Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 juli 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Zus was net de deur uit en het eerste wat ik dacht was ; zo en nu een glas wijn !

In plaats daarvan een meditatie gedaan van een half uur, half in slaap gevallen ook.

Dus mijn lijf had even behoefte aan ontspanning en heb dat nu anders opgelost.

Best trots op mezelf eigenlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei rapilos:

Hoe gaat het met je @Zbb ?

Ik mis @Spirit ook,

Het gaat toch wel goed met je

( Of zit ik me nu weer ergens tegenaan te bemoeien :blush: )

Ik moet afbouwen tot en met zaterdag dan mag ik zondag over op de medicatie 

ik wou eigenlijk om 13/00 al stoppen maar dat  was niet te doen en ook tegen het advies van verslavingszorg in  

 

wat een ellende heb ik me ingestort 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei billy1981:

Ach ja die ellende daar heb je je natuurlijk niet expres in gestort, net als 99% van hier. Je hebt iig een stip op de horizon, iets moois om aan vast te houden!

Hahaha, zal je net zien dat vanavond zijn bier op is. Moet ie weer gaan halen van de verslavingszorg om de zaterdag door te komen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Zbb:

Ik moet afbouwen tot en met zaterdag dan mag ik zondag over op de medicatie 

ik wou eigenlijk om 13/00 al stoppen maar dat  was niet te doen en ook tegen het advies van verslavingszorg in  

 

wat een ellende heb ik me ingestort 

 

Dat afbouwen gaat er ook ongetwijfeld voor zorgen dat je met de dag steeds beter in staat bent je plannen helder voor je te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Donder:

Hahaha, zal je net zien dat vanavond zijn bier op is. Moet ie weer gaan halen van de verslavingszorg om de zaterdag door te komen. :D

Laten we hopen van niet. En misschien ook niet iets om lacherig over te doen, naar mijn bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Zbb:

Ik moet afbouwen tot en met zaterdag dan mag ik zondag over op de medicatie 

@Zbb,,bedoel je met medicatie weer Antabus?
Waarom stop je daar niet mee?
Dat heb ik volgens mij wel eerder aangegeven.
Om de zoveel tijd heb je een terugval / binge en wordt je alleen maar extra ziek door die Antabus.
Als jouw probleem iedere keer teveel hooi op je vork nemen is ga daar dan aan werken.
Misschien doe je dat al en/of heb je dat al gedaan.
Maar blijkbaar niet voldoende.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roberto:

@Zbb,,bedoel je met medicatie weer Antabus?
Waarom stop je daar niet mee?
Dat heb ik volgens mij wel eerder aangegeven.
Om de zoveel tijd heb je een terugval / binge en wordt je alleen maar extra ziek door die Antabus.
Als jouw probleem iedere keer teveel hooi op je vork nemen is ga daar dan aan werken.
Misschien doe je dat al en/of heb je dat al gedaan.
Maar blijkbaar niet voldoende.
 

Ik ben na me laatste/ena laatste terugval gestopt met de antabus,omdat het min of meer een trigger begon te worden om te drinken als ik hem vergat in te nemen. 
 

ik bedoel met deze medicatie voor een korte tijd diazepam om de ergste ontwenningsverschijnselen na het afbouwen van de alcohol te onderdrukken. 
zonder de diazepam is het heel erg moeilijk om het laatste stukje af te bouwen en om te stoppen met drinken/gestopt te blijven de eerste dagen. 
 

ik heb heel erg veel last van ontwenningsverschijnselen altijd en dat maakt het zo ontzettend moeilijk om te stoppen altijd. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

ik bedoel met deze medicatie voor een korte tijd diazepam om de ergste ontwenningsverschijnselen na het afbouwen van de alcohol te onderdrukken. 
zonder de diazepam is het heel erg moeilijk om het laatste stukje af te bouwen en om te stoppen met drinken/gestopt te blijven de eerste dagen. 

@Zbb, heel verstandig, doe ik zelf ook.
Scheelt een hoop ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Amalia:

Misschien is dwars door de ellende gaan dus zonder die pillen wel een betere les om voortaan van de drank af te blijven

@Amalia, ik heb in 2015 een delier gehad in het ziekenhuis, tijdens of vlak na een onverwachte spoedoperatie.
Twee dagen onder narcose, drie dagen IC, zeven dagen verpleegafdeling.
Toen moest ik weer naar huis, ookal kon ik een maand bijna niets met een conditie van 0,0%.
Als alleenstaande thuis zal ik nooit het risico nemen om te stoppen zonder diazepam, vanwege grote kans op een tweede delier en/of een insult.

