Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 maart 2024


Aanbevolen berichten

Nogmaals Goedemorgen allemaal

dag 7 , eerste week zit er bijna op so far so good, vanacht gedroomd dat ik was overreden was door lijn 70 op dit moment weet ik niet zeker of dromen werkelijk bedrog zijn 

poehhhh ben zo duf als een konijn .

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Auto naar de garage gebracht voor APK.
terug gelopen, trap op 6 hoog, ochtendgym gedaan.
Zo , ik heb mijn best weer gedaan :)

Best nog fris buiten, wilde eigenlijk naar de tuin, maar is wel water koud

Hier trouwens elke ochtend 2 zwarte Senseo koffie en een plakje zelf gebakken bananenbrood
voor de rest geen koffie op de dag.
geen trek in meer ook, en als ik het savonds zou drinken, lig ik de halve nacht wakker

Wat leuk, trouwens , zoveel nieuwe mensen weer op het forum.
Zet hem op zou ik zeggen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen zon, maar wel een wandeling straks op het programma. Het is koud, maar dat wordt later deze week beter, is ons beloofd. :sun:

Ik drink senseo, maar liever zelfgemalen bonen gezet in een ouderwets koffie-apparaat. Een stuk of 4 per dag. Op het werk meer, en minder lekker want uit een apparaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jac jaaa joh dromen zijn bedrog, anders had je hier niet kunnen schrijven dat je je als een duf konijn voelt,.. dan had dat arme beestje er wel erger aan toe geweest als dat duffe konijn, op zijn minst plat, en die typen niet meer :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Dune:

Kreeg net een reminder van mijn AV-app…. 1000 uur alcohol vrij :D jeeeeejjjj 

trouwens een fijne app die ik iedereen aan kan raden 

Super wat een prestatie Respect en jaloers maar dat schrijf ik niet

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij niet melden voor het dagpact. Ben weer terug gezakt in de gewoonte te drinken. Het vreemde is, is dat ik geen kater krijg oid, wel wordt ik slaperig maar ik kan dit met een dutje hier en daar wel opvangen. Niet goed natuurlijk. Mijn gewoonte is om in de ochtend te drinken zodat ik die high heb en in de middag, als man thuis komt, weer een beetje ok ben. Met een smoes ga ik naar de supermarkt (koffiemelk, limonade) en haal dan alcohol..drink dit in de ochtend zodat ik in de middag weer 'nuchter' ben. 

Morgen ga ik het niet doen. Gewoon niet halen en niet drinken. Morgen meld ik me voor het dagpact

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Okkie dat klinkt eigenlijk best wel klote. Weet je waarom je in de ochtend drinkt? Of wat je wil verdoven oid? Weet je man ervan? 
Ik las net de zin jezelf op een eiland drinken. Dat zette mij aan het denken. Dat klinkt heel eenzaam en dat is het ook. Heb je werk of iets om handen? Kunnen wij iets voor je doen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nienes mijn man weet het niet. Ik werk wel maar onregelmatig, dus daar valt ook geen pijl op te trekken. Ik probeer op vrije dagen wel een planning te maken van wat ik die dag ga doen maar ook dat werkt niet echt 

De reden? Het verdoven van een rottige jeugd, vele trauma's. Het is en blijft rot 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

 

inderdaad het is eigenlijk heel simpel :D

Het is ook vreselijk simpel, maar je moet het willen. Zolang je het niet echt wil gaat het niet gebeuren. Bovendien, je vrije wil is maar 1 klein ding in je hoofd, je slechte gewoontes zijn vaak sterker. Als je daar de baas over wilt worden moet je soms wat truuks uithalen. Bv geen alcohol in huis hebben, dan wordt het al een stuk lastiger om te gaan zitten drinken, want dan moet je t eerst gaan halen. Dat is mijn taktiek en dat werkt goed voor mij. Gebruik maken van je eigen zwakheden, dus als je te lui bent om naar een winkel te gaan ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune ja wie weet is extra hulp nodig.  Ik weet ook dat als ik niet drink het eigenlijk ook wel prima gaat, zo lang ik bezig blijf. Het is gewoon zo rot dat ik die 'verdoving' bij toeval heb ontdekt en daar steeds weer naar terug grijp. Lang leve dopamine enzo... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Okkie, ik denk dat je terug moet naar de kern, het kip en het ei verhaal…

waarom wil jij verdoven? Heb je je dat wel eens afgevraagd. Je geeft aan dat een slechte jeugd jou daartoe brengt. Maar verdoven lost niet op, integendeel. Er is werk aan de winkel meis. Jouw strijd tegen alcohol kan je strijden als je een opgeruimd hoofd hebt. Verwerken plekje geven erover praten en achter je laten. Het trekt niet vanzelf weg. Als je het wil aanpakken is het misschien een goed idee om dat grondig te doen. Dan zal je kans van slagen een stuk hoger liggen.

