Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

Nu wil ik ook eens reageren. Ook ik ben hier 'illegaal', want ik slik geen baclofen en het zou ook niet iets zijn wat mijn huisarts mij zou willen voorschrijven, omdat het officieel een medicijn is voor mensen met spasmen. (Heb het daadwerkelijk overlegd met de huisarts.)

Baclofen wordt op internet neergezet als 'HET wondermedicijn' voor alcoholisten. Als het werkt tegen spasmen, zal het bij de alcoholist ook op de spieren slaan. Spieren verslappen, minder stress = minder drang. Heel logisch, maar het werkt niet als de alcoholist op zichzelf er niet voor 100% voor gaat!

Werkt dan het medicijn of werkt de mens die het medicijn slikt?

Ik heb hier op het forum menig mens zien sneuvelen, omdat het medicijn niet meer het werk deed wat zij van het product verwachten. Maar wat verwacht men van het medicijn? Dat het het lichaam dusdanig lam legt dat de drang naar alcohol compleet wegvalt? Dat is wel wat het medicijn zegt te doen en wat jij ook zegt BB. Als het medicijn niet meer zijn werk doet, dan moet je de dosis verhogen om het juiste effect te krijgen. Maar in je vorige en laatste post zeg je dat de mens toch echt het werk moet doen en het medicijn slechts een onderdeel is van het aanpakken van de verslaving.

Dus als het ware kun je zeggen dat Baclofen hetzelfde werkt als Antabus/Refusal. De mens staat achter het stoppen en neemt een pil. De pil zorgt ervoor dat de drang naar alcohol minder wordt, omdat als je wel drinkt in combinatie met alcohol het dodelijk kan zijn. Bij Baclofen is het anders, het zou de trek verminderen en bij het drinken zou men sneller kunnen stoppen. Dat is niet bewezen en door mensen hier op het forum ook bewezen dat het niet werkt. Want als ze gaan, gaan ze goed.

Het kan voor jou heel goed werken, BB, puur omdat je niet drinkt bij het medicijn. Waarschijnlijk heeft het jou de eerste weken geholpen bij de ergste trek, maar is het niet het medicijn dat wordt gezegd dat het is. Het zorgt er namelijk niet voor dat een alcoholist nooit meer zin heeft in een borrel, daar zorgt de mens zelf voor.

Hoe langer ik niet drink, hoe meer de trek naar een biertje op de achtergrond verschuift. Het is alleen mijn ik af en toe even wil spelen even weer wil weten hoe het voelt. Maar trek is hier zeker na een paar weken niet meer aan de orde. Het is meer het spelen met mijn eigen sterke ik die niet wil drinken.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik kraak geen medicijn aan. Maar voorheen zei je dat Baclofen het medicijn is, nu zeg je dat het de mens is die zorgt dat het niet drinkt. Laatste ben ik met je eens, al heb je weleens anders verkondigd. Heel lap tekst.... Sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madeleine,

je bent hier niet illegaal hoor, je drinkt teveel dus zit je hier goed.

Tja hier zitten we dan, ik voel me net een vaatdoek goh wat voel ik me slap, nee hoor Madeleine, ik voel me prima !

Ze noemen het spierverslappers maar ik noem het spierontspanners en ik ben zo sterk als een beer.

Maar je logica is goed, alleen werkt Baclofen iets anders denk ik, anders nam ik wel een valium tabletje

Baclofen "werkt" daar kom je niet omheen maar het vraagt wel degelijk om "gemotiveerd" dit medicijn te gebruiken.

Ik heb altijd gezegd, "drink" er niet bij, het houdt de werking tegen of het duurt langer voordat het eenmaal werkt.

Dat die andere mensen sneuvelde was niet hun schuld.

Zij kregen verkeerde doseringen of werden angstig van de bijwerkingen. Bijwerkingen die je krijgt bij verkeerde dosering of

te hoge in het begin.

Antabus/refusal is iets heel anders, niet te vergelijken. Die haalt de "trek" namelijk niet weg, Baclofen daarentegen wél !

