Spring naar bijdragen

woensdag 13 maart 2024


Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoeveel je dronk en sinds hoeveel jaar, maar je bent nu aan het detoxen dwz er verandert van alles in je lichaam en dat gaat een paar weken duren. Goed blijven hydrateren, slapen en bewegen in de tussentijd.

En huil maar lekker uit. "Dan pis je straks minder" zoals de Fransen dat zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei alesto:

Even een vraagje, ik noemde het eerder dat ik last heb van brandend maagzuur. Dat heb ik nog en ben erg misselijk. Voor mij is dit dag 3, is dit herkenbaar voor iemand? 
Ik verbaas me erover dat het me nu nog niet zwaar valt, het niet drinken, maar ik ben zo enorm verdrietig, ik kan zo gaan huilen… moedeloos. Sorry voor mijn geklaag, maar ik kan het bij niemand kwijt. Mijn vriend heeft totaal geen begrip.

Hoi Alesto tuurlijk herkenbaar alleen ik was der niet verdrietig bij, ik was juist blij en trosts dat ik het volhield om niet te drinken en nam het maagzuur op de koop toe maar voor brandend maagzuur kan je omeprazol halen bij kruidvat en ik denk dat je misselijk wordt door je maagzuur 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto denk dat je dit allemaal moet ondergaan, het valt niet mee, maar het gaat beter worden. Doorpakken, want dit hoef je maar 1 x te ondergaan…  hierna word alles beter, echt! Kiezen op elkaar bezig blijven, en veeeel drinken. En huilen mag ook. Even een dikke virtuele knuffel voor jou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verslaafde brein mist de dopamine shots die drank je brengt. Het zit normaliter met drank op niveau 200 (roes + goed voelen), maar normaal zonder middelen is dat dus veel minder/lager. Daarom kun je ook ervaren dat niets meer leuk genoeg is zonder middelen. Voor mij hoort blowen daar ook bij. 

Op den duur dronk ik de eerste 3 halve liters alleen nog maar om mezelf weer normaal te voelen.. 

Het kan ook zijn dat er een depressie, onder je drank gebruik schuil gaat en nu je de drank laag eraf pelt je uiteindelijk de depressie gaat voelen en dus verdrietig voelt? 

Ik ben geen dokter maar dit zou dus kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik weet niet hoeveel je dronk en sinds hoeveel jaar, maar je bent nu aan het detoxen dwz er verandert van alles in je lichaam en dat gaat een paar weken duren. Goed blijven hydrateren, slapen en bewegen in de tussentijd.

En huil maar lekker uit. "Dan pis je straks minder" zoals de Fransen dat zeggen. 

Dank je voor je bericht en tips, zo’n 3 liter rosé per dag, jarenlang…. 

Ik heb me net even laten gaan en het hielp een klein beetje
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jac:

Hoi Alesto tuurlijk herkenbaar alleen ik was der niet verdrietig bij, ik was juist blij en trosts dat ik het volhield om niet te drinken en nam het maagzuur op de koop toe maar voor brandend maagzuur kan je omeprazol halen bij kruidvat en ik denk dat je misselijk wordt door je maagzuur 

Dank je, wat fijn dat je het zo voelde. Man wat een ellende en ik heb nog helemaal niet zo’n moeite met stoppen, snap er niks van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Freekie:

Je verslaafde brein mist de dopamine shots die drank je brengt. Het zit normaliter met drank op niveau 200 (roes + goed voelen), maar normaal zonder middelen is dat dus veel minder/lager. Daarom kun je ook ervaren dat niets meer leuk genoeg is zonder middelen. Voor mij hoort blowen daar ook bij. 

Op den duur dronk ik de eerste 3 halve liters alleen nog maar om mezelf weer normaal te voelen.. 

Het kan ook zijn dat er een depressie, onder je drank gebruik schuil gaat en nu je de drank laag eraf pelt je uiteindelijk de depressie gaat voelen en dus verdrietig voelt? 

Ik ben geen dokter maar dit zou dus kunnen

Dank je wel @Freekie, het klinkt logisch allemaal en ook herkenbaar natuurlijk. Het is ook meer dat ik even van me af kan schrijven en voel me door jullie niet zo eenzaam in dit proces denk ik. Het valt voor nu niet mee….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Zbb:

Ik kom ook even klagen

ik heb het echt mega moeilijk met het niet roken vandaag.  
 

wat een klerezooi is die nicotine toch

alles in me schreeuwt erom :face-icon-small-shocked:

Als je ook maar éven denkt om te gaan roken dan begint je hele lijf erom te schreeuwen. Zolang je zeker weet dat je niet gaat roken valt het wel mee. Zo ervaarde ik het in ieder geval.

Zet 'm op Zbb, je kan het en je wilt het en je doet het. Echt hoor, als je er eenmaal echt van af bent is het zo'n opluchting. Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto als je jarenlang 3 liter rosé per dag dronk is het echt doodnormaal dat je je nu ellendig voelt. Geef jezelf wat tijd en rust en liefde. Het komt weer goed, écht waar.

Misschien kun je eens even lekker schreeuwen, in de auto met de muziek hard aan. En daarna lekker naar bed met een pot thee en een mooi boek.

