Spring naar bijdragen

Het weekend


Mike1978

Aanbevolen berichten

Ik drink door de weeks niets, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit puur te maken heeft met het feit dat ik mijn verantwoordelijkheden, zoals werk, als stok achter de deur heb. In het weekend drink ik altijd. Vaak begint het op vrijdag, en dan weet ik op zaterdag wel een reden te vinden om ergens te gaan lunchen. De reden waarom mag duidelijk zijn. Daarna haal ik bier in de supermarkt en vind ik het 'gezellig', althans, dat maak ik mezelf wijs. 

Aan die gezelligheid komt een eind. In een mistige toestand drink ik op zondag nog een paar biertjes, maar ik moet er op maandag toch aan geloven. De nasleep. Een depressieve, angstige nasleep, die ik het liefste met alcohol de kop in zou drukken. Er komt op maandag dan weinig uit mijn handen, mijn energieniveau is laag en ik ben prikkelbaar.

Ik heb ervoor gekozen om dit weekend niets te drinken. En ik voel me prima. Energiek, positief etc. Maar het is nu zaterdag, en ik heb het er wel moeilijk mee hoor. Het kost me moeite om geen reden te verzinnen om toch aan het bier te gaan, en dan moet ik zo nog boodschappen doen.

Voor wie is dit herkenbaar? En hoe gaan jullie ermee om?

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mike,  dit is natuurlijk herkenbaar.  Dit is de verslaving die je verslaafd wil houden . Hier moet je even doorheen . Je "schade " is nog beperkt tot het weekend . Wat je dis in een schemer toestand beleefd . Zonder drank is het toch echt veel leuker , je benoemd het al.. zit de trek uit ,  het is zo de moeite waard om er niet aan toe te geven . Ik wil echt nooit meer terug naar die tijd ...

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Francoise:

Hey Mike,  dit is natuurlijk herkenbaar.  Dit is de verslaving die je verslaafd wil houden . Hier moet je even doorheen . Je "schade " is nog beperkt tot het weekend . Wat je dis in een schemer toestand beleefd . Zonder drank is het toch echt veel leuker , je benoemd het al.. zit de trek uit ,  het is zo de moeite waard om er niet aan toe te geven . Ik wil echt nooit meer terug naar die tijd ...

Succes 

Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels zondag, dus ik heb het 'overleefd'. Ik moest echt zoeken naar afleiding. Op naar het volgende weekend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad XD, de zondag. Ken je nagaan hoe erg dat in mijn hoofd zit, het drinken op zaterdag. Dat is mijn weekend. Normaal temper ik op zondag de nasleep met nog wat biertjes, tot die vervloekte maandag aanbreekt. Daar ga ik nu gelukkig geen last van hebben. 

Fris aan een nieuwe week beginnen is al heel lang geleden. Ben benieuwd. De eerste weekend zonder bingedrinken is gelukt. Mede dankzij de verhalen op dit forum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mike,  top dat het je gelukt is de vicieuze cirkel te doorbreken.  Hier heel veel lezen , podcasts luisteren over verslaving,  alles helpt om hier uit te komen.  Het stapje naar op maandag de dip "wegdrinken " word anders steeds kleiner en dan gaan we snel in een glijdende schaal bergje af . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben hier een speciaal voorstel draadje , daar kunnen we dan op jou reageren en dat is dan een soort dagboek .  Bij ditjes, datjes,  dagdraad , vind je een soort virtuele huiskamer . Je kan daar bijvoorbeeld melden dat je het moeilijk hebt en krijgt dan het snelste antwoord . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Francoise:

Hey Mike,  top dat het je gelukt is de vicieuze cirkel te doorbreken.  Hier heel veel lezen , podcasts luisteren over verslaving,  alles helpt om hier uit te komen.  Het stapje naar op maandag de dip "wegdrinken " word anders steeds kleiner en dan gaan we snel in een glijdende schaal bergje af . 

Ja, ik ben best trots ook wel. Er kwam op maandag vaak ook niets uit mijn handen.  Ik ben schrijver van beroep, dus dat gaat erg slecht met een angstige en neerslachtige kater. Ik ben blij dat ik mezelf hier heb aangemeld. 

