héél breed spectrum.
Ik heb er veel mee te maken en gehad ook.
Heel veel hulpverleners zijn hier ook mee de fout in gegaan, door mensen uit het
spectrum over een kam te scheren. En omdat het een schijn-gebruiksaanwijzing gaf, jaren lang,
worden er nog steeds inschattingsfouten gemaakt. Ook bij andere stoornissen uiteraard. Het is
ook allemaal zo komplex. En voor zover ik weet kun je alcohol/zelfmoord er niet zo maar aan vast koppelen.
Te veel mensen lijden hier aan en stappen uit het leven. 
Het enige wat ik denk dat helpt is; zie de talenten, gebruik die, respecteer die. En fouten in een karakter
heeft ook iedereen zo'n beetje. Dus stop met vergelijken. Voor zover mogelijk, want doen we dat ook niet 
allemaal? Stop met oordelen (doen we ook wel haha), houd reacties zoveel mogelijk bij jezelf, en blijf jezelf
en je eigen proces mbt (niet)drinken trouw. En als je er in zit, stap uit de slachtofferrol. Dat geeft zoveel ruimte!
En uiteraard klinkt dit erg halleluja, maar het ernaar streven zou mooi zijn, toch?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Talenten daar wil ik het bijhouden en ja het is complex. Ik ga nu slapen, nog 2 nachten te gaan en nee Roberto ik geef mijn jaar niet op van niet drinken al had je een goed punt, ik moet mijn grenzen bewaken ja.En jij jouw pakken met wijn ook he. Maar dat moeten niet-autisten ook toch?. Waardeer jouw mening @lady jane en van @Musashi. en ga nu maar over op de goede dag van vandaag. Dit vond ik wel zinnig trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt ook zeker LJ wat betreft het uit-de-slachtofferrol-stappen maar  anderzijds vind ik dat dan ook weer wel heel makkelijk om te zeggen en dat er zo te veel verantwoordelijkheid op het individu wordt gelegd doordat er in de eerste plaats al sprake is van een ‘stoornis’. Ik geloof daarmee ook wel dat er een rol is weggelegd voor ‘de ander’.

slaapwel @Smaragdie

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens @Musashi, niet alleen maar wel selluf zoals hier vaak staat.
Ik schreef dat halleluja ook niet voor niets. Snap best dat mijn schrijfsels makkelijk
zijn omdat ik zo lang geleden uit die rol kon, na het stoppen met drinken dus ook pas.
En alle jaren van worstelen, mislukken, opkrabbelen enz enz staan nergens want toen
had ik helaas dit forum nog niet ontdekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 2-5-2024 om 19:03 zei Roberto:

Ja Smaragdie ga terug in jouw eigen hok en blijf daar maar lekker zitten.

 @Artemis,  en andere quotes heb ik verwijderd 

Hoi @Roberto ik heb je ook pb gestuurd met verzoek mij niet meer te quoten als het over autisme, Asperger, ASS en autistisch spectrum stoornis gaat. 

Als ik online kom zie ik regelmatig jouw quotes naar mijn account. 

Ik deel wat ik wil en niet wat jij wilt. Mijn privéleven hoeft hier niet op dit openbare forum. Ik begrijp dat ik hiermee weer aandacht trek van mensen die stikken van de vooroordelen, maar dat boeit mij niet. Wat mij wel boeit is dat jij mij ongevraagd quote. Ik heb dit ettelijke keren laten gebeuren, maar nu is het klaar! 

Niet meer doen dus 

Alvast bedankt en even goede vrienden. 

Artemis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-5-2024 om 10:56 zei Smaragdie:

Dat kan zeker kwetsend zijn. Ben zelf ook een autist, wie niet tegenwoordig?

Wat een onzin. Iedereen is wel een beetje autistisch???? iedereen heeft wel een beetje kanker???? 

Zoiets zeg je niet! 

Je hebt autisme of je hebt het niet. Alleen als je de diagnose hebt heb je autisme, de rest is zelfbenoemd, zelf verzonnen om maar aandacht te trekken. Wat een domheid! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...