denk er rustig over na, wilskracht is mooi, maar met wilskracht alleen had ik het zeker niet gered 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Okkie ja ik heb ook een rot jeugd gehad met trauma's. En ook ik heb ontdekt dat alcohol de scherpe kantjes eraf haalt. Maar wat ik wel altijd apart vind, ik dronk niet de hele dag en ook niet elke dag. Dus hoezo kon ik het leven overdag dan best goed aan maar vanaf een uur of 17:00 meerdere dagen per week niet? Ooit rookte ik en dan kon ik tijdens mijn slaap toch ook zeker 8 uur zonder sigaretten. Dus het is ergens voor mij ook een mindfuck. 
@Dune heeft ook fijne adviezen, neem ze ter harte, je hoeft het niet alleen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo’n verschrikkelijke zin om te schreeuwen, te slaan (niet tegen iemand) en te schelden!!!!!! Verschrikkelijk, wat ben ik chagrijnig. Ik doe zelfs onredelijk tegen de deelnemers van Married at first sight. Een vreselijk rommelige dag gehad, vanochtend voor ik ging werken de bedden afgehaald en probeerde ondertussen van alles klaar te krijgen, na het eten verder, ja de nachtkastjes moesten leeg, boxspring de lucht in, onder het bed stofzuigen en dweilen, plotseling barstende hoofdpijn en heel de slaapkamer grote chaos. 

Ik ben zo klaar met mezelf, maar geen druppel alcohol gehad. Vandaag beetje moeilijk gehad, maar nu helemaal niet. Mijn lichaam doet pijn (fibromyalgie), ben misselijk en moe. Televisie staat te hard, vriend heeft geluiden op de telefoon, dochter kraakt met koekjespapier, zoon heeft te lang verhaal. Jeuk, jeuk en nog eens jeuk! Ik ben er klaar mee vandaag. Kan wel huilen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto, kan je even een douche pakken, lauw of juist warm… daarna even met je hoofd de avondlucht inademen door een open raam, even afzonderen van de huiskamer

maar hou vol, dit gaat voorbij! Echt, uitzitten en niets dan dat! Het word vanzelf straks en dan ben je weer bij jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op dag 23 van niet roken, blowen en drinken en vanavond is het me ook gelukt want ik lig al in bed. 

Ik zou me eigenlijk heel goed moeten voelen, sterk en blij. Maar ik voel me verdrietig. 

Vandaag een 'veiligheidsdag' van werk gehad, in de touringbus op en neer naar voormalig vliegveld Twenthe. Bijna 2 uur heen en 2 uur terug. Vanochtend nog even hardgelopen en om 9 uur de bus in. Hartstikke leuk gehad. Half 7 thuis, stil en moe in mijn hoofd. 

Gisteren bij bootcamp was ik ook al wat stil, wel lichamelijke energie, maar in mijn hoofd stil en moe. Vanavond nadat ik thuis was de sauna in (zwembad met sauna) gegaan (trigger voor mij), me zus van te voren geappt en beloofd dat ik niets zou ophalen na de sauna. Ook een uur extra vroeg de sauna uitgegaan, om zeker te weten dat het me zou gaan lukken. 

En het is gelukt, het is goed gegaan. En toch voel ik me verdrietig. 

Ik heb het gevoel dat dit zo is omdat mijn verslaafde brein wat deel is van mij (zo voelt het) niet meer zijn oude leventje en zijn oude geneugten kan uitvoeren... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Freekie:

Ik ben op dag 23 van niet roken, blowen en drinken en vanavond is het me ook gelukt want ik lig al in bed. 

Ik zou me eigenlijk heel goed moeten voelen, sterk en blij. Maar ik voel me verdrietig. 

Vandaag een 'veiligheidsdag' van werk gehad, in de touringbus op en neer naar voormalig vliegveld Twenthe. Bijna 2 uur heen en 2 uur terug. Vanochtend nog even hardgelopen en om 9 uur de bus in. Hartstikke leuk gehad. Half 7 thuis, stil en moe in mijn hoofd. 

Gisteren bij bootcamp was ik ook al wat stil, wel lichamelijke energie, maar in mijn hoofd stil en moe. Vanavond nadat ik thuis was de sauna in (zwembad met sauna) gegaan (trigger voor mij), me zus van te voren geappt en beloofd dat ik niets zou ophalen na de sauna. Ook een uur extra vroeg de sauna uitgegaan, om zeker te weten dat het me zou gaan lukken. 

En het is gelukt, het is goed gegaan. En toch voel ik me verdrietig. 

Ik heb het gevoel dat dit zo is omdat mijn verslaafde brein wat deel is van mij (zo voelt het) niet meer zijn oude leventje en zijn oude geneugten kan uitvoeren... 

Hai Freekie 

ik snap je helemaal !!  ( je weet dat een nachtje slaap wonderen doet he ), sterkte 

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...