 

Bedankt voor je reactie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je Mike, we zijn veel sterker dan we weten vaak.
Het niet durven stoppen met drinken of dat uitstellen
heeft met angst te maken, de angst voor de angst eigenlijk.
We geloven ons brein, en waarom eigenlijk?
Dat zendt miljenen gedachten door onze hersens en dan
luisteren we net naar die ene, die zo slecht is? Dat drinken moet?
Ik heb dat ook jaren gedaan, alsof het de makkelijkste weg leek, ja
op de superkorte termijn gaf het even een roes, daarna de kater enz enz.
Een vicieuze cirkel. Gelukkig weet jij nu ook dat je die kunt doorbreken.
Nu nog ervaren hoe je funktioneert zonder, wanneer je dat gewoon gaat vinden,
wanneer je geleerd hebt andere dingen te gaan doen in je weekends, op zaterdagen.
Na verloop van tijd wordt dat gewoon, voel je je lijf weer vóór je werken op maandag.
Is het gif uit je systeem, je lijf, en je mindset. Dan begint het echte oogsten. 
Fijn dat je hier schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vergeet ik nog iets belangrijks;

als je op youtube de naam Els Noorlander intikt
krijg je een filmpje van 33 minuten te zien, wat
het brein m.b.t. drinken met je doet, ik heb het 
vaker bekeken, want zo verhelderend,
en logisch eigenlijk ook.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lady jane:

vergeet ik nog iets belangrijks;

als je op youtube de naam Els Noorlander intikt
krijg je een filmpje van 33 minuten te zien, wat
het brein m.b.t. drinken met je doet, ik heb het 
vaker bekeken, want zo verhelderend,
en logisch eigenlijk ook.
 

Ik heb hem toevallig net bekeken! Ik zag de naam voorbijkomen op het forum. Erg verhelderend en mooi uitgelicht inderdaad. Herkenbaar ook. Ik wist nooit aan mijn naasten goed uit te leggen wat ik precies voel als ik drink (of niet drink). Ik heb het filmpje doorgestuurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nienes:

Hey Mike, wat goed dat je dit weekend niet gedronken hebt! En wat zal dat fijn hebben gevoeld vandaag! 

Ja echt! Ik ben nog nooit zo energiek geweest op een maandag. Gek genoeg voelt het ook niet als een maandag. Omdat ik normaalgesproken heel laag in mijn energie zit na een weekend met drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Francoise:

Hey Mike,  hoe was het nu op deze maandag? Na je nuchtere weekend ? 

Een wereld van verschil,  toch.  Dat is ook wat het beste werkte om niet voor de bijl te gaan : " de gedachte aan die enorme kater de volgende dag " 

Het is echt een wereld van verschil inderdaad. Ik zit hoog in mijn energie, ben positief en dat motiveert weer om door te zetten. Ik had vooral last van depressieve buien op maandag, angstig zelfs. Dat is nu niet het geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Francoise:

Hey Mike,  vorig weekend goed gegaan . Gaan we er weer voor? Succes met heerlijk nuchter leven 

Bedankt voor je berichtje.

Ik heb aankomende zaterdag een verjaardag, dus dat gaat een uitdaging worden. Het liefste zou ik afzeggen, maar dat is de weg niet. Ik moet zeggen dat ik nu na 2 weken zonder alcohol scherper en energieker ben dan heel lang het geval is geweest. Dat motiveert wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om te horen Mike.  Bedenk van te voren wat je daar wel gaat drinken en ga gewoon naar huis wanneer her niet (meer) gezellig is . Drinken heeft niets te maken met gezelligheid.   Verwacht ook dat men je gaat proberen "over te halen".  "Doe niet zo ongezellig " is veelgehoord .  Je zou kunnen zeggen dat je antibiotica slikt of iets dergelijks,  wanneer je je nog niet sterk genoeg voelt . 

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je drinkt door de weeks niet vanwege je werk! Super knap! 
je moet patroon van het weekend gaan doorbreken … een reden bedenken waardoor je ook niet kan drinken?

 

een vriend van me heeft een hond sinds de kliniek. Dat helpt hem om niet naar de stad te lang te gaan vanwege de hond. 
Werken met een kater! Ugh ik mis het niet. Wat een ellende.

 

mooiste moment is voor mij op zaterdag en zondag  wakker worden 7 uur en fris en fruitig en energiek zijn als ik naar een feestje ben geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...