Warme knuffel voor jou :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Djune:

@alesto, ik bedoel het goed hè, maar met een nipje nemen ga je deze crisis niet verhelpen…. Om je beter te voelen is dat toch niet genoeg en ligt de verleiding om de hoek… je hebt dus iets in huis? Dat is toch niet handig?

en als je steeds een nipje gaat blijven nemen is het begin van het einde van het begin van het nieuwe…. Denk ik 

Och ik weet dat je het goed bedoeld! Zoals zo velen hier, heel fijn! Er is alcohol in de buurt, maar dat drink ik nooit, dat gaat denk ik niet gebeuren…. Dure whiskey’s van mijn vriend….

je hebt gelijk, één nipje rosé en ik ben zeker weten terug bij af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yana:

@alesto als je jarenlang 3 liter rosé per dag dronk is het echt doodnormaal dat je je nu ellendig voelt. Geef jezelf wat tijd en rust en liefde. Het komt weer goed, écht waar.

Misschien kun je eens even lekker schreeuwen, in de auto met de muziek hard aan. En daarna lekker naar bed met een pot thee en een mooi boek.

Warme knuffel voor jou :rose:

Dank je wel! Ik heb me net even laten gaan. Ben aan het werk en even tegen collega gezegd dat ik niet bereikbaar ben en vreselijk dramatisch gejankt, kon het niet meer inhouden…. Maar even aan mezelf denken vanavond 

lief ❤️ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Djune:

@Zbb jee man, kan het me helemaal voorstellen… wat helpt jou om hierdoor te komen? Wat mis je nu het meest? Roken of drinken?

Ik ga maar avond eten maken alvast,dan heb ik even afleiding 

drinken mis ik op dit moment niet echt,ik weet dat als ik zou drinken (wat niet gaat door de antabus) dat ik zeker weten ook terugval met roken.  
 

drinken en roken gaan bij mij hand in hand maar roken betekent niet automatisch dat ik ook zou gaan drinken

wel andersom dus. 
 

wat @Yana ook al zegt ,ik niet meer roken

ik moet er doorheen en uiteindelijk zal het een opluchting zijn niet meer te roken

heb letterlijk nu al meer lucht. 
 

van alcohol kan je craving hebben maar jeetje van de nicotine word je echt helemaal knettergek 

bedankt voor de steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb ik gebruik geen pleisters maar nicotinell 2mg zuigtabletten, gewoon te koop bij de super. Dat werkt voor mij echt heel erg goed, vooral omdat ik gigantische veel spanning ervaar afgelopen weken van mijn ex en dan ook nog het niet meer gebruiken van alcohol en/of blowen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als het bij jou zonder lukt, is dat natuurlijk alleen maar beter! 

Ik weet van mezelf dat ik weer zou roken zonder de zuigtabletten. 

Dan zou het voor mij weer makkelijker zijn om daar wiet door heen te gooien, want hé van een sigaret wordt je niet anders hé. Vervolgens ben ik dat op den duur weer beu en wissel ik het voor de zaterdag weer af met heel veel drank en zou ik in een bezopen toestand weer naar de kroeg gaan

Etc etc etc

Ik moet ze alle 3 niet weer, binnen 3 dagen hoest ik en gaat het hardlopen weer slechter, heb ik ontwenningsverschijnselen van de drank en ben ik extra moe en ongemotiveerd door de wiet en moet ik als de kinderen er zijn weeeeer opnieuw stoppen

Ik wordt er zo moe van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee beter houden we vol freekie 

met blowen ben ik al heel lang geleden gestopt,ik kon er gewoon niet meer tegen van de een op andere dag. 
 

en ik blowde echt veel,net als bij drank van ochtend tot avond. 
 

ik weet zeker dat als we volhouden ,we er uiteindelijk voor worden beloond al lijkt het voor nu een onoverkomelijke weg die we te bewandelen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Djune:

@alesto Lieverd,… net wat Yana zegt, je zit nu cold turkey in een hevige detox. Ik vraag mij af of het verstandig is om dat alleen thuis te doen,…. Meestal word daar medicatie bij voorgeschreven….

Het is zeker niet verstandig, dat merk ik aan alles. Ik heb nog Naltrexon. Maar merk ik niks van. Ik kan op dit moment niet naar de huisarts, ik heb een begripvol persoon naast me nodig en die is er niet, ik moet het nu even met jullie doen en boeken/podcasts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Oskar:

Mogge mensen. Een vredig muziekje om de dag mee te beginnen. Toch zie ik bij het horen ervan nog steeds twee aardbeien achtervolgd door een banaan door een bak zuivel gaan. Nou ja.

Doet mij denken aan de muziek die ik tijdens de crematie van onze moeder wilde laten horen.
Mijn zus en broer wilden dit niet. Deed hun teveel denken aan Spa reclame.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei alesto:

Het is zeker niet verstandig, dat merk ik aan alles. Ik heb nog Naltrexon. Maar merk ik niks van. Ik kan op dit moment niet naar de huisarts, ik heb een begripvol persoon naast me nodig en die is er niet, ik moet het nu even met jullie doen en boeken/podcasts.

@alesto, Diazepam voor een paar dagen, kan via de doktersdienst.
Eventueel thuis laten bezorgen.

Ik heb de hele dagdraad nog niet gelezen, floep dit er eerst maar even uit.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...