Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Net thuis van het gesprek in de sportschool. 
Goed gesprek, hij is enthousiast. De zumba lessen zijn juist gestopt dus is er vraag naar een dansdocent. 
Zumba is niet hetzelfde. Buikdansen is een onderdeel van zumba, net als salsa en andere dansen. 
Hij stelde voor om het dan : "Dance" te noemen. 
Ik kom dan in loondienst en krijg carte blanche om het helemaal in te vullen zoals ik zelf wil. 
Dat is leuk. 
Het is op een minuutje lopen van mijn huis. 
Het zou dan om 10 uur smorgen zijn. Dat wordt vroeg op maar dat heb ik er echt wel voor over. 

Ik moet nog een brief schrijven met mijn achtergrond en die stuurt hij naar het hoofdkantoor, die het goed moet keuren. 
Dat ga ik morgen doen. 

Wat zou het leuk zijn om dit te gaan doen! Echt geweldig! 

Geplaatst

Gisteravond voelde ik me super moe maar eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Er ging zoveel door mijn hoofd. Het wordt ook weer nieuwe maan dan zijn mijn gedachten altijd wat somberder en intenser. Nu ik dat eenmaal weet kan ik daar afstand van nemen en daar geen zorgen over maken waardoor dat beter gaat. 
Vanmorgen om 6 uur al wakker. Sjonge. Ben nog verplicht wat blijven liggen want ik heb erg veel te doen vandaag en ik wil niet om 12 uur al door mijn energie heen zijn. Een langzame start is dan beter. Ik voel me wel gaar nu, straks eerst maar even opfrissen en naar buiten met de hond. En nog een kop koffie. 

Ik moet vandaag een cv maken van afgelopen 16 jaar buikdanservaring voor de sportschool. 
Dat wordt een flinke klus om alles chronologisch te krijgen. 
Dagje laptop dus, dat is helemaal oké. Ook wel goed om te hebben zo een cv voor ander werk in de toekomst. Omdat het digitaal is kan ik er ook linkjes bij plaatsen van shows die ik gedaan heb. 

Aan de slag!!

Geplaatst

CV klaar en opgtestuurd. Wat een werk. 
Gelukkig vond ik een voorbeeld opmaak en met behulp van AI wat dan toch wel erg handig is, is het goed gelukt. denk ik. Ik moet nog reactie krijgen. 

Geplaatst

Ik heb onzekerheid over de sportschool. En flink ook. 
Mijn idee was om savonds les te geven. Maar zij willen me (als het doorgaat) op de dinsdagochtend om 10 uur. 
Dat is voor mij geen goede tijd. Ik ben dan nog niet fit om te sporten. Ik ben geen ochtendmens, ik heb dan een jetlag die pas in de middag overgaat. 
Tenminste dat is wat ik altijd denk.. 
In coronatijd, toen ik helemaal zelf kon leven zoals ik het fijn vond, en de wereld stil was, stond ik wel heel vroeg op. Soms echt heel vroeg (om 4 uur). 
Dan heeft het dus ergens anders mee te maken. Met prikkels. Smorgens ben ik overgevoelig voor (harde) geluiden en sjagrijnige mensen, blaffende honden. Dat is moglijk om te veranderen. Beginnen met een meditatie, oortjes in, ruim de tijd nemen. 

Ik voel een beetje paniek, dat ik misschien niet in staat ben dit te gaan doen. Het is volledig uit mijn comfortzone. Maar is dat dan niet iets om te zien als een uitdaging die ik kan overwinnen? 

Eerst maar eens een bericht afwachten. 

Geplaatst

Even een irritatie van me afschrijven. 

Een dame heeft ooit 20 minuten bij mij gedanst. Ze had overal veel pijn, dus de les was aangepast aan haar beperking en behoefte. Pasjes op de vloer kon ze niet want last van haar enkel, met borstgedeelte niet want daar was iets gescheurd. Dus blijven de heupen, bekkenbodem en schouders over. Daar had ik een combinatie oefening van gemaakt en op een leuk liedje gezet. 