Elke verslaafde is anders, niets is te vergelijken, als jij met een paar maanden kan zeggen "ik drink niet meer" of "ik heb geen trek meer"

dan zit je anders in elkaar dan ik.

(ik probeer het nu op een vriendelijke manier te vertellen, want ik heb in de gaten dat ik vaak harder overkom dan ik bedoel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets te melden, ik lag heerlijk op het strand :)

Ik heb net de laatste dosis naar binnen gewerkt en geeft me weer een

zorgeloze avond.

Toch wel prettig zo'n pil, je denkt niet meer aan drank en ik kan rustig het terras

oplopen zonder ook maar één gedachte aan een pilsje :D had je 3 jaar geleden

niet aan me moeten vragen.

Prettige avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi BB en andere van dit draadje.

Ik sta nu meer dan een maand droog. Ik heb eigenlijk heel mijn leven een strijd tegen alcohol gevoerd.

Dit had grotendeels te maken met mijn gevoelige aard. Sinds mijn jeugd voelde ik me vaak niet begrepen of alleen(Ik was intellectueel verder dan mijn leeftijd genoten en raakte daardoor sneller in een sociaal isolement). Dit heeft geleid tot depressiviteit en emotionele pijn.

De sluipmoordenaar Koning alcohol kon me wel "troosten", maar naarmate ik ouder werd werd de prijs steeds hoger. Ik raakte vrienden kwijt, mijn rijbewijs en ten slotte ook problemen op werk en verlies van werk. Na mijn studie Farmacie ben ik naar Oostenrijk gegaan (1986) Daarna ging er van alles mis met de relatie en het werk. Ik ben toen echt gaan drinken en het werd erger en erger. In 1999 volgde de eerste opname in delta-bouman. Detox en 3 maanden Psychiatrische behandeling. Daarna weer een tijdje goed. In 2004 weer opname. De psychiater stelde vast hoog EQ en hoog EQ. Mocht niet meer drinken maar door relaties weer emotionele pijn en daarna werkeloosheid met slechte vooruitzichten. ( Denk aan de triggers HALT van de AA). Gebruik sloop er weer in nu erger dan ooit. Begin 2013 de HA benadert omdat ik berichten over Baclofen ontdekte. De arts wist niet van het gebruik voor deze indicatie en verwees naar de GGD. Begin juni zelf de noodklok geluid. Ik was er zeer slecht aan toe. Moest 's ochtends al bier drinken om spiertrekkingen of andere ontwenning tegen te gaan. na 6x een halve liter voelde ik me pas enigszins "normaal". Ik werd opgenomen voor 10 dagen detox met een promillage van 3 en een gamma gt van ongeveer 900! (normaal tot 55) Ik had beginnende vervetting van de lever(echo). Na de detox ben ik in de ambulante zorg beland. De eerste GGD-arts wilde mij campral en refusal voorschrijven. Ik had intussen niet stilgezeten. Het boek van Ameisen was voor mij een openbaring. Als wetenschapper heb ik in het laatste gedeelte van mijn studie uitgebreid onderzoek gedaan met agonisten. (short publication, Universiteit Leiden). Campral zou werken als GABA agonist voor 20%. Dit zit in de range van placebo effecten bij dubbel blind onderzoek. De dosering is dan 2 gram/dag!.( niet best voor de nieren, los van het feit of het werkt). Baclofen werkt in bv het onderzoek van Addolorato voor 70-78%.

Vermindering of stoppen van de hunkering. Bij ratten bleek bij 1-3(5)mg/dag de rat te stoppen met consumptie (blz 153 Ameisen) Dit gold ook voor andere verslavende middelen. Het was wel individueel verschillend qua dosering om te stoppen. Als een patient 100mg/dag inneemt (hij/zij weegt 100kg) Zou er goed resultaat zijn. Kan wellicht ook meer of minder zijn (individuele variatie). Dit betekent dat Baclofen 20 keer sterker werkt dan campral! Baclofen is dus een zeer selectieve agonist bij hunkering. Hier zit de sleutel van het probleem. Als de hunkering (Limbisch systeem) verdwijnt zal de terugval ook verdwijnen. Bij niet behandelen is de terugval binnen 4 jaar 97%!

Wat refusal/antabus (disulfiram) betreft, dit is aversie therapie en daar ben ik op tegen. Door pijn genezen is mij vreemd, immers het lost de hunkering niet op.

Als voorbeeld een vrouw met Boulimia gaat naar een bakker om een taart voor zichzelf te kopen maar komt in de bakkerij en wordt dan plots met een stok in de nek geslagen en gaat van ellende huilend naar huis. De hunkering van deze arme vrouw zal niet verdwijnen! Ameisen beschrijft dit gevecht als in een gevangenis zitten zonder kans op ontsnapping.

Baclofen is de sleutel voor de bevrijding! Gelukkig nam een andere GGD arts mijn visie en onderzoek wel serieus en we zijn gestart met 3 keer 10 mg/dag.

Ik had geen noemenswaardige bijwerkingen. Ik voel me prima en helder van geest(niet suf) Ik doe aan fietstraining. Ik ga elk jaar 3 weken door Europa fietsen. Dit jaar naar Berlijn. (vorig jaar Praag) Baclofen heeft geen invloed op mijn spier opbouw. Concentratievermogen is toegenomen en ik voel rust in mijn hoofd. De hunkeringen type 2 en 3 (blz 152 Ameisen) zij nog niet altijd verdwenen. Ze doken in het weekend weer op. Ik heb me er door geslagen en heb het weekend daarna verhoogt met 10 mg. Ging al beter. Vrijdag volgt weer overleg met de arts en ik zal verder moeten zoeken naar de optimale dosering. Ik zit immers nog laag.

Kortom Ik denk dat Baclofen voor vele verslaafden Baclofen een doorbraak kan betekenen. Het zou wel eens de doorbraak van de verslavingszorg kunnen zijn. Hiervan mede door mijn onderzoek in de litteratuur en de wetenschap raak ik er steeds meer van overtuigd dat dit in ieder geval voor mij de juiste weg is. Uiteraard speelt motivatie en spirituele ondersteuning ook een rol maar de hunkering moet weg! Baclofen geeft mijn inziens de oplossing en de steun om de strijd tegen het gif alcohol aan te gaan.

Ik hoor wel van de reacties,

Groet Bobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Bobby,

ik heb met ontzag jouw verhaal gelezen.

Ikzelf heb geen ervaring met welke medicatie dan ook,

maar ben blij voor jou, bb en de anderen dat baclofen bestaat.

Had ik er eerder over gehoord, dan had mij dat misschien moeilijke

jaren bespaard in het verleden.

Het verhaal vd bakker en de vrouw zit me wel een beetje dwars, want

ook zij zal in elk geval fysiek een kleinere hunkering krijgen doordat haar

lichaam na bepaalde tijd afgekicked is. Psychisch zal een heel ander verhaal zijn,

zeker als zij voor haar brood daar toch moet zijn.

Maar zelf ervaarde ik na ongeveer een jaar ook psychisch geen problemen meer qua trek

of hunkering. Voor zover ik dat ooit gehad in in de mate waarop ik dat van anderen wel eens lees.

Ik denk dus dat er geen algemene manier is van stoppen met alcohol. Iedereen moet het doen op de manier die bij hen past en hopelijk werkt het dan ook.

Hoe mooi ik het bestaan van baclogen ook vind, ik ben blij dat ik niets nodig heb voor nu.

En dat bedoel ik dus persoonlijk en niet in het algemeen of als kritiek op hen die het slikken. Ik vind dit een heel waardevol draadje en hoop dat er velen iets aan hebben.

Dus dank voor jouw bijdrage, en veel fietsplezier ook:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje jane4,

Ik hoop inderdaad dat andere hierdoor van de verslaving bevrijd kunnen worden.

Ik vind het knap als je zonder kan (Let op de 97%). Een oude stapmaat en vriend is door de alcohol ook in de problemen gekomen. Laatst kwam ik hem nog tegen toen hij zijn trainingsrondje liep.Hij is ultra-loper en doet oa mee aan de Spartaklion in Griekenland (250 Km lopen). Ik fiets wat mij mede helpt tegen in de strijd, Hij loopt. Hij gebruikt ook geen baclofen. Hij vertelde mij dat hij net voor dat hij naar Griekenland ging nog voor de vliegreis een paar biertjes zou gaan drinken.(Zucht? spanning voor de wedstrijd? trigger?) Dit liep uit de hand hij kwam met een flinke kater aan in Griekenland en kreeg na 60 km lopen hevige hartritmestoringen. Hij werd gelukkig op tijd gevondenen moest direct worden opgenomen in een ziekenhuis, anders zou hij er waarschijnlijk niet meer geweest zijn vertelde hij me. Als Baclofen de hunkering had weggenomen had hij wellicht niet gedronken. Gelukkig zet hij zijn strijd ook voort en we zijn nu wapenbroeders al hebben we elkaar maar kort gesproken ergens op een route.

Groet Bobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bobby.

bb, wat ik me al een paar keer af gevraagd heb,

heeft het een bepaalde functie dat je baclofen niet in 1 dosis/dag maar verdeeld over drie inneemt?

Ik dacht altijd dat al je eenmaal de juiste dosis had (niet alleen B maar ook andere medicatie) dat als dus de "bloedspiegel" zoals ze dat noemen, op peil is, je ook maar 1X kan nemen.

Nu moet ik er wel bij vertellen, dat is wat de dokters mij altijd vertelden. Terwijl ik zelf, lang geleden toch ook liever de dosis over de dag verspreidde.

Maar ik vroeg me dus af wat jouw reden is, om het in drie keer te nemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bobby,

je bent een welkome aanwinst hier !

Ik hoop dat je net zo gelukkig wordt als mij, een beetje meer mag ook :)

Ik sta nu bijna 3 jaar droog zonder bijwerkingen, alleen de goede :D

Je hebt een verstandige keuze gemaakt en bedankt voor je uitgebreide mooie verwoording

van Baclofen.

Op naar een beter leven, het is je gegund !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

ik heb vandaag via mijn huisarts baclofen voorgescheven gekregen. hij kende het niet echt. ik heb 10 mg tabletjes meegekregen. hij gaf mij de raad dit zelf binnen een paar dagen te verhogen tot max 80 mg per dag. Maar goed naar mijn lichaan te luisteren.

morgen ga ik er mee beginnen.

nu heb ik een vraag..hoe zijn jullie begonnen met doseren? ik lees dat je met te weinig mg geen werking ervaard? moet ik dan gelijk bv vijf pilletjes per dag nemen..of toch starten met drie per dag van 10 mg?

begrijp ook dat het een inwerk tijd nodig heeft;) hoe lang duurt dit een maand?

groetjes trijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met het begin van een nieuw leven Trijsje :present:

maarrr

Trijsje hoe kan een arts jou nou wegsturen met een doos pillen en géén schema ?

Lekker bezig, die arts :)

Met weinig mg. géén werking, hoe kom je erbij, dat is het domste wat ik gehoord heb.

Laat je niet van de wijs brengen Trijsje, het helpt al bij minimaal 3x 5mg. p/d. (is wel voor

iedereen verschillend !).

Inwerktijd is direct, als je bedoelt wanneer dat pilletje gaat werken dan is dat 1 tot 1.5 uur na

inname.

Ik zal jou een een begin-schema sturen zodat je niet de fout ingaat.

Juist het begin is belangrijk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM Een medicijn moet je over het algemeen altijd verdelen over de dag. Baclofen wordt voor 15% in de lever omgezet en voor 85% door de nieren verwijderd.

Alle medicijnen hebben halveringstijden. Afhankelijk van je metabolisme zal de concentratie op een bepaalde tijd 1/2 zijn dan 1/4, 1/8 enz. Door de dosering te spreiden behoud je een redelijk stabiele plasmaspiegel. Baclofen moet je insluipend doseren. dus bij eventuele verlaging ook stapsgewijs.

De lever kan een stof scheikundig omzetten waardoor het zijn werking verlies. Vaak zal de lever de stof meer wateroplosbaar maken om via de nieren en opgelost het lichaam te verlaten. Sommige medicijnen kunnen ook in het vet van je lichaam komen en kunnen daar lange tijd blijven zitten. Bekend zijn Narcotica Indien iemand jaren geleden onder narcose is gegaan en door sporten sterk vet gaat verbranden kunnen deze stoffen weer vrijkomen met verrassende slaperige gevolgen.

Vrijdag word het spannend voor me. weer in gesprek met de GGD-arts. De evaluatie van 2 weken.

Dylon Welke groep? Alcohollisten!

Ik heb trouwens zeer veel bewondering als je het sec red (3%). Bij mij is het na 2 opname's mislukt, met alle gevolgen van dien.

Groet Bobby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Trijsje,

Wat is dat voor een arts?

Start insluipend! 3dagen 3x5 of 1wk. Daarna hoger per week 3x10mg etc. Wel overleggen en inderdaad goed op je lichaam letten bij eventuele Bw.

Let ook op je lichaamsgewicht. Ik woog 100kg (Nu al 92 oa door sporten erbij)en kon makkelijk starten met 3 keer 10mg.

Je verdelingsvolume ( en dus de concentratie van het middel) is afhankelijk van je lichaamsgewicht. Denk maar aan het feit dat over het algemeen hele dikke mensen met veel vet minder snel dronken worden dan magere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Tanx voor de tips!! Ik ga het zeker rustig aan opstarten.. Ik weeg ook niet zo veel ;) Denk de helft van jou Bobby.

Mijn huisarts is beetje naiff idd..hij kende het middel alleen niet voor gebruik bij alcohol verslaving.Maar hij was wel positief gelukkig.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben DrDre, omdat Dre bezet was DrDre, dus geen rap of hiphop of iets gewichtigs;). Sinds eind april aan de baclofen begonnen. Ik ben begonnen met 3 keer 5 mg. Elke 3 dagen opgebouwd met 15 mg. Vanaf het begin nog 2 glazen whisky gedronken en na verloop van tijd nog 1 glas. Op de 120 mg op 9 juni gestopt met alcohol. Praktisch moeiteloos. Bijwerkingen waren in combinatie met whisky heel moe worden, zeer slaperig. Dan ging ik dus ook naar bed. Verder bijwerkingen, kort slapen, veel uit bed moeten om te plassen, soms 5/6 keer per nacht. Ik dronk stender van grolsch 0,05%. In het begin veel energie, ook wat euforisch. veel schokken als ik net in bed lag en soms ook 's ochtends. Mentaal ging het uitstekend, de onrust was weg Later vermoeidheid. met het afbouwen slapende rechterarm/hand en linkeronderbeen/voet. De onrust kwam langzamerhand ook weer terug. Dat was heel jammer want daar is het me voornamelijk om te doen. Innerlijke rust is voor mij nog belangrijker dan geen alcohol. Al is geen alcohol erg prettig, heel fit en helder. Ik zit nu op 60 mg per dag sinds een dag of 10. Het is nu mentaal weer wat rustiger. Ik heb gister de hele dag en avond op google gezocht naar de onrust en de innerlijke rust door de baclofen. Ameisen heeft innerlijke rust gekregen door de baclofen. Hij heeft als max 270 mg gebruikt en daarna als onderhoudsdosis eerst 120 mg en daarna 60 mg. Bonno van een ander baclofenforum kreeg ook innerlijke rust met een dosis van 150 mg. Geen onderhoudsdosis gelezen of overheen gelezen. Het is me duidelijk geworden dat met hoge maximale dosis de innerlijke rust op de een of andere manier wordt getriggerd, net zoals de hunkering naar alcohol zo teniet wordt gedaan, dat gebeurt alleen al eerder. Ik heb graag info cq feedback over innerlijke rust cq onrust en bijbehorende dosis. Ik weet dat ik die info wat relatief moet zien daar iedereen anders kan reageren op baclofen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo DrDre, welkom !

wel ja, in amper 6 weken naar de 120mg p/d pfff das best veel. :$

Ik denk dat daar jou probleem schuilt.

Je hebt je lichaam niet de kans gegeven om aan Baclofen te wennen.

Plus het feit dat je daarom zoveel bijwerkingen hebt, die niet nodig zijn.

Je hebt waarschijnlijk niet goed naar je lichaam geluisterd ;)

Met steeds maar verhogen loop je de kans je doel voorbij te schieten en het werkt dan

averechts. Ik bedoel hiermee te zeggen; stop met verhogen als jij je doel bereikt hebt, dus

je hebt géén "craving" meer, de rest (voordelen) komt vanzelf wel.

Heb geduld, resultaat kun je niet afdwingen :)

Die "innerlijke rust" krijg je pas na ongeveer een halfjaar gebruik !

Was Bonno een voorbeeld voor je ? Ik hoop het niet, juist door het gebruik van alcohol en

andere middelen ging het fout met hem. Triest geval :(

Hopelijk komt alles nog goed met je, het wordt je écht gegund ;)

en blijf voorlopig hangen op 60mg p/d.

Wat betreft die "tintelingen" in je onderbenen, hou dat in de gaten het kan namelijk een

voorbode zijn van poly neuropathie !!! alcohol strikt verboden !

Nog een prettige avond verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg Bobby en ook bb.

Waar ik dan (uit ervaring lang geleden weliswaar) kan over "meespreken" is bv Methadon.

Artsen raden aan om het (omdat het idd opslaat in de cellen na een tijd, en daarom ook een * product is waar je amper nog af raakt) in 1 dosis/daags te gebruiken.

Subutex darentegen is (mijn inziens) meer te vgl met Bacl.,

moeilijk om de juiste dosis te vinden, op/af bouwen...

Maar veel en veel efficienter...

(nochtans waren er in die tijd (jaar of 20 geleden, niet veel artsen hier die dat wilden voorschrijven of ervaring mee hadden)

Ik weet wel zeker dat als ik nog es denk van "dit loopt hier uit de hand" dat het volgende "product" wat ik ooit nog probeer baclofen zal zijn.

Voorlopig niet nodig, maar zeg nooit nooit heb in met vallen en opstaan moeten leren!

Er is hier (belgie) een Dokter dom (jaja je zal zo maar heten als arts) die heel erg op de hoogte is van baclofen....

Sterkte voor allen.

Welkom Dre!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi beste mensen :),

ik ben sinds 1.5 week begonnen met 10mg Amitriptyline, dat is een medicijn tegen neuropathie.

De eerste paar dagen hielp het goed, ik had weer warme benen en voeten maar naar gelang de

dagen ondervond ik ook de bijwerkingen, oa. duizelig, het niet meer kunnen lopen ! terwijl ik

het juist daarom gebruikte, het weer gewoon kunnen lopen.

om een lang verhaal kort te houden B) Amitriptyline en Baclofen bleek niet samen te gaan,

althans het één versterkt het ander.

Mijn ha. raadde aan te minderen met de Baclofen en zodoende ben ik weer gezakt van 90mg

naar 60mg. p/d. Ook de Amitriptyline heb ik aangepast en gebruik nu 5mg.

Ik moet zeggen, het gaat beter zo :)

Ik denk dat Madelief om deze reden met de Baclofen gestopt is. Misschien leest zij dit nog.

Mocht dat zo zijn, misschien kan/wil je antwoorden.

Nou mensen, dit was mijn "up-date", wie volgt ?

De groeten en maak er iets van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...