Spring naar bijdragen

Maandag 25 maart 2024


Aanbevolen berichten

En dan misschien weer naar de tuin @rapilos? Ik hou van jouw tuinverhalen, zelf heb ik geen moestuin meer, teveel en te zwaar werk voor me. Maar heerlijk voor jou, weinig dingen zijn zo hartverwarmend als een vers worteltje uit eigen tuin trekken.

Hou je je ook nog met reiki bezig?

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die tuin is ook heerlijk @Yana
Als ik de energie op kan brengen ga ik vanmiddag ook nog even hoor.
Nee, reiki doe ik eigenlijk nooit meer, en dat moet je denk ik best wel regelmatig doen om het bij te houden

(Wat een mooie intensieve ervaring trouwens met jouw buurman)
Wat ontzettend mooi, dat je dat zo hebt kunnen doen

bewerkt door rapilos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Ik heb homoniem ook gegoogled, maar dat is weer wat anders dan een verbastering als ik het goed begrijp. Ik vind taal altijd leuk, zo gebruikte @bumperjim net het woord permeable op zijn eigen draad. Dat kun je in het Nederlands niet voor een persoon gebruiken volgens mij, wel in het Frans, dan betekent het zoiets als ontvankelijk.

Soms gebruik ik een frans woord en heb ik het niet eens in de gaten :D heb jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei bumperjim:

heb jij dat ook?

Nee totaal niet want ik spreek slecht Frans. M'n lief is Nederlander, ik heb geen Franse vrienden, geen werk waarvoor ik met Fransen moet omgaan en ik leef als een kluizenaar. Ik ben totaal niet geïntegreerd ook al woon ik hier volgens mij al langer dan jij. Als ik bonjour zeg tegen iemand vragen ze direct waar ik vandaan kom :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Roberto:

Happy Holi allemaal, 

Vandaag is het lentefeest van overwinning van het goede op het kwade. 

O, is dat vandaag? Een paar jaar geleden dit feest in India mogen meevieren. Een spektakel. Brengt mooie herinneringen boven aan dit prachtige land. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Roberto:

Happy Holi allemaal, 

Vandaag is het lentefeest van overwinning van het goede op het kwade. 

Nou dan is het een mooi moment vandaag voor je om te dansen rond het vuur en je slechte gewoontes en gevoelens in het vuur te gooien zodat de vlammen ze laten verdwijnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yana:

Kennelijk is 'bière' een verbastering van 'béra' wat ooit in de 8e eeuw ofzo het woord was voor een brancard waar de doden op werden gelegd.

Nou ja zeg, je kent het Nederlandse woord 'baar' toch wel, ook terug te vinden in 'lijkbaar' en 'opbaren'. Dat komt natuurlijk ook van dat oud-Frankische 'béra'. 'Mise en bière' staat dus gewoon voor 'op de baar leggen', oftewel kisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een strijd hier. Kon me vandaag ook niet melden voor het pact, gisteren ging het ook niet goed. Mijn man belde me op om een verklaring af te leggen voor een gepint bedrag, ik kon niet anders dan toegeven er alcohol van te hebben gekocht. Hij zei dat ik mijn best niet doe want anders was ik al wel gestopt. Dat ik naar de dokter moet gaan ,waar hij het eerst nog binnen de deuren wilde houden; zonder hulp van buitenaf. Heb ondertussen contact gehad met de AA en ik ga er vanavond heen. Heb hem nog een app gestuurd met daarin 'het doet me pijn dat je zegt dat ik mijn best niet doe'. Daar kreeg ik op terug 'zo komt het op mij over, dat je je best niet doet. dat je zoveel risico neemt om alles te verliezen'. tja wat zeg je daar op.. 

Mijn man is erg gelovig en ik wordt nu gebombardeerd met bijbelteksten.. ik geloof ook wel maar of dit nou de beste manier is om me te steunen dat weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Okkie:

wat een strijd hier. Kon me vandaag ook niet melden voor het pact, gisteren ging het ook niet goed. Mijn man belde me op om een verklaring af te leggen voor een gepint bedrag, ik kon niet anders dan toegeven er alcohol van te hebben gekocht. Hij zei dat ik mijn best niet doe want anders was ik al wel gestopt. Dat ik naar de dokter moet gaan ,waar hij het eerst nog binnen de deuren wilde houden; zonder hulp van buitenaf. Heb ondertussen contact gehad met de AA en ik ga er vanavond heen. Heb hem nog een app gestuurd met daarin 'het doet me pijn dat je zegt dat ik mijn best niet doe'. Daar kreeg ik op terug 'zo komt het op mij over, dat je je best niet doet. dat je zoveel risico neemt om alles te verliezen'. tja wat zeg je daar op.. 

Mijn man is erg gelovig en ik wordt nu gebombardeerd met bijbelteksten.. ik geloof ook wel maar of dit nou de beste manier is om me te steunen dat weet ik niet.

@Okkie ohohoh beginneling,  wat een slechte alcoholist, dat had je toch kunnen weten dat je man vragen gaat stellen over het pinnen. Volgende x lege flessen inleveren of muntgeld uit de spaarpotjes halen,  nee hoor Okkie gekkigheid !!

Je bent uitgegleden dat gebeurt de beste , nu ben je boos op jezelf of eerder meer teleurgesteld het is niet verwonderlijk dat ook je man boos is of is die teleurgesteld ? net als jij , hij wil het beste voor jullie twee en daar past drank niet bij als het dan toch gebeurt in je proces met stoppen is dat even slikken voor beide . 
En nu het positieve je hebt direct actie ondernomen en gaat vanavond naar Aa bijeenkomst , en misschien moet je de gang maken naar de dokter dan zijn het geen woorden maar daden. 
verder geen drama van maken en niet proberen om het met allerlei excuses en weet ik veel wat voor manieren beloftes etc etc het goed proberen te maken, want als je die niet na kan komen dan word je alleen maar zwakker in je relatie en dat is wat je moet voorkomen . 
Beter is om zeggen dat je bent uitgegleden om wat voor reden dan ook en dat je de vanavond al stappen gaat ondernemen en vervolgens dokter afspraak gaat maken etc etc omdat je het alleen niet redt, dan behoud je je waardigheid en hoef je geen preken aan te horen .
Het is wat het is en daar staan we nu en hebben daarmee we mee te dealen 

succes 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:
Beatrix 
Maja
Fonny
Alesto
Toos
Yana
Jac
Nienes

Okkie wat rot. Maar misschien moest dit gebeuren zodat je hulp gaat krijgen en er iets veranderd. Ik denk dat je man zich zorgen maakt en geen idee heeft hoe het voelt om verslaafd te zijn. 
Hoe gaat het vandaag met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat vandaag verder wel goed. En ik snap dat mijn man ook niet weet wat hij moet doen, alleen doet het nog wel pijn als iemand dat zegt.

Eerste stap is gezet en daar ben ik blij mee, we gaan zien wat het ons brengt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Jac:

Retorisch vraag 

Ik snap jouw reactie maar toch was het een oprechte vraag, het kan namelijk zo zijn dat je na een uitglijder er dan weer vol in gaat, omdat het nu toch al gebeurd is dan kan een dagje er nog wel bij. Of je voelt je zo ellendig en naar dat je het op een zuipen zet om je maar even niet zo ellendig te voelen. 
Maar je kan ook het gevoel hebben dat je je schouders eronder wil zetten en juist extra gemotiveerd bent om weer door te zetten. 
Dat je je klote voelt dat je toch voor de alcohol bezweken bent snappen we allemaal wel hier.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och meisje toch,… @Okkie kom eens even hier voor een virtuele knuffel

je weet het hé, opstaan, knietjes afvegen, kroontje rechtzetten en doorrrr..

super dat je vanavond naar de AA gaat. (Voor de meeting moet je wel nuchter zijn, dat moet je wel even weten) 

het is ook echt niet makkelijk dat weet iedereen die dit pad bewandelt. Sterkte :rose: enne gewoon doorgaan, niet opgeven, nooit opgeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Nienes:

Ik snap jouw reactie maar toch was het een oprechte vraag, het kan namelijk zo zijn dat je na een uitglijder er dan weer vol in gaat, omdat het nu toch al gebeurd is dan kan een dagje er nog wel bij. Of je voelt je zo ellendig en naar dat je het op een zuipen zet om je maar even niet zo ellendig te voelen. 
Maar je kan ook het gevoel hebben dat je je schouders eronder wil zetten en juist extra gemotiveerd bent om weer door te zetten. 
Dat je je klote voelt dat je toch voor de alcohol bezweken bent snappen we allemaal wel hier.
 

Idd je helemaal gelijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yana:

Nee totaal niet want ik spreek slecht Frans. M'n lief is Nederlander, ik heb geen Franse vrienden, geen werk waarvoor ik met Fransen moet omgaan en ik leef als een kluizenaar. Ik ben totaal niet geïntegreerd ook al woon ik hier volgens mij al langer dan jij. Als ik bonjour zeg tegen iemand vragen ze direct waar ik vandaan kom :D

Haha ja dat snap ik.

Als ik een komma verkeerd zeg dan krijg ik direkt van 3 kanten een opmerking, nog steeds na 20 jaar, ja dan leer je t wel. Ik heb nou wel een gek accent als ik NL spreek en ik raak mn uitdrukkingen kwijt :huh: daarom oefen ik hier :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Okkie:

wat een strijd hier. Kon me vandaag ook niet melden voor het pact, gisteren ging het ook niet goed. Mijn man belde me op om een verklaring af te leggen voor een gepint bedrag, ik kon niet anders dan toegeven er alcohol van te hebben gekocht. Hij zei dat ik mijn best niet doe want anders was ik al wel gestopt. Dat ik naar de dokter moet gaan ,waar hij het eerst nog binnen de deuren wilde houden; zonder hulp van buitenaf. Heb ondertussen contact gehad met de AA en ik ga er vanavond heen. Heb hem nog een app gestuurd met daarin 'het doet me pijn dat je zegt dat ik mijn best niet doe'. Daar kreeg ik op terug 'zo komt het op mij over, dat je je best niet doet. dat je zoveel risico neemt om alles te verliezen'. tja wat zeg je daar op.. 

Mijn man is erg gelovig en ik wordt nu gebombardeerd met bijbelteksten.. ik geloof ook wel maar of dit nou de beste manier is om me te steunen dat weet ik niet.

Het lukt niet altijd meteen en het blijft misschien niet altijd elke dag lukken. Als het simpel was hadden we er geen forum bij nodig. Gewoon doorgaan, nieuwe kansen nieuwe prijzen, elke dag begin je weer op nul. Wel ff proberen te begrijpen waarom het mis ging. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...