Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers

bolletje

Aanbevolen berichten

Goedendag mensen,

Ā 

Met mij is het op vakantie helemaal mis gegaan. Ik kan er mooie verhalen over vertellen hoe en waarom maar dat heeft geen enkele zin! Ik ben wat eerder terug gekomen om de draad bij deze weer op te pakken. Ik kom er langzamerhand achter dat ik het best gedij met rust orde en regelmaat. Alles wat de boel verstoord geeft aanleiding tot spanning en dat is niet goed voor mij. Voorlopig blijf ik thuis. En:

Hij zit er weer in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had me voorgenomen even een tijdje helemaal niet meer op het forum te komen. Ā Ik kan niet verwerken wat er allemaal voorbijkomt op de dagdraad, maar hier is het wat rustiger, dus misschien is dit voorlopig een beter idee. Hoewel ik hier ook aardig wat leesvoer tegenkomt. Mijn koppie werkt nog een beetje traag Ā op het moment.

ik heb veel trek sinds ik gisteren ontslagen ben uit de kliniek en nu heb ik zelf weer de regie over mijn refu. En dat laat me weer met de gedachte spelen van laten staan. Daar schiet ik niks mee op natuurlijk, maar toch zit het duiveltje te fluisteren. ik heb hem maandag nog gehad en ben dus morgen weer aan de beurt. ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik kan natuurlijk vragen aan mijn casemanager of ze me tweemaal in de week belt om te vragen of ik hem gehad heb en zo nee, of ik dat dan misschien meteen kan doen. Maar ik vind het zo kinderachtig om dat te vragen. Mijn man wil ik er niet mee belasten. Die strijd wil ik niet met hem aangaan en hij vergeet het toch te vragen. Wat is wijsheid.Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Blekje, fijn dat je er weer bent. Jammer dat je weer/nog veel trek hebt.

Ā 

Meteen maar even reageren hier, op een draadje waar ik eigenlijk niks te zeggen heb.

Maar er valt me iets op dat niet zozeer met refusalgebruik te maken heeft alswel met het "sneaky verslaafden denken"..

Je zit (nog steeds) met dat fluisterende duiveltje. Zal ik wel, zal ik niet..?

Ā 

Je zegt dat je het kinderachtig vind om je casemanager te vragen om je twee keer per week ter controle te bellen.

Maar denk je niet dat je het eigenlijk niet zozeer kinderachtig als wel nutteloos vindt? Oftewel, eigenlijk wel makkelijk te beduvelen?

Door de telefoon valt immers niet te controleren of je daadwerkelijk je refusal slikt.

Ā 

Dan zeg je ook dat je je man hier niet mee wilt belasten omdat je die strijd niet met hem wilt aangaan. Welke strijd?? En hoezo

vergeet hij het toch te vragen?

Ā 

Als jij echt refusalcontrole wilt, kun je hem toch vragen om ernaar te vragen? Hem betrekken bij je (eenzame) strijd?

Hij staat dichter bij je dan iemand aan de telefoon.

Ā 

Je vraagt wat wijsheid is. Geen idee, maar je moet het ergens zoeken in het verschil tussen aanvaarden van wat je niet kunt

veranderen en moed om te veranderen wat je kunt veranderen. Zo mogelijk mƩt hulp.

Ā 

Het lijkt me niet wijs om (controle)hulp niet dichtbij te zoeken (man) maar ver weg (telefoon).

Tenminste, voor iemand die echt anders wil..

De pest is echter dat veel verslaafden het liefst willen gebruiken. Daarom heet het ook verslaving.

En om daadwerkelijk wat aan die verslaving te doen is het nodig om over allerlei drempels heen te stappen.

Het gaat niet vanzelf over, en zeker niet met onze verslaafde manier van denken.

Dat laatste lees ik in je bericht hierboven. (vorige pagina)

Ā 

Kalmte, moed en wijsheid gewenst.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit er weer in! Voor de zekerheid maar iedere dag een halve voorlopig. Ik ben blij weer bij de les te zijn.! Alweer gesport en eigen gezond eten gemaakt. Zo glij ik weer in wat mn eigenlijke patroon is zo langzamerhand. Het was een goede les! Ik knoop hem in mijn oren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, hartstikke goed van je!

Blekje, goed bezig!

Vandaag telt. Kijk niet vooruit, zeker niet als je het zo moeilijk hebt.

De bevrediging op korte termijn brengt niks. En ik ken iemand die 2 x in de week contact heeft met zijn case manager via Skype.

Zodat ze elkaar zien. Werkt goed.

Ik zelf vraag aan de meest naaste of ze af en toe vragen of ik het nog neem. Was een enorme drempel.

Het is zoals Kohtje schrijft.....kwam ik later achter.

Stiekem die deur open houden.

Ik ga weer berg opwaarts!!! Joepie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet liegen. Ook niet over de telefoon. Heb ik ook nooit gekund over mijn gebruik. Mijn man heeft ADHD en vergeet het absoluut. Ach, gistermorgen was het even heel erg daarna voelde het al beter. En vandaag niet eens aan gedacht. En er komt bij mij altijd een moment van bezinning. Ben nu langer dan een half jaar droog met 1 uitglijder. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik bij een volgende uitglijder opnieuw moet gaan tellen. En dat doe ik niet graag. Ik ben er nu ook trots op dat ik het al zo lang heb weten te laten staan.Ā 

Ā 

Kom hier maar vaak Agnieta. Dit is een belangrijk draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel heb ik ooit

Ā 

wat waren velen blij dat je naar de HA ging Ć©n dat je zo snel al medicatie kreeg..............................................

Het lijkt een beetje alsof je bang wordt Zeil, bang om niet meer 'je ding te kunnen doen'. Het zou begrijpelijk zijn. Misschien zie ik het fout.Ā 

Het avontuur aangaan zou ik zeggen. Iedereen die het slikt spreekt van rust, en die rust gun ik je zo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig ZBB

nu heeft je herstel

tenminste echt een kans.

gek hoe de stem van de angst

zo sterk kan wordenanimaatjes-bloemen-71805.gif

op het moment dat je een volwassen besluit

wilt uitvoeren.

Maar je hebt het gedaan, klasse!

Nu vol blijven houden dan wordt dat

stemmetje steeds kleiner en jij steeds trotser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...