Hartendiefje Geplaatst 15 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2017 Op 13-6-2017 om 09:18 zei zeilbootbewoner: Ik zal nooit meer gecontroleerd kunnen drinken,Bij mij word een slok 24/7 zuipen. Hoe vaak slik jij in de week @Hartendiefje? Ik slik ze trouwens buiten de verslavings zorg om,en dan is het inderdaad wel eens lastig om consequent te blijven slikken. Ook mede doordat ik mee altijd een beetje naar voel door de refusal het is en blijf ook rommel natuurlijk. Ik neem ze 2x per week in: op dinsdag en vrijdag en per keer 2 tabletten van 250 mg.. Gelukkig heb ik geen bijwerkingen, behalve dat ik wat slechter ben gaan slapen. En oh ja, heb wat meer nachtmerries, maar dat kan ook te wijten zijn dat ik mijzelf nu niet meer met alcohol verdoof voor het slapen gaan, waardoor ik nu meer voel. of zo.. Goed dat je elke dag je Refusal slikt, Zeilboot! Blijf volhouden! :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hartendiefje Geplaatst 15 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2017 Kleine noot: Ben drie dagen geleden ook maar meteen gestopt met roken. Ik zit nu toch in de flow van afkicken, waardoor ik dacht: laat ik dat stinkende stokje ook maar meteen afschaffen. Komt ook mede door het programma van Anita Wizier: 'Anita wordt opgenomen', waar dit keer COPD aan de orde kwam. Echt een erge ziekte! Ik kauw nu al drie dagen op Nicotinell kauwgom, met zo nu en dan een 0,0% biertje. Leuke combi, haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 (bewerkt) Houd vast Zbb! Goed gedaan. Refusal is even het bootje dat je mag gebruiken, maar jij zit aan het roer! 17 juni 2017 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 (bewerkt) ZBB ik lees je geworstel nu al zo lang en elke keer voel ik me machteloos omdat ik je zoveel meer gun, zeker als ik weer lees dat je Refusal slikt, hulp hebt van exgenote (die waarschijnlijk nog ergere machteloosheid meemaakt steeds) en je hebt nog steeds werk. Dus ook daar staat men pal achter jou. Misschien is het een idee om nu je goed gaat juist, samen met je exgenote, een doortimmerd plan te maken wat de weg naar drinken echt dichttimmert. Bijvoorbeeld een jaar lang die Refusal blijven slikken, liefst in bijzijn exgenote. En als jij dan niet opdaagt, zij naar jou komt. Wel veel moeite misschien maar dat levert zowel haar als jou dan de rust op dat je een heel jaar lang niet drinkt, je lijf helemaal mag rusten en helen, en jouw geest ook eindelijk eens rust krijgt. En je gevoel van eigenwaarde flink opgekrikt wordt. Ik weet nog miserabel ik me soms kon voelen omdat ik dacht dat ik het echt niet, stoppen. Dat ik echt niet zonder drank kon. Maar het kan wel dus, ook bij jou♥ In al deze jaren heb jij nooit opgegeven, je exgenote ook niet en mensen zijn in je blijven geloven. Moet jij eens zien wat je nog meer in huis hebt! 17 juni 2017 bewerkt door lady jane kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2017 Linnie, goed dat je refusal slikt. Ik slik het zeker al anderhalf jaar met succes. Wil niet meer zonder. Voor zover ik weet heb ik geen last van bijwerkingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 1 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2017 ik slik 2 keer per week 3 pillen. Doe dat onder toezicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 1 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2017 Gaat denk ik niet om medicatietrouw. We zijn alcoholisten verslaafden en niet altijd eerlijk. Niet tegen onze omgeving en niet tegen ons zelf. Uiteindelijk gaat het om jezelf jij wilt stoppen. Zijn hier meer die het onder begeleiding doen niet omdat ze niet medicatie trouw zijn maar als extra stok achter de deur niet sjoemelen ermee. Voor jezelf want degene waar bij je het onder toezicht inslikt zal het een worst zijn of je hem wel of niet neemt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 1 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2017 Ben je ook opgenomen? Ik wel sinds dik een jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 1 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2017 Meer dan 10 jaar opgenomen? Psychiatrie of in een woonvorm begeleid wonen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2017 Mooi Linnie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2017 Wat doet dit draadje het toch goed hé mensen en wat zijn jullie gemotiveerd. Zbb, Linnie enz. Knap hoor. Zo goed bezig, menigeen zou jaloers zijn echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gazel Geplaatst 22 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2017 Hoi allen, Ik gebruik nu bijna 2 weken refusal. Dit heb ik zelf aangevraagd bij de huisarts. Ik heb 5 jaar geleden een traject gevolgd bij Iris zorg. Maar dit heeft toch niet gewerkt voor mij. Ik heb er overigens wel heel veel geleerd over mijn gebruik, de reden en hoe ik het kan opvangen wanneer ik niet drink. Mijn huisarts had geen ervaring. Ze haalde informatie uit haar computer. De eerste 3 dagen moest ik 3 pillen slikken. En vanaf toen 1 per dag. Dat doe ik trouw. Maar ik lees dat jullie veel minder slikken....sommigen 2x per week een halve pil. Weet iemand waarom er welke dosering wordt voorgeschreven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anjabru Geplaatst 24 juli 2017 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2017 Ik slik sinds 2 dagen refusal . Ik slik elke dag een 250 Mg tablet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linda053 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Op 7/15/2017 om 18:07 zei bolletje: Wat doet dit draadje het toch goed hé mensen en wat zijn jullie gemotiveerd. Zbb, Linnie enz. Knap hoor. Zo goed bezig, menigeen zou jaloers zijn echt. Hey bolletje, ik waardeer dit enorm! Echt lief! En ik heb het niet vanaf t allereerste begin kunnen volhouden.. was een groot leermoment en vol goede moed en met vertrouwen en refusal alweer 9 dagen nuchter en het is grotendeels goed te doen. :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 4 minuten geleden zei Linda053: Hey bolletje, ik waardeer dit enorm! Echt lief! En ik heb het niet vanaf t allereerste begin kunnen volhouden.. was een groot leermoment en vol goede moed en met vertrouwen en refusal alweer 9 dagen nuchter en het is grotendeels goed te doen. :-) Goed zo! Doe zo voort.. bijna dag 10 :-) Linda053 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linda053 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Ja precies! En elk uur telt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Zeker weten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Ik zou graag antabuse/refusal willen nemen maar ben verpleegkundige en kom vaak in contact met ontsmettingsmiddelen die ethanol bevatten... ben bang dat ik daar ineens reactie op doe.. weet niet of dat er een invloed op heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linda053 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Ik ga vandaag de hele dag nuchter blijven! Geen amfetamientjes, wel vitamientjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linda053 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 57 minuten geleden zei Berlioz2015: Ik zou graag antabuse/refusal willen nemen maar ben verpleegkundige en kom vaak in contact met ontsmettingsmiddelen die ethanol bevatten... ben bang dat ik daar ineens reactie op doe.. weet niet of dat er een invloed op heeft? Nee dat zou niet uit moeten maken. Ik gebruik nogsteeds mijn Berodual en daar zit ook ietsje alcohol in maar kan prima. Ook deo en parfum gebruik ik nog gewoon. Ik was mijn handen met regelmaat met desinfecterende zeep . Echt, niks aan de hand. Laat dat ontsmettingsmiddel niet een excuus zijn om niet voor 100% met hulp van refusal volle bak vooruit te gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Berlioz, refusal krijg je van je huisarts? Ik zou hem ernaar vragen. Of verslavingsarts is wellicht beter. Maar wat goed dat je die stap overweegt. Topvrouw! Berlioz2015 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Berlioz, ik heb daar nooit problemen mee gehad. Ik neem zelf antabuse (refusal is hetzelfde) als ik voel dat het moeilijk kan worden. Vaak neem ik het ook gewoon maandagochtend in omdat ik door mijn werk veel moet netwerken en recepties etc heb.. dus gewoon stok achter de deur. De weekenden zijn niet moeilijk meer.. wel als ik weer eens de lat te hoog heb gelegd voel ik dat ik zwakker begin te worden en voorzorgmaatregelen moet nemen. Het helpt mij enorm om mijn nuchterheid vol te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 (bewerkt) Hé die Gazel goeie avond, Ik ben op een gegeven moment zelf begonnen met 2x een kwart per week. Als ik iedere dag 3x een tabl. zou slikken krijg ik zo'n vieze ijzersmaak in m'n mond dat is niet te harden. Het is niet nodig voor je om iedere dag te slikken denk ik, als je twee x per week 1/2 slikt is dat in principe genoeg. Dat spul blijft 10 dagen in je bloed zitten dus drinken kan echt niet. Artsen schrijven datgene voor dat ze opzoeken via internet op een betrouwbare site. Maar voor je wilt gaan minderen, als je dat wilt doen, toch even met je h. arts bellen en overleggen. En ook pas doen als je jezelf zeker voelt hé? Je bent zo goed bezig. Toppie. 5 augustus 2017 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 (bewerkt) Linda sterke vrouw eens even kijken of ik voor jou en de rest van de frummels een mooi plaatje kan vinden. Hebben jullie verdiend hoor. Momentje........................................... 5 augustus 2017 bewerkt door bolletje Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berlioz2015 Geplaatst 5 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2017 Oke dan ga ik ze nemen .. hopelijk niet ineens een rode kop dan hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden