bolletje Geplaatst 19 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 november 2012 Rapport Share Geplaatst 19 november 2012 ( ik lees letterlijk: bolletje geslikt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Ik vergeet het de laatste dagen te melden, maar hij gaat er iedere dag in hoor! Ook vandaag weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 ja hoor hier is ie weer geslikt. Ik ga stug door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Me too! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Hier ook maar weer de dosis opgevoerd naar 1 per dag ipv een halve per dag... Niet dat ik op een halve per dag niet doodziek wordt mocht ik drinken, maar meer een soort van vals extra steuntje en reminder in de rug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2012 Hap, slik, en weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 26 november 2012 Rapport Share Geplaatst 26 november 2012 Hap slik weg, en weer veilig:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 26 november 2012 Rapport Share Geplaatst 26 november 2012 Gabbelebabssssssss................. ik kom morgen terug dan is het de 27ste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 november 2012 Rapport Share Geplaatst 27 november 2012 Goedemorgen Gabs Volgens mij mag jij vandaag je ondertiteling weer aanpassen nog 1 maandje te gaan meis....heb je je eerste jaar binnen klasse zoals jij je erdoor slaat! :present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 27 november 2012 Rapport Share Geplaatst 27 november 2012 Goedemorgen Gabs Volgens mij mag jij vandaag je ondertiteling weer aanpassen nog 1 maandje te gaan meis....heb je je eerste jaar binnen klasse zoals jij je erdoor slaat! :present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Goedemorgen Sha, Dankjewel :), ja mijn onderschrift is weer aangepast, ik merk dat nu ik tegen het jaar droog loop, dat mijn stemmetjes weer alles uit de kast halen, zowel mijn drank- als nicotineduiveltje, vannacht alweer besloten om vandaag 2 sigaretten te roken etc.. etc.. het wel/niet gedoe als uit het begin nu is dus de tijd om extra allert te zijn, dus refu geslikt vooral het stemmetje; vorige keer is het je na 2 maanden stoppen met roken toch ook gelukt om weer door te stoppen met roken (het ik wil 1x in de 2 maanden (of 8 weken ) 2 sigaretten roken stemmetje, wat er even niet meer aan dacht dat ik weer dagen met 24/7 roken in mijn gedachten heb gehad :angry: , en dat het nu eigenlijk wel mee valt, en dat ik dus , waterookgebeurt, NIET die eerste opsteek, en dat geld ook voor bier, nu wel % bier in huis, en refu redt me het is vooral als ik mezelf zielig vind, als het stemmetje me in zelfmedelijden wil wentelen, dan is dit nog steeds mijn eerste ''troost''middel, daar moet ik nog aan werken, maar komt goed!!! 27 dec, wil ik het jaar droog en de 12 weken nicotinevrij halen!!! Ik ga rennen, werken.Fijne dag allen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Gaby, ik herken het een beetje tegen een jaar aan en de stemmetjes komen even om de hoek kijken maarre....die snoer jij vast wel hun mond ik ben ervan overtuigd dat ik hier volgende maand een mega slinger kan ophangen!! dus daar gaan we voor hĆØ. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Sinds 12-11-12 heb ik geen druppel alcohol meer gehad en dit volgehouden zonder medicijnen. Afgelopen maandag heb ik op een recept van Tactus refusal gekregen en ik ben voor alle zekerheid hier ook maar meteen mee begonnen. Of het nu door de refusal komt of omdat ik me lichamelijk en ook geestelijk beter voel, mijn zin naar drank is minder dan voorheen. Waar het door komt, vind ik eigenlijk ook niet zo belangrijk. De moeilijkheden zullen, met de feestdagen in zicht, nog wel komen. De supermarktfolders staan weer vol met lekkere wijn enz. enz. maar ik ga dit jaar voor een nuchtere kerst, voor het eerst sind vele jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 het lijkt me dat je rust vond in het maken van een duidelijke keus Octavia. Die folders misschien gebruiken om er ongelezen, een vreugdevuurtje van te maken als je een maand niet hebt gedronken:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Octavia, fijn dat je meer rust ervaart gaf de refusal mij ook en inderdaad staan de blaadjes nu vol met drank snel de fik erin zoals Jane schrijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 hoi allen, schuif ook maar aan op deze draad... Niet eerder zo onbetrouwbaar geweest tav drank..vergat het gewoon als binge drinker en gaf dan wel vrijwel onmiddellijk toe als ik een wens had om onder te duiken. Na een maand of wat. Misschien komt het door het dagelijks actief zijn op het forum. Ben nota bene bijna beter van de vorige klap en had een heel plan gisteravond op weg naar huis om maar weer eens onder te duiken. Gisteren de dokter gebeld en om refusal gebedeld, bizar genoeg willen ze dat eigenlijk niet verstrekken. Hij wou me naar Breider sturen... geen haar op mn hoofd...Toch gekregen maar ben heeel bang voor medicijnen dus durf nog niet te slikken... Ooit librium gehad, 23 jaar geleden en nam op eigen intitiatief een pilletje per dag extra, werd zo gek als een deur, moest 6 weken opgenomen om af te kicken van die troep... Nooit meer zelfs een aspirientje geslikt... Wou dat ik met drank zo rigide de knop om kon zetten maar ga zo nodig maar een halfje slikken als ik moeilijk zit... Heb nog niet de hele draad gelezen, maar vroeg me af zijn er bijwerkingen? liefs Krekel:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Bijna vergeten, maar ik heb hem weer geslikt hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Lief Krekeltje, Ik kwam hier om te vertellen dat mijn antabus in het andere huis ligt maar dat ik na mijn uitglijder er ook zonder antabus wel door kom tot ik het daar kan gaan ophalen (morgen). Nu zag ik jouw vraag over bijwerkingen en ik wil je daar graag op antwoorden. Op zich heeft antabus (of refusal) weinig bijwerkingen. Sommige mensen worden er een beetje slaperig van. De oplossing is dan om 'm 's avonds in te nemen. Wat er gebeurt is dat deze medicatie zich opbouwt in je lichaam, hoe langer je het slikt, hoe heftiger de gevolgen als je alcohol inneemt: hartkloppingen, hoge bloeddruk, rood aanlopen, ademtekort, misselijkheid, enz. Een giga-kater zeg maar, met het gevaar op een hartstilstand. Wat ik nooit zo goed begrepen heb is waarom dƔt wel werkt maar het weten dat je al dit soort verschijnselen ook van zwaar drinken krijgt niet. Het gevaar bestaat (dat heb ik ondervonden) dat je ondanks refusal of antabus toch aan het drinken slaat. Bij mij is dat verscheidene malen gebeurd (ben blijkbaar heel hardleers). Ook Olivier Ameisen, de man die baclofen heeft ontdekt als middel tegen alcoholverslaving, schreef daarover. Zijn drang om te drinken was zo sterk dat hij aan zijn arts vroeg of het niet gevaarlijk was om antabus te slikken. Hij dacht namelijk dat ie zelfs dan toch zou gaan drinken, en dat kan je fataal worden. Zijn arts heeft toen inderdaad onmiddelijk die medicatie stopgezet. Ik wil je niet bang maken. Ik probeer zelf ook met antabus mijn verslaving onder controle te krijgen. Maar ik weet ook dat er momenten zijn dat zelfs de antabus me er niet van weerhoudt. Dan vraag ik me ook af of ik misschien wel echt wil stoppen... Het antwoord is JA, maar het kost me ontzettend veel moeite om er controle over te krijgen. Bij de volgende afspraak met de verslavings-psychiater ga ik vragen of baclofen niet iets voor mij zou kunnen zijn. Dat schijnt je craving weg te halen. Het schijnt ook dat er een sterk verband is met "anxiety" (weet even niet hoe dat in het Nederlands heet). Dwz, als je drankgebruik gerelateerd is aan "anxiety" dan is er met baclofen een hogere kans van slagen. Nou Krekel, ik heb je geschreven wat ik weet en wat ik ervaren heb. Ik ben GEEN arts. Wat je ook doet, ik denk dat het belangrijk is dat je heel eerlijk met een medisch hulpverlener moet gaan praten over wat de beste oplossing voor jou is. Ik wens je veel sterkte want ik weet dat je het op dit moment heel moeilijk hebt. Alle goeds Krekel, en blijf komen alstjeblieft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ik heb een vraagje. En nee, ik ben niet van plan om te gaan experimenteren. Voor mij is refusal/antabuse nog steeds iets wat ik ooit van een dor mij zeer geliefde medeforummer heb gekregn, jaren geleden al. Ik heb nog steeds meer dan de helft over. Maar het heeft me wel al vaker geholpen om op bepaalde momenten niet te drinken. Ikzelf wil t nie weten, hoe ziek je kan worden van de combinatie... Nu, iemand die ik ken beweert dat je als je dat opbouwd je makkelijk zat de twee kan combineren. Ze doet dat dan ook. dus dat hele antabuse verhaal is zinloos bij haar, als dat waar is tenminste. Ondertussen heb ik afgeleerd om me te bemoeien met mensen die zowiezo willen drinken, ze doen maar. Dus uiteindelijk maakt het me niet uit. Maar uit nieuwsgierigheid wil ik jullie toch es vragen , kan dat dan echt?? Dat je dat kan wegdrinken? Of hoe noem ik dat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Hallo vlaamsmeisje, Mijn ervaring is dat je er doodziek van wordt. Maar ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Goed kan het niet zijn. Zowel de antabus als de alcohol moeten door je lever afgebroken worden. Veel werk voor dit orgaan! Het lijkt me dat je er goed aan doet om je niet te bemoeien met mensen die willen drinken. Wat ik aangaf in mijn posting is dat de craving soms zo sterk kan zijn dat zelfs het feit dat je antabus slikt, niet meer uitmaakt. En dat is gevaarlijk. Dat heeft, naar mijn idee, alles te maken met verslaving en niet met wilskracht. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 november 2012 Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Originally posted by: MM ik aangaf in mijn posting is dat de craving soms zo sterk kan zijn dat zelfs het feit dat je antabus slikt, niet meer uitmaakt. En dat is gevaarlijk. Dat heeft, naar mijn idee, alles te maken met verslaving en niet met wilskracht. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...quote> Helemaal waar !! MMdat is ook precies de reden voor mij geweest om met Antabus te stoppen.Ik kreeg er paniek-aanvallen van waardoor ik er toch doorheen dronk.Levensgevaarlijk ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2012 Nou Nien ik kan het in ieder geval niet hoor. Ik heb jarenlang Ć©Ć©n keer per week gedronken en een dag daarna een Refu geslikt zodat ik de rest van de week droog bleef.. Maar erdoor heen drinken dat kon ik niet. En zelfs na een week kreeg ik er nog last van. Maar doordat ik dan dronk, voelde ik het niet zo erg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 1 december 2012 Rapport Share Geplaatst 1 december 2012 Geslikt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 december 2012 Rapport Share Geplaatst 1 december 2012 even omhoog voor boekenwurm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden