Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

@Zbb, met mij gaat het goed, gewoon stug doorgaan op mijn alcohol vrije pad, het bevalt me wel. Al denk ik de laatste tijd er best wel weer aan, maar doe het niet, vooral omdat de antabus er dan ‘al in zit’ 

ik slik al 35 jaar antidepressiva, destijds heette het seroxat, nu paroxetine. Persoonlijk denk ik dat het jou wel wat kan opleveren, en ik heb de mening, al slik ik het de rest van mijn leven! Prima er zijn ergere dingen. De rest van mijn leven drinken lijkt me erger… ik merk aan jou dat je echt kan verzanden in depressie en negatieve spiraal. Denk dat drinken dat bij jou, net als bij mij, alleen maar versterkt.

ik wil je beslist niks aanpraten of je aan de pil helpen, maar denk er is over na. Niet depressief zijn is wel echt fijn hoor. Maar dat snapt iedereen wel.

sterkte maatje, op naar de goede kant! Jij kan het, dát heb je allang bewezen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben doodsbang voor die antidepressiva,het schijnt een verschrikkelijke hel te zijn om daar vanaf te komen. 
 

heel het internet staat vol met horrorverhalen 

En bovendien drink/dronk jij ook ondanks dat je antidepressiva slik. 

De verslavingszorg denk dat als ik antidepressiva ga slikken,ik minder zou terug vallen  

ik ben bang/van mening dat ik er een verslaving bij krijg en nog steeds aan de drank zit  

dit is geen aanval naar jou hoor,absoluut niet 

zit min of meer hardop te denken. 
 

heb jij ooit geprobeerd te stoppen met de antidepressiva?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, ik heb 25 jaar anti-depressiva geslikt en vond het helemaal geen heel om te stoppen. Cold turkey (nu zeg ik niet dat dat verstandig is) en weinig tot geen last gehad. Ik slikte 30 milligram Citalopram met in periodes 40 tot 60. Sinds ik gestopt ben met drinken (met helaas af en toe een terugval van een dag, 1 keer 5 dagen) kan ik me nog steeds somber voelen, maar dat is oké. Dat gaat weer voorbij en de jarenlange drank heeft mijn depressie in die jaren alleen maar verergert. Ik had alleen niet door dat dat door de drank kwam.

En wees je ervan bewust dat je op internet bijna alleen maar horrorverhalen leest. Niemand opent een topic over “nou, ik ben zo lekker makkelijk van de ad afgekomen”. Daarbij had ik het ook niet erg gevonden als ik het de rest van m’n leven had moeten slikken. Als je suikerziekte heb, ga je ook niet je insuline afbouwen als daar geen reden toe is.

 

bewerkt door Elonwyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslavingszorg denkt dat ik drink omdat ik depressief ben maar ik ben van mening dat ik depressief word van het drinken/steeds terugvallen. 
 

lastig allemaal

En om dan maar een pilletje te proberen waarvan ik bang ben er niet meer vanaf te komen. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeeej hier ook weer genomen, moet wel bekennen  dat het wel een keertje in me opkwam,….
‘Zal ik m niet nemen, dan kan ik het weekend weer een keer,……. 1 x maar……..dan weer verder…’

maar nee, dat is geen goed plan, wat heb ik daar aan? En heb ik zin in een depressief gevoel of een kater. NEE echt niet dus ga gewoon door met mijn droge pad

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb wat is voor jou belangrijker?

Je boot onderhoud?

Huis van je je dochter?

Huis van je vader? 

Als je toch iets gaat oppakken, maak dan een keuze uit 1 ding. 

Dingen door elkaar doen, werkt toch niet en geeft alleen maar meer stress en gedoe en daarbij. 

Is er nog klushulp in de buurt? Je dochter die bij je vader ook kan helpen? Ik heb geen idee, maar wat ik lees is dat als jij het moeilijk (lees stress) krijgt, je terugvalt. 

Beperk je stress en stel mensen teleur.. Als dat jou voor een terugval behoed, dan is dat het voor jezelf waard. 

Zet jezelf op nr 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alledrie belangrijk @Freekie

maar me boot misschien wel het belangrijkste,ik zit al van voor de winter in de rommel omdat ik in het najaar een grote lekkage in de voor punt ondekt had. 
maar vanwege het weer,de vele regen en te koude temperaturen wil die klus niet erg vlotten. 
 

nu is het wel waterdicht maar nog lang niet af. 
 

als ik na het klussen bij me dochter of vader thuis zelf in de rommel komt,tja dat geeft geen rust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zoekende samen met mijn behandelaar,straks gaan we het erover hebben samen met een psychiater geloof ik. 
 

een opname is voor mij in ieder geval optie 

ben daar al meerdere malen geweest en heeft ook niet veel meer opgeleverd dan uit me binge komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Ik ben zoekende samen met mijn behandelaar,straks gaan we het erover hebben samen met een psychiater geloof ik. 
 

een opname is voor mij in ieder geval optie 

ben daar al meerdere malen geweest en heeft ook niet veel meer opgeleverd dan uit me binge komen. 

Goed dat je hulp krijgt bij en bezig bent met een plan van aanpak! Houd de triggers (overbelasting/stress, ..) hierbij goed in de gaten. 🍀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ook weer terug van weggeweest.. Meer gevallen dan opgestaan de laatste maanden

Vandaag bij de huisarts consult gehad en gevraagd om Antabus. Dat gaat dus niet zo makkelijk. Zij gaat mij doorverwijzen naar Novadic, die schrijven het middel voor. Wachtlijst 4 maanden. Ik denk dat dit middel mij echt zou helpen om het patroon van drinken te doorbreken. Wat een ellende dat dat zo lang moet duren...

Hebben jullie ook die ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anitawest, ik moest wel even ‘doorzeuren’ bij mijn huisarts, maar uiteindelijk heb ik het gekregen. Mijn ervaring is dat ze zeer terughoudend zijn met voorschrijven als je geen behandeling volgt. 
Inmiddels gebruik ik het bijna nooit meer. Het staat in de kast voor ‘noodgevallen’.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anitawest en @Elonwyn als een huisarts dit voorschrijft zonder verdere behandeling is dit medisch gezien niet verantwoord.
Kan alleen ter overbrugging naar verslavingszorg vanwege een wachtlijst.
Tot dan dient de huisarts vinger aan de pols te houden.
Met behoud van eigen verantwoordelijkheid.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...