Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Blekje die afspraak kun je ook weer

terugdraaien en juist wel gaan. Afzeggen

omdat je bang bent te snel geen sessies

met te krijgen is wat krom meis. Je hebt ze

duidelijk nog nodig en dat is meteen je thema

dan voor de volgfende keer. Zo snel mogelijk

bellen dus, en wie weet voel je je dan ook meteen

weer wat positiever! Go girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, is er een andere keus dan doorzetten? Gaan drinken is maar een tijdelijke bedwelming, de realiteit komt daarna gewoon weer terug. Drinken lost niks op. Het is een proces waar je doorheen moet. Er is licht aan het eind van de tunnel. Ik begrijp het wel en ken het gevoel maar al te goed. Het licht aan de tunnel heeft bij mij veertig jaar op zich laten wachten maar het gevecht was uiteindelijk meer dan de moeite waard. Crisis is ook altijd een Kans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Blekkie ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Ik moest voor het eerst op mezelf gaan wonen met m'n 30e, en werd de hulp die ik kreeg ook stop gezet. God wat was ik bang, omdatĀ  ik het helemaal zelf moest doen en ineens helemaal geen hulp meer kreeg.

Toch is het me gelukt.

Ik hoop dat jij ook doorzet, het is zo de moeite waard. Echt.

Ā 

Hier ook geslikt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane en Loen, het is juist andersom. Ik moet de therapie afbouwen, want ik ben overbehandeld in de afgelopen tijd en erg afhankelijk geworden van de hulpverlening. Ik ben in een soort hulpeloze modus terechtgekomen omdat ik steeds verder in een patientenrol kwam en mijn gezonde kant zich op een gegeven moment bijna niet meer liet zien. Dat heeft ook geleid tot een opname en daarna nog weer een erg onrustige periode. Ik merk nu zelf hoe storend het is dat ik te veel waarde hecht aan de mening van mijn hulpverleners en daar de hele dag mee bezig ben. Ik geef de meest vreemde betekenissen aan hun uitspraken en trek zaken vaak uit verband omdat ik er niets meer van snapte en mijn hoofd met me op hol ging. Het is nooit goed te veel met je hulpverleners bezig te zijn. Het is nu een behandeldoel geworden om zoveel mogelijk mijn eigen kompas te varen. En als ik daarbij vind dat ik niet meer naar mijn psycholoog moet gaan, des te beter. Hij zal het toejuichen als hij mijn mail vindt. Ik kan altijd mijn casemanager bellen. Op het moment voel ik me weer sterk en weet ik dat ik het aankan. Maar gisteren zag ik het helemaal niet zitten en vanmorgen vroeg ook niet. Ik zat helemaal in de zielige patientenrol. Maar die ben ik helemaal niet. Ik kan een sterke eigen koers varen, maar soms verdwaal ik even. Ik ben nu blij dat ik de refu genomen heb; hoewel ik geen trek heb gehad verder vandaag. Maar als ik morgen misschien weer in de val trap, ben ik verzekerd van drankvrij. Heerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loen, het is vervelend als je door de therapie heen kunt kijken Ć©n dan ook het idee hebt dat je er niets aan hebt. Dat je niet echt een klik hebt met de dame in kwestie maakt het alleen maar lastiger. Wat zou er gebeuren als je de eerste twee punten voorlegt aan haar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loen, een supervisor luistert meestal die sessies niet af (geen tijd en maar deel van de sessie, non verbaal is vaak zeker

zo belangrijk). Pas als een ther. aangeeft vast te lopen met een client worden de sessies, haar methode, of haar eigen proces ter sprake gebracht. Zo lang jouw SPVer dus niets aangeeft zal het zo blijven gaan als nu.

Jij kunt voor jezelf opkomen en haar melden, dat je graag een iets ander, sneller adhd programma wilt voor de komende 2e helft.

Je zou idd zelfs kunnen voorbereiden wat je daarin wilt en hoe. Ik denk dat je je eigen beste ther. bent zodra de knop echt om is,

je jezelf doorhebt je valkuilen kent en in de actie modus zit die voor jou werkt. de 2e helft kan dus ook meer integrerend en afbouwend zijn.

ik ben er gewoon sjaloers op je te lezen, hoe lekker je gaat!!! en heb nog wel een adresje dat opruimen kan gebruiken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volg je eigen gevoel Loen! Dat is uiteindelijk het resultaat van iedere therapie! De kunst is je gevoel in overeenstemming te brengen met de praktijk! Er zit altijd een les in als je het goed oppikt! En dat doe je zo te horen! Mooi proces zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super Loen dat je je eigen behandeling zo invult. Vooral als dit voor hen ook een leertraject is, kunnen ze dit oppakken toch? Therapie is altijd voor het grootste deel maatwerk. Niemand pas helemaal in een schema. Dat moet alleen een leidraad zijn om niet af te dwalen. Maak het bespreekbaar en trek lekker je eigen plan. Doe ik nu ook

Ā 

Bij mij zit ie er ook weer in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...