Spring naar bijdragen

Zondag 30 juli 2023


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

nou zeg,…. Mag ik weer de dag aftrappen :D

goedemorgen dan maar. Mijn slaap gaat steeds normaler 23 naar bed 6 uur wakker. 
na een week is dat dus alvast winst.

word weer een druilerige dag en ik vind het heerlijk.

dagpact dan maar

Dune

 

weekpact waar ik ook op sta loopt morgen af en ik heb dat iig in de pocket

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Hier is het (nog) bewolkt. 
Maar geheel tegen de verwachtingen in bleek gisteren een schitterende dag te zijn. 
Ik heb veel in de tuin gewerkt en daarna heerlijk met een pot thee in de schaduw van het mooie weer genoten. 
Vandaag maar even afwachten wat het wordt. 
Nu eerst een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Nou, hier was het gisteren baggerweer. Voor de middag wel droog gebleven, daarna flinke buien met veel hemelwater. Vandaag zien we wel weer. Kleindochter te logeren en wij vermaken ons wel.

DAGPACT:

  • Dune
  • Beatrix
  • zbb
  • Fonny
  • Yvonne
  • Roberto
  • Rapilos
  • Toos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Al een poosje in bed liggen niksen. Tijd om er uit te gaan. Straks weer bezoek. Voor het bezoek wijn in huis, maar merk dat het me weinig doet. Vind het wel vervelend dat sommige mensen zich er maar niet bij neer lijken te kunnen leggen dat ik niet meer drink. Blijven maar aandringen om ook wat te drinken (zucht).

Verder helaas geen weer om in de tuin te zitten. Krijg de was ook niet droog met al die regen. Gisteren spijkerbroeken gewassen. Eerst buiten gehangen en later binnen. Nu nog steeds nat :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emmy zeg je hen dat ook hoe vervelend je het vindt? Uiteindelijk zegt het meer over hen,
dan over jou natuurlijk. Je kunt erbij zeggen dat ze je beter steunen door de restjes mee te nemen
zodat je die niet weg hoeft te kiepen. En aankondigen dat je volgende keer maar een high tea doet;)

Grappig wel hoe verschillend mensen toch reageren he. Ikzelf nam het eerste jaar overal mijn speciale 
gember/zoethoutthee mee naar toe, en er gingen steeds meer mensen die mee drinken. Dat vond ik wel
ludiek, maar ik zat dus wel steeds vroeger zonder zelf. Tegenwoordig wordt er thee gezet voor me. Soms
zelfs de goede:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet iedereen de precieze reden verteld, maar het meer gehouden op gezonde leefstijl en afvallen. Denk dat daar het probleem wat zit. Maar dan nog is het natuurlijk vreemd dat alcohol zo opgedrongen wordt. Kijken ze op het flesje 0.0 bier wat ik drink om te constateren dat er net zo veel calorieën in zitten als in een glas wijn. Nou dan kan je ook wel een glaasje wijn drinken…. 
Maar een high tea is altijd een goed idee :D

Dat er mensen mee willen drinken van de gemberthee komt me wel bekend voor :D En gelukkig zijn er ook heel veel mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat ik niet drink. Maar dit zijn dan vaak wel de mensen die zelf ook niet of nauwelijks drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan je maar meer op die laatsten richten misschien?
Zijn de gesprekken waarschijnlijk ook wat waardevoller mee.
In mijn netwerk zijn de mensen trouwens ook echt minder gaan drinken over het algemeen.
Of dat nou de leeftijd is, dat weet ik niet, maar het is wel heel erg fijn.
we blijven in elk geval maar gewoon onszelf @Emmy, liefst de beste versie:heart:

en nu zwemmen, het is droog hier! fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug uit Zwitserland, mét vrouw, mét hond en mét acadiane.
Met regelmaat wordt geopperd dat een leven zonder drank saai zou zijn.
Ik ervaar eigenlijk het tegenovergestelde.
Waar ik 'vroeger' alle spanningen die me door m'n lijf gier(d)en met drank behoorlijk wist te elimineren,
daar gaan ze nu, zonder drank, als een razende tekeer. Ik vind vele dingen waar ik me vroeger met de
nodige drankporties redelijk kalmpjes doorheen wist te worstelen, nu nuchter vaak retespannend. Zó spannend
dat me af en toe de moed in de schoenen zinkt maar waar ik me (soms met hulp van m'n vrouw) gelukkig doorheen weet te loodsen.
Want de enorme beren op de weg zitten in m'n hoofd, weet ik, en drank lijkt ze even op te lossen, terwijl ik weet
dat die beren niets meer zijn dan gewoon doemdenken. Dat doemdenken is een kwaal waar ik altijd al last van
heb gehad. In plaats van omzeilen met drank doe ik er beter aan de 'retespanning' m.b.v. ervaring te beredeneren
als "niet al te serieus nemen" en de spanning voor lief te nemen.
Ik zag enorm op tegen de reis over heuvels en bergjes met zo'n oud klein autootje met aanhanger, maar na de eerste
heuvels smolt de spanning als sneeuw voor de zon en ben ik gaan genieten. En ondanks het zeer slechte weer héb ik genoten.

Nu de boel 'ompakken' en overmorgen de rest van de vakantie. Met de camper naar Zweden.
Het spannendste van dit moment vind ik: vergeten we niets?  :blush:
Altijd die spanning, om niets vaak. Dus echt niet saai, ook al komt er al tijden geen drank meer aan te pas.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heelhuids weer thuis @Kohtje, fijn!
Reizen is spanend, en blijkbaar is het leuk-spannend
anders bleef je wel thuis. Maar positieve stress is ook stress
en soms minder gezond als we zouden willen.
Maar je doet het toch maar mooi, elke keer weer.
In Zweden die spanning maar wat laten varen als je kunt, genieten
van het prachtige land, de natuur, de vriendelijke mensen en hopelijk goed weer.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...