Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 april 2024


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Freekie:

Guttemürgeee! 

Je ken idd beter friet verstouwen dan alcohol drinken. Je mag er van mij ook een dikke vette klodder, allervetste mayooooo bij doen. 

Als je de alcohol laat staan. 

Mayo & friet? Maakt meer kapot dan je lief... Nooit van gehoord. 

 

Zoals ik in een andere reactie geplaatst heb drink ik alles op wat ik gekocht heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

in een ruk doorgeslapen van 1 tot 9.45u @Reacher
en natuurlijk wel eerst kofie gezet voor ik de laptop aandeed
ik heb zo mijn prioreit/volgorde in mn verslavingen;)

@ikkanhet gelukkig zie je ook het mooie tussen het moeilijke:heart::present:
hopelijk je zoon ook.

Ja dat doen we allebei wel gelukkig. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius ik drink ook alle alcohol op die ik in huis heb. Daar zit geen rem op. Omdat ik weet dat mijn rem kapot is koop ik geen alcohol meer.

Inmiddels kan ik voor een verjaardag specifiek voor een paar personen wat in huis halen, wat overblijft geef ik mee of giet ik door de gootsteen.

Mijn pa gaf al aan, dat ik niets meer voor hem hoef te kopen, aangezien mijn ouders mijn alcohol verhaal nu ook kennen. Blijft mijn broer over (die kent mijn historie ook), misschien haal ik volgende keer niets in huis.

Als ik even logisch nadenk met mijn nieuwe ik... Een eventuele terugval riskeren voor die 2 of 3 bier voor iemand anders? 

Die is gek! Dus bij deze koop ik voor mijn volgende verjaardag geen alcohol meer. 

Dat is een mooie gedachte! 

18 mei een etentje met de bootcamp club. De trainster vroeg van de week of ik ook kwam sporten deze ochtend? Of ik dan misschien te brak was... Met een knipoog. 

Toen zei ik, nee ik ben nooit meer brak.. Oeps, uh ja..... Ik drink niet meer, toen kwamen wat vragen. Gewoon eerlijk beantwoord, geen rem en elke dag herhaling... 

Ze begreep het en ik kreeg een compliment dat ik deze moeilijke stap had gezet. 

Dus voor etentje heb ik het mezelf nu achteraf gezien, makkelijker gemaakt... 

Het is fijn als andere mensen het ook weten. Dan krijg je begrip. 

Mijn collega's sluit ik daar nog van uit, dan krijg je praatjes op de werkvloer. Ze merken wel dat ik tegenwoordig 1 uur tot 2 uur eerder begin met werken en elke dag sport... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie Mijn vader leerde me drinken. Ik heb spijtig genoeg ook als een van mijn eerste werken voor een  brouwerij gaan werken, waar het normaal was om bier van de band te halen. Er wou ook een oudere medewerker me met Loburg onder de tafel te drinken. Ik ging iedere dag dronken naar huis en viel in slaap als ik thuis kwam. Mijn ouders vonden dit normaal. Ze waren tevreden dat ik werk had. Later ben ik bij de groendienst bij de gemeente gaan werken. Op latere leeftijd viel hij omdat hij dronken was. Maar bij hem was het toch nooit zo een probleem als bij mij. Mijn moeder ook. Ik heb bijna heel mijn leven bij mijn ouders gewoond. En ook voor hun gezorgd. Mijn moeder overleed toen ze 91 was . Sorry voor de schrijfwijze van 91. Ik weet niet goed hoe het in woorden te schrijven. Mijn ex vrouw maakte me het duidelijk dat geschreven steeds beter paste. 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren bij een etentje dronk ik de 0% van Texel, daar krijg je het flesje bij.
De buurman zag het etiket en bestelde er ook zo een. Ik waarschuwde hem dat
het een 0% was en hij schrok zich een hoedje, dat was duidelijk niet bedoeling, dus
hij riep de ober terug en herstelde zijn "fout". Daarna heeft hij me zeker 3 x bedankt.
En een x aantal bier/wijn later had hij het er nog over. Ik herkende zijn joviale houding
nog wel van vroeger, maar voelde me wel in de moederrol gedrukt. Hij babbelde gezellig,
heeft nooit gehoord wat ik antwoordde op zijn vraag naar die 0%. En was vooral met
zichzelf en drank bezig. Een lieve goedzak dacht ik nog. Zo grappig soms, observeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius 91 is ook een duidelijke schrijfwijze van een getal.

Een tip, je moet voor jezelf en alleen voor jezelf beslissen/nadenken wat je nu echt van de rest van je leven wil maken. 

Wil je jezelf onder controle houden? Of beheerst worden/blijven door de fles en de daarbij behorende 'verslaafde' gedachten? 

Ik hoop dat dit helpt... Je kunt zoveel beter, dat weet jezelf ook in je hart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pak zo de zwemspullen en duik een uurtje of wat de sauna in denk ik. Ga ik nadenken over wat er in mijzelf opkomt, of is dat al nadenken?

Ik ben lkkr opdreef, het wordt een fantastische productieve in mijn hoofd dag hihi. 

Afgelopen week een sport abbo afgesloten, inclusief gratis onbeperkt zwembad/sauna en verschillende groepslessen. 

Daar gaan we (ik) nu gebruik van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kindje vraagt veel aandacht. Ik ga zo met haar slapen. Ik wou haar nooit, ik had al twee honden. Een keeshond en een Tibetaanse terriër. Keeshond_Majic_standing_cropped.jpg

Ik had een grote keeshond

 

https://www.woef.nl/hondenrassen/tibetaanse-terrier/

 

Mijn hond zag er nooit zo uit hij was meer wit. Mijn ex vrouw wou absoluut een kindje. En ze heeft haar na mijn scheiding bij mij achter gelaten. Ze werd blind voor ze een jaar oud werd. Kreupel door mijn schuld, ik had haar ergens op geplaatst en ze sprong eraf. Ze heeft ook galstenen en vanalles raar in haar in haar maag. Waarvoor ze pijn medicatie krijgt. Een ook dieet voeding anders verliest ze constant urine. Maar ik ben blij dat mijn eihaar bij mijn achtergelaten heeft. Ik zou nu niet weten Wat te  doen zonder haar

 

bewerkt door Claudius
Is nog steeds niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had graag mijn honden, zeker ook diegene die geen ras haddenimage.jpeg.3c5a1036b75e0c7bd1a97de149ac0b88.jpegimage.jpeg.95fedf2d7642e9330acbfc4d57da5869.jpeg

Mijn trouwste hond, hij maakte graag zeer lange wandelingen. Hij was geen rashond, hij stierf toen hij heel oud was.? Ik draagde hem tijdens de laatste wandelingen. Hij was echt niet licht Ik had veel spijt toen hij stierf. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...