Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Bolletje,

In maart van dit jaar ben ik begonnen met Antabus.

Aanvankelijk was ik er een beetje bang voor, maar op mij
heeft het toch een positief effect.

Eind april ben ik een keer 's-ochtends mijn tabletje vergeten
en toen heb 's-avonds in de supermarkt 'spontaan' bier gekocht.
Dit was genoeg voor een forse terugval.

Vandaag heb ik het alweer ingenomen en dit blijf ik zeker volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slik jij iedere dag Marc? Maar als je dat doet, en je vergeet hem s'ochtends, dan kun je s'avonds toch nog niet drinken? Ben je niet hondsberoerd geweest dan?
O Marc, we hebben ook een weekpact. Die staat bij ditjes en datjes dagdraad. Kan ik je daar ook bij schrijven? Geeft toch een extra steuntje in de rug.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aller eerste Refu zit erin. Ergens ben ik wel benieuwd wat er zou gebeuren als ik een fles bier op drink. Over twee weken ga ik weer naar de verslavingsarts, eens vragen of dat ook onder toezicht van hem kan. Met een kotsemmer en defibrileerapparaat in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denker wil je dan een proefdronk gaan doen? Dat is drinken met Antabus of Refusal op, voor de mensen onder ons die dat niet weten.
Ik heb 9 proefdronken achter elkaar gehad, in de hoop dat ik zo'n hekel aan drank zou krijgen maar bij mij heeft het toen niet geholpen.
Ik kan je wel verzekeren dat het een hel is waar je doorgaat als je drinkt met een pil op, en de vraag is of het nut heeft. Het is een hulpmiddel meer niet. Als je hem niet inneemt kun je gewoon weer drinken. De kracht moet helemaal uit jezelf komen, en een pil is maar een hulpmiddel.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie ik het ook Bol, ik kan lang droog staan maar dan komt dat stemmetje: je hebt het nu wel verdient, een paar kan wel. Gaat ook wel goed de eerste maand maar daarna loopt het steevast uit de hand. En nu heeft dat stemmetje niks meer te vertellen. Het kan gewoon niet. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Marc, het geeft rust. Want je kan gewoon niet drinken. Ik blijf eraan. Anders had ik nu op dit moment aan het bier gezeten. Maar ik blijf het een eng iets vinden, mijn lever word een funktie ontnomen, ik geloof nog steeds niet dat dat gezond kan zijn. Maar goed het is dit of doordrinken tot de dood erop volgd. Dus eten die dingen, alsof waren het M&M's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antabus ook weer ingenomen vandaag.
Weet iemand hoe lang ze antabus voor kunnen
blijven schrijven.
Mijn arts van de brijder zei de laatste keer dat het nog wel
zo'n 6 mnd zal duren, die antabus slikken.

Aangezien ik bij een praatgroep zit (ook via de brijder)
waar ze vanuit gaan dat, als je meedoet, we er voor gaan om
minstens 1 jaar niet te drinken, zei ik tegen die arts: "nou, ik denk
dat het wel 1 jaar gaat duren"
Waarop hij niet echt antwoord gaf.
Ben er zelf ook niet op door gegaan.

Ik wil echter min. 1 jaar antabus en mss wel langer.
Kan de huisarts dat dan ook voorschrijven of gaat dat
alleen via de brijder??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het ook niet helemaal Max. In Anatabus en Refusal zit beide keren als werkzame stof disulfiram. Ik geloof dat Bolletje al tien jaar Refusal neemt. Dus waarom zou je Antabus korter moeten nemen. Mij een raadsel. Ik zal morgen even vragen bij VNN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...