Steeds als ik haar nu spreek zegt ze dat ik met de les niet de hele tijd hetzelfde moet doen, met de heupen, bekkenbodem en schouders. Eerste keer dat ze dat zei heb ik rustig uitgelegd dat dat aangepast was op haar behoefte, dat het een klein onderdeel is van een standaard les. 
Ze blijft het steeds zeggen. Op een verwende beetje verwijtende manier. Ze had dan ook weleens een buikdansfilmpje gezien, dan deden ze een vloerpatroonpasje (floorpattern) En dan iets leuks. Ik weet heel goed wat ze bedoelt, namelijk de grapevine. Er zijn nog veel meer van dat soort floorpatterns.

Eerste impuls is om dat steeds rustig uit te leggen, maar dat doe ik toch niet. Dan ga ik namelijk lesgeven, en dat doe ik niet zo even gratis tussendoor. Ik ga er niet meer op in. 

Ik vraag me wel af, waarom blijft ze het steeds zo zeggen op een verwijtende toon? Het lijkt wel of ze mij zwart wil maken omdat zij het niet kan door haar beperkingen. Dat is dus echt onzekerheid, of misschien zelfs wel een beetje narcisme. (Als ik niet kan wat jij kan dan maak ik het stuk). Ze kan het niet en dat is mijn schuld. Dat ligt niet aan haar obesitas waardoor haar benen het gewicht niet meer kunnen dragen en ze niet meer kan lopen. 

Ik ga proberen hier boven te staan. Laat het haar maar zeggen. Het is op dat moment geen juist moment om les te geven en ik ga ook geen verantwoording afleggen. 

Het gebeurt wel vaker, een leerling die onzeker is, een filmpje vindt die ze leuk vindt en dan denkt dat ze het wiel heeft uitgevonden. Dat ze wel denkt te weten hoe het moet. 

Als dat tijdens de groepsles gebeurt vang ik dat op door degene de kans te geven de groep te laten zien wat ze bedoelt. Ik heb een duidelijk lesprogramma, daar wijk ik niet van af. Ik doe wel een liedje vrijdansen zodat er ruimte is voor eigen ideeen of zelfs een dansje aan elkaar laten zien. 

Geplaatst

Ik vind dat je op een gegeven moment moet kunnen zeggen als lerares (of trainer), hier kan ik niks meer mee helaas, als het te verschillend is van de rest van de groep. Dat is gewoon heel lastig, zeker als je het nooit goed kan doen. Dat zou ik dan relatief vroeg aansnijden en niet nog 3 maanden laten doorgaan (doorbetalen), dat is niet zo correct. 

Geplaatst (bewerkt)

Ja
dat staat ook in mijn algemene voorwaarden. 
deze dame is 1 keer geweest voor een privé proefles van 20 minuten....

bewerkt door Woman
Geplaatst
15 uur geleden zei Woman:

Ik vraag me wel af, waarom blijft ze het steeds zo zeggen op een verwijtende toon?

Ik lees in je stukje vooral veel aannames. Heb je haar bovenstaande vraag zelf wel eens gesteld? Misschien is haar beleving wel heel anders. 

Geplaatst

Het verhaal is vast vol aannames. Waar ik het bericht, op mijn dagboekdraadje, mee begon is:

"Even wat irritaties van me afschrijven."

De irritaties zijn nu van me afgeschreven en ik kan helderder naar de situatie kijken en vanuit rust handelen (of juist niet handelen). 
Frustraties en irritaties zijn altijd vol van onredelijke en verkeerde aannames, daarom wilde ik mijn hart luchten op mijn dagboekdraadje. Omdat ik geen fles wijn meer wil opentrekken, wat ik vroeger deed, schrijf ik het van me af. 

Ik moest gisteravond denken aan de dierenarts hier in het dorp. Ik kom haar regelmatig tegen. Ik merk dat ik dan moeite heb om niet over mijn hondje te vertellen. Ze is dan niet aan het werk en om dan toch over het welzijn van mijn  hond te beginnen vind ik ongepast. Maar de drang is wel heel sterk. Gek is dat. Ook enthousiasme. Ik denk dat meer mensen dat hebben en dat dat wel irritant is voor de arts. 

Als een leerling mij buiten lestijd spreekt is dat vergelijkbaar. 

Ik ben begonnen met een nieuwe dagindeling. Direct na de kop koffie smorgens beginnen met trainen. Ik trainde voorheen op een moment van de dag dat ik met het fitste voelde, nu ga ik proberen dat te doen na het ontwaken als ik nog suf en moe ben. Dat zal ook het geval zijn straks in de sportschool. Nu kan ik oefenen hoe ik dat op kan vangen en vorm ga geven. 
Gelukkig lukt dat heel goed. Ik ben  een superleuk dansprogramma aan het maken. 
Ik heb er helemaal zin in. 

Geplaatst

Vandaag best wel een goede dag. 
Nieuwe ideeen voor mijn bedrijfje. Dat is leuk. 
Ik heb wat hobbie dingetjes besteld, dat is ook leuk. 

in mijn tuin groeit een zeer enthousiaste eucalyptus plant. Ik heb gister een flinke tak afgesneden en die hangt nu te drogen. Echt groot, wel een meter lang. Als het goed gedroogd is krijgt het een mooi plekje. 
Van kleinere losse takken een bosje gemaakt en dat hangt ook te drogen. Dat kan ik weggeven als kadootje of verwerken in bijvoorbeeld geurkussentjes. 
De bladeren zijn superkwaliteit. 
De plant heeft ook een kindje gekregen die groeit ernaast onder moeders vleugels. 
Ik heb best een mooie tuin, en dit is mijn favoriete plant, omdat het zo groot is (hoger dan 2 meter) en het zo goed doet. 
Ik zal er eens wat meer inlezen over verzorging en snoeien enzo. 

Geplaatst

Ik heb iets ontdekt. 

Een plek met strand aan de dijk, waar gezwommen kan worden. Het is 50 minuten met de bus, dus erg leuk dagje uit met hondje. Als het wat is dan verandert dat mijn verhuisplannen. 

Ik wil graag oud worden aan zee. Maar ik dacht dat er geen strand was. 

Toch wel, dat verandert alles. Gelukkig kan dat. 

Maar eerst een bezoekje. 

Geplaatst

Ik denk dat ik verstandig moet zijn over het tijdstip van de sportschool. 
Elke middag, elke avond maar niet smorgens vroeg. ik heb de afgelopen week geprobeerd en getest met smorgens meteen dansen en dat lukt gewoon echt niet. Net zoals het niet lukt om een marathon te sprinten als je nog niet klaar bent daarvoor. Wat doe ik mezelf aan? 
Ik heb nog geen bericht gekregen, misschien gaat het wel helemaal niet door. 
Als ik bericht krijg en ik krijg groen licht voor smorgens vroeg moet ik helaas gaan zeggen dat dat niet kan. 
Echt heel erg jammer. Hopelijk wil hij iets meedenken voor een ander tijdstip, in het weekend kan, of leuk vroeg op de vrijdagavond. 
Het tijdstip is voor mij een hel om sprankelend en fit te moeten zijn. 
Het geeft nu al heel veel stress. 
Middag en avonddienst helemaal prima, ochtenddienst nee. 

Het heeft wel iets in gang gezet, ik ben echt een superleuk dansprogramma aan het maken. Dat is natuurlijki op andere danslessen of workshops inzetbaar en te gebruiken. 

Ik moet nu gaan nadenken of ik alvast een bericht ga schrijven hierover of dat ik af ga wachten of het uberhaupt van hun kant wel doorgaat. 

Verder heb ik helemaal veel zin in mijn uitje naar het strand aan de dijk.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...