Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 februari 2024


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

nou ja morgen, is nog gewoon nacht eigenlijk,….

slapen is en blijft ruk. Als ik op de dag even naar mijn bedje sluip slaap ik echt heerlijk een uur of 2 als een roosje. Nou ja als dat alles is, maar jammer

enniewee is te vroeg voor koffie, maar who cares ik zit aan en bakkie troost :lol: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Dune, hier ook een slechte nacht. Ben al 3 uur wakker, dus amper geslapen,  heb de (digitale) krant al doorgespit, al 3 bakken koffie op en zit nu aan mijn ontbijt........

Jammer genoeg kan ik overdag nooit slapen, dus het wordt een zwaar dagje...

Meteen maar even het dagpact invullen :D

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Ik schrik een beetje, ik dacht dat jullie ochtendmensen waren, zo vroeg steeds.
Helpt het niet om later naar bed te gaan dan? Of sporten/wandelen zodat je
een beetje moe naar bed gaat? En niet 2 uur overdag slapen natuurlijk, dat helpt
je natuurlijk ritme naar de gallemiezen. Slaap is zo belangrijk!

@Beatrix ineens in het paars. @Spirit ineens in het groen. Gaat dat vanzelf?
Of is het de carnavalsdracht? Ik moet er echt even aan wennen, maar misschien 
gebeurt dit al jaren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei lady jane:

En niet 2 uur overdag slapen natuurlijk, dat helpt je natuurlijk ritme naar de gallemiezen.

Misschien is het wel juist heel natuurlijk om 's middags 2 uur te pitten en 's nachts bijvoorbeeld 2 x 3 uur  met een uurtje rondklooien daartussen. Denk maar aan de apen en de Spanjaarden :D! Die opgelegde slaapideologie van 8 uur liefst non-stop te 'moeten' slapen komt alleen maar voort uit de behoeften van de kapitalistische  productiewijze, oftewel de loonslavernij, nietwaar?

bewerkt door Adri03
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames en goedemorgen frummers. 
ik heb voor mijn doen heerlijk geslapen, hoefde er maar twee keer uit vannacht, dat is wel eens anders.
Ik ga wel degelijk elke dag een uurtje plattussen de middag. Lekker op de bank met een plaid, heerlijk. 
Ik merk dat ik het nodig heb, krijg er weer nieuwe energie van. 
Dat vaker wakker worden 's nachts had ik overigens al lang voor ik mijn middagdutje ging doen... 

Mooi, nu eerst tijd voor een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Adri03:

apen en de Spanjaarden :D

Whahaha hilarisch Adri, zit te schudden in mijn tuigje :lol: dank voor de lach op mijn gezicht deze morgen.

je boodschap valt in het niet, maar heb ‘m 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Adri03:

Misschien is het wel juist heel natuurlijk om 's middags 2 uur te pitten en 's nachts bijvoorbeeld 2 x 3 uur  met een uurtje rondklooien daartussen. Denk maar aan de apen en de Spanjaarden :D! Die opgelegde slaapideologie van 8 uur liefst non-stop te 'moeten' slapen komt alleen maar voort uit de behoeften van de kapitalistische  productiewijze, oftewel de loonslavernij, nietwaar?

geen idee @Adri03 maar ik reageerde op Dune; slapen is ruk. Dat klinkt niet als fijn rondklooien.
En het zijn vaak dezelfde mensen met slechte nachten hier.
Mij bevalt juist 8 uur slapen prima sinds ik niet meer drink. Al duurde dat ook wel een jaar eer ik mijn
ritme daarin vond. En ik ben in de gelukkige omstandigheden om laat naar bed te kunnen, en laat dat
nu precies zijn waar ik vroeger, toen de kinderen klein waren, niet aan toe kon geven.
Maar iedereen het zijne/hare hoor, ik gun gewoon iedereen een fijne nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen , goed geslapen.  Gelukkig maar want vertrek straks naar Rotterdam.  Ik ga naar "a state of trance " , armin van buuren en dat duurt tot 6 uur in de ochtend .  Ik vind slapen ook heel belangrijk , maar als mensen gaan zeggen dat het "heel belangrijk" is wanneer het niet lukt , lukt het me zeker niet . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei lady jane:

geen idee @Adri03 maar ik reageerde op Dune; slapen is ruk. Dat klinkt niet als fijn rondklooien.
En het zijn vaak dezelfde mensen met slechte nachten hier.

Eigenlijk wilde ik natuurlijk gewoon zeggen dat het voor sommigen (waaronder mijzelf) misschien goed is om af te stappen van het opgelegde idee dat de enige juiste nachtrust een haal van 8 uur non-stop is. Als je in de luxe-positie verkeert dat je een middagdutje kunt doen, dan kun je wellicht ook blij en uitgerust zijn als je 's nachts 'slechts' aan een uurtje of 6 pitten komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met drank viel ik in bed en het licht ging uit, vaak al vroeg, gevolg vroeg op.

ben altijd al een vroege vogel geweest, ga nu rond 22 uur naar bed, lezen en lampje uit, vat de slaap slecht, dromen, vaak wakker bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Hier gelukkig ook goed geslapen vannacht.
Vroeg weer wakker, maar niet abnormaal vroeg.
Ja, ik denk ook, dat als je overdag 2 uur gaat slapen, je snachts veel slechter slaapt.
Misschien die middagslaap langzaam steeds een beetje inkorten @Dune, tot je in een normaal ritme komt.
Langer dan 20-30 minuten slapen in de middag verstoord je ritme heb ik wel eens gelezen.

Hier heel donker en regen.
Wilde nog even naar de markt maar stel het nog maar even uit denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, die korte nachten heeft veel reacties opgeleverd :D

Normaliter slaap ik tot een uur of 6 en daar was/ben ik eigenlijk best tevreden mee. Maar vannacht had ik een soort van slechte droom en werd opeens wakker en ja, als je dan gaat nadenken....was dus meteen klaarwakker en na nog een uurtje wat draaien ben er toen maar uitgegaan. KOmt goed !!2

Ja @lady janewaar die paarse kleur opeens vandaan komt ?? Wilde vannacht een profielfoto uploaden, maar dat lukte niet en opeens was het paars......:unsure: Geen idee hoe ik dat weer terug kan zetten..... als ik weer een slapeloze nacht heb, zal ik weer eens iets proberen :D

Volgens de biologische klok ben ik nu dus eigenlijk aan de lunch toe :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk zelf dat, s'middags rusten ikzelf beter slaap over het algemeen. Ik heb s'middags al wat prikkels verwerkt, dus neem ik die s'avonds niet mee naar bed. Nou gaat het nog wel eens verkeerd hoor maar het lijkt beter te gaan. En het schijnt dat je toch wel momenten weg bent hoor alleen merk je dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane, ik heb geprobeerd om op de laptop mijn  avatar te veranderen. Wilde een afbeelding, maar is niet gelukt.Toen is waarschijnlijk de kleur veranderd.

Gisteren heeft vriend flink huisgehouden in mijn huis. De stofzuiger zuigt weer als nieuw, m'n vloer helemaal gereinigd.Mijn zeil is zowaar een stuk lichter geworden.Hij hoorde nu net dat zijn baas failliet is.

Geen leuke mededeling, maar aan de andere kant komt het wel even gunstig uit.

Even een overbrugging, want ook zijn huis moet aangepakt worden.Uiteraard help ik hem daarbij.Ook nog zoveel spullen van zijn overleden vrouw, tot aan luiers toe.Morgen rijden we weer richting Brabant.

Het is voor beiden een flinke ommekeer in ons leven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...