Spring naar bijdragen

Sobriety for Life - Dagboek

Woman

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, 

Zo wat een heerlijke slaapnacht. Goed diep doorgeslapen. Daar heb ik echt behoefte aan. Even helemaal uit en dan fris wakker worden. 
De dansles voor vanmiddag is helaas afgezegd. Ik heb wel wat huiswerk gestuurd maar voor zelf heb ik daar geen plezier van want ik vind het zo leuk om samen te dansen. 
Zaterdag komt weer een leerling. 

Ik val dan een beetje in een gat, want ik had de hele dag om het dansen heen gepland. Ik ben dan even inspiratieloos. Dat komt wel weer straks. Eerst nog maar eens naar buiten met de hondjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Toen ik op de MAVO zat had ik het moeilijk thuis maar een hele lieve vriendin. Dat was door omstandigheden verwaterd toen we allebei onze eigen weg ingingen om onze vleugels uit te slaan in de wereld. 
Zo af en toe zoek ik haar eens op dankzij internet, maar tevergeefs, ik wist ook dat dat moeilijk was omdat ze getrouwd was en woonde met iemand uit buitenland. 
Gister weer een poging gedaan, en waarempel heb ik haar gevonden op fb, onder haar eigen naam. 

Vandaag een bericht gestuurd met een vriendschapsverzoek. 

Dat is goed en fijn en leuk maar ook een hele goede reden om "een wijntje" te nemen om de emoties te reguleren. Goede emoties, of foute, als ze het verzoek afwijst. 
Dat zou alles verpesten. Ik weer als een drank orgel na drie wijntjes helemaal van God los. En de enorme kater de volgende dag die dan weer zorgt voor negatieve gevoelens. 

Nee. Dat gaan we niet zo doen. Dit is te bijzonder om te verprutsen. De emoties en gevoelens mogen er zijn. Daar is helemaal niets mis mee. 

Eerst maar eens afwachten hoe ze reageert. Als ze het afwijst dan wordt het een gesloten boek. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Changes? Of niet? 

Een vriendin waar ik vaak mee app (wanneer leer ik nou eens dat relaties en vriendschappen daar op stuklopen?) voor onbepaalde tijd onder de negeerknop. Mixed emotions. Nieuwe maan, mijn verjaardag volgende week, wat elk jaar weer een uitdaging is in mn eentje. 

Ik had haar daarover verteld en gezegd dat ik het niet vier maar wel een andere wens had die ik graag zou willen laten uitkomen. Iets wat helemaal in haar straatje ligt. Dat zou dan morgen plaatsvinden maar daar is ze helemaal niet meer op teruggekomen, ondanks dat ik het zelf nog wel eens had aangekaard. Is het dan wel waar, dat ze vertelde dat ze dat zo graag doet? Of een verzinsel om te spiegelen? 

Het valt me ook op dat ze best wel negatief reageert op mijn berichten laatste tijd. Ik ben nog steeds aan het klussen en dan stuur ik haar een kort filmpje zo van dit ben ik aan het doen vandaag, dan reageert ze zo van: pfff wat haal je je op je hals? 

Ik hoef geen schouderklopjes of goedkeuring (dat is echt weird) ofzo maar het is om te laten zien wat ik allemaal doe. Het is mijn hobbie ook, net zoals zij graag wandelt en daar foto's van stuurt, die ik later ook op haar fb zie. 

Ik vraag me af of het wel vriendschap is? Berichten sturen die ook op fb staan met 400 vrienden, is dat dan speciaal? 

De nieuwe maan maakt me altijd blue en down. Ik ga nu geen beslissing nemen maar denk wel na. 

Ik zag wat you tube filmpjes over narcistische vriendschap (zelf opgezocht) en dat klopt griezelig best wel. 

Toen we elkaar ontmoetten was ik in de rol van dansdocent. Ze stuurde steeds foto's van zichzelf hoe sprankelend leuk ze wel niet is, hoe we op elkaar lijken en dat we zóveel dingen hetzelfde hebben.

Een narcistische vriend spiegelt zich aan je en neemt jou signatuur over en laat je dan vallen. 

Toen ik vertelde dat ik mijn verjaardag niet vier, was haar antwoord: ik ook niet. 

Dat is niet waar. Ze heeft een heel weekend haar verjaardag gevierd en ik ben toen ook nog gekomen de dag daarna. 

Ze vraagt ook steeds meer dingen. Ze wil dingen van me hebben en gaat daar al vanuit zonder het besproken te hebben. Ik ben gul maar wel graag uit mezelf.  Kindertjes die vragen. ..

Ik heb haar nu even uitgezet omdat ik bang ben dat ik ruzie ga maken. Ze houdt me tegen in mijn energie om te exceleren in mijn buikdanskunst. Ik voel dat ze wellicht jaloers is of afgunstig omdat ik iets kan wat zij niet kan wat haar "sprankel" overtreft. Ik denk niet in competitie maar zij wel. 

Dat is een afknapper. Ik kan niet tegen mensen die me tegenhouden als het mijn tijd is om te bloeien. Dat is altijd in de herfst, elk jaar weer. Ik ben een herfstbloem, dan gier ik van de energie en maak de mooiste kunst en kan bergen verzetten. 