@lady jane, @Hadocque, @Zbb

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb Bestel het boek van Maarten Dammers eens ( Ik ben Maarten en ik ben verslaafd). Het is 1 op 1 jou verhaal, net zoals vele ons het hun verhaal is. Mij raakte het door de herkenbaarheid van de machteloosheid, de schade die je onbewust toebrengt aan je familie en de omslag na een zoveelste opname. Ik denk nog steeds dat een opname voor jou de enige uitkomst zal zijn en dat alle pogingen van jezelf met medicatie thuis etc. een tijdelijke pauze is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Amalia:

Misschien is dwars door de ellende gaan dus zonder die pillen wel een betere les om voortaan van de drank af te blijven

Dat kan bij mij voor een gevaarlijke situatie zorgen,ik ben alleen zonder toezicht. 
En heb echt hele heftige afkickverschijnselen altijd  (wat stoppen voor me zo moeilijk maak)

wel ben ik van mening om het zo snel als het gaat weer af te bouwen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fruitvlieg:

@Zbb Bestel het boek van Maarten Dammers eens ( Ik ben Maarten en ik ben verslaafd). Het is 1 op 1 jou verhaal, net zoals vele ons het hun verhaal is. Mij raakte het door de herkenbaarheid van de machteloosheid, de schade die je onbewust toebrengt aan je familie en de omslag na een zoveelste opname. Ik denk nog steeds dat een opname voor jou de enige uitkomst zal zijn en dat alle pogingen van jezelf met medicatie thuis etc. een tijdelijke pauze is.

Ik heb laatst een documentaire gezien van Maarten ,zaten wel een hoop herkenbare dingen in. 
 

maar een opname liever niet meer,het is ook een pauze knop als je eruit komt moet je het toch echt weer zelf doen. 
 

en geloof me ik heb al meerdere opnames gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Amalia:

Misschien is dwars door de ellende gaan dus zonder die pillen wel een betere les om voortaan van de drank af te blijven

@Amalia,

De eerste keer dat ik gestopt ben was ik 35, geen diazepam geslikt.
Ook geen ontwenningsverschijnselen. Alleen twee maanden heel erg moe.
Ik dronk al jaren behoorlijk veel, bier en berenburg.

De afgelopen anderhalfjaar heb ik een vier keer een vijfdaagse ambulante detox gedaan m.b.v. diazepam.
Vanaf dag 1 voel ik mij dan beter, fitter, eet beter, ben actiever, et cetera.
En heb ik geen ontwenningsverschijnselen, hooguit wordt ik wat onrustig en hyper.
Ik wordt dan beloond door het stoppen met alcohol.
De hele dag wijn drinken doe ik uit pure verslaving, niet omdat ik dat lekker vind of dat ik mij daar goed bij voel.

Als ik zou stoppen met alcohol zonder diazepam en vervelende ontwenningsverschijnselen  zou krijgen zie ik dat als mijzelf straffen.
En als reden om weer alcohol te gaan drinken.

Mijn regelmatige terugvallen zijn voor mij deels cerebraalh, deels psychisch (autische  overprikkeling / onderprikkeling).
Daar ben ik nu samen met de verslavingszorg mee bezig.
Mijn terugvallen duren daardoor aanzienlijk korter.
I.p.v. een jaar of langer, drie of vier maanden.

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Zbb:

wel ben ik van mening om het zo snel als het gaat weer af te bouwen 

@Zbb, standaard is 6 dagen.
Ookal is niemand standaard.

Voor mij bij ambulante detox: 2 x 30 mg, 2 x 20 mg, 2 x 10 mg > 0
Dan is het risico op een delier en/of insult voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Amalia:

Zelf weten natuurlijk @Robertomaar je ziet wat er van komt

Ja @Amalia, een alcohol ontrekkingsdelier zonder medische behandeling.
Of kun je niet goed lezen?

"Een delirium tremens kan dodelijk zijn als er geen medische behandeling wordt geboden.
Daarom ook gebeurt het ontwennen van alcohol best altijd onder medisch toezicht."

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is voorgeschreven 4x per dag 10 mg

voor de eerste twee/drie dagen,mag eventueel iets meer slikken als het echt niet gaat. 
 

tot nu is 4x per dag genoeg maar dan moet ik me niet teveel inspannen want dan ga ik gelijk weer trillen en word ik weer nerveus. 
 

kleine dingetjes doen gaan goed en bovendien lukt kleine beetjes eten me ook beter af,al moet ik mezelf wel echt dwingen te eten. 
 

Vaak bouw ik inderdaad met 5 A 6 dagen af maar nul soms zelfs weleens sneller. 
 

ben ook weleens te lang door gegaan en toen kreeg ik weer last van de ontwenning van de diazepam,dat wil ik voorkomen. 
want ik ben ook wel een beetje bang om eraan verslaafd te geraken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...