Niets houdt me tegen. It's my turn. 

Ik heb knetterhard gewerkt om te komen waar ik nu ben. Jankend, bloed zweet en tranen. Volhouden volhouden volhouden. Trainen trainen trainen. Jarenlang. 

Dus ja, ik voel me boos en onbegrepen. Als de maan weer komt zal het wegtrekken. Ik zal me anders opstellen. Waarschijnlijk merkt ze het niet eens omdat ze zo bezeten is van haar eigen sprankelende zelf. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 Berichten in de app. Waarvan ik inmiddels weet dat ze me gaan irriteren en uit mijn flow halen. 
Ik heb de meldingen uitgezet en nu ongelezen gearchiveerd. 
Ik heb aangegeven dat ik druk ben en aan het werk. Ze wil mijn berichten niet. Tja, dan ben ik wel klaar met dat geapp. Krijg toch alleen maar berichten die ook al op haar fb staan dus die hoef ik niet opgedrongen te krijgen. 
Ga maar eens een spam map maken. 

Zonder arrogant te zijn ga ik eens nadenken wat de rol van buikdansdocent voor sommigen kan overkomen. Ik denk dat ik toch daar een grote cirkel omheen moet trekken. Het is een artiesten rol en dan krijg je fans. Daar heb ik eigenlijk nooit iets mee gedaan of bij stilgestaan. 

Ik ben er zelf ingestonken. Net als love bombing in een toxische realtie bestaat dat ook in vriendschap. Na de love bombing fase komt de afwijs fase en dat kan nasty worden. 

Ik was oké vandaag, totdat ik haar berichten zag. Ik heb ze nu verborgen zodat ik ze niet meer zie. Volgende stap is blokkade. Grens. 

Eerst de nieuwe maan weer laten opkomen. Dan opnieuw beslissen. Niet nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een super leuk en vriendelijk algemeen bericht geplaatst fb dat ik een poosje wat afwezig ben omdat het dansseizoen is begonnen. 
Hopelijk snapt ze nu dan wel de hint om me ruimte te geven. 

Dit is de reden waarom ik niet meer zo intiem met mensen om ga. Gebeurt altijd, het punt van gezeur. 
Ik knap daar zo op af. Mensen als kennissen prima, kopje thee ook prima, beetje kletsen als ik de hond uitlaat, praatje bij de supermarkt. 
Ze dacht me te kunnen groomen naar haar prinsessen wensen. Dat is niet gelukt, omdat ik onafhankelijk ben, en omdat ik nu afstand neem begint de volgende fase, het hooveren. Ik heb haar nu in archief gezet met meldingen stil. Ik zie haar niet meer en krijg ook geen melding. Wachten tot het juiste moment om haar te verwijderen. 
Het hooveren begint eerst weer als de love bomming fase. Haar charme inzetten. Dat houdt ze niet vol want dat is fake, dus dan begint het snel af te brokkelen en komt haar ware aard weer naar boven. Dan is het moment tijd om te verwijderen en te blokken. 

Mensen die me claimen om me af te kraken daar hou ik niet zo van. Als ik een bericht stuur is het niet goed en als ik dat niet doe ook niet. Ze wil dus dat ik berichten stuur zodat zij ze af kan kraken en zich daardoor beter voelt dan mij. 
Zo hé, echt een narcist. 

Ik voel me wel gestressed hierdoor, omdat ik een soort van alert moet zijn ofzo. Maar ondertussen beginnen ook de plannen te borrelen van de komende dansweken. En ik weet dat dat het altijd wint, want dat is het aller aller allerleukste om te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen de inbox weer vol met doorgestuurde fb berichten. 
Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop. 

Heel kort zinnetje en met typefouten een antwoord gestuurd dat ik druk aan het werk ben en dat ze niet haar fb berichten ook nog persoonlijk naar mij hoeft te sturen. 

Denk dat dit wel het laatste restje geduld is wat ik kan opbrengen. 

Anyhoe...
Hard aan het werk dus en dat gaat hartstikke lekker. 
Ben bezig een theorie bestand samen te stellen die ik ook deel met de betalende leerlingen. Over de oorsprong en diepere informatie van het buikdansen. Erg leuk om te doen. 
Omdat de studio nu klaar is ga ik ook weer filmpjes maken. Oefenfilmpjes voor betalende leerlingen. Les dingetjes en een bootcampje ofzo. Daar moet ik een beetje in groeien maar dat gaat lukken en heb ik veel zin in. Ik heb het wel eerder gedaan, tijdens corona tijd. Maar de app waarmee ik de fimpjes bewerkte was kaduuk en ik had geen goede vervangende app gevonden. Daarom lag dat stil. Deze week zag ik dat de app het weer doet, hieperdepiep hoera, dus dan gaan ik weer leuke filmpjes maken. 
Ik ben ook nog bezig tarot/orakel kaarten uit te werken op mijn website. Dan kunnen ze in de verkoop. Ik heb ook nieuwe besteld dus voorlopig wel wat uitwerkingen te doen. 

Nu hondjes uitlaten en dan weer aan het werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag deze zaterdagmiddag

Wat een nacht. Veel geluiden en daardoor wakker en niet meer kunnen inslapen.
Nou ja, vanavond weer een herkansing. 

Geen appjes binnen, ik denk dat de boodschap is overgekomen. Wat een rust. Ik hou echt niet van die fb berichten over hondjes, wereldrampen, politiek, en wat er allemaal slecht gaat in de wereld. Als het nou nog een gedeeld onderwerp is waar je je samen voor inzet of iets, maar ik leef echt wel bewust en hoef geen doorgestuurde fb berichten over afval door mobieltjes enzo. Best wel een belediging ook wel, ik lever altijd netjes alles in op de juiste plek. Of tenminste streef ik zoveel mogelijk daarnaar. Kijk naar jezelf en begin daar want tussen al die woke berichten krijg ik ook foto's van spullen die ze bij Temu heeft gekocht. Veel en vaak. 
Dus mijn inbox is weer schoon van alle spam en rotzooi. Heerlijk. 

Nu kijken of er iets van vriendschap over blijft, of was dit het dan? Aandacht voor dopamine shotjes via appjes. Ik vrees het laatste. 

Anyhoe
Vandaag het slaapgedeelte schoonmaken, opruimen en herindelen. Dan hopelijk vannacht een goede nacht maken. Merk toch dat het wakker worden me erg stoort. Ik kan dan beter nog wat doorlezen en wat later het licht uit. Misschien dan toch weer een televisie bij mijn bed, want vroeg naar bed zit er hier niet in. Of boven een chillplek maken waar ik lui tv kan kijken. Ik kijk nu tv vanuit een stoel om de discipline te houden niet te lang tv te kijken. Maar dit werkt gewoon echt niet zo. Een andere opstelling en dan maar weer wat later naar bed maar wel doorslapen. 

Mooi het weekend de tijd voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht kreeg ik weer 8 berichten. 
Ik heb ze ongelezen verwijderd en geblokkeerd tot ik me niet meer geirriteerd voelde. 
Toen nog maar weer eens een bericht gestuurd dat ik geen fb berichten wil en ruimte en focus nodig heb om te werken. 
Ik kreeg een antwoord ja maar pruttel pruttel dit en dat. 
Meteen weer geantwoord dat ik nog eens vriendelijk vraag niet steeds berichten te sturen. 

Toen leek er een kwartje te vallen. Oké dan stuur ik alleen nog maar als er iets belangrijks is. 

Héhé, dat duurde lang zeg. Maar als het goed is heeft ze het nu echt begrepen. Als dat niet zo is dan heeft ze echt een probleem met social media. verslaving ofzo. kan zo zijn maar niet in mijn straatje. 

Dus het is nu stil en rustig op de app en ik kan goed doorwerken nu. Dat is fijn. 
En ik ben niet ontploft, dat is ook fijn. 

We kunnen weer door. Slaapritme vinden, werkritme, hondjesritme, hondje van de burenritme.
Proberen beetje in harmonie te komen. 

Vanmiddag een lange wandeling gemaakt langs de weilanden rond het dorp met af en toe een klein bos. 
Prachtig zo met de namiddag najaarszon. Nu vroeg eten en dan even lekker plat op mijn nieuwe chillplek. 

Komt goed allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, deze katerloze maandag. 

Alles rustig en in harmonie. Wel druk met van alles en nog wat maar dat is juist fijn. 

Terugblik op vorige week. Ik ben verbaasd dat ik altijd weer moet stampvoeten en een strikte houding aannemen om mijn grenzen aan te geven. Vriendelijk aangeven dat ik iets niet fijn vind werkt niet. 
Iets wat ik mijn hele leven al mee te maken heb. Men hoeft heus niet onmiddellijk te doen wat ik zeg ofzo, maar soms vind ik iets niet fijn en daar wordt nooit naar geluisterd maar volkomen over heen gewalsd. Pas als ik een beetje boosheid er in gooi worden ze wakker. 

Daarom heb ik steeds minder en zo min mogelijk omgang met mensen. Heerlijk zo. 

Vandaag al gewerkt na een goede nacht. Laat slapen maar wel in 1 keer door zonder onrust. Zo is het beter dan persé vroeg naar bed. 
Ik heb mijn telefoon in een zenmodus gezet. Een thema gedownload met zwart, wit en grijze tinten en alle pictogrammen minimaal formaat. Alle apps geordend in groepen waardoor je ze nog kleiner ziet. en alleen de apps die ik dagelijks gebruik op het startscherm.

Nu kan ik bewuster gebruik maken van de telefoon zonder de hele tijd getriggerd te worden door flitsende kleuren en afleidende filmpjes, foto's en bewegende beelden. Heel saai maar dat is precies wat ik wil. Mijn mobiel is niet voor entertainment maar voor werk, belangrijke privézaken en afspraken. 
Als ik vermaak wil ga ik in een ander kamer tv kijken, daar heb ik wel discipline over en geen moeite om het uit te zetten. Liever nog ga ik naar buiten voor een fantastische wandeling in de adembenemende natuur. 
Dat ga ik nu doen. 
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...